طبق جدیدترین گزارشها، ایرانخودرو قصد دارد امسال پژو ۲۰۷ صندوقدار را با پیشرانهٔ TU5 پلاس و گیربکسهای دستی و اتوماتیک دوباره به بازار عرضه کند.
در زمستان ۱۳۹۵ ایرانخودرو از پژو ۲۰۶ صندوقدار رونمایی کرد. فروش این خودرو از اسفند ۱۳۹۶ آغاز شد و اولین سری آن از خرداد ۱۳۹۷ به دست خریداران رسید. بااینحال، ۲۰۷ صندوقدار برای مدت کوتاهی تولید شد و در سال ۱۳۹۹ با افزایش فشار تحریمها و توقف واردات گیربکسهای اتوماتیک، ایرانخودرو به تولید این ماشین که فقط بهصورت اتوماتیک ارائه میشد پایان داد. در سال ۱۴۰۰ هم پژو ۲۰۶ صندوقدار از روی خط تولید کنار رفت و ایرانخودرو سعی کرد رانا پلاس را جایگزین هردوی این پژوهای صندوقدار کند.
بااینحال، رانا پلاس در بازار فروش هیچگاه طبق انتظارات عمل نکرد و شاید به همین دلیل بود که در آذر ۱۴۰۲ در حاشیهٔ دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، مسئول بخش توسعه ایرانخودرو از بازگشت ۲۰۷ صندوقدار به خط تولید ایرانخودرو خبر داد و حالا طبق جدیدترین اخبار به نقل از وبسایت خبری چرخان، ۲۰۷ صندوقدار در برنامهٔ تولید ایرانخودرو برای سال ۱۴۰۳ قرار گرفته و قرار است در دو نسخهٔ دستی و اتوماتیک به بازار عرضه شود.
مهمترین تغییر ۲۰۷ صندوقدار جدید نسبت به نسخهٔ قبلی زیر کاپوت رخ خواهد داد یعنی جایی که پیشرانهٔ جدید TU5 پلاس قرار خواهد گرفت. این پیشرانه که قبلاً در تارا، ۲۰۷ هاچبک و رانا پلاس ارائه شده، با تغییراتی مثل تجهیز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ، خروجی کمی بالاتری برابر با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه موتور TU5 207 صندوقدار قبلی ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور داشت. در بخش انتقال نیرو همانطور که قبلاً گفته شده بود، این پژوی صندوقدار با گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک جدید ایرانخودرو ارائه میشود اما خبر جدید اینکه ایرانخودرو قصد تولید نسخهٔ دستی ۲۰۷ صندوقدار را هم دارد.
بااینحال، عجیب اینکه گفته شده ۲۰۷ صندوقدار با گیربکس پنج سرعتهٔ دستی تولید میشود و حداقل در فاز اول خبری از گیربکس شش سرعتهٔ دستی که در رانا پلاس میبینیم نخواهد بود. هرچند تیپها و مشخصات نهایی این خودرو هنوز اعلام نشده اما بهاحتمالزیاد مثل نسخهٔ هاچبک در مدلهای سقف فلزی و پانوراما تولید خواهد شد. همچنین ازآنجاییکه استانداردهای ۸۵ گانه برای تمام خودروهای تولید داخل الزامی شده است، ۲۰۷ صندوقدار باید به سیستم کنترل پایداری، سیستم پایش باد تایرها و دیگر موارد اجباری هم مجهز شود. رینگ آلومینیومی، آینههای جانبی تاشو برقی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، کروز کنترل و فرمان برقی هم از دیگر تجهیزات این خودرو هستند تا در جایگاهی بالاتر از رانا پلاس قرار گیرد.
جرمی کلارکسون
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳پژو اگه میدونست ایران خودرو از ماشین هاش انقدر نسل در میاره و میدوشه اصلا به ساختش فکر نمیکرد
NAVID۰۰۹۸
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳پژو نه تنها میدونه ، بلکه با اینکه رفت و تحریم شروع شد و همه دادار دودور کردن از رفتنش که آی فرانسه اِلِ بِلِ سیمبِلِ و … ولی اینو میددنستی در عوض هر خودرویی که با برند پژو از کارخونه ایرانی میاد بیرون ( حالا هر کوفتی حتی چینیشده هم باشه ) چند یورو پول میگیره و این حرفی بود که چند سال پیش خبرنگار بیتران گفت ولی از اونجایی که مدیران استاد به حاشیه رفتن هستند قضیه کِش پیدا نکرد و تمام شد ، میدونید چرا ؟!
چون ما هنوز از همان جایی گزیده میشویم که هروز در شُعار و راهپیمایی مرگش میدیم و همه سرکار هستیم!!!
قصه از فرانسه شروع شد ، بعد شما فکر میکنید اگر روزی تحریم رفت ، ایرانخودرو سایپا تویوتا هوندا کیا فولکس تولید میکنند!!!
خیر ، به همین خیال باشید ، چرا ؟؟؟
چون سال ۹۴ که برجام امضاء شد باز با تمام فیلمهایی که مدیران و سیاستمداران اجرا کردن از بدگویی اروپا و … ولی باز رو آوردن به محصولات فرانسوی!!!
در کل تا این همه نفت و گاز و منابع طبیعی هست در ایران ، بوی خوشی را نخواهیم چشید و هروز هر رقصی میکنند چه در داخل چه در بیرون تا ما بزرگ نشویم مگر نوچه خودشان باشیم!!!
بابک
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳دقیقا حرف درستی زدید…
اینقدر که فرانسه از کنار ایران خورد…. از لحاظ اقتصادی و سیاسی بعد از انقلاب در ایران….هیچ کشوری ، حتی سوریه و لبنان هم اینقدر به نفعشان نشد….
به غیر از خودرو سازی در صنایع نفت و گاز هم سودهای زیادی بردند و هیچگونه انتقال تکنولوژی و….برای ایران انجام ندادن
در برجام هم نهایت سو استفاده را کردند…
برندگان انقلاب ایران در جهان ، روسیه و فرانسه بودند و هستند…
NAVID۰۰۹۸
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳هیچگاه عنگلیس را از یاد نبرید!!!
پولها و مُخها تماماً زیر چتر عنگلیس مهاجرت میکنند و طبق شعار معمول اما ریاکارانه و زیرکانه ( مرگ بر عنگلیس( البته اَرواح عمههاشون با 💩زادههاشون )!!!
Aref
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳چی میگی؟ چند سالته؟ اگه فرانسه و پژو نبود دهه هشتاد ایران خودرو کلا ورشکست شده بود. ایران خودرو فقط پیکان داشت. پژو اومد سرمایه گذاری کرد. فکر کردی پژو شرکت کوچیکیه؟ بازار ایران چیه که حالا کسی بخواد براش دست و پا بزنه. همین ریرا که میخواد بیاد پلتفرم پژو ۲۰۰۸ هستش.
NAVID۰۰۹۸
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳البته همه میدونید که این خودرو یکبار آمد و شکست خورد در فروش چون گران بود و البته همه هاچبکش را پسندیدند !!!
اما در کل ، به نظر من خرید رانا از هر جهت به ۲۰۷ ارزندهتر هست به سبب اینکه همشون یه آشغالی هستند و همه چیزشان یکی هست حتی فضای داخلی شاسی و فنی و … اما رانا چند صد میلیون ارزانتر هست چون زیبایی فراریمانند و دخترکُشِ ۲۰۷ را ندارد 💩!!!
datsun
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ولا میدونه خوب هم میدونه به ازای هر خودرو تولید شده با برند پژو هم یه چیزی تو جیبش میره از فروش همین پلتفرم های منسوخ شده هم سود زیادی کرد الان رو نمیدونم ولی قبلا همین ۴۰۵ پارس و ۲۰۶ های که تو ایران با برند پژو تولید میشد رو آمار پژو فرانسه جمع میشد،
محسن
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳مسخره کردیم خودمونو
صنعت صنعت صنعت
کدوم صنعت برادر من
چند تا کشور توی جهان داریم و چند تاش خودرو سازن؟
انگار هر آشی درست شد ما هم باید نخودش باشیم
یه روز صنعت خودروسازی، یه روز صنعت تلفن همراه یه روز صنعت هواپیما سازی!!!
ترجیه میدادم صنعتمون همون زعفرون و فرش و پسته بمونه و این اوراقی جات رو تو خیابونا نبینم
𝐀𝐥𝐢
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشاالله طراحای ایرانخودرو تونستن زشت ترین سپری که میشه رو طراحی کنن یعنی اگه مال خود ۲۰۶ رو میذاشتن خیلی بهتر میشد
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/Peugeot-207-SD-2.jpg
🤡
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳این الان با ۲۰۶ اس دی مدل ۸۹ من چه فرقی میکنه ؟؟
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳والا یه کروز داره شاید یه رینگ داشته باشه یه ترمز عقب دیسکی فکر کنم داشته باشه و نسخه اتومات داشته باشه و نسخه سقف شیشه ای هم ممکنه داشته باشه یا شیشه عقباش هم برقیه که شاید ماشین شما شیشه عقباش دستی باشه و یه چراغ ال ای دی داره و سپر هاش فرق کرده و هم قیمت *** قیمتشه دوست گلم
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳مرد حساب من گفتم هم قیمت خون پدرشون شما چرا سانسور کردی؟؟
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشین بدی نیست ولی خیلی قدیمی شده عرزش نعره
jalopy
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳آفرین ایرانی برو بخر چقدرم زیباست ماشالا فرنس کارز
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳بله خودروی خانواده ایرانی♥️
بیا باهاش به من پوز بده
زیزیگولو
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشینی که خیلی سال پیشا تو اروپا تاریخ مصرفش منقضی شده 🤦…….. و مسخرهترین ماشینای دنیا که فقط سایپا و ایرانخودرو میتونن تولید کنن
علی جردن
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳خودروی بروز میخوای تو ایران بخری فقط می تونی از بین چینی ها یدونه آخرین سیستم سال ۲۰۲۴ برداری بقیه ماشینا چه ایرانی چه ایتالیایی همه از رده خارج اونور آب
زیزیگولو
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳تنها تفاوت ماشینای چینی با ماشینای ایرانی چندتا آپشن بدردنخور و ظاهر بروزشون هستش که تازه همونم از برندهای معروف دنیا دزدیدن و کپی کردن
Hamid3x
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ههههههههه
دیدن رانا رو نمیشه زیاد گرون کرد
گفتند 207 صندوقدار بدیم قیمت گذاری جدید بشه به 600 تا 700 برسونیمش
وگرنه عدم استقبال چه بهونه ایه
شما هنوز رانا پلاس های تحویل پاییز سال قبل رو تحویل ندادین
علی جردن
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳رانا پلاس همون اینه با ظاهر متناسب تر و زیباتر و البته قیمت پایین تر
کیون
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳کلآ تو ایران همچی دست دولت هست اگه بخواد همه چی ارزون میشه پناهی یک تعداد از کنار این دو شرکت داخلی سود خوبی گیرشان میاد فقط این وسط مردم بیچاره اونم قشر متوسط به پایین روز به روز گدا تر وفقیرتر می شوند وجیب مسئولین بی کفایت پر تر وگرنه نباید وضعیت مملکت ما عین باشد هر روز استرس .گرانی .بیکاری.و………خدا لعنتشون کند
بهراد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳cng داشته باشه یه پکیج کامله.
مراد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳کارخانه هایی که درایران، اسلحه های کشتار جمعی شونو به صورت خودرو می سازند؟! خیلی نامردی وحشیانه س
LAND CRUISER 70
۱ خرداد ۱۴۰۳رانا هاچبک و رانا کراس هم بسازن
میشه نهایت شیردوشی
امین
۶ مرداد ۱۴۰۳احتمالا گیربکس ۶دنده دستی مورد تایید پژو نیست و باید با همان گیربکسهای دستی ۵سرعته خود پژو تولید کنند. به هرحال پژو یکی از بزرگترین و قدیمی ترین خودرو سازان دنیاست و تولید زیر برند و پرچم پژو باید مورد تایید و استاندارد آنها باشد. انشالله با بهتر شدن شرایط شاهد تولید و واردات خودروهای روز و بهتر کمپانی پژو سیتروئن باشیم.