پژو

ملاقات پژو 205 GTI با 208، چهل سال تکامل هاچبک‌های محبوب فرانسه

درحالی‌که پژو ۲۰۵ چهل‌ساله می‌شود، بررسی خواهیم کرد که چطور نمادین‌ترین سوپرمینی فرانسه بر جدیدترین هاچ‌بک کوچک پژو تأثیر گذاشته است.

در اوایل دهه ۸۰، کلاس سوپرمینی یا ساب‌کامپکت دستخوش یک انقلاب شد. اوپل کورسا، نیسان میکرا و نسل دوم فورد فی‌یستا همگی در عرض یک تا دو سال به نمایندگی‌های فروش اروپا رسیدند و بازار خودروهای کوچک را متحول کردند. دراین‌بین اما خودرویی به بازار آمد که تمام رقبا را تار و مار کرد. تا اواسط دههٔ ۸۰، پژو بیشتر به خاطر تولید سدان‌های بزرگ و جان‌سخت شهرت داشت درحالی‌که بشدت به جایگزینی برای هاچ‌بک قدیمی ۱۰۴ خود نیاز داشت. نتیجه ساخت ۲۰۵ بود، سوپرمینی فوق‌العاده‌ای که استانداردی را تعیین کرد که دیگر خودروهای کوچک تا پایان دهه باید از آن پیروی می‌کردند.

۲۰۵ برای پژو موفقیت چشمگیری به دنبال داشت. ین خودرو بین سال‌های ۱۹۸۴ نت ۱۹۹۸ بیش از ۵.۳ میلیون دستگاه فروخت و در صدر جدول فروش سراسر اروپا قرار گرفت. به‌واقع خریداران از این هاچ‌بک فرانسوی با خطوط صریح و تناسبات منظم سیر نمی‌شدند. درواقع، ۲۰۵ خودرویی است که پژو همچنان به آن افتخار می‌کند و برای جدیدترین سوپرمینی‌های خود از آن الهام می‌گیرد. ۲۰۸ امروزی هم خودرویی است که نشان می‌دهد پژو دوباره هاچ‌بکی تولید کرده که از دوران اوج خود در پایان قرن گذشته تاکنون نداشته است. بنابراین، به مناسبت چهلمین سالگرد تولد ۲۰۵، این خودرو را در برابر ۲۰۸ قرار داده‌ایم تا ببینیم چه چیزی هاچ‌بک قدیمی پژو را این‌قدر خاص کرده و هاچ‌بک جدید چطور بازی را پیش برده است.

پژو ۲۰۵ GTI

۲۰۵ با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های بنزینی با قدرتی از ۴۵ اسب بخار و همین‌طور چند موتور دیزلی ۱.۸ لیتری به بازار عرضه شد ولی ما در اینجا داغ‌ترین نسخهٔ این ماشین یعنی GTI با پیشرانهٔ ۱.۹ لیتری را داریم. این نسخه با فلاپ‌های گلگیر برای پوشاندن رینگ‌های ۱۵ اینچی و خطوط قرمزرنگ از نمونه‌های معمولی ۲۰۵ متمایز می‌شد. هرچند ۲۰۵ تنها ۳.۷ متر طول دارد اما کابین آن به‌طور شگفت‌انگیزی جادار است و از صندوق باری پهن و مربع شکل بهره می‌برد. امروز وقتی وارد کابین ۲۰۵ شوید چیزهای زیادی وجود دارد که توجه شما را جلب کند. این خودرو متعلق به زمانی است که خودروهای فرانسوی کیفیت کابین چندان چشمگیری نداشتند. به همین دلیل، پلاستیک‌های داخل ۲۰۵ نازک و شل هستند و به سروصدا افتاده‌اند.

بااین‌حال، ایراد گرفتن از ارگونومی خودرو سخت است. دکمه‌ها و کنترل‌ها به‌طور مرتب چیده شده‌اند، آمپرها فوق‌العاده به نظر می‌رسند و دید کاملاً عالی است. همان‌طور که از یک هاچ‌بک داغ انتظار می‌رود، نسخهٔ GTI با ویژگی‌هایی مثل صندلی‌های جلو با حمایت جانبی بیشتر و تریم مشکی و قرمز در هماهنگی با کف‌پوش قرمزرنگ، فوراً حال و هوای اسپرتی را به راننده القا می‌کنند. غربیلک فرمان سه پرهٔ خودرو عالی به نظر می‌رسد و لیست تجهیزات صرفاً شامل موارد ساده‌ای مثل قفل مرکزی، پنجره‌های برقی و ضبط کاست با چهار بلندگو می‌شود. بااین‌حال، اصلی‌ترین ویژگی ۲۰۵ GTI رانندگی بسیار جذاب آن است. هرچند هاچ‌بک‌های داغ مدرن جذاب‌تر، سریع‌تر و پیشرفته‌تر هستند اما هیچ‌کدام این میزان شخصیت، تعامل و بازخورد را ندارند.

