پژو

پژو: تمام خودروهای برقی یک شکل هستند و ما متفاوت‌ خواهیم بود!

مدیرعامل برند فرانسوی با اشاره به شباهت خودروهای برقی می‌گوید این شرکت به‌بدنبال ارائه محصولی متفاوت است.

«لیندا جکسون»، مدیرعامل کنونی برند پژو، در مصاحبه خود با مجله تاپ‌گیر می‌گوید که امید دارد این برند فرانسوی وارد مشابه‌سازی خودروسازان دیگر نشود:

 

خودروهای برقی زیادی در بازار وجود دارند که همه شبیه هم هستند. من می‌خواهم پژو را متفاوت‌سازی کنم و تصور می‌کنم در چنین مسیری به قوی‌ترین حالت خود می‌رسیم. چه به یک دستگاه 205 GTi نگاه کنید یا یک e-3008 تازه را ببینید، هر دو خیلی متمایز هستند و ما قصد داریم همین روند را ادامه دهیم پس با استقامت پای امضای نوری خواهیم ایستاد تا از این راه حس فناوری را وارد خودروهایمان کنیم.

از آنجا که اخیرا شرکت رنو هاچبک کوچک ۵ (که در ایران با نام پی‌کی شناخته می‌شود) را برای بازار برقی‌ها بازسازی کرده است، ممکن است تصور شود که پژو هم با توجه به تاریخچه غنی در زمینه هاچبک‌ها به انجام این کار بپردازد؛ جکسون می‌گوید:

من اصلا طرفدار زنده کردن یک نام کلاسیک نیستم.

او در ادامه صحبت‌هایش به این اشاره می‌کند که چگونه روند طراحی بیرون به درون خودروها در پژو معکوس شده است. بنابراین در آینده همچنان شاهد رشد و توسعه بیشتر فضای داخلی محصولات این برند موسوم‌به «i کاکپیت» خواهیم بود تا آنکه در سال ۲۰۲۶، «هایپراسکوئر» رونمایی شود. هایپراسکوئر نام فرمان جدید و انقلابی این پژو است که ابتدا در مدل مفهومی و زیبای «اینسپشن» رونمایی شد و می‌خواهد در ازای افزودن کنترل‌های دیجیتال و فناوری فرمان‌پذیری سیمی، تجهیزات متداول را از دور خارج کند. جکسون می‌گوید:

قرار دادن یک هایپراسکوئر درون یک خودرو کاری بزرگ و بی‌باکانه به شمار می‌رود. من باور دارم که این همان المان متمایزکننده ما خواهد بود و ترجیح می‌دهم به این سمت پیش برویم تا آنکه برگردیم و بگوییم: حالا چگونه می‌توانیم 205GTi را بازسازی کنیم؟

من ترجیح می‌دهم روحیه و آنچه مایه جذابی آن هاچبک بود را دریافت کنم. برای یک پژو، آن همان چابکی هنگام رانندگی خواهد بود. حال چطور آن را به آینده خواهم برد؟ با معرفی فرمان‌پذیری سیمی.

این مدیر اروپایی درباره درآمد پژو هم خوش‌بین است:

به‌نظرم خوش‌بینانه است. ما همین الان هم در میان خودروهای کلاس B قوی هستیم و تلاش داریم در کلاس C که شامل خودروهایی چون ۳۰۰۸ می‌شود هم به این دستاورد برسیم. ما می‌خواهیم تا سال ۲۰۲۵ صدرنشین باشیم و حال به یک فرصت واقعی دست پیدا کرده‌ایم؛ چراکه در اروپا و در حوزه خودروهای برقی خیلی قوی هستیم. هرچند ممکن است بسیاری از گفتن آن خودداری کنند اما آینده حداقل در اروپا برقی است.

شما را نمی‌دانم اما نظرات جکسون کمی بیشتر از حالت معمول به شعارهای تبلیغاتی شرکت‌ها فخرفروش شباهت دارد که نهایتا مثل هر مجموعه دیگری، سرانجامشان به عملکرد تیم آن‌ها بستگی دارد، نه خوش‌بینی مدیرعاملشان! مشخصا رشد یک شرکت در بازار به ضرر یک شرکت دیگر تمام می‌شود… . هرچند صحبت‌های مدیرعامل این برند فرانسوی درباره استقبال بازار از فناوری، دور از واقعیت نیست اما به نظر شما آیا پژو با شیرجه زدن در دل فناوری به فروش بیشتر نزدیک‌تر می‌شود؟ آیا نقطه ضعف واقعی خودروهای کنونی این برند آینده‌نگری و سطح پایین فناوری آن‌ها است؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۰ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. مهرداد

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    جسارتش دوست داشتم ولی نمیدونم چرا دنیا پژو هیچ وقت دوست نداشته

    موافقم 29
    مخالفم 4
    1. Undercover

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (25 ديدگاه)

      حتی ما ایرانیا؟ 😁

      موافقم 5
      مخالفم 2
  2. Killer

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (596 ديدگاه)

    بزرگترین تفاوت رو جاپون رقم زد با برقی ۳ چرخ

    پدال همچنان مقاومت میکنه در برابر کار کردن خبر فراخوان میلیونی جاپون

    موافقم 7
    مخالفم 28
    1. جومونگ

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (223 ديدگاه)

      چرا جهان خودرو به مدیران بیشتری مثل آکیو تویودا نیاز دارد؟
      https://www.pedal.ir/toyota/automotive-world-needs-more-ceos-like-akio-toyoda-of-toyota/

      چرا خودروسازی جهان، مدیون ژاپن است/ دوبله فارسی
      https://www.pedal.ir/media/why-modern-automobiles-owe-japan/

      موافقم 18
      مخالفم 9
  3. Parsa Par

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (66 ديدگاه)

    هر شرکتی هم متفاوت بشه با بقیه پژو نمیشه

    موافقم 13
    مخالفم 4
  4. parhamiof

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (752 ديدگاه)

    اغراق بیش از حده همش.
    این مدیرعامل پژو بدترین مدیرعامل تاریخ پژو و امیدوارم به زودی با یه لگد حواله خونش کنن که پژو رو داره به فنا میده.

    موافقم 19
    مخالفم 5
  5. JaMsHiD

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2753 ديدگاه)

    شما فعلا دندون (وصله ناجور) چراغ پژو رو حذف کنید ، اصالت نمی‌خوایم
    زن توانایی خیلی زیادی برای اداره یک شرکت دارن . ولی فکر نکنم ایشون توانایی این کار رو داشته باشن .

    من اصلا طرفدار زنده کردن یک نام کلاسیک نیستم

    تنها راه خاص بودن این روز ها زنده کردن یک مدل کلاسیکه . بعدا شما میخوای خاص باشی و یک مدل کلاسیک هم زنده نکنی؟
    جالبه …

    موافقم 13
    مخالفم 8
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2849 ديدگاه)

      مدیر عامل جنرال موتورز با زیرمجموعه شورلت و کادیلاک هم یک خانم هست
      Mary Barra (مری بارا)
      CEO of General Motors

      موافقم 18
      مخالفم 3
      1. (Saeed(peugeot

        ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (40 ديدگاه)

        جناب اشتری عزیز لطفا امسال یه تغییراتی در پدال بدید …..مثلا چیزی که من به شخصه خیلی بهش علاقه دارم و قطعا مطلب پر مخاطبی هم هست ……آمار فروش خودروسازان جهان هستش ….که هر ماه هر برند اروپایی چند دستگاه میفروشه به تفکیک مدل …..منتشر میکنید بعضی اوقات ؛ منظورم هر ماه هستش …‌تو کلیه سگمنت ها

        با تشکر

      2. آرین

        ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (337 ديدگاه)

        درسته ایشون هم میگه بانوان قوی هیتند نه این

        موافقم 1
        مخالفم 1
      3. Abbas

        ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (7 ديدگاه)

        با تشکر از جناب اشتری و پدال خواهش میکنم لطف کنید و از خودروهای سنگین هم مطلب به اشتراک بزارین

  6. jalopy

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (176 ديدگاه)

    من که بعید بدونم آینده سمت برقی شدن بره بیشتر احتمالا روی هیبریدی بودن مانور بده
    ولی خوب این تکنولوژی جدیدی که بهش اشاره کرد اگه تو واقعیت هم عملکرد خوبی داشته باشه چرا که نه بره ماشین های قدیمی هم احیا کنه خوب

    موافقم 9
    مخالفم 2
  7. علیرضا

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (258 ديدگاه)

    پژو از زمان لیندا جکسون پله های پیشرفت داره میره بالا بارها خودرو هاش به عنوان خودرو سال انتخاب شد و با اختالف ۲۰۸ پرفروش ترین خودرو اروپا شده فناوری خودرو های پژو نسبت به کلاس خودش زیادی بالاست برای مثال تیپ gt پژو ۲۰۸ از رانندگی خودران سطح ۲ استفاده میکنه ( خودرو خودش ترمز میکنه و بین خط خودش نگه میداره ) از لحاظ طراحی هم بسیار جذاب شده پژو تقریبأ در تمامی محصولاتش از موتور پلاگین هایبرید داره استفاده میکنه

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. JaMsHiD

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2753 ديدگاه)

      هیچی به پای غرش موتور 1.8 XU7 توی دور چهار هزار نمی‌رسه
      ماشین انگار موتور موشک روش بسته شده😂💔

      موافقم 2
      مخالفم 1
  8. BMW

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    والا از نوع تیپ این خانم معلومه که قراره فرق کنه،جدی🥲👌😁

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا