در سال ۲۰۱۱ پژو صرفاً برای بازار چین نسخهٔ سدان مدل ۳۰۸ را طراحی کرد که توسط دانگ فنگ در چین به تولید رسید. هرچند این خودرو بر اساس پژو ۳۰۸ شکلگرفته بود اما با نمونههای اروپایی تفاوت داشت که ازجملهٔ آنها میتوان به چراغهای جلو و عقب متفاوت و همینطور جلوپنجرهٔ کرومی جدید اشاره کرد. البته فضای داخلی تفاوتی با نمونهٔ اروپایی نداشت. درحالیکه تولید نسل اول ۳۰۸ در سال ۲۰۱۳ پایان یافت و نسل دوم جایگزین آن شد، اما تولید نسخهٔ سدان نسل اول همچنان در چین ادامه داشت تا اینکه سرانجام امسال پژو نسل دوم ۳۰۸ سدان را در نمایشگاه پکن رونمایی کرد.
درحالیکه اکثر خودروسازان اروپایی در حال ارائهٔ نسخههایی با فاصلهٔ محوری بیشتر از محصولات خود در چین هستند، پژو تصمیم گرفته همچنان نسخهٔ سدانِ معمولیِ ۳۰۸ را عرضه کند. این خودرو با همکاری دانگ فنگ (شریک چینی پژو-سیتروئن) ساختهشده و روی پلت فرم EMP2 پژو-سیتروئن شکلگرفته است. این بدان معناست که ۳۰۸ سدان نقاط مشترک فراوانی با ۳۰۸ اروپایی دارد درحالیکه فاصلهٔ محوری آن کمی افزایشیافته است. این امر به جهت افزایش فضای پای سرنشینان عقب که امری مهم در چین محسوب میشود صورت گرفته است. نسل جدید ۳۰۸ سدان برخلاف نسل قبلی، در نمای جلو تفاوت چندانی با نمونهٔ هاچبک اروپایی ندارد اما در نمای عقب از طراحی ساده و منحصربهفردی سود میبرد. باوجوداینکه پژو رسماً از نسل دوم ۳۰۸ سدان در نمایشگاه پکن پردهبرداری کرده اما هیچگونه اطلاعاتی در رابطه با آن اعلام نکرده است. بااینحال گزارشهای محلی نشان میدهد که ۳۰۸ سدان جدید با دو موتور بنزینی توربوشارژ به همراه یک گیربکس اتوماتیک عرضه خواهد شد. این موتورها برگرفته از 308S جدید هستند. البته پژو گفته است که در هفتههای آینده جزئیات کاملی از این سدان کامپکت ارائه خواهد کرد. ۳۰۸ سدان همانند نسل قبلی منحصراً برای بازار چین طراحیشده و در دیگر نقاط جهان عرضه نخواهد شد.منبع: carscoops
یوسف
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵بیشتر خودروهای هاچ بک وقتی به سدان تبدیل میشن تناسب خودشونو از دست میدن و نمونه های زشتی از کار درمیان (نمونشو دیگه خودتون خوب میشناسین: 206 صندوقدار) اما این یکی خوب دراومده و انگار از اول به عنوان سدان طراحی شده بوده.
روحانی
۱۴ بهمن ۱۴۰۱206 صندوقدار یک چیز ناجوره و فقط به عقبش صندوق اضافه کردن ولی برای طراحی این مدل کار شده و یک خودروی جدید دراومده
hamed
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵این چینی های یک متری چه اهمیتی به فضای صندلی های عقب میدن!
اون وقت ما چهار نفری عقب 206 میشینیم میری دور دور!!!
علیرضا4225
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵چرا فقط برای بازار چین؟حتما بقیه مردم مثل ما تحریما
علیرضا4225
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵راستی چرا نشان دهنده دور موتور و کیلومتر شمار بر عکسه؟
king 918
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ایرانخودرو کاری کرده که من تمام ماشین های پژو رو مثل 405 می بینم و یه حسی بم میگه تمام مدل هاش همون 405 هیچ فرقی نداره
اصلا اسم پژو میاد یا غول اشغال سازی ایرانخودرو می افتم …….
DODGE
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵خوشگله…!
امیدوارم شیر از خواب بیدار شه و دمشو تکون بده چون اگه دیر تر اینکارو بکنه رتبش از اینم که هست بدتر میشه ولی اگه بخواد پتانسیلشو داره که بتونه بهترین باشه.
نیما ناصری
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵90 میلیون بیارن ایران میرزه
Nima
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵من نمای عقبشو اصلا دوست ندارم. این نظر شخصیه منه.
بهنام طیبی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵درود به نظر شما
Joker
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵هر چقد جلوش زیباست، پشتش زشته!
احمد باقری
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵در کل،ترکیب خوبی داره.
احسان(احسان سابق)
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵پژو اصرار زیادی داشته تا بتونه ظاهر خوب و ساده داخل رو بیخودی پیچیده کنه