سیستم فرمان بدون نیروی کمکی بازخورد زیادی را از طریق غربیلک به راننده منتقل می‌کند اما طراحی پره‌های کناری فرمان در موقعیت ساعت هشت و بیست دقیقه هنگام رانندگی‌های سریع حالتی غیرطبیعی خواهد داشت. پیشرانهٔ ۱.۹ لیتری ۱۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که هرچند طبق استانداردهای امروزی چندان قابل‌توجه نیست اما ۲۰۵ با وزن تنها ۸۸۰ کیلوگرم، خودروی بسیار سبکی است. درنتیجه، شتاب صفرتاصد ۷.۸ ثانیه‌ای GTI تنها یک ثانیه از ب‌ام‌و M3 زمان خود کندتر است. با هر بار سر زدن به ردلاین موتور چهار سیلندر صدایی عصبانی به گوش می‌رسد و هر دنده با هر سرعتی که بتوانید دست چپ خود را حرکت دهید درگیر می‌شود درحالی‌که پدال‌ها برای جابجایی پاشنه و پنجهٔ پا کاملاً مناسب هستند.

پژو ۲۰۸ GT Line

طی سال‌های آخر ارزش ۲۰۵ آن‌قدر افزایش پیدا کرده که برای خرید یک GTI مثل نمونهٔ اینجا باید قیمتی مشابه یک ۲۰۸ سه سال کارکرده بپردازید که هم‌اکنون حدود ۱۳,۵۰۰ پوند قیمت دارد. خودروی جدید لیستی طولانی از تکنولوژی‌های استاندارد مثل چراغ‌های جلوی LED و صفحه آمپر دیجیتالی دارد که در زمان عرضهٔ ۲۰۵ وجود نداشتند. بااین‌حال، نورپردازی داخلی چندرنگ نمی‌تواند از تاریکی کابین ۲۰۸ بکاهد و این فقط به خاطر عدم وجود کف‌پوش قرمزرنگ نیست. دلیل اصلی این موضوع پنجره‌های کوچک‌تر است که در خودروهای جدید برای محافظت در تصادفات استفاده می‌شود اما دید عقب را آن‌قدر محدود می‌کند که وجود دوربین دید عقب حیاتی خواهد بود.

همان‌طور که گفته شد، داشبورد ۲۰۵ در مقایسه با رقبای آن زمان کیفیت چندان خوبی نداشت اما در مقابل، کابین ۲۰۸ نه‌تنها تقریباً از همهٔ رقبای مستقیم خود مدرن‌تر به نظر می‌رسد بلکه کیفیت کلی آن‌هم از این کلاس بالاتر است. در اینجا پلاستیک محکم و نرم به‌خوبی مونتاژ شده و استفاده از پارچه روی درها و داشبورد باعث می‌شود باور کنید که در یک خودروی لوکس نشسته‌اید. بااین‌حال، غربیلک فرمان مثل پدربزرگش، محل اختلاف است. دلیل این موضوع، صفحه آمپر i-Cockpit پژو است که از بالای فرمان دیده می‌شود و اگر دستان خود را روی فرمان همان‌جایی بگذارید که در دیگر خودروها قرار می‌دهید، جلوی دید به قسمت زیادی از صفحه آمپر را خواهد گرفت.

روی جاده تفاوت بین این دو خودرو آشکار می‌شود. ۲۰۸ از لحاظ راحتی جزء بهترین‌های کلاس خود است و به همین دلیل صدای موتور و جاده و تکان‌های ناشی از تعلیق در مقایسه با ۲۰۵ بسیار کمتر است؛ اما ۲۰۸ رانندگی خیلی جذابی ندارد. این ماشین به‌گونه‌ای طراحی شده که پایدار و چسبنده باشد و همین‌طور هم هست اما جادوی ۲۰۵ را ندارد. بااین‌حال، ۲۰۸ از لحاظ کشش موتور چیزی کم ندارد زیرا پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربوشارژ آن با ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور کمک می‌کند تا خودرو خیلی سریع سبقت‌ها را تکمیل کند. ماشین همچنین خیلی راحت به سرعت‌های بزرگراهی می‌رسد به لطف مصرف سوخت ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر، می‌تواند مسافت‌های طولانی را طی کند.

