پژو همیشه تمایل زیادی به ساخت خودروهای غیرمتعارف داشته است و بنابراین شاید ۴۰۸ جدید نباید خیلی غافلگیرکننده به نظر برسد. پژو این مدل را یک خودروی فستبک سگمنت C میداند اما ۴۰۸ در ظاهر شبیه یک لیفتبک پنجدر با فرم سه جعبهای سدان مانند و ارتفاعی بلند مشابه کراساوورها به نظر میرسد که روکشهای پلاستیکی بدنه ویژگیهای ظاهری آن را تکمیل کردهاند. شاید ظاهر این خودرو برای همه جذاب نباشد اما باید قبول کرد که چیز قابلتوجه و متمایزی است.
در داخل خودرو شاهد کابینی شبیه ۳۰۸ هستیم زیرا ۴۰۸ قطعات مشترک زیادی با برادر کوچکتر خود دارد. این یعنی در اینجا هم سرنشینان از فضایی شیک با داشبوردی بهرهمند میشوند که به سمت راننده زاویه دارد. نمایشگر مرکزی جدیدترین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی پژو را ارائه میکند که هرچند هنوز هم پاسخگویی برخی رقبا را ندارد اما بسیار بهتر از قبل شده و چیدمان خوب و کاربرپسندی دارد.
زیر این نمایشگر هم پانلی لمسی و قابل تنظیم وجود دارد که امکان دسترسی به همهٔ عملکردها را با یک انگشت فراهم میکند. در اینجا بهتر است یک میانبر هم برای کنترل سیستم تهویه قرار دهید زیرا متأسفانه کنترل این سیستم نه توسط دکمههای فیزیکی بلکه از طریق نمایشگر لمسی صورت میگیرد. در داخل ۴۰۸ همان طراحی آشنای i-Cockpit پژو با غربیلک فرمان کوچکی به چشم میخورد که صفحه آمپر در بالای آن قرار دارد. کمی طول میکشد تا به این نوع طراحی عادت کنید زیرا بسیاری از رانندگان باید غربیلک فرمان را بسیار پایینتر جایی که به آن عادت دارند قرار دهند تا دید واضحی به صفحه آمپر دیجیتالی داشته باشند.
این یک صفحهنمایش ۱۲.۴ اینچی است که از دو نمایشگر روی هم تشکیل شده تا نمایی سهبعدی ایجاد کند. این صفحه آمپر عالی به نظر میرسد و اطلاعات زیادی مثل یک انیمیشن جذاب برای نمایش جریان انرژی قوای محرکهٔ هیبریدی ارائه میکند. فاصلهٔ محوری کشیدهتر ۴۰۸ یکی از انتقادات اصلی ما به ۳۰۸ یعنی فضای پای اندک عقب را برطرف کرده است. انتهای کشیدهٔ خودرو نیز باعث افزایش فضای صندوق بار شده است که در نسخههای پلاگینهیبریدی ۴۷۱ لیتر و در نسخههای بنزینی ۵۳۶ لیتر حجم دارد.
خودروی آزمایشی ما از نوع پلاگینهیبریدی ۲۲۵ اسب بخاری در تیپ GT است. قوای محرکهٔ این نسخه از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری بنزینی توربو، یک موتور الکتریکی و یک پکیج باطری ۱۴.۲ کیلووات ساعتی تشکیل شده که امکان پیمودن ۶۵ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی فراهم میکند. متأسفانه اما همانطور که در ۳۰۸ متوجه شده بودیم، این قوای محرکه مشکلاتی دارد. اول اینکه هرگز آنقدر که انتظار میرود سریع احساس نمیشود و شتاب صفرتاصد آن فقط ۰.۱ ثانیه از نسخهٔ پلاگینهیبریدی ارزانتر ۱۸۰ اسب بخاری سریعتر است.
علاوه بر این، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک هم با پاسخهای کند به فشردن پدال گاز و عملکرد ضعیف در سرعتهای پایین، تنبل به نظر میرسد. قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی پژو همچنین در مدیریت انتقال بین موتورهای بنزینی و الکتریکی عملکرد خیلی نرمی ندارد. بااینحال، حداقل بخش درونسوز این قوای محرکه نرم و روان کار میکند. هرچند در دورهای بالا سروصدایی از این پیشرانه بلند میشود اما کابین ۴۰۸ بهخوبی سرنشینان را از اکثر سروصداهای مزاحم محفوظ نگه میدارد و با اینکه در سرعتهای بزرگراهی صدای باد و جاده به گوش میرسد اما بهطورکلی، ۴۰۸ خودروی ساکتی است.
این محصول جدید پژو همچنین با کمکفنرهایی که بهطور ماهرانهای مشکلات جاده را جذب میکند، سواری راحتی دارد. به گفتهٔ پژو، ۴۰۸ قرار نیست خودروی کاملاً اسپرتی باشد اما برای کسانی در نظر گرفته شده که میخواهند از رانندگی لذت ببرند. وقتی به جادههای پرپیچوخم میرسیم، این موضوع خود را نشان میدهد. در این جادهها، ۴۰۸ بدون اینکه واقعاً هیجانانگیز باشد، تا حدودی لذتبخش است. خودرو وزن باطریهای خود را بهخوبی پنهان میکند و با اشتیاق قابلقبولی تغییر جهت میدهد. البته فاصلهٔ محوری کشیدهتر بدین معنا است که شاید بهاندازهٔ ۳۰۸ چابک نباشد اما این با احساس پایداری بیشتر در سرعتهای بالا جبران میشود.
در این ماشین بادیرول بهخوبی مهار شده و هرچند جلوی خودرو خیلی راحت دچار کمفرمانی میشود اما میتوان رینگهای ۲۰ اینچی با لاستیکهای پهنتر را سفارش داد که هرچند کمی از راحتی سواری را قربانی میکند اما در عوض چسبندگی بیشتری را فراهم خواهد کرد. انتظار میرود پرفروشترین نسخهٔ ۴۰۸ در بریتانیا همین مدل پلاگینهیبریدی ۲۲۵ اسب بخاری در تیپ GT باشد ولی از دید ما نسخهٔ ارزانتر ۱۸۰ اسب بخاری میتواند گزینهٔ بهتری باشد. علاوه بر این، با انتخاب تیپ Allure که هنوز هم تجهیزات زیادی را ارائه میکند، میتوان قیمت خودرو را بازهم کاهش داد.
جمعبندی
پژو ۴۰۸ که از ویژگیهای مناسب مدل کوچکتر ۳۰۸ استفاده کرده و آنها را پکیج کاربردیتر و شیکتری ارائه میکند، جایگزین جذابی برای هاچبکهای خانوادگی سنتی است اما طراحی کابین i-Cockpit هنوز برای همه مناسب نخواهد بود و از دید ما، ۴۰۸ با پیشرانهای غیر از نمونهٔ پلاگینهیبریدی ۲۲۵ اسب بخاری خودروی بهتری خواهد بود. بهطورکلی، برای کسانی که ظاهر ۴۰۸ را میپسندند و با قیمت آن مشکلی ندارند، این خودرو چیزی متفاوتی از ۳۰۸ را ارائه میکند که ارزش توجه را خواهد داشت.
مشخصات فنی
۲۰۲۲ Peugeot 408 | |
پیشرانه | ۱.۶ لیتری توربو هیبریدی |
قدرت | ۲۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۳۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۷.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت |
برد الکتریکی | ۶۵ کیلومتر |
قیمت | ۴۳,۲۰۰ هزار پوند |
امتیاز | ۴.۰ از ۵ |
مهران
۳ آذر ۱۴۰۱طراحی جذابی داره👌
علی
۳ آذر ۱۴۰۱پژو را بخاطر مدل ۵۰۴ دوست داشتم اما وقتی پژو ۴۰۵ ایرانخودرو ، بیچاره ام کرد از کیفیت بد قطعات مونتاژی و مشکلات فنی ، دیگه حالم از پژو بهم میخوره . کاش فرانسه یه مقدار غیرت داشت و پول پرستی را کنار میگذاشت و تو سر ایرانخودرو میزد که اسم شرکتش را به گند کشید
phonix
۳ آذر ۱۴۰۱عوضش رنو ایران خودرو رو خیلی متحول کرد ولی خوب بخاطر بعضی ها ما هیچ وقت درست رشد نکردیم میتونستیم با ادامه همکاری خودمون رو اماده رقابت بکنیم اما فکر کنم ارزوی رقابت در بازار جهانی رو بگور ببریم حداقل نسل ما
مهدی
۳ آذر ۱۴۰۱امیدوارم مشکل واشر سرسیلندر سوزاندن و واشر زدن و تعویض سرسیلندر نداشته باشد.
audi e tron gt
۳ آذر ۱۴۰۱اونی که تو ایران سوارش میشیم خب پژو نیست
چیزیه که ایران خودرو سایپا به اسم پژو میزننش پژو 405 اصلش ماشین خوبیه اینقدر بی کیفیت نیست یکی از ویدئو های جرمی کلارکسون هست همین پژو 405 رو تست میکنن اصلشو میتونی ببینی پیداش کنی
علیرضا
۲۲ آذر ۱۴۰۱آخه مشگل پژو نیست نیسان هم هست الان چند ده هست که نیسان وانت تولید میشه کمپانی ها دنبال پول هستن محصولات بی کیفیت خودرا به کشور های جهان سوم میفروشن
MILADZM
۳ آذر ۱۴۰۱اول همینا رو بردن بعد دیدن همَ اینا دارن اینا ندارن
مالباخته
۵ آذر ۱۴۰۱امیدوارم اگر اومد رسید دست ما موتور پبکان نزارن روش
میمت آلپ ارسلان
۱۰ آذر ۱۴۰۱میگم .میشه دیفرانسیل پیکان وانت گذاشت روش .آخه خیلی خاطره دارم باهش
MASOUD 0099
۳ آذر ۱۴۰۱چه خوش روخه
دکتر
۳ آذر ۱۴۰۱کاملا قابل احترام و زیباست.
کرگدن باواریا
۳ آذر ۱۴۰۱رینگاش فقط زشته؛ باقی عالی
MILADZM
۳ آذر ۱۴۰۱یه پژو همیشه یه پژو میمونه
حالا هر چقد که میخوان بزک دوزک کنن
حتی کلمه آشغال هم براش زیاده
پ.ن : این ایران خودرو که یه پلتفرم و انجین 405 رو از پژو گرفت و هزار تا شترگاوپلنگ با همین پلتفرم و انجین داد بیرون
از 405 فیس لیفت شده تا استیشن واگن و وانت و …
همشون هم آرم منحوس پژو روشونه
نمیدونم ایران خودرو حق کامل بهره برداری از پلتفرم 405 رو از پژو فرانسه خریده یا نه ولی همین که که صدای پژو در نمیاد شک ندارم بخشی از پول حاصل از فروش بنجل های ایران خودرو صاف میره تو جیب پژو
Taha Malek
۳ آذر ۱۴۰۱همینطوری هم کره ای فن شدی؟ بابام کره ای داره پس جنسیس از بنز بهتره
پژو ۴۰۵ تو سال ۲۰۲۱ ماشین بدیه پس پژو هرچی باشه بده
Taha Malek
۳ آذر ۱۴۰۱2022
TML BN
۳ آذر ۱۴۰۱جنسیس بعید میدونم احتمالا سراتو ترمز کاسه ای مونتاژ یا شایدم پراید دارن خدا میدونه
امین
۴ آذر ۱۴۰۱چقدر بد نوشتی، کمی دستور زبان کار کن
mahdi-es17
۳ آذر ۱۴۰۱حالا فهمیدیم پژو ندارین تازه یه کرههه ای خریدین
datsun
۳ آذر ۱۴۰۱نه په فکر کردی پژو یه سودی نمیبرد اجازه استفاده برندش رو این آت آشغال های وطنی رو میداد قبلا که آمار فروش همین لگنهای وطنی که از برندش استفاده میکردن رو به اسم خودش ثبت میکرد الان رو اطلاع ندارم
hssn
۳ آذر ۱۴۰۱پژو فرانسه با زدن زیر تعهداتی که توی ایران داشته حسابی پول مفت به جیب زده، جدا از اون چرا باید بیاد خودشو درگیر پروژهای کنه که بیست ساله از چرخه خارج شده و اهمیتی نداره و بخواد که هزینه کنه براش؟
قاطر فروش
۳ آذر ۱۴۰۱یکی از بهترین های پژو مدل 405 بود
یک ماشین معمولی کیا. ریو بود
شما اگر استهلاک و لذت رانندگی 405 وارداتی رو با ریو مقایسه کنید میبینید خودرو سازی فرانسه پشم کره هم نیست
با اینکه خودم کره رو اصلا در حد امثال ژاپن و آمریکا نمیبینیم
DoctoR
۳ آذر ۱۴۰۱405 سال 73 وارداتی بود ریو سال 84 فکر کنم مونتاژ بود شما لطف کن لذت رانندگی 207 وارداتی یا پژو 407 رو با ریو که هم دوره ان مقایسه کن تا متوجه بشی بازی دست کیه
کیانوش
۴ آذر ۱۴۰۱ریو پونزدن سال بعد از۴۰۵ اوم ه به بازار بعدشم استهلاک خودرو های فرانسوی از بین همه اروپایی ها و امریکایی ها کمتره تو غربی ها فرانسوی ها کم استهلاک ترین هستن و تو شرق ژاپن
برند رنو نسبت به پژو خودرو ها ارزون تر و معمولی تری میزنه و از نظر من رنو از هر نظر از کیا شر تره از از کیفیت و تکنولوژی
حالا شما این ال نودی که مال داچیا هستش و فقط تو ایران مارک رنو داره رو فاکتور بگیر البته همینم خودش با کیفیت ترین خودروی مونتاژی کشور بوده تا الان و واسن ی خودروی هشت هزار دلاری کیفیت خیلی خوبی داره
پس اینکه صنعت خودرو سازی فرانسه رو پسم که کره حساب نمیکنید واقعا نشون میده که … بماند بزرگوار صنعت هیچ کشوری از ده کشچر صنعتی جهان پشم اون ایکی کشور محسوب نمیشه همه به اندازه خودشون خستن و دائم در حال رقابت و پیشرفتن که جزو ده کشور صنعتی دنیا شدن. نه اینکه الکی الکی وقتشون رو صرف جرو بحث بیخودی بگذرونن که فلان کشور پشم فلان کشورم نیست ،صنعت خودروی فرانسه پر از نوآوری بوده خصوصا واسه خودرو های ارزون و کاربردی
اروپایی ها خیلی مشکل پسند تر از بقیه دنیا نستن و لابد دلیل داره فروش بالای فرانسوی ها تو قاره اروپا
phonix
۳ آذر ۱۴۰۱وقتی کلارکسون پشت دستگاه نشسته و مطلب درباره فرانسوی ها میبینه:
(Saeed (peugeot
۱۷ دی ۱۴۰۱چی میگی …..
ایران خودرو کرده به پژو چه
Dead man95
۳ آذر ۱۴۰۱پژو های اونا ‘پژو های ما
amir
۳ آذر ۱۴۰۱حالا یکی میاد کامنت میزاره اینم واشر میزنه!!!؟
قاطر فروش
۳ آذر ۱۴۰۱حسرت هر چیزی رو اگه قرار باشه بخوریم نیازی ب حسرت پژو های مدل روز نداریم گهرجا ک بازار آزاده اینا سوسکن
phonix
۳ آذر ۱۴۰۱پژو در بازار امریکا حضور نداره
تو بازار اروپا هم خوب میفروشه
داره وارد بازار چبن میشه و در بازار شرق اسیا هم کارش بد نیست
در خاورمیانه و شاخ افریقا هم فعالیتش عادی هست نه خیلی خوب نه خیلی بد
امریکای جنوبی هم حضور نداره فکر کنم
ولی در بازار محلی خودش که اروپا باشه خیلی گردن کلفته
یک دوره زمانی خیلی افت کرد ولی الان با زبان طراحی جیدید داره وراد گود میشه
و بخش پرفورمنس هم ایجاد کرده هرچند خیلی دیر
قاطر فروش
۳ آذر ۱۴۰۱زمانی در آمریکا بود اشغال خالص بود مردمش خر نیستند اینو بخرن
در خاورمیانه زیر برند های ژاپنی و کره ای هست در ضمن بیشتر فرانسوی های خاور هم رنو هستند
در چین هم خیلی برند های پر فروش تری ازش هست
phonix
۳ آذر ۱۴۰۱نگفتم خداس گفتم هست و میفروشه
اون زمان رو هم ول کن الان رو بچسب
علیرضا
۲۲ آذر ۱۴۰۱پژو آمریکا جنوبی هست خوب میفروشه تو اروپا عالی میفروشه امسال پژو ۲۰۸ پرفوروش خودرو اروپا بود دومیش هم گلف اختلاف بین این دو بالا ۱۰۰ هزار دستگاه بود
رهگذر
۳ آذر ۱۴۰۱در جواب قاطر فروش باید بگم مطمئن باش اگه بازار ایران آزاد بود و همین مدلهای جدید پژو اعم از ۴۰۷ ، ۲۰۸ ، ۳۰۸ وارد میشد تمام کره ای ها رو درو میکرد میذاشت تو جیبش
قاطر فروش
۳ آذر ۱۴۰۱چرا آدمو وادار ب حمایت از کره ای ها میکنید
اگر آزاد بود ک ژاپنی ها هر دو گروه رو میگذاشتند تو جیبشون
نویدی
۳ آذر ۱۴۰۱پژو برند اصیلیه.
همین پژو 2008 که توی ایرانه تا رنج قیمت 1200-1300 هیچ رقیبی از نظر شتاب و قدرت نداره.
رهگذر
۴ آذر ۱۴۰۱اقای قاطر فروش خودروسازی فرانسه در سال ۹۳- ۹۴ میلادی از بازار امریکا خارج شد یعنی یه چیزی حدود ۲۸ _۲۹ سال در عوض اینو نمیبینی که ۷۰-۸۰ سال تو آمریکا حضور داشتن از زمانی که صنعت خودروسازی تو اکثر کشورای دنیا شکل گرفت دلیل خروجشون کاملا سیاسی بود و البته قیمت بسیار بالا در مقایسه با المانیا و ژاپنیا در ضمن اون عکس پروفایلت فک کنم مال ماشین سیناد باشه میدونستی ماشین سیناد هم به یه نوعی مال رنوست
دانیال
۳ آذر ۱۴۰۱این پژو رو که زیاد نه ولی این کلاس ماشین رو خوشم میاد ، یه سدان قد بلند
hamidreza
۳ آذر ۱۴۰۱پژو هیچوقت جایی در بین خودروسازی ها نداشته
حتی جزو خودروسازی های متوسط هم نبوده،
دی اس، سیتروئن، رنو اینا خودروسازی های فرانسه هستن
نه این گاری ساز
بوگاتی رو نگفتم چون آوردن اسمش کنار اینا توهین بهشه…
Bariparker
۷ آذر ۱۴۰۱باهوش دی اس و سیتروئن هم با پژو یک پلتفرم دارن
پس میای هیت بکنی حداقل درست هیت کن🤣🤣🤣
امیرحسین
۳ آذر ۱۴۰۱لیاقت میخواد سوار شدنش
آقایون برن دیگنیتی بشینند
حرف حق تلخ بود
واردات از فرانس ممنوع شد
کامران
۳ آذر ۱۴۰۱تو آسیای جنوب شرقی نمایندگی های پژو پشه میپرونن مثلاً توی یکی از خیابانهای کوالالامپور که بشینی شاید تو یک روز دو تاش رو ببینی.
MK
۳ آذر ۱۴۰۱بسیارزیبا فقط رینگاش شایدموردپسندهمه نباشه ولی ازنزرمن زیباس
A.A.S
۳ آذر ۱۴۰۱وِری وِری زیبا
میمت آلپ ارسلان
۱۰ آذر ۱۴۰۱منظور تون .اینه که شهاب سنگ وبدم اینو بردارم
وری وری شهاب سنگ سیاه بیوتی
رامتین
۳ آذر ۱۴۰۱سگمنت تلفیقی و جذابیه. میشه گفت تویوتا کراون هم بهمین شکله. در کل از نظر بصری، خودروهای پژو واقعا خوبند. به شخصه پژو 308 و RCZ را خیلی خوب میدونستم…
آریا
۳ آذر ۱۴۰۱برای سوار شدن این ماشینا فقط یک راه وجود داره ، باید خون داد.
Muty
۴ آذر ۱۴۰۱خدایش خوشگله علی الخصوص داخلش
من پژو ندارم که بخوام جبهه بگیرید ، اما اینایی که توی ایران هستن پژو نیستن که شما از روی اونا قضاوت میکنین
حتی ال نود یا ساندرو های ایران که اینقدر محبوبن (از نظر فنی و موتور گیربکس) و بازار داغی دارن هم فرانسوی نیستن و ساخت و توسعه زیر مجموعه ی رنو (داچیا ی رومانی) هستن
بابک
۱۵ آذر ۱۴۰۱همکاری و مصرف پژو فقط با کشورهای آسیایی هست و به خاطر کیفیت نا مطلوبش هیچوقت نتونست بازاری در آمریکا داشته باشه ، قسمت عمده بازار آمریکا دست خودروهای ژاپنی هست ، حتی جدیدا کره ای ها هم وارد بازار آمریکا شدند ولی خودروهای فرانسه نتونستن به این بازار بزرگ راه پیدا کنن ، حتی بریتانیا هم خودروهای فرانسه رو قبول نداره و به ندرت توی انگلستان میتونه یک پژو به چشم بخوره
germanlover
۲۳ آذر ۱۴۰۱طراحی بیرونی جذابی داره،اما طراحی داشبوردش خیلی در هم ریخته است.