پژو ۴۰۸ به عنوان یکی از جدیدترین محصولات این خودروساز فرانسوی راهی بازار اروپا شده است. قدبلند جدید پژو از طراحی فست بک مانند و جالب سود میبرد و ترکیبی از خودروهای سواری و کراس اوور است. ۴۰۸ هماکنون در تست ایمنی گوزن تواناییهای خود را به نمایش گذاشته است.
همانطور که در تصاویر دیده میشود پژو ۴۰۸ جدید ارتفاع قابلتوجهی از سطح زمین دارد و همین موضوع میتواند روی هندلینگ آن تأثیر بگذارد. مجله km77 نیز با توجه به طراحی ۴۰۸ به دنبال بررسی عملکرد آن در تست گوزن بوده است. خودروی موردبحث با پیشرانههای متنوعی عرضه میشود. فرانسویها دو مدل پلاگین هیبرید با قدرت ۱۵۰ و ۱۸۰ اسب بخار را در نظر گرفتهاند. پژو همچنین نسخه پایه ۴۰۸ را با پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری که ۱۳۰ اسب بخار قدرت دارد عرضه میکند. همین پیشرانه در خودروی حاضر در تست وجود داشته و با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری میکند.
اولین تست پژو ۴۰۸ جدید به اسلالوم اختصاص دارد که در ۲۵.۹ ثانیه تکمیل میشود و ۴۰۸ را در جایگاهی بین رنجروور اتوبیوگرافی و نیسان آریا و ایکس تریل قرار میدهد. این خودروها به ترتیب ۲۶.۱ و ۲۵.۵ ثانیه را در تست اسلالوم ثبت کرده بودند. بهترین عملکرد این خودرو در تست گوزن با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت ثبت شده و سرعتهای بالاتر باعث برخورد ۴۰۸ با مخروطها شدهاند. km77 قبلاً آلپین A110 را نیز تست کرده بود و این خودرو با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت توانسته بود عملکرد قابلتوجهی را نشان دهد. آلپین همچنین تست اسلالوم را با زمان ۲۱.۶ ثانیه طی کرد و رکورد جدیدی بر جای گذاشت.
شایان ذکر است پژو ۴۰۸ جدید در این تستها با لاستیکهای کمعرض میشلن e-Primacy که مشخصات ۲۰۵/۵۵ R19 دارند حضور پیدا کرده بود و در صورت استفاده از لاستیکهای پهنتر و اسپرت تر شاید عملکرد بهتری داشت. البته همین سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت نیز از نظر km77 کاملاً رضایتبخش بوده است. ما مشتاقیم عملکرد ۴۰۸ با قوای محرکه هیبریدی را نیز در تست گوزن ببینیم. قطعاً پیشرانه برقی و باتری باعث افزایش وزن خودرو میشود و روی هندلینگ آن تأثیر میگذارد. پژو همچنین در حال کار روی نسخه تمام برقی ۴۰۸ نیز هست، خودرویی که در ماههای آینده معرفی خواهد شد.
یه بنده ی خدا
۱۷ فروردین ۱۴۰۲اصلا لوگوی جدید پژو جالب نیست اما زبان طراحی جدیدش واقعا خوبه
sina
۱۷ فروردین ۱۴۰۲فک کردم چینیه اول که قیافه اش رو دیدم
نه به این خاطری که پژو پسرفت کرده، بلکه به این دلیلی که چینی ها تو طراحی پیشرفت کردن
HesamS500
۱۷ فروردین ۱۴۰۲دقیقا
ARIAN
۱۷ فروردین ۱۴۰۲پژویی که کسل کننده ترین محصولات اروپا رو تولید میکرد قبلا الآن کولاک کرده با این زبان طراحی جدیدش! اینا پژو هستن نه اونایی که تو ایران هرروز میبینید با قطعات چینیه درجه 7
امیر ارسلان
۱۷ فروردین ۱۴۰۲خوب بود واقعا پژو خوب پیشرفت کرده و واقعا این ماشین طراحیش مد روزه و جذاب بود
از این نگذریم که فرانسوی ها در بخش هندلینگ و تعادل همیشه خوب بودن که بهترینشون سیتروئن زانتیا هست که همه میشانسیمش که توانسته با سرعت 85km/hاین این رو بزنه و واقعا خیلی جالبه که ماشین های امروزی که خیلی پر ادعا هستن بعد 30سال نتونستن به رکورد دست پیدا کنن.
امیرحسین
۱۷ فروردین ۱۴۰۲واقعا فرانسوی ها و به ویژه پژو تو هندلینگ و ترمز و شاسی خوب عمل می کنند.
پوریا چالش
۱۷ فروردین ۱۴۰۲اخه پژو چیه خدایی ارزش و.اعتبار این برند در حد ایران خودروعه
amir
۱۷ فروردین ۱۴۰۲خسته نمیشید از این حرفا!!!
(Saeed (peugeot
۱۷ فروردین ۱۴۰۲آخی …. واقعا خیلی تاثیر گذار بود
آرش
۱۸ فروردین ۱۴۰۲الان یه گروهک جدیدی شکل میگیره به اسم پژو فن ها حرف منو به یاد داشته باشید
JaMsHiD
۸ شهریور ۱۴۰۲آلمانی فن اشکال نداره آمریکایی فن ها قابل احترام هستن و ژاپنی فن ها هم حق دارن
فقط فرانسوی فن ها خار دارن
فقط هم بخاطر خودرویی منفور به اسم پارس ELX…
مستر حسین
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳راس میگی بیا ایران با ELXمن کورس بزاریم 230تا اتوبان تهران👎روزی 5ماشین رنده میکنم
اشکان
۷ تیر ۱۴۰۳پژو هزاران بار تو مسابقات لمانز و رالی و مسابقات اتومبیلرانی مقام آورده ۲۰۶ ارسی تو رالی و همینطور پژو ۲۰۵ و تو لمانز و اتومبیلرانی پژو ۹۰۵ ، پژو جزو قدیمی ترین خودروسازان دنیا هست ، وقتی در مورد برندی اطلاعاتی نداری و با پژو پارس ایرانی ۴۰۵ ایرانی این برند و میشناسی الکی واسه خودت حرف نزن
اشکان
۷ تیر ۱۴۰۳منظورم با آقای پوریا چالش هست