پژو

معرفی پژو 3008 و 5008 هیبرید 2023؛ گامی دیگر برای تسخیر اروپا

فروش بسیار خوب پژو در سال ۲۰۲۲، سودآوری برند فرانسوی را افزایش داده است. پژو تلاش می‌کند تمام تولیداتش را مجهز به پیشرانه هیبرید یا تمام برقی عرضه کند تا سهم بیشتری از بازار اروپا داشته باشد.

مصرف سوخت و رعایت محدودیت سختگیرانه برای  گازهای آلاینده، تاثیر زیادی بر فروش خودرو در قاره اروپا دارد. به همین دلیل، مردم قاره سبز توجه ویژه به مدل‌های تمام برقی و هیبریدی نشان می‌دهند.

پژو از دوران زیان‌ده گذشته فاصله گرفته و حالا بازیگر مهم در بازار خودروی اروپا محسوب می‌شود. تولیدات این برند فرانسوی، فروش بسیار خوب در بازه‌ی قیمتی کمتر از ۵۰ هزار یورو دارند. کارشناسان معتقدند، یکی از مهم‌ترین عواملی که تقاضا برای خودروهای پژو در سال‌های اخیر را افزایش داده، مربوط به توسعه‌‌ی مدل‌های برقی و هیبریدی است.

امسال پژو ۲۰۸ جایگاه پرفروش‌ترین خودروی اروپا را کسب کرد و سلطنت ۱۴ ساله‌ی فولکس واگن گلف را پایان داد. عرضه‌ی ۳۰۸ نیز ۸۰ درصد بیش‌تر شد و به رقم جالب توجه ۹۰ هزار دستگاه رسید. در سال ۲۰۲۲، تعداد ۲۰۶,۸۰۰ پژو ۲۰۸ تحویل خریداران شد و برند فرانسوی جایگاه پنجم پرفروش‌‍ترین خودروساز اروپا را پشت سر فولکس واگن، تویوتا، مرسدس بنز و بی‌ام‌و کسب کرد.

پژو 3008 و 5008 هیبرید

ایجاد تنوع چشم‌گیر برای خودروهای تمام برقی پژو در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ شکل خواهد گرفت. تا آن زمان، مدل‌های هیبریدی ساده (Mild Hybrid)  به خط تولید پژو اضافه خواهند شد تا ضمن کاهش مصرف سوخت، تغییر قیمت برای مصرف‌کننده قابل قبول شود.

موتور گیربکس پژو

موتور ۱/۲ لیتری پژو با فناوری پیورتک، همچنان عاملی مهم در جذب مشتری محسوب می‌شود. این پیشرانه، برای مدل جدید ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ هیبرید استفاده خواهد شد تا همراه با موتور برقی ۴۸  ولت، کراس‌اورهای هیبرید پژو را تشکیل دهد. تفاوت‌های مهم فناوری یادشده نسبت به خودروهای قبلی، افزایش قدرت، کاهش مصرف سوخت ۱۵ درصدی و امکان رانندگی به صورت تمام برقی هستند.

فناوری هیبرید پژو

موتور برقی ۲۸ اسب بخار قدرت و ۵۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این سیستم همراه پیشرانه‌ی سه سیلندر ۱/۲ لیتری، مجموع قدرت ۱۳۴ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر ارائه می‌دهند. زمان دقیق برای سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ هیبرید هنوز اعلام نشده است اما نسخه‌های قبلی با ۶ اسب بخار قدرت کمتر، زمان ۹ تا ۱۰ ثانیه ثبت کرده بودند. همچنین مدلی جدید از گیربکس ۶ سرعته دبل کلاچ روی ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ هیبرید نصب خواهد شد.

پژو 5008 هیبرید

رانندگی شهری با خودروهای جدید پژو، ۲/۵ لیتر کاهش مصرف سوخت در صد کیلومتر فراهم خواهد کرد. این عملکرد برای مردم اروپا اهمیت زیادی دارد و میانگین مصرف سوخت ۵ تا ۶ لیتر بنزین در صد کیلومتر ارائه می‌کند. رانندگی بین شهری با ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ هیبرید، حدود ۰/۷ لیتر کاهش مصرف سوخت نسبت به مدل‌های قبلی خواهد داشت. این کراس‌اورها، هنگام رانندگی در سرعت کمتر از ۳۰ کیلومتر برساعت، حالت تمام برقی و بسیار کم‌صدا دارند.

پژو 3008 هیبرید

تولید انبوه پژو ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ هیبرید، اواخر تابستان ۲۰۲۳ آغازخواهد شد. نسل جدید ۳۰۰۸ با دو مدل تمام برقی و هیبرید، سال ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود. شرکت سازنده ادعا می‌کند در سال ۲۰۲۳، انواع ۲۰۸، ۲۰۰۸، ۳۰۸ و ۴۰۸ را به پیشرانه‌های هیبرید مجهز خواهد کرد و عرضه‌ی نمونه‌ی تمام بنزینی از این خودروها را پایان خواهد داد. احتمالا پیشرانه‌ی هیبرید بسیار کم‌مصرف با قدرت ۹۹ اسب بخار، روی مدل پایه از ۲۰۸ و ۲۰۰۸ نصب خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۸ رای

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. MASOUD 0099

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    به به زیبا

    موافقم 49
    مخالفم 4
    1. net

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (3479 ديدگاه)

      خط سفید نازک عمودی زیر چراغ جلو این پژو که شبیه خط عمودی نازک زیر چراغ جلو رنو تالیسمان و کولئوس هست خیلی بد هست.زیر چراغ جلو فرورفتگی و قوص وجود نداشت و مثل بالای چراغ که مسطح هست زیرش هم مسطح بود قشنگتر میشد

      موافقم 12
      مخالفم 40
  2. Amiro

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (403 ديدگاه)

    پژو 2008 بعد از دو سال باشگاه 😂😂😂
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/02/5008.jpg
    😂😂😂😂

    موافقم 28
    مخالفم 7
    1. RENAULT5

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1082 ديدگاه)

      حالا بزار ری را بیاد
      اونوقت معنی پژو۲۰۰۸بعد از باشگاهو میفهمی

      موافقم 24
      مخالفم 8
  3. زیزیگولو

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    پژو ۵۰۰۸ شباهت زیادی به برادر کوچیکش پژو ۳۰۰۸ داره و از تفاوتای اندک ظاهری این دوتا ماشین اختلاف اندازه‌ ی پنجره‌ های جانبی سوم هستش و بطور کلی شباهت این دو‌تا تاجایی هستش که پژو ۵۰۰۸ مثل برادرش پژو ۳۰۰۸ نسخه های ۵۰۰۸ GT و ۵۰۰۸ GT Line هم داره که سپر متفاوتی نسبت به مدل پایه خودش داره …… اینجور که پیداست کمپانی پژو تو طراحی کابین پژو ۵۰۰۸ از تکنولوژی بالایی استفاده کرده تا این ماشین جلوه لوکسی داشته باشه

    موافقم 32
    مخالفم 2
  4. Dna

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (296 ديدگاه)

    باه پژوها چقد خوب شدن 👌

    موافقم 20
    مخالفم 2
  5. MC20

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2346 ديدگاه)

    برقی دوستان رو با احترام ارجاع می دم به عکس گیرباکس این ماشین … فقط به مکانیکال گیرباکس دقت کنید … با چه هنر و ظرافتی ، طراحی و قالب گیری ، متالورژی و ساخته و پرداخته شده که بماند … با چه دقتی هر چرخ دنده با سبک یا سنگین شدن دنده ، نیرو رو بدون تاخیر ، گیر و گرفت و خطا به چرخ دنده بعدی تحویل می ده تا در نهایت چرخ رو به گردش در بیاره !!! … همان مکانیزم کائناته که انسان رو بسته به انرژی درونیه روحانی یا شیطانی اش ، در لحظه ، بر مبنای انتخابش از سیکلی به سیکل بعدی تحویل می ده … کارهای مثبت ما مثل سبک کردن گیرباکس و منفی ما مثل سنگین کردن اون هست … چرخ دنده های گیرباکس نه استعاره بلکه کنایه از سیکل های زمانی هستند ، تایم فریم هایی که ما رو احاطه کردند ، هاله های انرژی که ما رو جذب یا دفع می کنند تا ما رو از مکانی به مکان دیگر تحویل بدن … در حالی که ما گمان می کنیم ما از مکانی به مکان دیگر رفتیم … اختراع گیرباکس اوج نبوغ بشر هست … بگذریم … نمی دونم چه اسراری در سیم پیچ ها و آرمیچرها و صدای نویز وجود داره !!!!! امیدوارم روزی کشف بشه و پوچ و بی هویت نباشه …

    موافقم 22
    مخالفم 8
    1. RENAULT5

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1082 ديدگاه)

      کارهای مثبت ما مثل سبک کردن گیرباکس و منفی ما مثل سنگین کردن اون هست

      کاش هممون به این جمله اعتقاد داشتیم
      یعنی داشتیم اما به مرور زمان کم شد.

