جدیدترین محصول پژو، بدنهی فست بک با کمی افزایش ارتفاع از سطح دارد. مدل جدید ۴۰۸، شبیه به یک کراساور به نظر میرسد و صندوق فستبک ارائه میکند.
اولین نسل پژو ۴۰۸ سال ۲۰۱۰ رونمایی شد. این خودرو در واقع، ۳۰۸ صندوقدار بود و چراغهایی بسیار شبیه به ۲۰۷ داشت. پژو ۴۰۸ هرگز محصولی موفق و پرفروش محسوب نشد. نسل دوم این مدل هم، مخصوص مونتاژ در کارخانههای چین و مالزی بود. تولید پژو ۴۰۸، هماکنون فقط در چین انجام میشود و از سال ۲۰۱۴، نسل جدید نداشته است.
سومین نسل از ۴۰۸، بسیار متفاوت از مدلهای قبلی خواهد بود. این خودرو برای بازار چین، حالت سدان خواهد داشت اما مخصوص کشورهای اروپایی، نمای کراساور با درپوش صندوق کشیده تا سقف (فستبک) ارائه خواهد کرد.
مشابه نسلهای قبل، ۴۰۸ روی پلتفرم ۳۰۸ تولید میشود. این خودرو جدید، ۴,۶۸۷ میلیمتر طول، ۱,۸۵۹ میلیمتر عرض، ۱,۴۷۸ میلیمتر ارتفاع با فاصله محورهای ۲,۷۸۷ میلیمتر دارد. ابعاد ۴۰۸ چندان متفاوت از ۳۰۸ واگن نیست؛ اما میتواند با رینگهای ۲۰ اینچ سفارش داده شود تا اسپرتتر و بزرگتر به نظر رسد.
پژو ۴۰۸، یک خودروی جوانپسند مناسب سفرهای جادهای است. صندوق عقب این مدل، ۵۳۶ لیتر فضا دارد. جمعکردن صندلیهای ردیف دوم، فضای بار را به ۱۶۱۱ لیتر افزایش میدهد. ظاهرا، سرنشینان ۴۰۸ جدید نسبت به نسلهای قبل، راحتی بیشتری دارند.
طراحی لوکس با انواع فناوریهای دیجیتال که طی سالهای اخیر در خودروهای مدرن پژو ارائه شده است، برای ۴۰۸ نیز وجود دارد. دو نمایشگر ۱۰ اینچ برای سیستم سرگرمی و پنل پشت فرمان، پخش صدای باکیفیت، مجهز به سابوفر و ۱۰ بلندگو، امکانات جذاب این خودرو هستند.
دو نوع پیشرانهی پلاگین هیبرید برای پژو ۴۰۸ وجود دارد که همراه با موتور ۱/۶ لیتر توربوشارژ است. مدل اصلی ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتنمتر گشتاور خواهد داشت. نسخهی سفارشی، قدرت ۲۲۵ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتنمتر تولید میکند. پژو، موتور تمام بنزینی ۱/۲ لیتر توربو با قدرت ۱۳۰ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتنمتر هم برای مدل پایه از ۴۰۸ ارائه خواهد کرد. این خودروها، فقط با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و ساختار انتقال نیروی دیفرانسیل جلو تولید میشود.
پژو ۴۰۸، دو خط تولید در فرانسه و چین خواهد داشت. مدل تمام برقی این خودرو نیز امسال رونمایی خواهد شد. تولید انبوه ۴۰۸ برای ابتدای سال ۲۰۲۳ برنامهریزی شده است.
HamiD
۱ تیر ۱۴۰۱طراحیش خیلی خشنه عین لامبو!
زیباست حقیقتا…
ای کاش به جای لگن های مدیران خودرو و زهر مار خودرو و غیره این وارد میشد …
بهنام
۱ تیر ۱۴۰۱طراحی نسبتاً متفاوت و زیبایی داره . ولی اکثر خودروهای امروزی طوری طراحی شدن که برقراری ارتباط عاطفی با اون امکان پذیر نیست. کیفیت مونتاژ و تولید نسبت به دهه های گذشته پیشرفت زیادی کرده ولی خودروهای امروزی عمومأ حالتی ربات گونه دارند. مانند نرم افزاری که خط نستعلیق رو بهتر از هنرمند قلم به دست اجرا میکنه ولی اون روح رو نداره .نمیشه از روی خط اون صدای کشیده شدن قلم نی روی کاغذ رو حس کرد . طرح های جدید جز معدود انگشت شماری بقیه رباتیک و فاقد روح شدن .
JDM lover
۱ تیر ۱۴۰۱محصول خوبیه
طراحی بیرونیش خوبه ولی با داخلش زیاد حال نکردم
TML BN
۱ تیر ۱۴۰۱داخلش رو دیگه بچه ها خسته شدن ته انبار رو گذاشتن رو هم😂😂😂😂
استلا
۱۴ مهر ۱۴۰۱مگه آدما خسته بشن ؟ ، ته انبارهارو ، میزارن رو هم !!؟؟؟
Reza Waffen SS
۱ تیر ۱۴۰۱طراحی های کابین داخلی پژو همیشه جزو بهترین ها هستن
JDM lover
۱ تیر ۱۴۰۱بله درسته منم نگفتم بده ولی نمیدونم چرا این یکی خیلی به دلم ننشست
یوسف
۱ تیر ۱۴۰۱طراحیش عالیه، از رقبایی مانند رنو آرکانا که قطعا بهتره، از نسل تازه ستروئن سی 5 که من دوستش دارم هم چشمگیرتره. به نظر میاد پژو به تدریج داره از یک برند نسبتا اقتصادی به یک برند رده میانی تبدیل میشه و وظیفه تولید خودروهای ارزان تر به برندهای دیگه استلانتیس (مانند اوپل و فیات) محول میشه.
حسین
۱ تیر ۱۴۰۱پژو داره باز به دوران اوجش برمیگرده
طراحی هاش
در عین اینکه مدرن و زیبا شده
زبان قدیمی خودرو هاش
مخصوصا اسطوره های قبل از قرن بیستم رو
تداعی میکنه
حالا واقعا به عنوان یه گربه بزرگ و وحشی
قبولش دارم :)
واقعا پژو شبیه هیچ ماشین دیگه ای نیست
و خوشحالم این سنت الان بیش از پیشش
نمایانه و در عین حال پر قدرت برگشته
شیر پیر داره جاشو به نوه های وحشی
و کار درستش میده
از بچه هاش بخاری بلند نشد
ولی این گربه های تازه کار انگار
قراره خیلی ها رو مجذوب کنن
🐅
Erfan
۱ تیر ۱۴۰۱🦁
علیرضا
۲۹ مرداد ۱۴۰۱پژو خیلی پیشرفت کرد شکی نیست بازار عالی داره کیفیت ایمنی محصولاتش بالا هستن اما تنوع پیشرانه پژو کمه مدل های بنزینی که ۱.۲و ۱.۶ یا پلاگین هایبرید مدل های دیزل ۲.۰ لیتری هستن
کیان
۱ تیر ۱۴۰۱من خودم همیشه پژو رو دوست داشتم، همیشه شخصیت خاص خودش و داشته و داره. طراحی ها بسیار جذاب و متفاوت. کیفیت سواری خیلی خوب هست به نسبت خیلی برندهای دیگه …
برعکس چیزی ک اکثریت فکر میکنن در مورد پژو چون که تو بازار امریکا نیست ولی تو اروپا فروش خیلی بالایی داره، تو چین هم په مستقیم و گه غیر مستقیم با خیلی از چینیها مثه همین دنگ فنگ محصولات مشترک تولید میکنه و حضور فعال داره.
محمد رستمی نژاد
۱ تیر ۱۴۰۱کار رو خوب از آب در آوردن.
طراحی بیرونی خوب.
طراحی داخلی خوب.
پیشرانه خوب.
نکات مثبت زیاد داره.
ما هم از پدال نگاه میکنیم فقط
هم چنان چشم در انتظار رسیدن به خودرو های دست دوم خارجی
new reventon
۱ تیر ۱۴۰۱پژو به دوران اوجش برگشته خیلی وقته، البته با حمایت دولت فرانسه
همینکه با این همه کمپانی پر افتخار دنیا همکار شد اونم اون مدل همکاری که میشه گفت اومدن زیر مجموعه پژو سیتروئن،همون زمان معلوم بود
هر چند که یه چرج جیپ یا مزارتی به کل پژو می ارزه، ولی جور دیگه قیمت گذاری شدن. چون پژو سیتروئن سرمایه زیادی داشتن،که فیات کرایسلر نیاز زیادی داشت برای پیشبرد اهداف الکتریکی سازی.
سرمایه پژو سیترئنم دولت فرانسه گذاشت مگر نه اینا تو کل دنیا زیان دهن، دلیلی نداره صاحب اینهمه سرمایه بشن یهو
علیرضا
۲۹ مرداد ۱۴۰۱درسته زیان میدادن اما بازی برگشته از سال ۲۰۱۹ سود داشته خوب عمل کرده الانم مدیر عامل استالینس
Erfan
۱ تیر ۱۴۰۱انصافا خیلی زیباست رینگ ها باحالی هم داره.
بهنام
۱ تیر ۱۴۰۱طراحی نسبتاً متفاوت و زیبایی داره . ولی اکثر خودروهای امروزی طوری طراحی شدن که برقراری ارتباط عاطفی با اون امکان پذیر نیست. کیفیت مونتاژ و تولید نسبت به دهه های گذشته پیشرفت زیادی کرده ولی خودروهای امروزی عمومأ حالتی ربات گونه دارند. مانند نرم افزاری که خط نستعلیق رو بهتر از هنرمند قلم به دست اجرا میکنه ولی اون روح رو نداره .نمیشه از روی خط اون صدای کشیده شدن قلم نی روی کاغذ رو حس کرد . طرح های جدید جز معدود انگشت شماری بقیه رباتیک و فاقد روح شدن .
Amir Machine
۱ تیر ۱۴۰۱این ماشین هیچ ارتباطی با اون 408 سدان که تو چین عرضه میشه نداره
نسل سوم اون ماشین چند روز پیش معرفی شد و خودتون تو همین پدال مطلبش رو گذاشتید:
https://www.pedal.ir/peugeot/2022-peugeot-408-sedan-unveiled-in-chin/
الان دوباره برای این نوشتید نسل جدید 408 که طراحی بسیار متفاوت دارد؟!
این 408 نه از لحاظ پتفرم نه موتور و نه هیچ چیز دیگهای ربطی به اون 408 چینی نداره، این یه کراساوور کاملاً جدیده برای بازار اروپا
لطفاً اطلاعات صحیح در اختیار مخاطبین قرار بدید
مهدی
۱ تیر ۱۴۰۱واقعا بی نظیره
Hadi
۱ تیر ۱۴۰۱خیلی خوب شده طراحی جذابی داره…
اون ۴۰۸ چینی هم طراحی خیلی خوبی داره و سدان هستش…
۵۰۸ فیس لیفت هم الگوش اگه همین زبان طراحی باشه خیلی خفن میشه…
کاش اینا وارد بشن حداقل…
amir
۱ تیر ۱۴۰۱جالبهکه همیشه پژو برای کراس اورها از دو صفر در نامگذاری خودش استفاده میکنه یعنی این باید 4008 باشه .یه جوری میشه گفت 408 سدان در حال انقراضه
پدرام
۲ تیر ۱۴۰۱طراحی اش خیلی مدرن و عالیه زمین تا آسمون با اون گذشته پژو فرق داره که تقریبا همه ماشین هاش مثل 207 بودن 407، 408 و…
مجید
۵ تیر ۱۴۰۱خب این آقایون فاسد و خائن و رانت خوار نمیذارن این ماشین ها روز وارد شه اون وقت کی آشغال های چینی آقایون رو ۱۰ برابر قیمت واقعی شون بخره
تحریم کنین خرید آشغال های ایرانی و چینی رو ملت فخیم ایران
T
۱۸ مرداد ۱۴۰۱واقعا خودرو محشریه
سپهر
۲۴ مرداد ۱۴۰۱از همه ی اسیایی ها بهتر و جذاب تره