به همان اندازه که خودروسازان روی خودروهای الکتریکی سرمایهگذاری میکنند به دنبال یافتن راههای سادهتر برای بهبودهای بزرگ در میزان شعاع حرکتی این خودروها هستند. پژو جدیدترین برندی است که با برخی بهبودهای هوشمندانه و نسبتاً ساده توانسته شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی خود را افزایش دهد. این خودروساز فرانسوی امروز اعلام کرد شعاع حرکتی ۲۰۸ و ۲۰۰۸ الکتریکی مدل ۲۰۲۲ نسبت به مدل سال قبل به ترتیب ۲۲ و ۲۵ کیلومتر بهبود یافته است.
این افزایش شعاع حرکتی به معنی بهبود ۷ درصدی برای ۲۰۸ الکتریکی و ۸ درصدی برای ۲۰۰۸ الکتریکی است. این دو هاچبک و کراس اوور بدون آلایندگی هماکنون شعاع حرکتی ۳۶۲ و ۳۴۵ کیلومتری دارند. پژو برای دستیابی به چنین عملکردی ابتدا از لاستیکهای بهتری استفاده کرده است. ۲۰۸ و ۲۰۰۸ الکتریکی هماکنون دارای لاستیکهای کلاس A پلاس بوده و مقاومت چرخشی کمتری دارند. این لاستیکها در ۲۰۸ با رینگهای ۱۶ اینچی و در ۲۰۰۸ با رینگهای ۱۷ اینچی همراه خواهند شد.
داخل کابین نیز از پمپ گرمایی و حسگر رطوبت جدیدی استفاده شده است. این حسگر در بالای شیشه جلو نصب شده و مصرف انرژی سیستم تهویه مطبوع و بخاری را به منظور بهبود شعاع حرکتی کاهش خواهد داد. نهایتاً هم نسبتهای بهتری برای گیربکس در نظر گرفته شده است. پژو ادعا میکند این بهبودها چیزی فراتر از استانداردهای اندازهگیری WLTP بودهاند. فرانسویها میگویند این تغییرات منجر به بهبود ۴۰ کیلومتری شعاع حرکتی در ترافیک و در دمای صفر درجه سانتیگراد میشوند.
هر دو محصول الکتریکی پژو بر پایه پلتفرم eCMP بنا شدهاند و از باتری نسبتاً کوچک ۵۰ کیلووات ساعتی و یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۳۴ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متر استفاده میکنند.
1123
۷ آذر ۱۴۰۰بنظرم اگه کشورمون زیرساخت های مناسب خودروهای برقی رو داشت ( و واردات آزاد بود) 208 الکتریکی میونست جای 206 و 207 رو در خیابون ها بگیره
یک کاربر
۷ آذر ۱۴۰۰بنظر من استراتژی خوبی هست ، باتری کوچک تر یعنی هزینه کمتر ، جرم کمتر خودرو و شتاب بهتر ، استهلاک کمتر و حتی الودگی زیست محیطی کمتر ، زمان شارژ کمتر ،مصرف انرژی کمتر
لزوما هر چیز بزرگتر به معنای بهتر بودن نیست
در مصارف شهری ، شب ها خودرو به شارژ میزنند تقریبا برد ۳۵۰ کیلومتر در روز ، برای زندگی شهری کافی هست حتی اضافه هم می اید ، در سفرهای بین شهری هم از ایستگاه های شارژ سریع استفاده میکنند مطمئنا در سفر طولانی یکسره نمی رانیم ! حتی راهنمایی رانندگی هم هر ۲۰۰ کیلومتر پیمایش را ۱۵ دقیقه استراحت توصیه کرده ، در کنار استراحت جاده ای ، خودرو هم شارژ میشود ، در خودروی بنزینی هم در واقعیت ما ۳ دقیقه ای بنزین نمی زنیم ، نیم ساعت ان را فقط در صف پمپ بنزین هستیم !! هیچکس اینرا نمیگوید .
البته با زیاد شدن خودروی برقی شاید صف ایستگاه شارژ هم در اینده خود معضلی بشود 😂
در خودرو بخش متوسط و پایین جامعه ، خودرو ها با باتری کوچکتر و شارژ سریعتر محبوبتر و پرفروش خواهند شد .
میثم
۷ آذر ۱۴۰۰اگه اون خطهای زیر چراغهای جلو رو برداره، طراحیش واقعا زیبا میشه
شعاع حرکتیش هم خیلی خوبه
قیمتش چنده؟
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۷ آذر ۱۴۰۰اتفاقا بهنظرن اون خیلی شیکش می کنه
خیلی عجیب هستم، اصلا طرز فکرم و نظراتم به بیشتر کاربرای سایت نمیخوره😑 چرا واقعا😑 چرا😑
سهیل
۷ آذر ۱۴۰۰طراح : رییس طرح خودروی جدید آماده شد.
رییس : از این زشت تر نمیتونی طراحی کنی؟ برای خودروی برقی میخوام.
علی
۸ آذر ۱۴۰۰*نکته: متن زیر تمام برند های فرانسوی به جز بوگاتی را شامل است*
خودروهای فرانسوی و دوست ندارم
خودروهای کره جنوبی بیشتر به دلم میشینه
کره جنوبی حداقلش لوکس ترین ماشینش جنسیسه
ولی فرانسه لوکس ترین ماشینش دی اس هست
فرانسه اونقدر صنعت خودروی بزرگی نداره که بخواد در سطح جهانی رقابت کنه