      موافقم 14
      مخالفم 2
      1. MC20

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (2346 ديدگاه)

        {{ RENAULT5 }} عزیز می خواستم در تکمیل حرف شما بگم که چرا و چگونه و … اما دیدم خود شما با یک جمله قصار تمام مفهوم رو به زیبایی هر چه تمام تر رسوندید … به قول شما {{{{{ ” داشتیم اما به مرور زمان کم رنگ شد ” }}}}} …

        موافقم 4
        مخالفم 2
      2. کیانوش

        ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (834 ديدگاه)

        نه خیر بعضی راننده ها اعتقادشون ویز دیگه ای کار های مثبتشون دنده معکوسه و کار ها بدشون دنده پنجه تو اتوبان قم که ادم خوابش میبره

    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2961 ديدگاه)

      مهندسی پژو شایسته احترام هست
      ماشین های جدیدش نکات مثبت زیاد داره و نقدهای خوبی از کارشناسان اروپا گرفته

      موافقم 30
      مخالفم 2
      1. MC20

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (2346 ديدگاه)

        جناب اشتری عزیز به نظرم پژو در برهه ای از تاریخش نمی دونم اما شاید ناخواسته دست از پیشرفت برداشت و معمولی شد … احترامی که شما به درستی ازش یاد می کنید به خاطر اعتبار و تاریخچه برند هست … هرچند به نظر من ظاهر محصولات پژو از هویت سنتی پژو فاصله گرفته اما خوشبختانه امروز پژو دوباره به جایگاه پژو برگشته و باز داره سلطنت میکنه … شاید پایین کشیدن گلف پس از 14 سال از مقام اول فروش شاید تا حدی موید غرش دوباره شیر فرانسوی باشه … با احترام

        موافقم 24
        مخالفم 2
  6. رامتین

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (3253 ديدگاه)

    واقعا زیباست. روی مثلا 3008 موتور 1.6 توربوی معروف و البته قدیمی پژو با 220 اسب بیاد که واقعا محشر میشه.

  7. Hamid3x

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (415 ديدگاه)

    پژو و رنو شرکت هایی هستند که به الزامات کیفی و استاندارد ها توجه زیادی دارند، و اگه دوباره برگردند خیلی از قطعه سازای ما که در حال تولید قطعات پژو هستند، اصلا موفق به اخذ تاییدیه پژو( ان اس ای) نمیشن،

    واقعا از دنیا عقب موندیم
    یا باید مونتاژ کار باشیم
    یا این صنعت رو تعطیل کنیم

  8. حاجی حال یه ایران بده!

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    سال به سال پیشرفت… ما هیچ، ما نگاه

  9. علیرضا

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (116 ديدگاه)

    زیبا افرین یه مدل ۳۰۰ اسب بخاری از ۵۰۰۸ و ۳۰۰۸ هست که از موتور ۱.۶ این توان گرفته دوست دارم پژو

  10. یاسر

    ۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من پژو ۳۰۰۸ رو حدود دو ساله دارم. ماشین خوبیه و یه ریویو توی همین سایت پدال نوشتم براش.
    مصرف واقعیش توی شهر حدود ۷ تا ۷.۵ هستش. ماشین من بنزینیه پیور تک هستش. مدل برقی نداره اما هیبرید داره و کلا ۶۵ کیلومتر میشه باهاش روند که افتضاحه.
    بعنوان کسی که ماشین شناس نیست اما رانندگی با ماشین های زیادی رو تجربه کرده معتقدم خرید ماشین برقی کاملا اشتباهه. این تکنولوژی هنوز بالغ نشده. مهم نیست از چه برندی باشه (مثلا برخلاف تبلیعات و تفکر اکثرمون تسلا از آشغال ترین هاست البته بقیه هم آش دهن سوزی نیستند) اما چرا: فقط کافیه یه سفر (حتی توی اروپا که پر از شارژ استیشن هستش) برید و بدبختی هاتون شروع میشه…میبینی بقیه تو دو دقیقه باک رو پر میکنند و میرن و شما باید حدود سه ربع تا یک ساعت تو ماشین بشینید تا ماشین شارژ شه. اینجا (اتریش) طبق قانون جدید آپارتمان ها همگی توی پارکینگ شارژر ماشین نصب شده که با شارژر سریع خانگی اکثر ماشین ها ۸ تا ۱۰ ساعت طول میکشه تا فول شارژ بشن.
    خلاصه بنظرم تا زمانی که راهکاری برای افزایش خیلی زیاد سرعت شارژ نشه خریدش اشتباهه. (اما اروپا بحث محیط زیست خیلی جدی گرفته میشه و به زور دارن ماشین های برقی رو توی حلقمون میکنن😂😂 ) بنظر من باز هیبرید کمی بهتره اما خیلی از تعمیرکارها و ماشین بازهای حرفه ای میگن که هیبرید فقط تویوتا واقعا خوبه و بقیه حالاحالاها کار دارن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا