شرکت پژو فرانسه از نسخه برقی ۴۰۸ جدید که رقیبی برای تسلا مدل ۳ و پولستار محسوب میشود پردهبرداری کرد.
با رونمایی از ۴۰۸ برقی جدید، تمامی خودروهای این خودروساز در بریتانیا با قوای محرکه بنزینی، هیبریدی و برقی قابل انتخاب هستند. اگرچه خودروی موردبحث قرابت زیادی با ۳۰۸ برقی دارد و از همان پلتفرم EMP2 استفاده میکند اما قوای محرکه ۴۰۸ بدون آلایندگی اندکی متفاوت است و مهمترین تغییر آن را میتوان باتری ۵۸.۲ کیلووات ساعتی بزرگتر دانست. ژروم میچرون مدیر تولید پژو میگوید فاصله بین محوری بیشتر باعث شده مهندسان امکان انتخاب باتری بزرگتر را داشته باشند.
طراحی آیرودینامیک و خاص این خودرو با ضریب درگ ۰.۲۸ امکان دستیابی به شعاع حرکتی ۴۵۲ کیلومتری را فراهم میسازد. شایان ذکر است پژو ۴۰۸ برقی جدید از نظر راندمان آیرودینامیکی تفاوت خاصی با پولستار ۳ و تسلا مدل ۳ ندارد. از طرف دیگر باتری خودرو را نیز میتوان با شارژر سریع شارژ کرد. البته با اینکه امکان نصب باتری ۹۸ کیلووات ساعتی موجود در ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ برقی نیز وجود داشته اما مهندسان پژو این باتری را برای نسخه برقی ۴۰۸ انتخاب نکردهاند. باتری بزرگتر در کراس اورهای پژو توان پیمایش ۶۸۰ کیلومتری را فراهم میسازد. مدیر پژو درباره دلیل این کار میگوید:
زمانی که به رقبای ۴۰۸ برقی نگاه میکنیم، میبینیم که از نظر شعاع حرکتی و کارایی در جایگاه درستی قرار داریم. یک خودروی متوسط کلاس C در روز مسافت حدود ۴۵ کیلومتری را طی میکند.
محصولات پولستار و تسلا در نسخههای برد بلند نیز عرضه میشوند و توان پیمایش آنها به ترتیب ۶۵۶ و ۶۲۸ کیلومتر است. البته پژو ۴۰۸ برقی جدید از همان موتور برقی ۳۰۰۸ بدون آلایندگی با ۲۰۷ اسب بخار قدرت و ۳۳۲ نیوتون متر گشتاور استفاده میکند. هنوز مشخصات عملکردی این خودروی جدید اعلام نشده اما انتظار میرود بهتر از صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۹.۸ ثانیهای ۳۰۸ برقی با قدرت ۱۵۴ اسب بخار ظاهر شود. از نظر ظاهری تفاوت خاصی بین نسخه بنزینی و برقی پژو ۴۰۸ وجود ندارد و تنها نشان e به پشت خودرو افزوده است. مدیر پژو در توضیح این تشابه ظاهری میگوید:
ما میخواستیم از طراحی خودروی پژو و جذابیت آن حفاظت کنیم.
همین موضوع درباره کابین نیز صدق میکند و همان i کاکپیت مشهور این برند شامل غربیلک فرمان کوچک، پشت آمپر دیجیتالی و نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو و… در ۴۰۸ برقی وجود دارند. تا چند روز دیگر، خودروی جدید پژو در نمایشگاه پاریس ۲۰۲۴ در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت. قرار است اولین نمونههای این خودرو از اوایل سال آینده میلادی به دست مشتریان برسند. قیمت پژو ۴۰۸ برقی در اروپا از معادل حدود ۴۸ هزار دلار برای تریم Allure شروع شده و به ۵۰ هزار دلار برای تریم GT میرسد.
amir
۱۵ مهر ۱۴۰۳تو پژو های جدید بیشتر از همه اتاق و داشبردشو دوست دارم
amirkhanzadeh
۱۵ مهر ۱۴۰۳ماشین خوبیه ولی برد کمی داره
برقی های جدید بالای 700 برد دارند
Behi
۱۶ مهر ۱۴۰۳طبق برآورد پژو تو اروپا میانگین ۵۰ کیلومتر ماشین میرونن تو روز پس ۴۰۰ کیلومتر برا بازار اروپا خیلیم زیاده، اونجام مث ایران نیست که فاصله شهرهای بزرگ ۵۰۰ کیلومتره.
بازار هدف این خودرو کاملاً مشخصه
ممد ژانگولر
۱۵ مهر ۱۴۰۳نمیدونم چرا اسم ماشین پژو میاد یاد ژان رنو میوفتم اشک تو چشام جمع میشه . مرام و معرف فقط تو رونین میتونید پیدا کنید و بس .
Mhosein
۱۵ مهر ۱۴۰۳داشبور پژو یکی از خوشگل ترین داشبورد ها یا شاید جذاب ترین تو ماشینای هم رده هست
mmd@
۱۵ مهر ۱۴۰۳عاشقش شدم عشق پژو 😈☠️☠️😈 دوباره غوغا به پا میکنه😈😈☠️☠️🏆🏆🎖️🎖️❤️🔥❤️🔥
پیرمرد قدیمی
۱۵ مهر ۱۴۰۳زیباتر از مدل سدان و کراس اور تسلا…
amir
۱۵ مهر ۱۴۰۳ولی یه چیزی رو دقت وردی درست این ماشینو نمیشه تو هیچ سگمنتی جا داد از استیشن قدبلندتره از شاسی بلند کوتاه تر سدانم نیست هاچ بک یا کوپه هم به درستی نمیشه گفت
پیرمرد قدیمی
۱۵ مهر ۱۴۰۳درود امیر جان
بله درسته، پژو این خودرو رو در سبک فست بک سگمنت C معرفی کرده، چیزی نزدیک به کراس اور؛ داخل کابین هم خیلی شبیه کابین پژو 308 هست.
JaMsHiD-B
۱۵ مهر ۱۴۰۳فرانسوی ها همیشه خاص بودن
طراحی فرم بدنه که کلاس مشخصی نداره و داشبورد خاص و رینگ های عجیب نشون از این میدن
سید علیرضا
۱۵ مهر ۱۴۰۳پژو یه خودروساز خاصه
amirboss
۱۵ مهر ۱۴۰۳بر خلاف سیاستهای ساخت و بازاری که پژو داره کاش میتونست یه مدل اسپرت بده بیرون