شرکت پژو فرانسه در ادامه استراتژی برقی سازی محصولات خود، نسخه بدون آلایندگی ۴۰۸ را در نمایشگاه پاریس رونمایی میکند.
فرانسویها با انتشار این خبر تائید کردند ۴۰۸ برقی تا چند هفته دیگر در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. با معرفی این خودرو، سبد محصولات برقی پژو در میانمدت تکمیل شده و بنابراین تمامی خودروهای عرضه شده پژو در بازار بریتانیا با قوای محرکه بنزینی، هیبریدی و برقی در دسترس هستند. انتظار میرود ۴۰۸ برقی از همان قوای محرکه نسخه بدون آلایندگی ۳۰۸ استفاده کند.
۳۰۸ برقی به یک موتور برقی در اکسل جلو با ۱۵۴ اسب بخار قدرت و باتری ۵۴ کیلووات ساعتی مجهز است و در عرض ۹.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. این خودرو با یکبار شارژ میتواند مسافت ۴۳۰ کیلومتری را طی کند. همچنین امکان شارژ باتری با حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلووات هم وجود دارد. با توجه به اینکه قیمت پژو ۳۰۸ برقی حدود ۱۰۶۰۰ دلار بیشتر از قیمت نسخه بنزینی این خودروست بنابراین احتمال دارد قیمت ۴۰۸ برقی در بازار بریتانیا از حدود ۵۴ هزار دلار شروع شود. برای مقایسه بد نیست بدانید پرفروشترین شاسیبلند برقی این کشور یعنی تسلا مدل Y قیمت پایه حدود ۶۰ هزار دلاری دارد. البته باید به این نکته نیز اشاره شود که ۴۰۸ به زودی تنها محصول سدان مانند پژو در بریتانیا خواهد بود زیرا مدل ۵۰۸ از این بازار خداحافظی میکند.
فرانسویها علت حذف ۵۰۸ از بازار را تصویب قوانین جدید در عرضه خودروهای برقی اعلام کردهاند و از امسال باید سهم فروش چنین خودروهایی در سبد محصولات خودروسازان بیشتر شود. پژو گفته است:
هماکنون تمامی خودروهای سواری پژو با قوای محرکه برقی و هیبریدی عرضه میشوند
البته شاید دلیل اصلی حذف ۵۰۸ از بازار را فروش ضعیف آن دانست چراکه سال قبل کمتر از ۷۰۰ دستگاه پژو ۵۰۸ در بازار بریتانیا به فروش رسیده است. از طرف دیگر حدود ۳ هزار دستگاه ۴۰۸ از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در این کشور فروخته شدهاند. باید منتظر ماند و دید که پژو ۴۰۸ برقی چه عملکردی خواهد داشت.
Ali
۷ مهر ۱۴۰۳چه اسپرت و باحاله
همایون
۷ مهر ۱۴۰۳با این قیمت اگه با همین موتور و باطری ضعیف عرضه بشه صددرصد مثل بقیه خودروهای برقی استلانتیس تو بازار شکست میخوره
استلانتیس کلی تنوع داره تو خودروهای برقی ولی فروشش افتضاحه تو برقیا.یکی از دلایلش شاید همین قوای محرکه خیلی ضعیفتر از رقبا و مسافت قابل پیمایش معمولیش باشه
امیدوارم به زودی این اتحاد از هم بپاشه و از استلانتیس فقط یه خاطره بد بجا بمونه و تمام خودروسازانی که زیر این چتر دارند نابود میشن مخصوصا آمریکایی ها آزاد بشن
Kiarash
۷ مهر ۱۴۰۳خیلی جذابه ولی بنظرم موتور هیبریدی برای این خودرو بهتره
amirkhanzadeh
۷ مهر ۱۴۰۳دقیقا چیزی که من بهش فکر می کردم
بنظرم با این طراحی جذاب اگر بتوانند یک موتور 8 سیلندر پلاگین هیبریدی توش بدارند از لحاظ فروش میره تو صدر
JaMsHiD_R1988
۷ مهر ۱۴۰۳کسی پژوی هشت سیلندر نمیخره . به بحث برندینگ هم نگاه کن . پژو خودشو یه اسپرت ساز اکونومی با موتور های کوچک کم مصرف معرفی کرده . بازار فروششم همینه . نمیتونه با این ذهنیتی که خودش ساخته بیاد هشت سیلندر بفروشه .
دو دیفرانسیل بزنه کافیه . هشت سیلندرش بخوره تو سر من . بیست سی ساله پژو سیستم دو دیفرانسیل نزده . بعد از 405 T16
ای بابا …
(*Ali-Gh (*ALI
۷ مهر ۱۴۰۳قشنگه
B
۷ مهر ۱۴۰۳۱۵۰ اسب برای چنین خودرویی خیلی کمه باید بالا ۲۰۰ اسب میداشت
JaMsHiD_R1988
۷ مهر ۱۴۰۳یه نسخه تی شونزدهی چه میدونم PSE یه چیزی تو همین مایه ها میزدن دو موتوره تمام چرخ محرک چهارصد پونصد اسب قدرت
از لحاظ ظاهری که کلا سر تا پا پتانسیل داره برا این کار
ولی کلا خوشم اومد ازش
فقط یه ذره ارتفاعش کراس اووری هست
LAND CRUISER 70
۷ مهر ۱۴۰۳PSE هایبرید خفیف با موتور 2 لیتری
AWD
JaMsHiD_R1988
۷ مهر ۱۴۰۳پژو دیگه دیفرانسیل عقب مکانیکی نخواهد ساخت
همون منوال بیست سال پیش
AWD هاش هم یا برقی هستن یا پلاگین هیبرید . مثل 508 PSE که دو دیفرانسیل نبود . دیفرانسیل جلو بود با موتور برقی در عقب
ولی اگر این چیزی که شما میگی رو میساخت عالی بود
مخصوصا روی 208 و 508 و 2008
froG-driVer
۷ مهر ۱۴۰۳به معنای واقعی:s**y
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/09/74.jpg
kahdoeimohsen@gmail.com
۷ مهر ۱۴۰۳سلام چرا خودرو برقی باید ده هزار دلار گرانتر از هم رده بنزینی باشه؟اگه ممکنه لینک رفرنس مطالب را بزارید .ممنون