مقایسهٔ مشخصات فنی

پژو ۲۰۵ GTI

پژو ۲۰۸ GT Line

پیشرانه ۱.۹ لیتری ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر توربو
قدرت ۱۳۰ اسب بخار ۱۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۶۵ نیوتن متر ۲۰۵ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۷.۸ ثانیه ۹.۹ ثانیه
طول ۳,۷۰۵ میلی‌متر ۴,۰۵۵ میلی‌متر
عرض ۱,۵۸۹ میلی‌متر ۱,۷۴۵ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۳۵۰ میلی‌متر ۱,۴۳۰ میلی‌متر
قیمت ۱۵ هزار پوند (امروز) ۲۴,۷۱۰ پوند

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۲ رای
منبع
AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    حال و هوای خودروهای دهه هشتاد میلادی هرگز در خودروهای جدید تکرار نمی شود.!

    موافقم 83
    مخالفم 6
    1. محمد

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1485 ديدگاه)

      داداش نباید هم تکرار بشه شما ماشین زمان داشته باش مردم دهه هشتاد رو بیار سوار ماشین های مدرن کن میگن ما دیگه برنمی‌گردیم

      موافقم 44
      مخالفم 9
  2. Arshia m3csl

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    فولکس واگن گلف >>>>>>>>>>>>>>>>>>> کل تاریخچه پژو

    موافقم 48
    مخالفم 54
    1. Taha Ayoobi

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (4314 ديدگاه)

      به مولا 😂

      موافقم 17
      مخالفم 6
    2. علیرضا

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (258 ديدگاه)

      پژو ۲۰۶ »»»»»»»»» کل تاریخچه فولکس واگن

      موافقم 26
      مخالفم 75
      1. فرشاد

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        فولکس رو با یه کمپانی که 10ام دنیا هم نیس نمیشه یه جا گذاشت

        موافقم 19
        مخالفم 27
        1. علیرضا

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (258 ديدگاه)

          نه فولکس واگن خوبه که جذو غیر قابل اعتماد ترین خودروساز های بازار امریکاست فولکس واگن مثل ماکروسافت در دنیا ویدیو گیم جز خرید کمپانی های برشکسته هیچ کاری بلد نیستن ۳ ساله گلف دیگه جذو خودرو های پرفروش اروپا نیست جاش داده به پژو ۲۰۸ رنو کلیو و داچیا ساندرو و در ضمن رسوای دیزل گیت یادت رفت

          موافقم 12
          مخالفم 19
      2. Arshia m3csl

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1171 ديدگاه)

        جدی میفرمایید؟

        موافقم 13
        مخالفم 1
      3. علی

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (800 ديدگاه)

        206 زیباترین هاچبک دنیا خواهد ماند کنار بیتل جدید

        موافقم 8
        مخالفم 13
      4. Ilia Gh

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        Das Auto😂😂

    3. فرزند ایران

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (106 ديدگاه)

      خنده دار بود

  3. Kktoos

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (119 ديدگاه)

    پژو۲۰۵چرا اینقد بهتره😐

    موافقم 42
    مخالفم 3
    1. محمدهادی

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      چون روح داره
      چون روش بیشتر فکر شده
      چون انسانهای اونروز واقعی تر بودن
      پس به چیزهای واقعی تری هم فکر میکردن
      من اسمشو برا خودم میذارم تقابل واقع گرایی با خیال پردازی
      طراحی های امروزی خیالی ترن تا واقع گرا

      موافقم 23
      مخالفم 3
    2. Ilia Gh

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      هر دوشون تو شتاب و قدرت از ۲۰۶ ارسی کمتر هستن

  4. محمد

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    اینجا مدل قبل فیس لیفت ۲۰۸ رو بررسی کرده مدل جدیدتر جذاب تر شده

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. JaMsHiD

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2753 ديدگاه)

      آشغالی از پژو . جالبه که متن از پلاستیک خشک و داشبرد نرم که مال پنجاه سال پیشه و پارچه روی در ( که اگه تویوتا استفاده میکرد میشد آشغال ) به عنوان آپشن لوکس و خودرویی لوکس تر از کلاس خودش یاد کرده ! حالا اگه فولکس واگن بیاد جا چرم پارچه بزنه روی رو دری های گلف میشه یک شرکت متقلب و جهان خوار مثل تاسیس کننده اش !
      پژو خیلی وقته آشغال بودن محصولاتش نسبت به ب ام و و بنز و لکسوس و تویوتا ثابت شده . چه در ایران چه در جهان ! حالا پژو میخواد تو گذشته بمونه و پز اون دویست و پنجش رو که پنج میلیون فروش داشته رو بده . خسته شدیم دیگه از این پژو ! ضخامت پیچ های دینام از پیچ های سر سیلندر بیشتره ! یه دینام میخوای باز کنی کل دل و روده ماشین باید بیاد بیرون ! دم دقیقه هم گیربکساش و اون ماهک دنده خراب میشه . پدر مارو درآورده

      موافقم 13
      مخالفم 44
      1. محمدهادی

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (2406 ديدگاه)

        داداش چیزایی که شما الان تعمیر میکنی پژوی واقعی نیست
        آشغال ساز شده های قطعه سازان داخلی ست
        درسته که پژو کیفیت قطعات و مهندسی قطعات خودرو های ژاپنی و آلمانی رو نداره
        ولی تولیداتش از کیفیت قابل قبول قطعات برخوردارن
        بخصوص نسبت به آشغال های شترگاو پلنگ داخلی و زباله دونی های چینی
        هنوزم وقتی کاپوت یه ۴۰۵ جی ال مونتاژ فرانسه رو میرنی بالا از وزن کاپوت و نرمی لولا هاش قشنگ این پیامو مغزت دریافت میکنه که این یک ۴۰۵ معمولی آشغال نیست
        این رو ورق و آلیاژش به دقت کار شده
        میگری چی میگم
        همینقد ما از حقیقت خودرو محرومیم

        موافقم 43
        مخالفم 3
        1. JaMsHiD

          ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (2753 ديدگاه)

          آقای محمد هادی . من یه پژو ۴۰۵ با موتور و گیربکس فرانسه با رنگ نوک مدادی از پدر بزرگم به پدرم رسید که GL نبود و تیپ GLX بود که فیس لیفت اول بود و تازه داشبورد نرم اومده بود و همه باهاش کیف میکردن مخصوصا موقعی بعدا که رنگ کرمی به آپشن های رنگ داشبورد اضافه شد و داخل ماشین کمتر داغ میشد . این ماشین واقعا تو اون زمان خدا بود .
          من عشق میکردم موقعی به داشبورد به اون نرمی دست میزدم . موتورش اگر داغ نمیکرد و روغن خوب توش میریختی میشد با کمری مقایسش کرد .
          ولی وای از موقعی که ماشین سنش رفت بالای ده سال . همینجوری خرج میندازه رو دستت . مثلا یهو گیربکس خلاص میشه بعد میری میبینی همه دنده ماهکا پوسیده !
          بدتر از اون کیفیت رنگش بود که تو بندر عباس آنقدر این ماشین آفتاب خورد رنگ سقف و صندوق به آهن رسیده . کاپوت هم مثلا عوض کردیم آنقدر ورقه نازک هست که اون طرف کاپوت که جک نداره بخاطر وزن زیاد و ورقه نازک و ستون کمتر خم میشه میاد پایین ! الان من دوستمم یه پارس بژ ۸۳ خریده با صدو پنجاه تا کارکرد ! اونم دقیقا کچل شده .
          فعلا هم رفته رو مود سیستم تعلیق ! فنر و کمک فنر و طبق جلو و شفت جلو . لامصب سیرمونی نداره . یعنی من میومدم کل اکسل عقب و جلو و گیربکس و موتور و ادوات برقی و دیفرانسیل رو عوض میکردم کمتر در میومد !

      2. امیر

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        تا حالا 205 داشتی حرف زیاد میزنی
        اون ماشین شاهکار به تمام معنا بود گلف اون زمان کجا بود؟
        گلف خوبه ولی بی مشکل هم نیست
        اگر نمیتونی
        پژو رو تحمل کنی پس چرا این مقاله رو خوندی؟

        موافقم 18
        مخالفم 9
        1. وی

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (375 ديدگاه)

          همون 205 هم زیر سایه گلف mk2 بود

          موافقم 1
          مخالفم 6
      3. parhamiof

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (752 ديدگاه)

        اولا پژو کیفیت و قابلیت اطمینان نسبتا خوبی با توجه به کلاس و قیمت خودش داره.
        دوما پژو مگه با مرسدس بنز قابل مقایسه هست؟

        موافقم 13
        مخالفم 1
        1. JaMsHiD

          ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2753 ديدگاه)

          ببخشید با تاتا موتورز مقایسش کنم؟
          بنز هم دقیقا مثل پژو محصول اقتصادی میزنه . اما این کجا و آن کجا

      4. علی

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (800 ديدگاه)

        شما اگه 208 رو سوار بشی میتونی واسه 90درصد خودرو های دنیا پشت چراغ سبز خطوط نشون بکشی و توی آینه نگاهشون کنی
        همین‌طور 206 که لقب موشک زمین به زمین گرفته بود

        موافقم 3
        مخالفم 10
      5. فرزند ایران

        ۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (106 ديدگاه)

        حالا تویوتا شاید قبول
        ولی بقیه ای که میگی برندهای لوکس محسوب میشن و در واقع با دی است باید مقایسه بشن

  5. Piero Ferrari

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    ۲۰۵ تو رالی تو خیابون تو همه جاه بهترینه حتی از نسل جدید

    موافقم 21
  6. Taha Ayoobi

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4314 ديدگاه)

    نمیدونم چرا با پژو حال نمیکنم،نمیتونم دوسش داشته باشم

    موافقم 16
    مخالفم 23
    1. علیرضا

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (258 ديدگاه)

      بهت حق میدم ایران خودرو یه تنه ……. به سابقه ۲۱۰ ساله شرکت پژو

      موافقم 22
      مخالفم 4
      1. Taha Ayoobi

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (4314 ديدگاه)

        اون که جدا
        تو بازار های جهانی هم انقدر انتخاب جذاب تر هست که اصلا پژو میره تو آخرین اولویت.

        موافقم 3
        مخالفم 10
        1. علی

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (800 ديدگاه)

          اگه انتخاب جذاب تر وجود داره. پس چرا. 205 موقع تولید رکورد فروش رو جابجا می‌کنه یا موقع تولید 206 پرفروش ترین خودروی سال 2005 و یا الان که 208 و 209 توی صدر جدول فروش پس جذاب هستن که انتخاب میشن بسه یا بازم یادآوری کنم

          موافقم 11
          مخالفم 3
  7. علیرضا

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (258 ديدگاه)

    یک نکته که برای من خیلی جالبه اینه که ۲۰۶ بود که به دنیا نشون داد چقدر یک هاچبک میتونه کامل عالی باشه ۲۰۶ بیش از ۱۲ ملیون دستگاه از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۰ فروخت و در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ پرفروش ترین خودرو اروپا شد و از یورو انکپ درسال ۲۰۰۰ چهار ستاره ایمنی دریافت کرد که برای زمان خودش به شدت ایمن از لحاظ فنی بیش از ۲۰ موتور دیزل بنزینی روی انواع اتاق از سدان تا کنورتبل روش سوار شد تو دوران خودش پادشاه رالی بود تمام رقباش شکست داد و از تمام رقباش با اختلاف زیبا تر بود

    موافقم 21
    مخالفم 4
    1. علی

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (800 ديدگاه)

      وقتی سال 81 واسه اولین بار 206 رو دیدم بقدری مجذوب طراحی مدرن و هماهنگ اون شدم جوری منو تحت تأثیر قرار داد که تابحال نظیرش رو ندیدم بیست سال جلوتر از زمان بود لامصب هنوزم زیبا و پیشرفته تر از خودرو های امروزی هست

      موافقم 7
      مخالفم 5
  8. مهدی

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    پژو سیتروئن بهترین خودروهای شهری دنیا رو تولید می‌کنه . واقعا بی نظیرن

    موافقم 22
    مخالفم 4
    1. محمد

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1485 ديدگاه)

      به شرطی که خودرو های شهری آلمان و ژاپن رو حساب نکنی

      موافقم 14
      مخالفم 7
      1. Taha Ayoobi

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (4314 ديدگاه)

        و آمریکا

        موافقم 1
        مخالفم 12
      2. مهدی

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1738 ديدگاه)

        اختیار دارید . لذت رانندگی با محصولات پژو سیتروئن رو تو کمتر آلمانی و ژاپنی میتونید پیدا کنید برتری که دهه هشتاد میلادی داشتن رو چند سالی هست که دوباره بدست آوردن اون هم با اختلاف خوب

        موافقم 12
        مخالفم 6
        1. محمد

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (1485 ديدگاه)

          مهدی جان اجازه بده حرفت رو قبول نکنم😅 آره قبول دارم از گذشته تا به حال فرانسوی ها به مهندسی و طراحی متفاوتشون مشهور بودن ولی این خاص بودن به معنای بهتر بودن نیست الان شما میگید لذت رانندگیشون بالاست بین آلپاین A110 و پورشه باکستر کدوم رو انتخاب می‌کنی؟ بین گلف gti و پژو ۲۰۸gti یا ۳۰۸ gti کدوم رو انتخاب میکنی؟ بین رنو تلیسمان و مدل های پایه بنز E و سری پنج ( مدل های ۲۰۰ اسبی) کدوم رو انتخاب می‌کنی ؟ تو دسته ماشین های لوکس شما بنز و بی ام و ، آئودی یا لکسوس رو انتخاب میکنی یا دی اس؟ که اگه بگن برند های لوکس رو نام ببر آخرین اسمی که می‌بری دی اس هست و یا اصلا تو اون لحظه به ذهنت هم نرسه فرانسه تو این سگمنت حضور داره اینقدر زیر سایه رقبا گم هست ، اون دوستانی هم که بوگاتی رو فرانسوی میدونن که زحمت یه جستجوی ساده رو هم به خودشون ندادن و بوگاتی یه نام مرده بود وقتی فولکس خریدش و صفر تا صد تکنولوژیش مال آلمانه

          موافقم 2
          مخالفم 5
      3. علیرضا

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (258 ديدگاه)

        برای مثال پژو ۳۰۸ بزاری در مقابل کرولا که هر دو در یک کلاس قرار میگیرن مثل این میمونه انسان غار نشین بیاری کنار انسان مدرن زیبای امکانات ۳۰۸ ده هیچ کرولا رو میزنه اما کرولا قابل اعتماد تر تویوتا بزرگ ترین بازارش در کشور های جهان سومی یا در حال توسعه امریکای افریقای اسیای و در بازار اروپا و امریکای فقط خودرو های رده بالای کراس اوور suv محبوبه همین

        موافقم 2
        مخالفم 2
  9. hesam.falahat

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    این ماشین به حدی هیجان انگیز و درگیرکننده هست که در لیست داغ ترین هاچ بک های تاپ گیر با این ماشین شروع میشه و نه گلف و نه سیویک تایپ آر چون هیچ کدوم مثل 205 این چنین افسانه ای و اسطوره ای نبودند…

    موافقم 20
    مخالفم 2
  10. hesam.falahat

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    این ماشین به حدی هیجان انگیز و درگیرکننده هست که در لیست داغ ترین هاچ بک های تاپ گیر با این ماشین شروع میشه و نه گلف و نه سیویک تایپ آر چون هیچ کدوم مثل 205 این چنین افسانه ای و اسطوره ای نبودند…

    موافقم 7
    مخالفم 2
  11. ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4897 ديدگاه)

    پژو ۲۰۸ زیبا دوست دارم بیا منو با خودت ببر به شهر نوید اینا 😐

    موافقم 2
    مخالفم 2
  12. علی

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پژو اگه بد بود فراری ۴۰۴سوار نمیشد بره اینور اونور

  13. محمود

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    دقیقا پراید ۱۱۱
    و دیگر هیچ

  14. BMW

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    چه باحال🥲😁

  15. اشکان

    ۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    من می‌دونم که تمام نفراتی که از برند پژو بدشون میاد به خاطر پژو های ایرانی هست بابا مردم پژو رو با پژو های ایرانی نسنجید ، پژو پارس، ۴۰۵ ،۲۰۷، ۲۰۶ اینا الان هیچکدوم ایرانی نیستند پژو پارس که اصلا مال فرانسه نبوده و نیست و بقیه از سال ۸۵ دیگه کاملا ایرانی شدن و حتی یک درصد اینا فرانسوی نیستند،
    من طرفداری پژو رو نمیکنم ولی اینو میدونم که مردم بدون آگاهی در مورد پژو حرف میزنند ، اینم بدونین که فرانسه تو خودرو اقتصادی بهترین خودروها رو میسازه و با خودرو های اقتصادی آلمان مقایسه نکنید
    اقتصادی ترین و ارزانترین خودرو آلمانی از خودرو های اقتصادی گران پژو گرون تر اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا