نسل جدید پژو ۳۰۰۸ فعلاً در نسخهٔ تمام الکتریکی معرفی شده است اما بعداً نسخههای بنزینی هیبریدی و پلاگینهیبریدی هم برای آن ارائه خواهد شد.
پس از انتشار تصاویر رسمی، پژو حالا بهطور کامل نسل جدید کراساوور ۳۰۰۸ را معرفی و مشخصات آن را اعلام کرده است. این خودرو فعلاً در نسخه برقی و با نام E-3008 معرفی شده است. نسل جدید کراساوور کامپکت پژو اولین خودرویی است که روی پلتفرم جدید STLA Medium استلانتیس ساخته شده است. تیپ پایه این خودرو که Electeric 210 نام دارد، از یک موتور الکتریکی با ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۳ نیوتن متر گشتاور در جلو استفاده میکند و با باطری ۷۳ کیلووات ساعتی برد ۵۲۵ کیلومتری را در اختیار راننده قرار میدهد.
کسانی که خواهان برد بیشتری هستند میتوانند سراغ مدل Electric 230 Long Range بروند که همچنان فقط یک موتور در جلو دارد اما به باطریهای بزرگتر ۹۸ کیلووات ساعتی مجهز است که برد را به ۷۰۰ کیلومتر افزایش میدهد. این مدل همچنین قدرت بیشتری برابر با ۲۳۰ اسب بخار دارد اما گشتاور آن با تیپ پایه یکسان است. بالاترین تیپ این کراساوور فرانسوی هم Electric 320 نام دارد که یک موتور ۱۱۰ اسب بخاری را به تیپ پایه اضافه میکند و مجموع خروجی را به ۳۲۰ اسب بخار میرساند.
این مدل به همان باطریهای ۷۳ کیلووات ساعتی مدل پایه مجهز است و عجیب اینکه با وجود قدرت بیشتر و یک موتور اضافی، برد یکسانی با Electeric 210 دارد. هر سه نسخهٔ E-3008 بهصورت استاندارد با شارژر ۱۱ کیلوواتی و بهصورت سفارشی با شارژر ۲۲ کیلوواتی ارائه میشوند که شارژر قویتر میتواند از ۲۰ تا ۸۰ درصد باطریها را ظرف ۳۰ دقیقه شارژ کنند. پلتفرم STLA قابلیت تجهیز به پیشرانههای هیبریدی و پلاگینهیبریدی را هم دارد و پژو بعداً این نسخهها را برای ۳۰۰۸ جدید ارائه خواهد کرد.
E-3008 از نسخهٔ تکاملیافتهٔ زبان طراحی پژو استفاده میکند. در جلوی خودرو چراغهای بسیار باریکی به چشم میخورد که در ارتفاع بالایی نصب شده و دیلایتهای به شکل پنجه ببر در زیر آنها کشیده شده است. در میان این دیلایتها جلوپنجرهٔ بدون قاب منحصربهفرد پژو جای گرفته و لوگوی شرکت زیر نوشتهٔ ۳۰۰۸ خودنمایی میکند. نسل سوم این خودرو به کراساووری کوپه تبدیل شده و در قسمت جانبی آن علاوه بر سقف شیبدار جلبتوجه میکند. سپر برجسته و چراغهایی که با پانلی مشکیرنگ به هم متصل شدهاند هم از ویژگیهای عقب خودرو هستند.
این کراساوور کامپکت فرانسوی در داخل با i-Cockpit جدید پژو ارائه میشود که شامل یک نمایشگر خمیدهٔ ۲۱ اینچی خواهد بود. این نمایشگر، صفحه آمپر دیجیتالی و صفحهنمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را در خود جای داده است. علاوه بر این، یک نمایشگر لمسی کوچکتر هم با میانبرهای قابل تنظیم در کنسول مرکزی تعبیه شده است. به لطف افزایش ۶۴ میلیمتری فاصلهٔ محوری، کابین ۳۰۰۸ جادارتر از نسل قبلی شده و فضای پای بیشتری را در اختیار سرنشینان عقب قرار میدهد. صندوق بار این خودرو هم ۵۲۰ لیتر ظرفیت دارد که البته در نسخهٔ چهارچرخ محرک به دلیل اضافه شدن موتور عقب، ۵۰ لیتر از این عدد کم میشود. در E-3008 از صندوق بار جلو هم خبری نیست.
