سدان کانسپت پژو ۹۰۸ RC که در سال ۲۰۰۶ معرفی شد، به یک پیشرانۀ ۵.۵ لیتری V12 دیزلی با ۷۰۰ اسب بخار قدرت مجهز بود.
در اوایل دههٔ ۲۰۰۰، خودروسازان پیشرانههای دیزلی را یکی از گزینههای اصلی برای نیرو بخشیدن به خودروهای سواری آینده میدانستند و به همین دلیل، شرکتها روی ساخت پیشرانههای دیزلی جدیدی متمرکز شدند که هم کممصرفتر و هم قویتر باشند. در زمینه توسعهٔ موتورهای دیزلی، آئودی و پورشه رقابت سختی باهم داشتند که حتی به پیست و مسابقات ۲۴ ساعته لمان هم کشیده شده بود. این رقابت بین آئودی و پژو، منجر به ساخت موتورهای دیزلی عجیب و غریبی شد. پژو در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۰۶، کانسپتی بنام ۹۰۸ RC را معرفی کرد که به یک نیروگاه عظیم دیزلی مجهز بود.
پژو ۹۰۸ RC یک هیولای واقعی بود تا جایی که شاید از تصاویر متوجه نشوید که چه سدان پرچمدار بزرگ و باشکوهی است. ویژگی اصلی این کانسپت یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V12 دیزلی با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۰۰ نیوتن متر گشتاور بود. جالب اینکه در این سدان، موتور موردبحث مثل سوپراسپرتها بهصورت عرضی در وسط خودرو یعنی پشت صندلیهای عقب قرار گرفته بود. پژو همچنین با نوآوریهایی مثل استفاده از دو فیلتر ذرات (یکی برای هر لوله اگزوز)، قدرت و پرفورمنس این موتور را به حداکثر رسانده بود. نیروی این موتور منحصربهفرد توسط یک گیربکس شش سرعته سکوئنشال به چرخهای عقب منتقل میشد. همین قوای محرکه بعداً روی خودروی مسابقهای پژو نصب شد که در سال ۲۰۰۷ در لمان شرکت کرد.
این پژوی جذاب غیر از پیشرانه، ویژگیهای جالب دیگری هم داشت. بدنهٔ ۹۰۸ RC با ترکیبی از کربن و آلومینیوم ساخته شده و دیسکهای ترمز از نوع کربن سرامیکی بودند. رینگهای خودرو هم در جلو ۲۰ اینچی با لاستیکهای ۲۵۵ و در عقب ۲۱ اینچی با لاستیکهای ۲۸۵ بودند. یکی از جذابترین ویژگیهای این کانسپت پژو اما شیشهٔ جلوی بزرگی است که تا ستونهای B کشیده شده است. در داخل هم شاهد یک نمایشگر عمودی بزرگ هستیم که شبیه خودروهای بسیار مدرنتر به نظر میرسد.
در همان سالها، آئودی هم یک پیشرانهٔ دیزلی V12 را معرفی کرد که در سال ۲۰۰۷ در شاسیبلند Q7 به بازار عرضه شد ولی متأسفانه، کانسپت ۹۰۸ RC و پیشرانهٔ V12 دیزلی پژو هیچگاه تولید نشد هرچند که نوآوریهای آن به برنامههای مسابقهای پژو راه پیدا کرد.
F22RAPTOR
۸ آبان ۱۴۰۳پژو نتونست تو اون سالها یه طراحی معمول داشته باشه
مثلا ستون ای جا داشت ازین بهتر باشه
علی Shelby
۸ آبان ۱۴۰۳نمیدونم چرا هر وقت میبینمش یاد اکسلرو میوفتم
علی منصوری
۸ آبان ۱۴۰۳شبیهه خیلی بهش ، منم اول فک کردم اونه
SMS
۸ آبان ۱۴۰۳بنظرم از لحاظ شیکی از اس کلاس های الان هم خفن تره
۹ آبان ۱۴۰۳فک کردم ایکس ۵۵ رو میگی 😐
Kiarash
۸ آبان ۱۴۰۳اگه موفق میشد واقعا سدان خفن و جذابی میتونست بشه حیف
amirkhanzadeh
۸ آبان ۱۴۰۳حیف واقعا کاش تولید می شد
طراحی جذابی داره
جدیداً هم پژو کانسپت های خوبی ساخته ولی نمی دونم چرا فقط کانسپتشو می سازه
وقتی اینقدر طرفدار پیدا می کنه نمی سازنش
hosen
۸ آبان ۱۴۰۳سدان موتور وسط! ایده جسورانه ای بود کاش به تولید می رسید
پژمان
۸ آبان ۱۴۰۳پژو فقط کانسپت های خوبی میده بیرون نه بیشتر
علیرضا
۸ آبان ۱۴۰۳پژو پرفروش ترین خودرو اروپا میزنه بعد میگی بهتر از کانسبت نیست !
MehdiTurbo
۸ آبان ۱۴۰۳به نظرم پژو یکی از خفن ترین طراحی ها را همیشه تو اقتصادیا داشته تو همه دوران ها جوری که انگار خودروی لوکسه همین نمای ۴۰۸ برقی که الان عکسش زیر همین پست را ببینید واقعا طراحیاش در حد خودروهای اسپرت و سوپر اسپورت من تو همین ۴۰۸ نمایی از لامبو اوروس میبینم همون خشونت همون اسپورتی منتها با قیمت ۳۰ هزار دلار نه ۵۰۰ هزار حتی کابیناشم همیشه خفن اسپورت حتی هنوز که هنوز واقعا ۲۰۶ خودرویی جذاب اسپورت و دوست داشتنیه بعد این همه سال البته نه برای تولید شدن خریدنش ولی طراحیش ماندگار
ولی
هیچ وقت پژو موفق نبوده حتی فروشش چه تو امریکا چه تو جهان از کره کمتر بوده نقطه قوت کره هم طراحیای جذاب و یه لول بالاتر از اقتصادیه ولی چرا پژو موفق نشد هیچ وقت ؟
بین ایرانیا که اصلا تصور بدی راجع به پژو هست به خاطذ منفعت طلبی های زیادش و تصویری که ایران خودرو ساخت ولی چرا تو بقیه کشور های غیر اروپاییم همینطور ؟
یکی از دلیلاش موتور های بسیار ضعیف و فنی ضعیف پژو که حس خساست و کم کاری منفعت طلبی القا میکنه ولی به نظرم این به تنها نمیتونه عاملش باشه برگ برنده کره نسبت به پژو این مورد بود
یه زمانی rcz همه جا میشناختند و نسبت به قیمتش عالی بود و شهرت جهانی داشت الان دیگه سالهاس خبری نیست از همچین خودرویی تنها خودروی فرانسوی که همه جا میشناختندش
حتی خیلی از سایت های خودرویی خارجی که میری از برند پژو اصلا خبری نیست
و حیف این طراحیاست واقعا طراحیای پژو نسبت به قیمتش بی نظیر
MehdiTurbo
۸ آبان ۱۴۰۳برند دیگه ای که واقعا اون هم طراحی کیفیت عالی داشت و مثل پژو تو فروش جهانی خیلی ضعیف بود ایرانیام باهاش اشناییت دارند پروتن که معروفترینش تو ایران gen2 بود که واقعا طراحی زیبایی نسبت به زمان خودش داشت و ۲۰۶ کنار میزد
ولی اون هم هیچ خبری ازش نیست با اینکه هنوزم خودرو تولید میکنه و خودروهاشم زیباند ولی با وجود کیفیت بسیار بالاتر نسبت به چینی ها هرگز موفقیتی کسب نکرد درصورتیکه اون هم قدمتش در حد کره هست فکر کنم و شایدم بیشتر و حتی فروشش از چینی ها در همون بدو ورودشان بسیار پایین تر بوده با وجود کیفیت بالاتر
و حیف پروتن و پژو واقعا
Kiarash
۸ آبان ۱۴۰۳البته ۲۰۶ واقعا تو سال خودش طراحی جوان پسند و خیلی خوبی داشت جن تو هم خودرو های خوبی بودن ولی تو ظاهر ۲۰۶ رقیب هاشو کنار میرد از لحاظ شتاب هم همینطور البته فرانسوی هاش
Ali.d
۸ آبان ۱۴۰۳تهش یه ۲۰۷ دراز
از بغل
از جلو
از پشت
ولی قشنگ حرفی توش نیست
ولی کاش این کانسپتا تولید میشدن،اینارو نشون میدن به مردم بعد دوباره همون اراجیف قبلی رو تولید میکنن
Argin
۱۰ آبان ۱۴۰۳پژو کانسپت آرت های خیلی خفن داره و به جز اینا خودروی ویژن جی تی پژو هم یکی از زیباترین خودروهای طراحی پژو محسوب می شود که توی این سطح رقیب ندارد.
مازیار
۸ آبان ۱۴۰۳V12 دیزل بهترین پیشرانه دنیاست
MehdiTurbo
۸ آبان ۱۴۰۳همین ۴۰۸ برقی را باز کنید طراحی جلو فوق العاده همون خشونت اسپورتیه لامبو اوروس داره پشتش همین طور کابینش شبیه کابین خلبانی لامبورگینی که برداشت تو نسل جدید مثل مک لارن یه مانیتور گذاشت وسط فقط
واقعا کابین فوق العاده است و شما هر مدل پژویی که ببینید چه تو هاچ بک و سدان شاسی به همین اسپورتی و جذابیه یعنی واقعا تو دنیای بی روح خودروی الان پژو واقعا خودروهاش بسیار با روح جذابند و تو اوج دوران تکاملی خودشه حتی از بی ام و جدید هام جذاب تر چه تو کابین چه بیرون ولی امار فروش افتضاح واقعا در حد مزداست تنها عیبش موتور ضعیف
MOPAR
۸ آبان ۱۴۰۳پژو سلطان کانسپت سازی جهان که هیچ کدوم تولید نشدن
A.R.A.S.H
۸ آبان ۱۴۰۳جالبه
سدان موتور وسط🤔
چیز باحالیه
طراحیشم خوبه
انگار یک ماشین لوکس مثل رویس_رولز رو با یک ماشین سوپر اسپرت ترکیب کردن
amirboss
۸ آبان ۱۴۰۳این خودرو یه کانسپت هست و پژو یه جورایی میخاسته از این خودرو برای تبلیغ استفاده کنه نه تولید.
این قدرت افراطی با چنین طراحی و پلت فرمی با این سبک در تضاده و امکان تولیدش خیلی ضعیفه.
اکثرا با معایب نصب پیشرانه در قسمت عقب خودرو مطلع هستید و نیاز به توضیح نداره و این ایده برای چنین خودرویی احمقانه به نظر میرسه.
علی منصوری
۸ آبان ۱۴۰۳اینکه پژو کانسپت عجیب و بعضاً قشنگ و نوآورانه طراحی میکنه بیراه نیست،
ولی خب همه میدونیم تمام تولیدها از این کانسپتا نشأت میگیره ، ولی نسبت ب طراحی و تولید تو این کمپانی عجیبه یعنی اکثرا بهمون صورت کانسپت میمونه، منکر این نمیشم ک از این نوآوریهای حتما استفاده میشه هم فنی و هم طراحی….
واقعا جا داشت با یسری تغییرات ب تولید برسه، کابین زیبا ظاهر تهاجمی و شکیل بودن
A
۸ آبان ۱۴۰۳خودروی تراز و شایسته فرانچ و فرانچوی🇲🇫
حسین دهمرد
۸ آبان ۱۴۰۳سلام بر اسپین سلام بر آمپر قرمز سلام بر بیش فرمانی.
لامصب با یه موتور چهار سیلندر سبک شاید بتونی هندلینگشو درست کنی.
ولی ظاهرش خاصه
حمید
۹ آبان ۱۴۰۳یادش بخیر
اون موقع ها عکسشو تو مجله نوآور دیدم عاشقش شده بودم.
بابک
۹ آبان ۱۴۰۳بهتر که ساخته نشد،چون فرانسویها خودشون میدونن که ماشینهاشون آشغاله که اگر آشغال نبود دست ایران خودرو نبود