پژو

اگزالت ؛ سدان هیبریدی پژو [ویدئو]

جدیدترین سدان مفهومی پژو با شعار ” چشم اندازی از سدان های آینده ” معرفی شد؛ خودرویی که قرارست کمتر از دو هفته دیگر برای اولین بار در نمایشگاه پکن ۲۰۱۴ رونمایی شود . . .

اگزالت در ادامه طرح های جدید Shark Skin پژوست یعنی بجای خطوط تیز و شکسته از لبه های منحنی و نرم در بدنه ۲ رنگ خودروها استفاده می شود که قبلا آنرا به وضوح در مفهومی Onyx که سال ۲۰۱۲ رونمایی شد، دیده بودیم. همچنین بدنه این خودروی ۴.۷ متری، به یاد خودروهای فرانسوی سالهای ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ میلادی بصورت دست ساز ساخته شده؛ کاپوت کشیده، سقفی که تنها ۱.۳۱ متر ارتفاع دارد و رینگ های ۲۰ اینچی از دیگر ویژگی های ظاهری Exsalt هستند.

Peugeot Exalt concept
Peugeot Exalt concept

آقای Maxime Picat ریاست کمپانی در اینباره می گوید:

در تاریخ ۱۲۵ ساله پژو، مدل های زیادی هستند که الگویی منحصر به فرد برای صنعت خودروسازی جهان بودند. حالا با EXALT این برند به جایگاهش ثبات داده و آغازگر فصلی نوین شده است. حرکت روبه جلوی ما همیشه قاطعانه و مطمئن بوده.

اگر به کابین خودرو دقت کنیم، علاوه بر روکش های فولادی سخت کاری شده، تریم چوبی گسترده ای را خواهیم دید که توسط استودیوی PINWU Design در چین طراحی و ساخته شده است. همچنین می توان دید که پژو در کابین Exsalt از تکنولوژی جدید i-Cockpit بهره گرفته که برای اولین بار در مدلهای ۳۰۸ بکار رفت؛ دو مشخصه خاص این تکنولوژی را می توان فرمان کوچک خودرو و کنسولی ساده و خلوت (بدلیل انتقال دکمه های متععد کنسول به درون سیستم چندرسانه ای) دانست.

Peugeot Exalt concept
Peugeot Exalt concept

دومین ویژگی کابین Exsalt وجود ۹ دکمه ضامن دار (سوئیچ های خلبانی) است که به دو گروه تقسیم شده؛ ۲ دکمه سمت چپ فرمان برای تنظیمات خودرو و ۷ دکمه دیگر در کنسول برای دسترسی به امکانات سیستم چندرسانه ای.

اما سومین مشخصه کابین این سدان را می توان سیستم تصفیه هوای Pure Blue دانست که در هنگام خاموش بودن خودرو فعال شده و می تواند از رشد باکتری ها و قارچ های درون کابین جلوگیری کند.

پژو برای Exsalt از پیشرانه HYbrid4 خود بهره گرفته؛ یک انجین ۱.۶ لیتری THP  (که مهندسین PEUGEOT Sport آنرا بهبود داده اند) با قدرت ۲۷۰ اسب وظیفه به حرکت انداختن چرخ های جلویی خودرو را دارد درحالیکه برای چرخ های عقب از یک موتور الکتریکی ۶۷ اسبی استفاده شده.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    این رسانه های ایران هی میگن پژو
    بر شکست شده منظورشون اینه دیگه لابت
    بعد عمری معنی برشکستم فهمیدیم
    واقعا که
    اونداز onyx اون از rcz اون از308 اینمexzant
    بر شتکیت که نشد هیچ خیلی هم پیشرفت کرد

    1. خاوری مزراتی

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1100 ديدگاه)

      بنظرم زبان طراحی جدید پژو نشون میده استراتژی بلندمدتی برای ورود مجددی به بازارهای جهانی داره ..این مدل پاشنه آشیل پژو هست که در رده سدانهای متوسط لوکس با طول4.7متره.پژو از ساخت این گونه خودروها در چند دهه اخیر عاجز بوده اما این خودرو ونحوه طراحی و معرفیش نشون میده واقعا روش کار شده..یه چیزی که جالبه اینه که همه شرکتها تلاش میکنن تا سرحد امکان بهتریناشونو به بازار عرضه کنن چیزی که در ایران بدلیل وجود نداشتن بازار رقابت بالعکسه
      امیدوارم روزی برسه بچه های مهندسی داخلی بتونن همچین خودروهای خوبی به بازار ایران وجهان معرفی کنن

    2. امیر

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (329 ديدگاه)

      تصور ایران از پژو خلاصه شده در همون مدلهای 206 و 405 و پرشیا و نهایتا 407 و اون چیزی که ما در ایران به عنوان 207 میبینیم با 207 که در فرانسه تولید میشه فرسنگ ها فاصله داره

      1. رضا

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1691 ديدگاه)

        آره داداش
        تا میگن پژو, 405 فوری میاد توذهنم پشتک میزنه
        سیاست پژو در ایران هم تقصیر خود پژوی نامرده هم داخلی های بی عرضه بی سواد…
        این مدل مفهومی هم بنظرم قشنگه (هرچند که از شرکت پژو بدم میاد)
        متفاوت هم هست که متفاوت بودن و جرات و جسارت برای طراحی و کمک به پیشرفت صنعت خودروسازی خیلی لازمه
        ولی داخلش جالب نیست انگار تنه درختو کردن تو ماشین

        1. امیر

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (329 ديدگاه)

          رضا جان باهات موافقم کمپانیه پژو اون زمانی که کیا و هیوندایی به عنوان برند های نیمه مطرح به این اندازه تو ایران فراگیر نشده بودن و رشد نکرده بودن میتونست مدعی باشه ولی الان دیگه مدلهای پژو حرفی برای گفتن در مقابل غول های مطرح بازار مثل بنز و بی ام و و در آینده نزدیک کیا و هیوندایی ندارن

        2. خاوری مزراتی

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (1100 ديدگاه)

          عزیزان توجه کنید که در سرمایه آزاد کسی دلش برا کسی نمیسوزه الا خود فرد..ماهم اگه از پژو بد دیدیم تقصیر ابهانی بود که باهاشون قرارداد بستن…بنظرم حرجی بر پژو نیست ..تقصیر کار خودمونیم

  2. ali

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    ما ایرانی ها حقمون بیشتر از این چیزاست ولی اینقدر از این مملکت دزدی مکنن ما باید تا سی ساله دیگه پراید و سمند رو تحمل کنیم

    1. آرش

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      اتفاقا اصلا هم حقمون بیشتر از اینا نیست،تا زمانی که خودمون برای جون و مال خودمون ارزش قائل نباشیم همین پراید و سمند از سرمون هم زیادیه. از ماست که بر ماست.

    2. رضا

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1691 ديدگاه)

      پس از مــرگش از او پرسیدند : جوانی خود را چگونه گذراندی ؟ ندایی از عرش برآمد که : بدبخت ایـرانیه ، ولش کنین ، برین سراغ سوال بـعـدی . . .!!!!

  3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود .

    دورنگ شده ، زیباییش از بین رفته .

  4. شاهین

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (4713 ديدگاه)

    اکثر قریب به اتفاق دوستان خودروهای پژو رو دوست ندارن ولی نظر من این طور نیست.این مفهومی هم از نظر من خیلی جالب هست(البته نمای داخلیشو خیلی زیبا ندیدم).رینگاشون فیت بدنه هستش.خیلی هم با ابهت به نظر میرسه.

  5. Un4given

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (234 ديدگاه)

    اینو اگه یه نظر ببینی فک میکنی عقبش صافکاری و بتونه شده !
    اما با اینکه من از این کمپانی خوشم نمیاد، ولی قشنگ کار کرده منهای دو رنگ بودنش .
    ضمنا هر چقد تو طراحی بدن خوب بوده تو طراحی داخلیش گند زذه و هیچ حرفی برای گفتن باقی نمیذاره .

  6. احسان(احسان سابق)

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    خیلی ماشین نیست.هنوز نمیتونم طراحیش رو هضم کنم

  7. Ehsan

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1243 ديدگاه)

    طراحی خارجیش خوبه ولی طراحی داخلیش خیلی ساده است

  8. mory

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (417 ديدگاه)

    واقعا ماشین زیباییه
    یکم طراحیش ژاپنی شده
    خوشم میاد که همرو دارن هیبریدی میزنن جدیدا

  9. PEUGEOT

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (998 ديدگاه)

    خیلی ازش خوشم اومد
    طراحی خوبی داره
    کاش مشخصات موتورشم میگفت
    پژو چند ماهه که داره عالی کار می کنه
    این پژو هم برا کسانینه که میگن پژو نمی تونه خودروی لوکس بسازه
    با دست ساز شدن این ماشین قیمتش خیلی میره بالا

  10. AUDI R8

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    درود

    طراحی خارجیش که خیلی جذاب شده ولی طراحی داخلی خیلی جدیده هر چند این یه کانسپت و موقع تولید خیلی تغییر میکنه

  11. مسلم

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (32 ديدگاه)

    با اینکه علاقه زیادی به استفاده از مواد طبیعی مثل چرم و چوب دارم و از پلاستیک بدم میاد ولی طراحی داخلی این رو اصلا نپسندیدم
    آخه چرا داده یه استودیوی چینی داخلشو طراحی کنه؟!

  12. AUDI R8

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    درود طراحی خارجیش که خوبه ولی طراحی داخلی عجیبی داره که چون یه کانسپت احتمال اینکه عوض بشه زیاده

  13. مسلم

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (32 ديدگاه)

    ببخشید شاید کمی بی ربط باشه فقط کمی
    فقط جهت تنویر افکار عمومی
    بخوانید تا بدانید
    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل ازافکار نیوز، بنزین را باید گران کرد. قیمت بنزین باید به قیمت فوب خلیج فارس برسد. ارزان بودن قیمت بنزین یعنی افزایش قاچاق. ارزان فروشی بنزین توزیع ناعادلانه یارانه‌هاست! دولت پول ندارد که هزینه یارانه بنزین را بدهد و باید قیمت بنزین را واقعی کند! این ها جملات توجیهی است که مسئولان و طرفداران افزایش قیمت بنزین بیان می کنند. دولت هم چون باید هرچه درآمد دارد صرف تامین این مابه التفاوت کند پس عملا دولت به مشکل برمی‌خورد و ناچار می‌شود پول چاپ کند. چاپ پول باعث رشد نقدینگی و رشد نقدینگی باعث تورم می‌شود پس به همین راحتی نتیجه می‌گیریم که بنزین ارزان مساوی است با تورم و خالی شدن جیب خودتان.

    آنها معتقدند وقتی در کشورهای اروپایی قیمت بنزین در حول و حوض ۵ تا ۶هزار تومان نوسان می کند، چرا در ایران بنزین باید تا این اندازه ارزان باشد؟ چون اروپایی ها بنزین گران دارند، نه قاچاق دارند و نه هوای آلوده ای به اندازه ایران! به عقیده طرفداران افزایش قیمت بنزین، دولت برای بنزین ارزانی که مصرف کننده ایرانی آن را هدر می دهد مجبور به پرداخت ما به التفاوت است، پس چه دلیلی وجود دارد که دولت هزینه های خود را صرف پرداخت این ما به التفاوت کند! بنابراین تنها راهی که می ماند این است که بنزین را گران کنیم یا به عبارتی قیمت آن را واقعی سازیم!

    حتی در روزگاری نه چندان دور، گفته می شد چون قیمت یک بطری آب معدنی با قیمت بنزین برابر است، باید قیمت آن افزایش یابد تا مردم هم قدر بنزین را بدانند و هم قیمت ها واقعی شود. اما دریغ از اینکه افزایش قیمت بنزین، نه تنها باعث نشد تا قیمت این کالای استراتژیک نسبت به آب معدنی گرانتر شود بلکه به علت تاثیر تورمی آن، باز هم قیمتش با قیمت آب معدنی برابر شد.

    درباره استدلال برخی افراد پیرامون شرایط بحرانی کشور و لزوم افزایش قیمت حامل های انرژی باید به آنها یادآوری کرد که شرایط کنونی کشور محصول همین سیاست افزایش قیمت ها است. با این حال همچنان بر استدلال های غلط، برای افزایش قیمت بنزین اصرار می شود.

    افزایش قیمت حامل های انرژی حتی اگر به بهترین شیوه هم مدیریت شود، افزایش شدید قیمت ها را به دنبال خواهد داشت. این که گفته شود افزایش قیمت ها “اگر” به درستی مدیریت شود تبعاتی نخواهد داشت اشتباه است. کارشناسان تخمین می زنند که افزایش قیمت بنزین، افزایش حداقل ۷۰درصدی تورم را به دنبال خواهد داشت.

    از دوره هاشمی رفسنجانی دولت تصمیم دارد قیمت بنزین را واقعی کند. دلایل هم منطقی و قابل قبول . قاچاق سوخت , مصرف بالا و سهم زیاد آن از سوبسید دولتی از جمله این دلایل است ولی تاکنون هیچکدام از دولتهای هاشمی و بعد از ان در این خصوص توفیقی نداشته اند. افزایش قیمت بنزین که هر سال در اول فروردین در دوره هاشمی صورت می گرفت به سرعت اثر تورمی خود را برجای می گذاشت. این اثر تورمی موجب شد که عملا اثر افزایش قیمت بنزین از بین برود. افزایش قیمت سوخت به روش پلکانی در دوره هاشمی موجب شد که احمدی نژاد تصور کند با افزایش یکباره می تواند قیمت سوخت را واقعی کند. اما روش احمدی نژاد هم قیمت سوخت را واقعی نکرد. سوال اساسی اینجاست که چرا با وجود دوبار افزایش قیمت بنزین (یکبار به صورت پلکانی در دوره هاشمی و یکبار به صورت یک مرحله زمان احمدی نژاد) همچنان قیمت بنزین واقعی نشده است؟؟

    افزایش قیمت سوخت، تاثیرات تورمی را به دنبال دارد که به آن مارپیچ تورمی می گویند. بدین صورت که با افزایش قیمت سوخت هزینه های تولید به شدت افزایش می یابد، تولید کنندگان نیز به دنبال آنکه توانایی پوشش هزینه های خود را ندارند واحدهای تولیدی را تعطیل کرده و درنتیجه بر نرخ بیکاری افزوده می شود. تولید در داخل کم می شود. از آنجایی که جامعه وابسته به واردات است و باید واردات افزایش یابد، تقاضا برای ارز افزایش می یابد. تقاضای بیشتر برای ارز موجب افزایش قیمت ارز خواهد شد. در شرایط کمبود ارز و کاهش تولید، شکاف بین عرضه و تقاضا افزایش یافته درنتیجه همین موضوع تورم دوباره اوج می گیرد همین افزایش تورم سبب می شود بعد از مدتی قیمت ارز افزایش یابد، از سویی دیگر در این شرایط دولت برای جبران کسری بودجه خود، ناگزیر به افزایش نرخ ارز روی می آورد. به دنبال افزایش قیمت ارز شکاف بین قیمت فوب خلیج فارس و بازار داخل افزایش می یابد. در نتیجه دوباره بنزین قمت واقعی خود را از دست خواهد داد و مسئولان دولت مدتی بعد دوباره مجبور می شوند قیمت بنزین را واقعی سازند!

    افزایش قیمت بنزین و یا به عبارتی واقعی ساختن قیمت آن، زمانی آغاز شد که قیمت هر لیتر بنزین ۱۰۰تومان و قیمت هر دلار هزار تومان بود. با رسیدن قیمت بنزین به ۴۰۰ تومان، قیمت هر دلار به ۳۶۰۰تومان و نرخ تورم نیز به ۳۶درصد رسید. در واقع عملا نه تنها بنزین به قیمت واقعی خود نرسید بلکه ارزش آن کمتر نیز شد. این نشان دهنده همان مارپیچ تورمی است که ادامه می یابد. افزایش مرتب نرخ تورم قدرت خرید را کاهش می دهد و ارز را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین افزایش قیمت بنزین تنها اقتصاد را در مارپیچ عمیقی فرو می برد که هیچ سودی برای دولت و مردم نخواهد داشت.

    1. چاپلو

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (487 ديدگاه)

      مسلم این بحث ها بی فایده اس همه میدونن کار درست چیه صنعت خودرو سازی ما یه صنعت دولتی که کلی از افرادی که دارن توش کار میکنن نبودشون از وجودشون بهتره کلا شده لابی گری مجلسی ها و خودرو سازایی که وقتی دمشونو میگری میفهمی به کجا ها وصلن اینا نمیخوان ما خودرو ساز بشیم اینهمه ماشین خارجی خوب و ارزون قیمت که داخل ایران اینقد گرونه. چرا چون فقط پولدار جماعت دسش برسه به امکانات اینا نه ماشین خوب میدن دس ملت نه میزارن خودرو ساز بشیم
      اگه میخوان قیمت بنزینو به فوب منطقه ای برسونن چرا نباید قیمت تعرفه های واردات رو هم به قیمت منطقه برسونن چرا چرا چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      خواهشا یکی از دوستان جواب بده

      1. مسلم

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (32 ديدگاه)

        به قول یه مثل:
        کور شوم لال شوم کر شوم لیک محال است که من خر شوم
        البته ببخشید که کمی بی نزاکتی بود ولی باید این حرفا همه جا گفته شه که آگاهی همه ی ما بیشتر شه
        هر چند دانستن خیلی وقتا واقعا دردناکه ولی من ترجیح می دم بدونم و عذاب بکشم تا تو خلسه ی بی خبری بمونم ( همون خر شوم)

  14. خاوری مزراتی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1100 ديدگاه)

    مسلم جان نوشته ای که گذاشتی کاملا درسته اما باید درباره ش خیلی حرف زد… تنها گران کردن بنزین موجب بهبود وضعیت آلاینده ها و کاهش مصرف سوخت و بهینه شدن دولت نمیشه… دولت باید بعد از این گرانی سریعا در 2حوزه واردعمل شده و فضا را برای بروز وظهور شرایط بهترفراهم کنه یکی از این2مورد رسیدگی سریع به وضعیت تولید خودرو ، کاهش واقعی تعرفه خودرو به سمت خودروهای کم مصرف، هیبرید، برقی و دیزل و سپس مورد دوم گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی در کل کشور … این مورد دوم به شدت ظرافت ، دقت و تلاش میخاد چرا که در صورت بی توجهی بهش و گران شدن سوخت مطمئنا اقتصاد کشور دچار رکود میشه چرا که حمل و نقل عمومی که پایه تجارته شدیدا گران میشه …باید منتظر بود دولت تدبیر مدبر هست یا نه؟

    1. مسلم

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (32 ديدگاه)

      موافقم
      شدید

    2. رضا

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1691 ديدگاه)

      آقا از همه نظر مارو به سطح زندگی اونا برسونن ما دوبرابر اونا پول بنزین میدیم….والا
      هزینه=جهانی
      درآمد=بومی

  15. امید

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    خیلی عجیبه طراحی داخلیش

  16. چاپلو

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (487 ديدگاه)

    اقا به نظر من که از هر نظر عالیه چه طراحی داخلی چه بیرونی
    جالبه که طراحیش با ماشینای دیگه خیلی فرق داره و فضایی ولی اصلا تو ذوق نمیزنه هرچند ایکاش همون پلتفرم اونیکس رو عینا اجرا میکرد اما همه میدونن پژو جدا از شعار عایی که میده محافظه کار تر از این حرفاست که حتی همین نمونه ی کانسپت رو هم اجرا کنه و من مطمئنم با تغییرات زیادی مواجه خواهد بود
    به هرحال سیاست پژو اینه که مسیر یکنواختی داشته باشه بدون فراز و نشیب و کلا دنبال ریسک کردن نیس خیلی
    اما در کل رفتن به سمت تکنولوژی هیبریدی شاید براش الان گرون تموم شه ولی در اینده خیلی جلو میفته

  17. امین

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    طراحی بیرونش عالیه اما داخلش ادمو یاد کمد میندازه.

  18. Yekta

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    پژو هم دلش خوشهه با این کانسپت های مسخرش!

    خیلی زشته. هم طراحی بیرونی ، هم طراحی داخل .

    اون اصالت طراحی بزرگان رو نداره.

  19. علی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    از وقتی جنرال موتور پژو رو خرید
    پژو حسابی داغن شد ولی از وقتی که ازgmجدا شده خیلی
    عالی شده
    بعضی ها فکر کردن حالا ک ه دیگه gm که مانع بزرگی
    برای رسیدن ایران به فرانسه بود برداشته شده و
    مذاکرات خوب پیش میره پژو هم برمی گزده ولی برنگشت
    و ترجیه داد با‌ چینی ها هم کاری کنه والبته چینی ها
    هرچی باشن از ما بهترن
    ولی فکر شم نمی کدم چانگان موتور بیاد پژو رو بخره

    1. PEUGEOT

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (998 ديدگاه)

      چانگان موتور نیست علی جان دونگ فنگ موتوره و فقط 14 درصد سهام پژو سیتوئن رو خریده

  20. AMIR

    ۲۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (106 ديدگاه)

    فرانسه
    و فقط پژو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا