پژو، خودروی مسابقه ای رالی ۲۰۰۸ DKR را با مشخصات جدید ۲۰۱۶ و با پوشش جدید ردبول به نمایش گذاشته است تا به پیشواز سی و هشتمین مسابقات رالی داکار برود.
Peugeot 2016 Dakar پژو اسپرت مفتخر به معرفی جنگنده سال آینده داکار شده که در حال حاضر با پوشش جدید ردبول و بدنهای به شدت اصلاح شده آماده نبرد است. تغییرات بدنه DKR ۲۰۰۸ جدید شامل افزایش ۱۶۷ میلیمتری عرض (رسیدن به عرض ۲۲۰۰ میلیمتر)، کاهش ارتفاع ۱۱۸ میلیمتری (رسیدن ارتفاع به ۱۷۹۴ میلیمتر) و افزایش ۱۸۵ میلیمتری طول(رسیدن به ۴۲۸۴ میلیمتر) میشود و در نتیجه ظاهر آن حتی شرورتر از قبل به نظر می رسد. نکته جالب توجه این است که با وجود افزایش طول، در واقع از برآمدگی قسمت جلو و عقب کاسته شده است. در نتیجه دلیل افزایش طول را میتوان در فاصلهی دو محور یافت که با افزایش ۲۰۰ میلیمتر به ۳۰۰۰ میلیمتر رشد کرده است. Peugeot 2016 DakarPeugeot 2016 Dakar racer برای جبران اضافه وزن به وجود آمده، ۲۰۰۸ DKR جدید به جای رینگهای ۱۷ اینچی آلومینیومی دو تکه از رینگهای ۱۷ اینچی منیزیم یک تکه بهره میبرد. درست مثل سال گذشته، بر روی این رینگها لاستیکهای میشلین با مشخصات ۳۷/۱۲.۵×۱۷ قرار گرفتهاند که البته در حال حاضر سبکتر از قبل شدهاند. Peugeot 2016 Dakar racer مطابق با افزایش ابعاد آن پیشرانه هم قویتر شده و موتور ۳.۲ لیتری V6 بیتوربودیزل آن توان ۳۵۰ اسب بخار (۲۶۱ کیلووات) و گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر (۵۹۱ پوند فوت) تولید میکند، که ارتقاءها شامل افزایش ۱۰ اسب بخار (۷ کیلووات) توان و افزایش ۲۱۲ نیوتن متر (۱۵۷ پوند فوت) گشتاور میشود و به علاوه اینکه در حال حاضر حداکثر گشتاور در دور ۵۰۰۰ بهجای ۷۸۰۰ قابل دستیابی است. انتقال قدرت هنوز بر عهده دو چرخ است و گیربکس طولی شش دنده دستی متوالی بر روی آن نصب شده و همچنین ترمزهای جلو و عقب از نوع دیسکی تهویه شونده ۳۵۵ میلی متر هستند.
بزرگترین بهبودها از نظر پژو اسپرت، تجدید نظر آیرودینامیکی ۲۰۰۸ DKR است که برای انجام بهتر آن از سباستین لوئب، استفان پترهانسل، سیریل دسپرس، و کارلوس سینز کمک گرفته شده است. رالی داکار ۲۰۱۶ در تاریخ ۲ ژانویه در بوینس آیرس، آرژانتین آغاز خواهد شد و پس از پیمایش تقریبا ۱۰,۰۰۰ کیلومتر در ۱۶ ژانویه در روزاریو، آرژانتین به پایان میرسد.
مهندس صنایع و از علاقهمندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وبسایت های خبری دیگر در حوضه آیتی مینوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آیتی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.
بله میشه اکثرا خودرو ها چهار چرخ محرک هستند ولی محدودیتی برای ساز رینگ و لاستیک ها وجود داره که اگر کسی خودروش به جای دو دیفرانسیل تک دیفرانسیل باشه دیگه این محدودیت وجود نداره و میتونه سایز بزرگتری انتخاب کنه. حتما فکرش رو کردند که اینکارو کردند . سال پیش هم همینطور بود . هر چی باشه پژو توی داکار تخصص داره و چهارصد و پنج و دویست و پنج هم از جمله خودرو هاش بوده که طی چندین سال متوالی قهرمان داکار میشدند. اسم بقیه شون یادم نمیاد ولی پژو توی داکار تجربه داره.
سعید
۱۷ آذر ۱۳۹۴فقط این ماشین پژو به درد دست انداز ها و چاله چوله های ایران میخوره
احمد باقری
۱۷ آذر ۱۳۹۴خیلی قیافه خفنی پیدا کرده. فکر کنم با این ابهت، یه کارهایی بکنه.
ارمان
۱۷ آذر ۱۳۹۴مگه میشه تو داکار باشی و چهار چرخ نباشی؟ یکم عجیبه به نظرم
یک دوستدار خودرو
۱۷ آذر ۱۳۹۴همونو بگو.
مگه داریم ؟ مگه میشه؟!!!!
AMIR
۱۷ آذر ۱۳۹۴ببخشید عجب چهره ای داره
محمد
۱۷ آذر ۱۳۹۴بله میشه
اکثرا خودرو ها چهار چرخ محرک هستند ولی محدودیتی برای ساز رینگ و لاستیک ها وجود داره که اگر کسی خودروش به جای دو دیفرانسیل تک دیفرانسیل باشه دیگه این محدودیت وجود نداره و میتونه سایز بزرگتری انتخاب کنه. حتما فکرش رو کردند که اینکارو کردند . سال پیش هم همینطور بود . هر چی باشه پژو توی داکار تخصص داره و چهارصد و پنج و دویست و پنج هم از جمله خودرو هاش بوده که طی چندین سال متوالی قهرمان داکار میشدند. اسم بقیه شون یادم نمیاد ولی پژو توی داکار تجربه داره.