فروش بسیار خوب پژو در سال ۲۰۲۲، سودآوری برند فرانسوی را افزایش داده است. پژو تلاش میکند تمام تولیداتش را مجهز به پیشرانه هیبرید یا تمام برقی عرضه کند تا سهم بیشتری از بازار اروپا داشته باشد.
مصرف سوخت و رعایت محدودیت سختگیرانه برای گازهای آلاینده، تاثیر زیادی بر فروش خودرو در قاره اروپا دارد. به همین دلیل، مردم قاره سبز توجه ویژه به مدلهای تمام برقی و هیبریدی نشان میدهند.
پژو از دوران زیانده گذشته فاصله گرفته و حالا بازیگر مهم در بازار خودروی اروپا محسوب میشود. تولیدات این برند فرانسوی، فروش بسیار خوب در بازهی قیمتی کمتر از ۵۰ هزار یورو دارند. کارشناسان معتقدند، یکی از مهمترین عواملی که تقاضا برای خودروهای پژو در سالهای اخیر را افزایش داده، مربوط به توسعهی مدلهای برقی و هیبریدی است.
امسال پژو ۲۰۸ جایگاه پرفروشترین خودروی اروپا را کسب کرد و سلطنت ۱۴ سالهی فولکس واگن گلف را پایان داد. عرضهی ۳۰۸ نیز ۸۰ درصد بیشتر شد و به رقم جالب توجه ۹۰ هزار دستگاه رسید. در سال ۲۰۲۲، تعداد ۲۰۶,۸۰۰ پژو ۲۰۸ تحویل خریداران شد و برند فرانسوی جایگاه پنجم پرفروشترین خودروساز اروپا را پشت سر فولکس واگن، تویوتا، مرسدس بنز و بیامو کسب کرد.
ایجاد تنوع چشمگیر برای خودروهای تمام برقی پژو در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ شکل خواهد گرفت. تا آن زمان، مدلهای هیبریدی ساده (Mild Hybrid) به خط تولید پژو اضافه خواهند شد تا ضمن کاهش مصرف سوخت، تغییر قیمت برای مصرفکننده قابل قبول شود.
موتور ۱/۲ لیتری پژو با فناوری پیورتک، همچنان عاملی مهم در جذب مشتری محسوب میشود. این پیشرانه، برای مدل جدید ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ هیبرید استفاده خواهد شد تا همراه با موتور برقی ۴۸ ولت، کراساورهای هیبرید پژو را تشکیل دهد. تفاوتهای مهم فناوری یادشده نسبت به خودروهای قبلی، افزایش قدرت، کاهش مصرف سوخت ۱۵ درصدی و امکان رانندگی به صورت تمام برقی هستند.
موتور برقی ۲۸ اسب بخار قدرت و ۵۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این سیستم همراه پیشرانهی سه سیلندر ۱/۲ لیتری، مجموع قدرت ۱۳۴ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتنمتر ارائه میدهند. زمان دقیق برای سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ هیبرید هنوز اعلام نشده است اما نسخههای قبلی با ۶ اسب بخار قدرت کمتر، زمان ۹ تا ۱۰ ثانیه ثبت کرده بودند. همچنین مدلی جدید از گیربکس ۶ سرعته دبل کلاچ روی ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ هیبرید نصب خواهد شد.
رانندگی شهری با خودروهای جدید پژو، ۲/۵ لیتر کاهش مصرف سوخت در صد کیلومتر فراهم خواهد کرد. این عملکرد برای مردم اروپا اهمیت زیادی دارد و میانگین مصرف سوخت ۵ تا ۶ لیتر بنزین در صد کیلومتر ارائه میکند. رانندگی بین شهری با ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ هیبرید، حدود ۰/۷ لیتر کاهش مصرف سوخت نسبت به مدلهای قبلی خواهد داشت. این کراساورها، هنگام رانندگی در سرعت کمتر از ۳۰ کیلومتر برساعت، حالت تمام برقی و بسیار کمصدا دارند.
تولید انبوه پژو ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ هیبرید، اواخر تابستان ۲۰۲۳ آغازخواهد شد. نسل جدید ۳۰۰۸ با دو مدل تمام برقی و هیبرید، سال ۲۰۲۴ رونمایی میشود. شرکت سازنده ادعا میکند در سال ۲۰۲۳، انواع ۲۰۸، ۲۰۰۸، ۳۰۸ و ۴۰۸ را به پیشرانههای هیبرید مجهز خواهد کرد و عرضهی نمونهی تمام بنزینی از این خودروها را پایان خواهد داد. احتمالا پیشرانهی هیبرید بسیار کممصرف با قدرت ۹۹ اسب بخار، روی مدل پایه از ۲۰۸ و ۲۰۰۸ نصب خواهد شد.
MASOUD 0099
۲۸ بهمن ۱۴۰۱به به زیبا
net
۲۸ بهمن ۱۴۰۱خط سفید نازک عمودی زیر چراغ جلو این پژو که شبیه خط عمودی نازک زیر چراغ جلو رنو تالیسمان و کولئوس هست خیلی بد هست.زیر چراغ جلو فرورفتگی و قوص وجود نداشت و مثل بالای چراغ که مسطح هست زیرش هم مسطح بود قشنگتر میشد
Amiro
۲۸ بهمن ۱۴۰۱پژو 2008 بعد از دو سال باشگاه 😂😂😂
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/02/5008.jpg
😂😂😂😂
RENAULT5
۲۸ بهمن ۱۴۰۱حالا بزار ری را بیاد
اونوقت معنی پژو۲۰۰۸بعد از باشگاهو میفهمی
زیزیگولو
۲۸ بهمن ۱۴۰۱پژو ۵۰۰۸ شباهت زیادی به برادر کوچیکش پژو ۳۰۰۸ داره و از تفاوتای اندک ظاهری این دوتا ماشین اختلاف اندازه ی پنجره های جانبی سوم هستش و بطور کلی شباهت این دوتا تاجایی هستش که پژو ۵۰۰۸ مثل برادرش پژو ۳۰۰۸ نسخه های ۵۰۰۸ GT و ۵۰۰۸ GT Line هم داره که سپر متفاوتی نسبت به مدل پایه خودش داره …… اینجور که پیداست کمپانی پژو تو طراحی کابین پژو ۵۰۰۸ از تکنولوژی بالایی استفاده کرده تا این ماشین جلوه لوکسی داشته باشه
Dna
۲۸ بهمن ۱۴۰۱باه پژوها چقد خوب شدن 👌
MC20
۲۸ بهمن ۱۴۰۱برقی دوستان رو با احترام ارجاع می دم به عکس گیرباکس این ماشین … فقط به مکانیکال گیرباکس دقت کنید … با چه هنر و ظرافتی ، طراحی و قالب گیری ، متالورژی و ساخته و پرداخته شده که بماند … با چه دقتی هر چرخ دنده با سبک یا سنگین شدن دنده ، نیرو رو بدون تاخیر ، گیر و گرفت و خطا به چرخ دنده بعدی تحویل می ده تا در نهایت چرخ رو به گردش در بیاره !!! … همان مکانیزم کائناته که انسان رو بسته به انرژی درونیه روحانی یا شیطانی اش ، در لحظه ، بر مبنای انتخابش از سیکلی به سیکل بعدی تحویل می ده … کارهای مثبت ما مثل سبک کردن گیرباکس و منفی ما مثل سنگین کردن اون هست … چرخ دنده های گیرباکس نه استعاره بلکه کنایه از سیکل های زمانی هستند ، تایم فریم هایی که ما رو احاطه کردند ، هاله های انرژی که ما رو جذب یا دفع می کنند تا ما رو از مکانی به مکان دیگر تحویل بدن … در حالی که ما گمان می کنیم ما از مکانی به مکان دیگر رفتیم … اختراع گیرباکس اوج نبوغ بشر هست … بگذریم … نمی دونم چه اسراری در سیم پیچ ها و آرمیچرها و صدای نویز وجود داره !!!!! امیدوارم روزی کشف بشه و پوچ و بی هویت نباشه …
RENAULT5
۲۸ بهمن ۱۴۰۱کارهای مثبت ما مثل سبک کردن گیرباکس و منفی ما مثل سنگین کردن اون هست
کاش هممون به این جمله اعتقاد داشتیم
یعنی داشتیم اما به مرور زمان کم شد.
MC20
۲۸ بهمن ۱۴۰۱{{ RENAULT5 }} عزیز می خواستم در تکمیل حرف شما بگم که چرا و چگونه و … اما دیدم خود شما با یک جمله قصار تمام مفهوم رو به زیبایی هر چه تمام تر رسوندید … به قول شما {{{{{ ” داشتیم اما به مرور زمان کم رنگ شد ” }}}}} …
کیانوش
۳۰ بهمن ۱۴۰۱نه خیر بعضی راننده ها اعتقادشون ویز دیگه ای کار های مثبتشون دنده معکوسه و کار ها بدشون دنده پنجه تو اتوبان قم که ادم خوابش میبره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ بهمن ۱۴۰۱مهندسی پژو شایسته احترام هست
ماشین های جدیدش نکات مثبت زیاد داره و نقدهای خوبی از کارشناسان اروپا گرفته
MC20
۲۸ بهمن ۱۴۰۱جناب اشتری عزیز به نظرم پژو در برهه ای از تاریخش نمی دونم اما شاید ناخواسته دست از پیشرفت برداشت و معمولی شد … احترامی که شما به درستی ازش یاد می کنید به خاطر اعتبار و تاریخچه برند هست … هرچند به نظر من ظاهر محصولات پژو از هویت سنتی پژو فاصله گرفته اما خوشبختانه امروز پژو دوباره به جایگاه پژو برگشته و باز داره سلطنت میکنه … شاید پایین کشیدن گلف پس از 14 سال از مقام اول فروش شاید تا حدی موید غرش دوباره شیر فرانسوی باشه … با احترام
رامتین
۲۸ بهمن ۱۴۰۱واقعا زیباست. روی مثلا 3008 موتور 1.6 توربوی معروف و البته قدیمی پژو با 220 اسب بیاد که واقعا محشر میشه.
Hamid3x
۲۹ بهمن ۱۴۰۱پژو و رنو شرکت هایی هستند که به الزامات کیفی و استاندارد ها توجه زیادی دارند، و اگه دوباره برگردند خیلی از قطعه سازای ما که در حال تولید قطعات پژو هستند، اصلا موفق به اخذ تاییدیه پژو( ان اس ای) نمیشن،
واقعا از دنیا عقب موندیم
یا باید مونتاژ کار باشیم
یا این صنعت رو تعطیل کنیم
حاجی حال یه ایران بده!
۲۹ بهمن ۱۴۰۱سال به سال پیشرفت… ما هیچ، ما نگاه
علیرضا
۲۹ بهمن ۱۴۰۱زیبا افرین یه مدل ۳۰۰ اسب بخاری از ۵۰۰۸ و ۳۰۰۸ هست که از موتور ۱.۶ این توان گرفته دوست دارم پژو
یاسر
۵ مرداد ۱۴۰۲من پژو ۳۰۰۸ رو حدود دو ساله دارم. ماشین خوبیه و یه ریویو توی همین سایت پدال نوشتم براش.
مصرف واقعیش توی شهر حدود ۷ تا ۷.۵ هستش. ماشین من بنزینیه پیور تک هستش. مدل برقی نداره اما هیبرید داره و کلا ۶۵ کیلومتر میشه باهاش روند که افتضاحه.
بعنوان کسی که ماشین شناس نیست اما رانندگی با ماشین های زیادی رو تجربه کرده معتقدم خرید ماشین برقی کاملا اشتباهه. این تکنولوژی هنوز بالغ نشده. مهم نیست از چه برندی باشه (مثلا برخلاف تبلیعات و تفکر اکثرمون تسلا از آشغال ترین هاست البته بقیه هم آش دهن سوزی نیستند) اما چرا: فقط کافیه یه سفر (حتی توی اروپا که پر از شارژ استیشن هستش) برید و بدبختی هاتون شروع میشه…میبینی بقیه تو دو دقیقه باک رو پر میکنند و میرن و شما باید حدود سه ربع تا یک ساعت تو ماشین بشینید تا ماشین شارژ شه. اینجا (اتریش) طبق قانون جدید آپارتمان ها همگی توی پارکینگ شارژر ماشین نصب شده که با شارژر سریع خانگی اکثر ماشین ها ۸ تا ۱۰ ساعت طول میکشه تا فول شارژ بشن.
خلاصه بنظرم تا زمانی که راهکاری برای افزایش خیلی زیاد سرعت شارژ نشه خریدش اشتباهه. (اما اروپا بحث محیط زیست خیلی جدی گرفته میشه و به زور دارن ماشین های برقی رو توی حلقمون میکنن😂😂 ) بنظر من باز هیبرید کمی بهتره اما خیلی از تعمیرکارها و ماشین بازهای حرفه ای میگن که هیبرید فقط تویوتا واقعا خوبه و بقیه حالاحالاها کار دارن.