پژو رسماً بازگشت مدلهای GTi را تأیید کرد.
پس از سالها غیبت، نام GTi دوباره به خط تولید پژو بازمیگردد. مدیرعامل جدید پژو، آلن فاوی، تأیید کرده است که اولین مدل جدید این خانواده، پژو e-208 GTi خواهد بود.
این تأییدیه در گفتوگوهای او با رسانههای خودرویی اعلام شده، جایی که او تأکید کرده است:
لذت رانندگی همیشه بخشی از DNA ما خواهد بود.
احیای یک نام پرافتخار
فاوی که در فوریه ۲۰۲۵ به عنوان مدیرعامل پژو منصوب شد، از همان ابتدا مأموریت خود را اتصال دوباره پژو به میراث گذشتهاش اعلام کرد. او در کنفرانس سالانه E-Lion گفت:
ما به گذشته پژو نگاه خواهیم کرد و خواهیم دید که چگونه میتوان آن را با دنیای مدرن تطبیق داد.
سرنوشت GTi و جایگزین آن
پژو در سالهای اخیر از تولید خودروهای اسپرت فاصله گرفته بود و آخرین مدل ۳۰۸ GTi در سال ۲۰۱۹ از خط تولید خارج شد. در عوض، پژو برند Peugeot Sport Engineered (PSE) را راهاندازی کرد که بیشتر روی خودروهای هیبریدی قدرتمند مانند پژو ۵۰۸ PSE تمرکز داشت. با این حال، این سری نتوانست به موفقیت چشمگیری برسد و حالا پژو قصد دارد با احیای GTi، روح هیجان و پرفورمنس را دوباره زنده کند.
e-208 GTi؛ اسپرتی برقی با فناوری پیشرفته
پلتفرم E-CMP که مدل ۲۰۸ روی آن ساخته شده، ظرفیتهای بالایی برای بهبود عملکرد دارد. پژو در این مسیر از تجربیات آبارث و آلفارومئو در مدلهای 600e و Junior Veloce الهام گرفته است. انتظار میرود e-208 GTi با تایرهای بهتر، سیستم ترمز ارتقایافته و فناوریهای جدیدی برای افزایش هیجان رانندگی عرضه شود.
رونمایی احتمالی در لمان ۲۰۲۵
فعلاً اطلاعاتی درباره زمان دقیق معرفی این مدل منتشر نشده، اما احتمال دارد اولین نمایش عمومی پژو e-208 GTi در مسابقات استقامت ۲۴ ساعته لمان ۲۰۲۵ انجام شود.
آیا پژو میتواند با احیای GTi، دوباره به بازار خودروهای اسپرت بازگردد؟ منتظر اخبار بیشتر باشید!
علی Shelby
۶ فروردین ۱۴۰۴چه خوب
Mohammad reza
۶ فروردین ۱۴۰۴بجای اینکه به فکر دوج و کرایسلر و مازراتی باشن ببینید رفتن دنبال چیز بیخودی😑
علیرضا
۶ فروردین ۱۴۰۴برند مازارتی از همون ۱۰۰ سال پیش به خرابی کیفیت پایین مشهور هستن حتا الان موتور تویوتا رو در تمامی محصولات این برند بزارن باز هم برشکست میشه ، شرکت دوج جذ چلنجر و چارجر که سالیانه رو هم ۱۲۰ هزار نسخه میفروختن چیزی نداشت برند رم هم کلا یک محصول درست حسابی داره وضعیت امریکای ها به دست اروپای ها درست نمیشه
froG-driVer
۶ فروردین ۱۴۰۴از این فاوی خوشم اومد😃
مهدی میباخ
۶ فروردین ۱۴۰۴به به
خبرای خوب زیادی اومده
بازگشت r8 ، بنز v12 و v8 هاشو نگه میداره ، پژو gti رو برمیگردونه
عالی
علی
۶ فروردین ۱۴۰۴پژو صرف نظر از قدمتش در سطح خودرو های اقتصادی قابل قبوله ولی آوردن اسمش کنار R8 و بنز، توهین به اوناس!
JaMsHiD-B
۶ فروردین ۱۴۰۴جواب دادن به امثال شما که از مرسدس بنز و بی ام و بت ساختن وقت تلف کرده .
فقط میخوام یادآوری کنم که مرسدس و بی ام و ماشینای جدیدشون چی هست
Cehx
۶ فروردین ۱۴۰۴افتخارات پژو در رالی و داکار بسیار زیاده که متاسفانه خیلی ها اینو نمیدونن و فکر می کنن 405 سال 81 پژو هسته
ALI.A.NLANSR
۶ فروردین ۱۴۰۴اگر واقعا درست انجام بدن این احیا رو آلمانی ها رقیب جدیدی پیدا می کنن
و دوباره خودرو سازی اروپا جان تازه ای میگیره
bMw
۶ فروردین ۱۴۰۴فقط چه خوب میشه که تو مشخصات فنی و ظاهری یکمی اون حس و حال کلاسیک و قدیمی
و اسپرت باشه
کافکا
۶ فروردین ۱۴۰۴چقدر این 208 دوست داشتنی هستش
چقدر قیمت های خوبی داره دست دو هاش
20 هزار تا کارش مدل 2022 و 23 دور بر 11 هزار تاس حتی کمتر اونم فول آپشن
بعد اینجا مجبوریم برای 206 ( همون 207) بیشتر از این بپردازیم
amir3715
۶ فروردین ۱۴۰۴خوبه پژو ماشین های اسپورت خیلی خوبی تولید می کرد امیدوارم این مدل های جدید موفقیت مدل های پیشین gti رو داشته باشه
۶ فروردین ۱۴۰۴کاش ایرانخودرو به خودش بیاد 208 رو مونتاژ کنه
۶ فروردین ۱۴۰۴چی گفتم مگه دیسلایک میدی
boost10
۶ فروردین ۱۴۰۴احتمالا ایران خودرو اگه ۲۰۸ مونتاژ کنه یه مدل صندوق دار و یه مدل وانت هم از توش در میاره
۷ فروردین ۱۴۰۴بازم خوبه
Titanium
۶ فروردین ۱۴۰۴افسانه داره برمیگرده💀
JaMsHiD-B
۶ فروردین ۱۴۰۴برگردیم به زمان T16 و GTI و ماشینای سبک
SepehrV10
۶ فروردین ۱۴۰۴کم کم داره خبرای خوب خودرویی بیشتر میشه🙌
رامتین
۶ فروردین ۱۴۰۴ورژن GTI پژو واقعا جذاب و قوی هست اما اولا امیدوارم روی نسخه های بنزینی هم اعمال بشه و ثانیا قیمتش زیاد نباشه!
علیرضا
۶ فروردین ۱۴۰۴پژو باید تمرکز در بازار یابی داشته باشه در قدم بعدی دنبال توسعه محصول باشه بازار اروپا دیگه بازار درست درمونی نیست
کور شه
۷ فروردین ۱۴۰۴ای کاش فقط بنزینی بود حیف
بنزینی بهتره البته نظر شخصیه