کانسپت پژو ۶۰۷ پسکارولو که در سال ۲۰۰۲ با موتور V6 توئین توربو و بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت معرفی شد، قرار بود رقیبی برای بامو M5 باشد.
هرچند برندهای فرانسوی هنوز هم روی ساخت سدانهای بزرگ لوکس پافشاری میکنند اما همیشه این خودروها غیر از سازمانهای دولتی فرانسه، خریدار چندانی نداشتهاند. یکی از این سدانهای لوکس فرانسوی، پژو ۶۰۷ بود که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۰ تولید شد و پسازآن، پژو با تصمیمی عاقلانه، این بخش را ترک کرد. بااینحال، اگر کانسپت فراموششدهای که بر پایهٔ این خودرو در سال ۲۰۰۲ معرفی شد به تولید میرسید، شاید شرایط ۶۰۷ در بازار تغییر میکرد. این خودرو، ۶۰۷ پسکارولو نام داشت و ایدهٔ عجیبی را مطرح کرد.
سدانهای بزرگ فرانسوی همیشه خودروهایی آرام و نسبتاً کمتوان بودند اما با این کانسپت، پژو سعی کرد ۶۰۷ را به رقیب تمامعیاری برای بامو M5 تبدیل کند. نام این کانسپت از یک رانندهٔ فرانسوی بنام «هانری پسکارولو» گرفته شده بود. وی در اواخر دههٔ ۶۰ و اوایل دههٔ ۷۰ در فرمول یک حضور داشت و بعداً در مسابقات لمان هم شش قهرمانی کسب کرد. پسکارولو پس از بازنشستگی، تیم مسابقهای خودش را راهاندازی کرد و در اوایل دههٔ ۲۰۰۰ با خودرویی بنام C60 در مسابقات لمان حضور یافت. C60 بزرگترین موفقیتهای خود در لمان را با نسخهای توئین توربو و مسابقهای از پیشرانهٔ V6 پژو کسب کرد که آن زمان در ۶۰۷ استفاده میشد.
ازاینرو، پژو در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۰۲، کانسپت ۶۰۷ پسکارولو را رونمایی کرد. این کانسپت ۲۵ میلیمتر ارتفاع کمتری نسبت به ۶۰۷ استاندارد داشت و از گلگیرهای برجستهتری استفاده میکرد. علاوه بر این، طراحان زیر سپر جلو یک اسپویلر و در عقب سپر جدیدی با دو سر اگزوز را طراحی کرده بودند. رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی منحصربهفرد نیز تکمیلکنندهٔ ویژگیهای بیرونی ۶۰۷ پسکارولو بودند. کابین این کانسپت هم با چرم قرمزرنگ پوشیده و به صندلیهایی با پشتی پهنتر مجهز شده بود تا با حال و هوای اسپرت خودرو هماهنگ شود.
بااینحال، مهمترین ویژگی ۶۰۷ پسکارولو زیر کاپوت آن پنهان شده بود. این خودرو به پیشرانهٔ ۳.۲ لیتری V6 توئین توربوی خودروی مسابقهای C60 مجهز شده بود که به گفتهٔ پژو، در نسخهٔ جادهای میتوانست بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. این یعنی ۶۰۷ پسکارولو از بامو M5 نسل E39 با پیشرانهٔ ۴۰۰ اسب بخاری ۴.۹ لیتری V8 قویتر بود. البته حتی اگر این سدان اسپرت فرانسوی تولید هم میشد، بامو اجازهٔ عرضاندام به آن نمیداد زیرا تنها دو سال بعد، این شرکت با معرفی M5 نسل E60 با پیشرانهٔ ۵۰۰ اسب بخاری V10، کتاب قوانین سوپرسدانها را بازنویسی کرد.
علاوه بر این، سدان اسپرت پژو با مشکل دیگری هم مواجه بود. ۶۰۷ خودرویی دیفرانسیل جلو بود و همین ترکیب در پسکارولو هم حفظ شده بود. در سال ۲۰۰۲، قویترین خودروی دیفرانسیل جلوی بازار، آلفارومئو ۱۴۷ GTA با ۲۵۰ اسب بخار قدرت بود که به خاطر انتقال این نیروی زیاد به چرخهای جلو، از لحاظ پویایی و فرمان پذیری با چالشهایی مواجه بود. امروز حتی با گذشت ۲۲ سال، قویترین خودروی دیفرانسیل جلو، هوندا سیویک تایپ R با ۳۳۰ اسب بخار قدرت است؛ بنابراین، احتمالاً قوانین فیزیک دلیل اصلی عدم تولید ۶۰۷ پسکارولو بود زیرا امکان انتقال بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت فقط به چرخهای جلو وجود ندارد.
بااینحال، این کانسپت آخرین تلاش پژو برای ساخت یک سدان اسپرت نبود زیرا حدود ۱۸ سال بعد، این شرکت مدل ۵۰۸ PSE را با قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی و ۳۶۰ اسب بخار قدرت به بازار فرستاد اما این خودرو هم از لحاظ فروش اصلاً خوب عمل نکرد و تعجبی ندارد که پژو اعلام کرده در آیندهٔ نزدیک سری PSE را پس از تولید همین یک محصول کنار خواهد گذاشت؛ بنابراین، آیا اگر ۶۰۷ پسکارولو هم از مرحلهٔ کانسپت فراتر میرفت، اوضاع تغییر میکرد؟ تقریباً با قاطعیت میتوان گفت نه ولی تولید آن میتوانست تلاش هیجانانگیزی از سوی پژو باشد.
علی جردن
۳۱ شهریور ۱۴۰۳جلو ۲۰۶ فرمان پژو پارس نسل اول
فورد
۳۱ شهریور ۱۴۰۳جالبه تو ایران از این مدل دیدم ضد گوله هم بود یجا داشت خاک میخورد
۳۱ شهریور ۱۴۰۳احتمالا خدایی نکرده صاحبش فوت کرده
JaMsHiD_R1988
۱ مهر ۱۴۰۳مال حسن روحانی بوده .
قبلش سری پنج E39 داشته
https://cargeek.live/a/mc8V9REU
m
۱ مهر ۱۴۰۳دمت گرم با لینک اطلاعاتی کاربردیت
Ali
۳۱ شهریور ۱۴۰۳از m5 جدید که خوشگلتره.
JaMsHiD_R1988
۱ مهر ۱۴۰۳علی این ملتو ول کن
فکر میکنن هرچی پژوعه آشغ.ال اکونومیه ، هرچی هم بی ام و باشه عالیه
آشغ.ال هم بزنه قبولش دارن چون بی ام و هست
Ali
۱ مهر ۱۴۰۳مثل اینکه همینیه که میگی
RD 1600cc
۳۱ شهریور ۱۴۰۳کیلومتر شمار elx ، دسته دنده 207
محمدهادی
۲ مهر ۱۴۰۳پاسکارلو کاملا نامی اشناست،خودروهاشو توی مسابقات استقامت لمانز اکثرا میشه دید،البته الان نمیدونم که خودروی جدیدی داره تو این کلاس یا نه،بهرحال نامی کاملا معتبر به لحاظ ویژگی های فنی و اسپرتی برای پژوست
ای کاش فرانسوی ها کمی بیشتر از پتانسیل موقعیت مسابقات اصیل لمانز توی محصولات شون استفاده میکردن
لنتی ینی انقد سخت بوده برات؟فقط کافی بود اون دف جلوی مزخرف رو بندازی دور و یک مجموعه چهار چرخ متحرک رو روش سوار کنی
الان فرامسه صاحب یک کلاس سدان قدرتمند با تاریخ قابل قبول و جذاب به سبک خود فرانسوی ها بود
صد حیفففففف
تا بیخ کار اومدی،بعد پله ی آخرو تصمیم گرفتی که برنداری!!
amirkhanzadeh
۳۱ شهریور ۱۴۰۳206 ماشین فوق العاده ای بود تو دهه 80 تو ایران امپراطوری می کرد
ولی اینکه تا همین اواخر تولید می شد غیر قابل درکه
حسین
۱ مهر ۱۴۰۳پرایدم ماشین فوق العادهای بود اصلا ۲۰۶ و پراید سلاطین خودرو ها هستن
net
۳۱ شهریور ۱۴۰۳این ماشین با توجه به اینکه ۲۵ سال پیش طراحی شده هنوز هم طراحی داخلی و بیرونی خوبی داره و اگر الان هم تولید میشد فروش خوبی داشت
mmd@
۱ مهر ۱۴۰۳جانم پژو با اون اظمتش ولی کلی پروژه های عالی داشت که اونا تولید نشدن😢😭
datsun
۳۱ شهریور ۱۴۰۳انصافا خوب بوده حداقل از لحاظ ظاهری و کابین
net
۳۱ شهریور ۱۴۰۳سال ۲۰۰۰ تولید شده طراحی داخلی و بیرونی خوبی داشته، فقط رینگش بد هست
End
۳۱ شهریور ۱۴۰۳۴۰۰ اسب دف جلو ؟
صنعت خودروی فرانسه فقط ۲ چیزش خوبه . یکی طراحیاش یکی هم خودروهای هاچبکش . بقیه ش در مقابل رقبا حرفی نداره
Cert
۳۱ شهریور ۱۴۰۳آدم را وارونه می کند
JaMsHiD_R1988
۱ مهر ۱۴۰۳سیستم AWD روش بود حرفی رو باقی نمیذاشت
hosen
۳۱ شهریور ۱۴۰۳نمیدونم چرا ولی ازش خوشم اومد
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۳۱ شهریور ۱۴۰۳واقعا تعجب میکنم از اشتباهات پژو.چرا این جواهر باید دف جلو باشه.چرا یه هیولای زیبا به اسم rcz دف جلو بود.در حالی که اگر مثل آئودی tt نسخه ۴ چرخ متحرک رو عرضه میکرد بدون شک میترکوند.خلاصه که طراحی ۲۰
18:45
۳۱ شهریور ۱۴۰۳مرسی از پدال و امیر جان بابت مطالب اسطوره ای و شنیده نشده💪👏👏👏
آریا
۳۱ شهریور ۱۴۰۳رقیب m5؟ E60 که 10 سیلندر بود
قبلشم که E39 از این بهتر بود
پس خیلی رقیب حساب نمیشده
jalopy
۳۱ شهریور ۱۴۰۳پژو خیلی پتانسیل داشت نمیدونم چرا تصمیم گرفت داخل بازار خودرو های شهری بمونه🙁
علیرضا
۳۱ شهریور ۱۴۰۳چون بیشتر موفق بود این کانسبت هارو میساخت تا بفهمون توان تولید و مهندسی بالای داره
حسین دهمرد
۳۱ شهریور ۱۴۰۳محور جلو واسه دویست اسب خوبه. پژوی اکونومی رو چه به این غلطا
JaMsHiD_R1988
۳۱ شهریور ۱۴۰۳توی ماشینای دو نسل قبلش از سیستم دو دف استفاده میکرد
هنوز که هنوزه نتونسته برشون گردونه
ای خاک بر سر مهندسان پژو و مدیر عاملانشان
علیرضا
۳۱ شهریور ۱۴۰۳الان پژو ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ و ۵۰۸ سیستم دودیفرانسیل دارن
JaMsHiD_R1988
۳۱ شهریور ۱۴۰۳دو دیفرانسیل مکانیکی نیست
دیفرانسیل جلو هست با موتور برقی در عقب
همون 508 PSE بعد سرعت صد کیلومتر موتور برقی عقب خاموش میشه و عملا میشه دف جلو
منظورم از دو دف ماشینی مثل 205 T16 هست
۳۱ شهریور ۱۴۰۳خیلی این ماشین رو دوست دارم
قنداق
۳۱ شهریور ۱۴۰۳آقای دهقان تشکر
کابین چه امکاناتی داشته ؟
امین
۳۱ شهریور ۱۴۰۳صندوق عقب ۲۰۶ اس دی رو از روی صندوق همین کپی زدن . اگه مقایسه کنین متوجه میشین
mickeyy
۳۱ شهریور ۱۴۰۳انصافا خیلی جذابه افسوس که تولید نشد
(Saeed(PEUGEOT
۳۱ شهریور ۱۴۰۳چقدر به دل میشینه این لعنتی جذاب …..
عاشقش شدم
JaMsHiD_R1988
۳۱ شهریور ۱۴۰۳سیستم AWD داشت و تولید میشد رو دستش حالا حالاها نمیومد
Taha Ayoobi
۱ مهر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/09/Peugeot-607-Pescarolo-2.jpg
کابینش حس خوبی میده
مهدی
۱ مهر ۱۴۰۳بحث امروز و دیروز نیست به شخصه تو خودروهای شهری پژو رو به مراتب بیشتر از bmw قبول دارم
حسین خوانساری
۱ مهر ۱۴۰۳هیچ کمپانی از هر کشوری که باشه حریف کمپانی های آلمانی به خصوص بی ام و نمیشه شما برو ببین کدوم کمپانی با یه موتور دو لیتری با وزن ۲ تن چنین شتابی رقم میزنه یا چنین چسبندگی و فرمان پذیری ؟ در بحث فنی و طراحی آلمانی ها دو دهه جلوتر هستن تو برنامه تخت گاز دیدید یه m8 در مسابقه درگ روی جاده یخ زده با آستون مارتین رقابت کرد با اینکه اختلاف قیمتی وحشتناک دارن اما آستون مارتین همش لیز میخورد اینجاست که متوجه معجزه چسبندگی ماشینهای چهار چرخ محرک بی ام و میشی ، خودروهای پژو مختص کسانی هستن که خاص پسند هستن هر کسی سمت پژو نمیره منظور بازار جهانی هست البته تو این سالها پژو عالی عمل کرده ، به شخصه مدل ۵۰۸ که ایران خودرو مونتاژ کرد خیلی باهاش حال کردم و همچنین نسخه های فیس لیفت جدیدتر که یه خودرو همه چی تموم بودن اما برندهای اروپایی همچنین فرانسوی ها قیمت به مراتب بالاتری طلب میکنن نسبت به خودروهای ژاپنی یا آمریکایی
JaMsHiD_R1988
۱ مهر ۱۴۰۳بی ام و سیستم تمام چرخ محرکش در برابر سیستم کواترو آئودی مثل اسباب بازی میمونه
Taha Ayoobi
۱ مهر ۱۴۰۳حسین جان اگه به سیستم چهار چرخ محرک باشه که Xdrive بی ام و جلوی کواتروی آئودی مثل تک دیفرانسیل میمونه.
666
۱ مهر ۱۴۰۳مرگ بر فرانسه استعمار گر که بعد این همه سال هنوز پژو سواریم
JaMsHiD_R1988
۱ مهر ۱۴۰۳انحصار بازار خودرو و سود های کلان توسط مافیا و سودجویان و پشت پرده و دزد ها❌
مرگ بر فرانسه استعمار گر با ماشیناش✔️
.
۱ مهر ۱۴۰۳پزو نبود که ماها هنو همون پیکان سوار بودیم که😂