فروش نسل جدید پژو ۳۰۰۸ از فوریه ۲۰۲۴ در اروپا آغاز خواهد شد. در ابتدا نسخهٔ الکتریکی Electeric 210 پایه و یک نسخه بنزینی هیبریدی راهی بازار میشود و دو مدل الکتریکی دیگر و همینطور یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی هم تا پایان سهماههٔ سوم سال ۲۰۲۴ به آنها اضافه خواهند شد.
محمد
۱۸ شهریور ۱۴۰۲پژو اگه با دوج و کرایسلر هم با این فرمون رفتار می کرد آینده روشنی داشتن. حیف که فکر مدیراش کلا اروپاییه
NAVID۰۰۹۸
۲۲ شهریور ۱۴۰۲فرانسویها و بخصوص پژو ، ساز ناکوک صنعت خودرو بوده و هستن اما دوستداشتنی ولی نه برای ما در ایران با خاطراتی خراب و رومُخی !
جداً طراحی پژوهای نسل جدید بینظیره ، متریالشون هم عالیه ، ولی یه جوریه که انگاری ساخته شدن فقط برای سلیقهی اروپایی با لوکیشنهای کوچه تنگه بله پژوش قشنگه بله !
مثلاً پژو ۲۰۰۸ داخل ایران رو ببینید ، از هر نظر قابل پذیرش هست به جز اون حس واقعی ماشین بودن که در آلمانی ژاپنی آمریکایی میبینیم ولی در این خودرو خیر و از همه بدتر صداهای عجیبی که از داخل خودرو به گوش میرسه بخصوص در زیر خودرو و عادی جلوه میکنه با اینکه کیفیت متریال خوبی هم داره !
کلاً پژو و هر فرانسوی دیگه ، اُستادِ ساختن هاچبک هستند و بس ، تازه اونم بعد از آلمان و فولکس !
amir
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ولی داخل پژو و دی اس واقعا لوکس و قشنگه حال کردم
امیر
۱۸ شهریور ۱۴۰۲مسئولین اگه واقعا تو فکر واردات خودرو های برقی هستن ، به جای اینکه چهار تا آشغال بی نام و نشان چینی با شعاع حرکتی ۳۰۰ کیلومتری وارد کنن ، امثال این پژو ۳۰۰۸ رو وارد کنن که واقعا میشه بهش گفت خودرو الکتریکی به صرفه ( و از همه مهم تر از یک برند معتبر و شناخته شده ) 😒😒
مزدا
۲۲ شهریور ۱۴۰۲امیر خان فک میکنی مسؤلین توانایی وارد کردن خودرو غیر چینی رو دارند!؟
نه عزیز من مملکت افتاده دست چینی ها که لابی قوی درست کردند که محصولات اشغال خودشون رو با دو سه برابر قیمت جهانی تو پاچه ملت مظلوم ایران کنند
قرارداد 25 ساله فک میکنی واسه چی نوشته شده
datsun
۲۲ شهریور ۱۴۰۲برید کمی مطالعه کنید ببیند ایرانی ها تو ده پانزده سال اخیر چه کمک هنگفتی به خودروسازی های فرانسوی کردن با خرید آشغال های که تو ایران تولید میشد دقیقا یادمه تیتر یه مجله (سال ۹۴ این بود پژو در ایران بیشتر از فرانسه به فروش میرود،)
H2
۱۸ شهریور ۱۴۰۲عجب جلوداشبوردی 👍👍
عالیه عالی
Enzo Ferrari 2008
۱۸ شهریور ۱۴۰۲پژو اونا برقی کراس اور2023 پژو ما قدیمی اما مدل
1991اما هنوز تولید میشه بودنه تغییر
مهرداد
۱۸ شهریور ۱۴۰۲نمای داخلی خودرو واقعا زیبا و خاص .
امیر
۱۸ شهریور ۱۴۰۲خداییش شرکت پژو باور میکنه که : محصولاتی که ۲۵ سال پیش تولیدشون رو متوقف کرده ، هنوز در یک کشوری دارن به صورت صفر تولید میشن ( مثل ۴۰۵ یا پرشیا ) ؟! 😂😂
datsun
۲۲ شهریور ۱۴۰۲خبر نداری دستش با ایران خودرو تو یه کاسه س
رومانی>چین>فرانسه
۱۸ شهریور ۱۴۰۲یه سوال فنی
هیچ جنس فرانسوی هست ک از نمونه ژاپنی بهتر باشه؟
مجتبی .
۱۸ شهریور ۱۴۰۲پژو ۵۰۴ ازنظر دوام عالی بود.سواریش هم توزمان خودش خوب بود. فکرکنم از بعضی ژاپنیهای همدوره خودش بهتر بود.
علیرضا
۱۸ شهریور ۱۴۰۲زیاد پژو ۵۰۴ که کل صحرا آفریقا طی کرد بدون خرابی . پژو ۲۰۵ که از هاچبک های خودش یک سر گردن بالاتر بود پژو ۲۰۶ که زمان خودش امن بود طراحیش هنوز هم عالیه نسل جدید ۲۰۸ که بازار اروپا رو چرخاشه اما از لحاظ دوام اگر ۵۰۴ فاکتور نگیریم ژاپن بالا تر بوده هست
علی جردن
۲۲ شهریور ۱۴۰۲درسته فرانسه کشور اروپاییه اما مثل خودروسازی های اروپایی دیگه مثل آلمان کامل نیست…… فرانسه نهایتا تو آسیا می تونه رقیب چین و کره باشه
سیاوش
۲۲ شهریور ۱۴۰۲بله واقعا وجود دار من سوار DS5 شدم محشر بود محشر واقعا کیفیت و هیجان رانندگی اش مثال زدنی بود برخلاف طراحی بی روح و فاقد هیجان ژپنی ها !!! من سوار فقط لکسس نشدم ولی از خودرو های ژاپنی که سوار شدم واقعا بهتر بود . یاد نره ژاپن صنعت خودشو با مهندسی معکوش از /المان و انگلیس و فرانسه بدست آورد
آرش وان
۱۰ آذر ۱۴۰۲تایر میشلین
(Saeed(peugeot
۱۸ شهریور ۱۴۰۲بی نظیر و فوق العاده ...تو کلاس خودش اومده فقط رنده کنه …..
علیرضا
۱۸ شهریور ۱۴۰۲پژو با نسل جدید طراحیش مرز خودرو های لوکس اقتصادی نابود کرده
18:45
۱۸ شهریور ۱۴۰۲کابینش فوق العاده شده و فراتر از یه suv هست و به سبک سدانهای برقی پیشرو شده. 👑👑👍
ولی طراحی ظاهری اون یکم مضحک و پیچیده شده…
سید علیرضا
۱۹ شهریور ۱۴۰۲پژو از نظر طراحی چه داخلی چه خارجی عالی کار می کنه 🙌
حمید
۲۱ شهریور ۱۴۰۲یکی از گزینه های جذاب برای واردات خودرو برقی
M.83
۲۱ شهریور ۱۴۰۲Peugeot = lion 🥂..
اشکان
۲۱ شهریور ۱۴۰۲پدال این ماشین هندی و بررسی میکنی ؟!
https://www.instagram.com/reel/Cw5gVPxrJNe/?igshid=NjIwNzIyMDk2Mg==
مازیار
۲۱ شهریور ۱۴۰۲مثل نشونش اومد
همایون
۲۲ شهریور ۱۴۰۲از نظر من سه تا ایراد داره و کلی حسن.اولین ایراد طراحی عجیب رینگهاست دومیش نبود صندوق جلو و سومیشم اینکه پژو هم مثل ایرانخودرو دوست داره مشتری رو آزار بده خب چرا واسه نسخه ۳۲۰ اسبی که پرچمداره نمیشه باطری بزرگتر ۹۸ کیلوواتی رو داشت؟!! این ایرادها مخصوصا آخری واقعا ازار دهندست اما طراحی ظاهری و داخلیش واقعا دلپذیر و زیباست درسته رینگها نمای بیرونی رو خراب کرده و وصله ناجوره ولی با تعویضش میشه یکی از زیباترین ها تو این سگمنت رو داشت
۲۲ شهریور ۱۴۰۲رفتین اشغالاشون آوردید اینم بیارید چی میشه مگه؟
علی جردن
۲۲ شهریور ۱۴۰۲یکم تزئینات چوبی داخل کابین داشت به شدت خواستنی تر می شد
حسین دهمرد
۲۲ شهریور ۱۴۰۲اینکه برقیه چرا موتورشو عقب نزاشتن؟