پژو

معرفی نسل جدید پژو 308 سدان مخصوص بازار چین

در سال ۲۰۱۱ پژو صرفاً برای بازار چین نسخهٔ سدان مدل ۳۰۸ را طراحی کرد که توسط دانگ فنگ در چین به تولید رسید. هرچند این خودرو بر اساس پژو ۳۰۸ شکل‌گرفته بود اما با نمونه‌های اروپایی تفاوت داشت که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به چراغ‌های جلو و عقب متفاوت و همین‌طور جلوپنجرهٔ کرومی جدید اشاره کرد. البته فضای داخلی تفاوتی با نمونهٔ اروپایی نداشت. درحالی‌که تولید نسل اول ۳۰۸ در سال ۲۰۱۳ پایان یافت و نسل دوم جایگزین آن شد، اما تولید نسخهٔ سدان نسل اول همچنان در چین ادامه داشت تا اینکه سرانجام امسال پژو نسل دوم ۳۰۸ سدان را در نمایشگاه پکن رونمایی کرد.

2017 Peugeot 308 Sedan
۲۰۱۷ Peugeot 308 Sedan
درحالی‌که اکثر خودروسازان اروپایی در حال ارائهٔ نسخه‌هایی با فاصلهٔ محوری بیشتر از محصولات خود در چین هستند، پژو تصمیم گرفته همچنان نسخهٔ سدانِ معمولیِ ۳۰۸ را عرضه کند. این خودرو با همکاری دانگ فنگ (شریک چینی پژو-سیتروئن) ساخته‌شده و روی پلت فرم EMP2 پژو-سیتروئن شکل‌گرفته است. این بدان معناست که ۳۰۸ سدان نقاط مشترک فراوانی با ۳۰۸ اروپایی دارد درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن کمی افزایش‌یافته است. این امر به جهت افزایش فضای پای سرنشینان عقب که امری مهم در چین محسوب می‌شود صورت گرفته است. نسل جدید ۳۰۸ سدان برخلاف نسل قبلی، در نمای جلو تفاوت چندانی با نمونهٔ هاچبک اروپایی ندارد اما در نمای عقب از طراحی ساده و منحصربه‌فردی سود می‌برد.
2017 Peugeot 308 Sedan
۲۰۱۷ Peugeot 308 Sedan

2017-peugeot-308-sedan-4

2017-peugeot-308-sedan-3

Peugeot 308 interior
Peugeot 308 interior
باوجوداینکه پژو رسماً از نسل دوم ۳۰۸ سدان در نمایشگاه پکن پرده‌برداری کرده اما هیچ‌گونه اطلاعاتی در رابطه با آن اعلام نکرده است. بااین‌حال گزارش‌های محلی نشان می‌دهد که ۳۰۸ سدان جدید با دو موتور بنزینی توربوشارژ به همراه یک گیربکس اتوماتیک عرضه خواهد شد. این موتورها برگرفته از 308S جدید هستند. البته پژو گفته است که در هفته‌های آینده جزئیات کاملی از این سدان کامپکت ارائه خواهد کرد. ۳۰۸ سدان همانند نسل قبلی منحصراً برای بازار چین طراحی‌شده و در دیگر نقاط جهان عرضه نخواهد شد.

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. یوسف

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (745 ديدگاه)

    بیشتر خودروهای هاچ بک وقتی به سدان تبدیل میشن تناسب خودشونو از دست میدن و نمونه های زشتی از کار درمیان (نمونشو دیگه خودتون خوب میشناسین: 206 صندوقدار) اما این یکی خوب دراومده و انگار از اول به عنوان سدان طراحی شده بوده.

    1. روحانی

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      206 صندوقدار یک چیز ناجوره و فقط به عقبش صندوق اضافه کردن ولی برای طراحی این مدل کار شده و یک خودروی جدید دراومده

  2. hamed

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    این چینی های یک متری چه اهمیتی به فضای صندلی های عقب میدن!
    اون وقت ما چهار نفری عقب 206 میشینیم میری دور دور!!!

  3. علیرضا4225

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (132 ديدگاه)

    چرا فقط برای بازار چین؟حتما بقیه مردم مثل ما تحریما

  4. علیرضا4225

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (132 ديدگاه)

    راستی چرا نشان دهنده دور موتور و کیلومتر شمار بر عکسه؟

  5. king 918

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    ایرانخودرو کاری کرده که من تمام ماشین های پژو رو مثل 405 می بینم و یه حسی بم میگه تمام مدل هاش همون 405 هیچ فرقی نداره
    اصلا اسم پژو میاد یا غول اشغال سازی ایرانخودرو می افتم …….

  6. DODGE

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (279 ديدگاه)

    خوشگله…!
    امیدوارم شیر از خواب بیدار شه و دمشو تکون بده چون اگه دیر تر اینکارو بکنه رتبش از اینم که هست بدتر میشه ولی اگه بخواد پتانسیلشو داره که بتونه بهترین باشه.

  7. نیما ناصری

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (346 ديدگاه)

    90 میلیون بیارن ایران میرزه

  8. Nima

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    من نمای عقبشو اصلا دوست ندارم. این نظر شخصیه منه.

    1. بهنام طیبی

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      درود به نظر شما

  9. Joker

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (90 ديدگاه)

    هر چقد جلوش زیباست، پشتش زشته!

  10. احمد باقری

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    در کل،ترکیب خوبی داره.

  11. احسان(احسان سابق)

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    پژو اصرار زیادی داشته تا بتونه ظاهر خوب و ساده داخل رو بیخودی پیچیده کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا