پژو ۹۰۵ یکی از مشهورترین خودروهای مسابقهای دنیاست که از پیشرانه ۱۰ سیلندر بسیار خوشصدایی بهره میبرد.
این خودرو در سال ۱۹۹۰ متولد شد یعنی زمانی که تعداد سیلندرها و قدرت تولیدی همچنان جزو راهحلهای اصلی برای افزایش سرعت وسایل نقلیه بودند. پژو ۹۰۵ در مسابقات قهرمانی خودروهای اسپرت جهان شرکت کرد و باید اذعان کرد پیشرانه ۱۰ سیلندر آن همچنان جزو خوشصداترین پیشرانههای خودروهای مسابقه در تاریخ به شمار میرود.
این پیشرانه که با کد SA35 شناخته میشود توسط خود پژو و برای رقابت در گروه C مسابقات ساخته شد. با حجم ۳.۵ لیتری، پیشرانه یاد شده حدود ۶۵۰ اسب بخار قدرت در دور ۱۲۵۰۰ تولید میکرد هرچند ردلاین آن به فراتر از ۱۴ هزار دور در دقیقه میرسید. همین ارقام به خوبی میتوانند جذابیت شنیداری آن را توضیح دهند. پیشرانه SA35 پژو ۹۰۵ با گیربکس ۶ سرعته سکونشئال و مونوکوک فیبر کربنی همراه شده بود و باعث شد پژو در دنیای مسابقات وارد سطح جدیدی شود. ۹۰۵ توانست از ۱۷ مسابقه در ۹ مسابقه پیروز شود که به معنی برد بیش از ۵۰ درصدی در رقابتهاست. ۲ پیروزی از این ۹ افتخار مهم در مسابقات لمان ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ به دست آمده است.
صدای پیشرانه ۱۰ سیلندر این خودرو همچنان به خوبی روزهای اول است. رابرت آلبلاس در کانال یوتیوب خود ویدئویی از کابین ۹۰۵ در پیست اسپا فرانکوشمپس منتشر کرده است. در این ویدئو ما میتوانیم صدای فوقالعاده پیشرانه ۱۰ سیلندر پژو را بشنویم هرچند به نظر میرسد اریک ماریس راننده خودرو به اندازه ما راحت نیست و کار سختی را پیش رو دارد. جدای از پیشرانههای ۱۰ سیلندر خودروهای فرمول یک، شاید پیشرانه پژو ۹۰۵ بهترین صدا را بین تمامی رقبا داشته باشد. نظر شما دراینباره چیست؟
نشناسی بهتره
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳لمانز دهه نود خوش صداترین خودرو های دنیارو داشت:
مرسدس بنز c10 و c9
مزدا ۷۸۷
لانچیا LC2
و همین پژو ۹۰۵
SMS
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳این همه قدرت رو از کجا میارن ؟🧐
علیرضا
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳از دور موتور بالای ۱۰ هزار دور
محمدهادی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳تو بین گروپ سی ها قطعا این ۹۰۵ با مزدا ۷۸۷ و درنهایت سائبر مرسدس
خفن ترین ها هم همین سه تان
البته بعدا در ۹۸ و ۹۹ هم بی ام و lm ۱۲ هم به جمع شون اضافه شد
بهنام
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳مزدا ۷۸۷b صدای بینظیر و بلندی داره و چندتا ویدیو ازش دانلود کردم و دیدم واقعا حس و حال اونهایی که تو صحنه منتظر اومدنش بودن دیدنی بود . چند ثانیه فقط صدای بلند و زیبایی از دور شنیده میشد و بعد مزدا با سرعت و صدایی وحشتناک رد میشد . عالی بود
پژو ۹۰۵ هم طراحی جالب و پیشرفته ای داشته گرچه نمیدنستم صاحب صدای زیبایی هم هست.
jalopy
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳زمانی که پژو واقعا پژو بود
علیرضا
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳اگر تاریخ چه شرکت پژو مطالعه بکنید متوجه میشید پژو بیشتر از تمامی کمپانی ها روند تولید محصولاتس تعقییر داد از سال ۱۹۱۰ تا ۱۹۷۰ پژو ماشین های بادوام میساخت مثل ۵۰۴ ( سلطان افریقا ) لقبی که تخت گاز روی ۵۰۴ گذاشت پژو ۵۰۴ جذو اولین خودرو های جهان بود که صحرا افریقا طی کرد سال ۱۹۷۰ پژو تولید خودرو های اسپورت شروع کرد موفق بود پژو ۵۰۵ gti و ۲۰۵ gti خودرو های جهانی شدن بعد ها پژو شروع به تولید خودرو های اقتصادی کرد منتقدا از این روند ناراضی بودن اما فروش پژو بسیار بالا رفت الان هم خودرو های لوکس نیمه لوکس میسازه بازهم موفق
نویدی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳یه دیسلایک بهت میدم بخاطر املاء خیلی ضعیفت.
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳کاش جای ۴۰۵ اینو مونتاژ میکردن
زیزیگولو
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳فکر کنم موتور دیزلی این مدل تکنولوژی هیبریدی دیزلی بوده …… یک موتور 3.7 لیتری V8 با 550 اسب بخار با گیربکس 6 سرعته
اگر اشتباه میگم اصلاح کنین
dna
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳صداشو کو ؟
نشناسی بهتره
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳یوتوب:من هنوز زندهام
amir12423000
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳یک مدل پژو به اسم پی 88 که از این قدیمی تره( مال دهه 80) هم بود که واقعا در زمان خودش بی نظیر بود.کلا پژو ید طولایی در ساخت سوپر اسپرت و ماشینای مسابقه ای داره.
M.N.M
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳بی شک بهترین صدا مال دوران خودرو های V10 فرمول یک هست فصل 1999تا 2005 . با روح روان آدم بازی میکنه .
محمدهادی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳آره وجدانا
صدای وحشتناک مر کننده یی تولید میکردن
محمدهادی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳چه رانندگی مشتی کرد
نرم و روون و راحت
ولی کاملا دقیق
ماشین بعد از سی سال چقد راحت دپر برمیداره
انگار همین الان مونتاژ شده لامصب
مهدی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳اینم شد صدا
صدای ده سیلندر فقط lexus lfa
JaMsHiD
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳تعصبی نباش . درسته LFA افسانه هست ولی اینم عالیه
مرتضی
۳ خرداد ۱۴۰۳واشر نمیزنه؟؟