در جدیدترین مقاله راهنمای خرید پدال، مقایسه مفصل سدان های پژو پارس سال با سایپا شاهین را خواهیم داشت تا بتوانیم به شما در انتخابی درست کمک کنیم.
بازار سدان هایی با قیمت حدود ۵۵۰ میلیون تومان در کشورمان رونق زیادی دارد. در این بخش بازار خودروهای زیادی حضور دارند که اگرچه از تکنولوژی قدیمی و پلتفرمهای منسوخ استفاده میکنند اما بههرحال خریداران زیادی حاضر به صرف هزینه سنگین جهت نشستن پشت فرمان آنها هستند. دو نمونه از این خودروها پژو پارس و شاهین نام دارند که در این مطلب میخواهیم مقایسه جامعی بین آنها انجام دهیم تا خریداران با چشم بازتر بتوانند خودروی مدنظر خود را انتخاب نمایند.
مقایسه پژو پارس با شاهین
- طراحی ظاهری
یکی از قدیمیترین خودروهای موجود در بازار پژو پارس است که نسخهای فیس لیفت از ۴۰۵ به شمار میرود و از سال ۱۳۷۹ تاکنون در بازار حضور دارد. کمکم زمان بازنشستگی این خودرو نیز فرا رسیده اما هنوز هم افراد زیادی خریدار پارس هستند. پارس از نظر طراحی کاملاً قدیمی و خستهکننده به نظر میرسد هرچند تناسبات طراحی آن همچنان در مقایسه با برخی رقبای داخلی قابلقبول هستند. در این خودرو خبری از خطوط منحنی یا مدرن نیست و سبک طراحی چندین دهه پیش در آن دیده میشود. البته همین موضوع به نوعی باعث میشود گرد پیری دیرتر بر چهره پارس بنشیند.
در طرف مقابل باید به سایپا شاهین اشاره کنیم که با پلتفرم ولکس C30 تولید شده و به جرات میتوان آن را زیباترین خودروی داخلی دانست. در بخش جلوی این خودرو چراغهای بزرگ و هماهنگ با جلوپنجره در نظر گرفته شدهاند و هماهنگی اجزا در این بخش کاملاً مشهود است. در نمای جانبی شاهین روندی محافظهکارانه را در پیش گرفته اما بازهم در مقایسه با پارس خودروی بهروزتری خواهد بود. وقتی به نمای پشتی شاهین نگاه کنیم طراحی قابل قبولی را میبینیم هرچند قطعاً فضا برای طراحی بهتر به ویژه در بخش چراغ و سپر وجود داشته است؛ اما در مجموع از نظر طراحی باید شاهین را یک سر و گردن بالاتر از پارس دانست و در این بخش سدان سایپا پیروز میدان خواهد بود.
- طراحی داخلی
تاکنون درباره طراحی داخلی پارس بسیار سخن گفتهایم. ایرانخودرو از سال ۹۳ تصمیم گرفت طراحی جدیدی را برای کابین این خودرو در نظر بگیرد. ارگونومی کابین پارس مشکل چندانی ندارد هرچند دسترسی به دکمههای پایین کنسول به ویژه در زمان حرکت در بزرگراه باعث حواسپرتی راننده خواهد شد و این موضوعی مشکلساز است. از نظر متریال بکار رفته در کابین اما شاهد پسرفت نسبت به مدلهای قدیمیتر هستیم و پلاستیک خشک جای نمونه نرم قبلی را گرفته است. همچنین با گذشت زمانی اندک صداهای متنوعی از کابین پارس به گوش خواهند رسید.
سایپا شاهین در بخش طراحی کابین اگرچه قابلقبول به نظر میرسد اما قطعاً وضعیت داخلی آن همانند طراحی ظاهری نخواهد بود. سایپا از متریال سخت و بیکیفیت برای کابین شاهین استفاده کرده و به صدا افتادن بخشهای مختلف کابین پس از اندکی استفاده دور از انتظار نخواهد بود. قطعاً طراحی بخشهایی همچون فرمان، داشبورد و دستهدنده میتوانست بهتر از اینها صورت پذیرد. در این بخش شاید دو خودرو وضعیت نسبتاً مشابهی داشته باشند اما شاهین به دلیل طراحی جدیدتر شاید موردپسند افراد بیشتری باشد. از نظر فضای کابین نیز برخلاف انتظار افراد قدبلند در کابین شاهین احساس راحتی زیادی نخواهند داشت و بخش عقب کابین پارس جادارتر از شاهین خواهد بود.
در همین زمینه بخوانید:
مقایسه پژو پارس TU5 با تارا؛ قیمت، مشخصات و هر آنچه باید بدانید
مقایسه پژو پارس با رانا پلاس؛ قیمت و مشخصات و هر آنچه باید بدانید
مقایسه شاهین اتوماتیک و جک J4، ارزانترین سدانهای اتوماتیک بازار
- تجهیزات و امکانات
در مقایسه پژو پارس با شاهین به بخش تجهیزات و امکانات میرسیم که شاهین با دست پر وارد میدان شده و نسبت به نسخه پایه پارس سال امکانات بیشتری را ارائه میکند. البته با توجه به اختلاف قیمت شاهین با پارس، طبیعی است که سدان سایپا مجهزتر ظاهر شود. از نظر تجهیزات ایمنی نیز شاهین کاملاً برتر به نظر میرسد و در مجموع این خودرو پیروز این بخش مقایسه خواهد بود.
تجهیزات ایمنی و رفاهی پژو پارس سال با موتور XU7P | |
ترمز | سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسهای |
کیسه هوای ایمنی | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
فرمان | هیدرولیکی، کلیدهای کنترل روی فرمان (MFC) |
سیستم تهویه | اتوماتیک |
سیستم صوتی | رادیوپخش |
چراغها | چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشهخوان ۳۵۱۰۶: مجهز به چراغ روز، روشن شدن چراغهای عقب همزمان با چراغ روز (Position Lamp) |
آینهها | آینههای جانبی برقی راهنما دار |
شیشهها | شیشهبالابر برقی درهای جلو و عقب |
تزئینات | تریم دورنگ، قطعات دکوراتیو طرح چوب، تودوزی پارچهای |
تجهیزات ایمنی | ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سنسور دندهعقب |
رینگ و لاستیک | فولادی |
صندلی | تنظیم دستی صندلیهای جلو |
سایر تجهیزات | دماسنج روی داشبورد، بازکن درب صندوقعقب از داخل اتاق |
تجهیزات ایمنی و رفاهی سایپا شاهین با گیربکس دستی | |
ترمز | مجهز به سیستم ترمز ABS+EBD+BAS+TCS+ESC+HSA |
کیسه هوای ایمنی | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
فرمان | فرمان برقی، کنترل صدا از روی فرمان |
سیستم تهویه | تهویه مطبوع اتوماتیک |
سیستم صوتی | مولتیمدیا با نمایشگر ۷ اینچ + GPS + USB |
چراغها | چراغ روشنایی روز (Day Light)، چراغ اتوماتیک (Auto Light) |
آینهها | آینه جانبی تاشو برقی (Electrically Foldable)، گرمکن آینههای جانبی |
شیشهها | شیشهبالابر برقی درهای جلو و عقب |
تزئینات | تزئینات داخلی کروم و تریم دورنگ |
تجهیزات ایمنی | سیستم ضد سرقت (Immobilizer)، سیستم هشداردهنده امنیتی، کمربند ایمنی پیش کشنده با مکانیسم کاهنده نیرو، سنسور دندهعقب |
رینگ و لاستیک | ۱۵ اینچی آلومینیومی |
صندلی | صندلی راننده ۶ حالت دستی، صندلی مسافر ۴ حالت دستی |
سایر تجهیزات | نمایش دمای هوای بیرون، نشانگر تعویض دنده GSI، سیستم محاسبه سفر، نگهدارنده صندلی کودک در صندلی عقب (ISO FIX)، صندلی با روکش چرم، مه شکن عقب و جلو، چراغ همراهی تا درب منزل، نمایشگر سیستم کنترل فشار باد تایر (TPMS)، ورود به خودرو بدون کلید PEPS و استارت دکمهای، سیستم ناوبری + نقشه آفلاین، دوربین عقب، سانروف، قابلیت شارژ موبایل USB |
- قوای محرکه
مقایسه پژو پارس با شاهین به بخش حساس خود میرسد. مهمترین تفاوت دو خودرو در این بخش ظاهر شده است. پژو پارس از نسخه اصلاح شده پیشرانه XU7 با پسوند پلاس استفاده میکند. این پیشرانه بنا به گفته ایرانخودرو مشکلات پیشین از جمله خرابی واشر سر سیلندر را نداشته و مصرف سوخت آن نیز کمتر شده است. پیشرانه ۱.۸ لیتری پارس ۹۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. یک گیربکس ۵ سرعته دستی نیز نیرو راهی چرخهای جلو خواهد کرد. مصرف سوخت پارس XU7P به حدود ۷ لیتر در صد کیلومتر میرسد. مالکان پارس اظهار میدارند این خودرو نسبت به قبل عملکرد بهتری دارد و فعلاً مشکلات پیشرانه قدیمی XU7 در آن دیده نمیشوند. البته نقطهضعف این پیشرانه نیز به نوع روغن مصرفی آن مربوط میشود که هزینه بسیار بالاتری نسبت به پیشرانه قدیمی دارد. همچنین میزان قدرت و گشتاور پیشرانه XU7P نسبت به قبل اندکی کمتر شده است.
اما برسیم به شاهین که مهمترین نقطهضعف آن قوای محرکهاش خواهد بود. وقتی کاپوت این خودرو را بالا بزنید همان پیشرانه M15 سایپا را خواهید دید که قبلاً در تیبا، کوییک و ساینا بکار رفته اما در شاهین یک توربوشارژر نیز به آن افزوده شده است. درحالیکه پیشرانههای ۱.۵ لیتری مدرن امروزی قدرت بسیار بیشتری تولید میکنند اما قدرت و گشتاور پیشرانه شاهین به ۱۰۹ اسب بخار و ۱۷۸ نیوتون متر میرسد که حاکی از قدیمی بودن این پیشرانه است. با توجه به وزن بالاتر شاهین نسبت به سایر خودروهای سایپا، این خودرو از نظر کشش در سربالاییها و همچنین شتاب گیری بین دندهای عملکرد چندان مناسبی نخواهد داشت. همچنین باید در درازمدت به فکر هزینههای نگهداری از توربوی پیشرانه نیز بود. به نظر میرسد در این بخش پارس با توجه به وزن کمتر و همچنین هماهنگی بهتر قوای محرکه پیروز میدان باشد. از طرف دیگر قطعات فنی پارس فراوانتر هستند و قیمت پایینتری دارند.
مقایسه پژو پارس با شاهین | ||
نوع موتور | پژو پارس XU7P | سایپا شاهین |
حجم موتور | ۱۷۶۱ | ۱۴۹۷ |
حداکثر توان موتور (اسب بخار) | ۹۷ | ۱۰۹ |
حداکثر گشتاور (نیوتون متر) | ۱۴۶ | ۱۷۸ |
تعداد سوپاپ | ۸ | ۸ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۱۸۵ | ۱۹۰ |
صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۱۲ | ۱۳.۲ |
گیربکس | ۵ دنده دستی | ۵ دنده دستی |
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۷.۰۶ | ۷.۲ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴۴۹۸/۱۷۰۴/۱۴۱۰ | ۴۴۶۰/۱۷۶۹/۱۵۰۲ |
فاصله بین دو محور چرخهای جلو و عقب (میلیمتر) | ۲۶۶۹ | ۲۶۵۰ |
وزن خودرو (کیلوگرم) | ۱۱۶۵ | ۱۲۷۰ |
حجم فضای صندوقعقب (لیتر) | ۴۷۰ | ۴۴۲ |
- سواری و هندلینگ
زمانی که سوار پارس XU7P شوید به افت کیفیت آن در مقایسه با نسخههای قبلی پی خواهید برد. با استارت زدن پیشرانه شاهد ورود صدای زیاد به کابین هستیم که با افزایش دور موتور بیشتر نیز خواهد شد. البته پیشرانه به نرمی دور میگیرد و مشکلی از بابت شتاب گیری و ترددهای شهری نخواهید داشت. سیستم تعلیق پارس نیز پاسخگوی نیازهای خانوادههاست و در مقایسه با خودروهایی همچون ۲۰۶ نرمتر خواهد بود. به دلیل ساختار قدیمی نباید از پارس انتظار هندلینگ و ایمنی چندانی را داشت و به همین دلیل توصیه میشود در پیچها نهایت دقت را در فرمان دادن به خودرو داشته باشید.
اما شاهین به فرمان برقی مجهز است و بنابراین رانندگی با آن انرژی کمتری را طلب خواهد کرد. البته شاهین نیز همانند پارس از مشکل صدای ورودی پیشرانه به کابین رنج میبرد و به این مورد باید صدای سیستم تعلیق را نیز افزود. همانطور که گفته شد پیشرانه شاهین به دلیل ساختار قدیمی خود نمیتواند پاسخگوی وزن خودرو باشد و به همین خاطر در شتاب گیری و سبقتها از پارس شکست خواهد خورد. البته به دلیل استفاده از سیستمهای کنترل پایداری و کشش، هندلینگ و ایمنی خودرو بهتر از رقیب خود است. در مجموع سواری و هندلینگ پارس و شاهین کاملاً معمولی است و نباید از آنها انتظار عملکرد خودروهای مدرن را داشت.
- قیمت و جمعبندی
در جدول زیر میتوانیم قیمت خودرو پژو پارس و سایپا شاهین را مشاهده کنیم:
مدل | توضیحات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
پژو پارس XU7P | سال | ۲۹۴,۱۳۳,۰۰۰ | ۵۱۲,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس XU7P | سفارشی | ۳۰۹,۵۴۵,۰۰۰ | ۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس XU7P | سفارشی ELX | ۳۳۰,۸۹۷,۰۰۰ | ۵۷۳,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس TU5 | LX | ۲۷۵,۲۰۰,۰۰۰ | ۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰ |
شاهین | دستی – M15 T | ۴۳۵,۱۶۶,۰۰۰ | ۵۸۳,۰۰۰,۰۰۰ |
شاهین | دستی -بدون سانروف | — | — |
شاهین | اتوماتیک – M15 T | ۶۴۱,۷۱۸,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
شاهین | دستی – ME16 | به زودی | — |
شاهین | اتوماتیک – ME16 | به زودی | — |
با توجه به پلتفرم بهروزتر، طراحی زیباتر و تجهیزات ایمنی و رفاهی بیشتر شاهین، این خودرو در مقایسه با پژو پارس دست برتر را خواهد داشت. البته نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد تفاوت قیمت دو خودروست که فاکتور مهمی برای خریدار ایرانی به شمار میرود و شاید این موضوع باعث تردید برخی افراد در انتخاب شاهین شود. از طرف دیگر بازار خریدوفروش پارس نسبت به شاهین رونق بیشتری دارد و این نکته نیز برای خریداران مهم محسوب میشود. درصورتیکه از نظر بودجه محدودیتی ندارید و با خودروی خود بیشتر در شهر تردد میکنید، قطعاً شاهین با توجه به نکات یاد شده انتخاب بهتری خواهد بود؛ اما اگر قیمت خودرو، سرعت و شتاب و همچنین بازار خریدوفروش پررونق اولویت اصلی شماست و اهمیت چندانی به تجهیزات بکار رفته در خودرو نمیدهید احتمالاً پارس گزینه مناسبتری است.
پژو پارس سال با موتور XU7P | سایپا شاهین | |
نقاط قوت | فضای داخلی جادار، فراوانی قطعات و خدمات پس از فروش، پیشرانه بهبود یافته با مشکلات کمتر، بازار خریدوفروش بهتر | طراحی زیباتر، تجهیزات ایمنی و رفاهی بیشتر، فضای بار خوب |
نقاط ضعف | کیفیت نازل بدنه و کابین، استهلاک بالا، ایمنی پایین، طراحی قدیمی | پیشرانه قدیمی و کمتوان، کیفیت نازل کابین |
Dark Knight
۲۳ آذر ۱۴۰۲دو عدد زباله که اصلا ارزش فکر کردن هم ندارن
NAVID۰۰۹۸
۲۳ آذر ۱۴۰۲در مقالهی پیشین که رقابت شاهین با جک بود گفتم جک بهتر و شاهین لگن هست !
اما در رقابت این مقاله شاهین بهتر و پژوپارس یه آشغالی بیش نیست !
پژوپارس اصلاً ماشین نیست دیگه که بخواهیم در موردش نظر بدیم !
پژو پارس نهایتش تا سال ۱۳۹۰ ماشین بود نه بعدش نه حالا که ۱۴۰۰ هم گذراندیم !
پژوپارس از عقب یه تصادف کوچیک هم داشته باشه تا ستون C جمع میشه که این خودش یه پدیده نادرِ در صنعت خودرو 😂🤦♂️!
تو کل محصولات ایرانخودرو ، تنها تارا را میپسندم و بقیه به درد زبالهدانی اوراقیها میخورند بخصوص اون ۲۰۷ با قیمت مسخرش که قطعاتش با کیفیت قطعات تیبا کوئیک مو نمیزنه !
۲۳ آذر ۱۴۰۲من سمند رو بخواطر چیز مثقال کیفیت بیشترش نسبت به سایر محصولات میپسندم
mmm
۲۷ آذر ۱۴۰۲من هم احتمال میدم شما یک روحانی هستی واز ماشین فقط گاز و ترمز رو میشناسی…
Amir
۲۳ آذر ۱۴۰۲NAVID۰۰۹۸ هردوش آشغاله یعنی همشون آشغالن
حتی همون تارا که شما میپسندی هم آشغاله
NAVID۰۰۹۸
۲۳ آذر ۱۴۰۲با تارا رانندگی نکردم اما داخلش که نشستم حقیقتاً تفاوت کیفیت منریال و مقایسه با بقیه ایرانیها را لمس کردم و جالبتر که حتی تارا دنده دستی با اتومات تفاوت بسیار زیادی در استفادهی متریال خشک و نرم داره !
اما کاملاً با شما موافقم که همشون یه آشغالن چون در بُعدِ فنی هیچ حرفی برای گفتن ندارند در مقابل اکونومیترین برندهای بینالمللی !
ناصر
۲۵ آذر ۱۴۰۲جفتشون اشغالن
Avan
۲۳ آذر ۱۴۰۲به نظرم اگر شاهین با موتور tu5 پلاس عرضه بشه از تارا و دنا سرتر میشه
بی نام
۱۶ تیر ۱۴۰۳شاهین ۲۰۰ کیلو سنگین تر از پژو پارس گشتاور تی یوفایو 140نیوتن متره برای خود موتور شاهین توربو 180 نیوتن متر به نظر شما کدام موتور مناسبتره
من شخصه خودم 207 و 206 و دنا پلاس معمولی داشتم الان شاهین دارم
از خرید شاهین راضییم با موتور توربوی خودش
نویدی
۲۳ آذر ۱۴۰۲پارس با این وضعیت ایمنی و امکانات باید با پراید یا نهایتا تیبا مقایسه بشه.
حیدر
۲۹ آذر ۱۴۰۲دقیقا
محمد
۲۳ آذر ۱۴۰۲چرا به قیمت کارخانه میگید “قیمت نمایندگی”؟
عجب
۲۳ آذر ۱۴۰۲یک ضلعی لگن سازان و دلالان و سوداگران در بحث نحوه فروش انحصاری خودروهای زوار در رفته در بازار خودروی جهانسومی و اینها به هیچ کاردان و کار بلدی هم اجازه ورود بین خودشان را نمیدهند !! حتی در بین لگن سازان و دلالان و سوداگران که بازار خودروی جهانسومی را میگردانند هم اختلاف و چند دستگی به وفور دیده میشود !! یک عده شان میگن باید شرکتهای لگن سازی جهانسومی مستقل شوند !! و یک عده از آنها میگویند خودرو باید در بورس عرضه شود !!! یک عده دیگرشان هم میگویند که باید شورای رقابت این عتیقه های منقرض شده را قیمتگذاری کند !!! و هزاران نظریه مفت و چرت و پرت دیگر !! در بحث واردات خودرو هم وضعیت اسفناکی را میبینیم به طوری که سازمان استاندارد که نمیداند تویوتا چیست مثلاً میگوید فلان مدل پورشه باید استانداردهای ۸۵ گانه ایران را پاس کند اما از آن طرف ابوقراضه های جهانسومی چینی بدون پاس کردن هیچ استانداردی به وفور وارد کشور میشوند !!! و ای کاش اینها میدانستند که تویوتا چیست تا شاهد چنین اوضاعی نباشیم
۲۳ آذر ۱۴۰۲اگه میخواید یه ماشین پر آلاینده یا یه ماشین با ایمنی ضعیف نداشته باشید و یه ماشین خوب داشته باشید با این پول آریو یا برلیانس h330 بخرید
امین
۲۳ آذر ۱۴۰۲هرچند موتور شاهین واقعا مزخرفه ، ولی خداییش شرف داره به موتور آشغال XU
mohammad
۲۳ آذر ۱۴۰۲با احترام من پارس و انتخاب میکنم
مهدی
۳۰ آذر ۱۴۰۲سمند مث اینه که خواسته باشی تانک سوار بشی …🤣🤣
🤣
Siyavash
۲۳ آذر ۱۴۰۲سلام.جناب اشتری عزیز.لطفا یه مقایسه بین مکلارن ۷۵۰ و فراریf8بزار یا با فراریgtb296 یا همین مکلارن ۷۵۰ رو با نسخه 765lt بزار حال کنیم…💯
morteza
۲۳ آذر ۱۴۰۲موتور xu7p رو دور یک لرزش بالایی داره.صدای موتور صدای یه موتور پیکان آشناست. کیفیت داخل کابین در حد هیچ.حتی اهرم صندلی کار نمیکنه. فضای ارگونومی داخلی هم که هیچ.بدنه ضعیف. بدنه ی ضعیف و وقتی درب صندوق عقب و واکنی متوجه میشی.تنها نوآوری بقول خودشون چراغ پوزیشن که واقعا نمیدونم چه بدرد ی میخوره
شاهین حس امنیت بیشتری بهت میده.
داک هادسون
۲۳ آذر ۱۴۰۲پدال این کارها چه معنی ای میده ؟ چرا باید مجبور به انتخاب یکی باشیم ؟ گزینه هیچ کدام هم بزارید .
تبلیغات این فرغون هارو هم کاهش بدید لطفا .
۲۴ آذر ۱۴۰۲ما تو این رنج
هیچوقت مجبور به انتخاب چند ماشین اشغال نبودیم 😐😪
امیر علی
۲۴ آذر ۱۴۰۲کجای موتور پارس از شاهین بهتره؟از لحاظ قدرت وگشتاور m15tاز xu7pبهتره،از لحاظ نگهداری و فراوانی قطعات m15خیلی بهتره.تعویض روغن پارس دو میلیون در میاد ولی شاهین ۴۰۰ هزار. کم استهلاک ترین موتور داخلی همین m15هستش نه xu7واشرزن
شاهین
۲۴ آذر ۱۴۰۲بله موتوری که روی تیبا هست بهتره اما نه اینی که بهش توربو وصل کردن و معلوم نیست چی هست.
م
۸ مهر ۱۴۰۳Xu7 که میگن جدیداش واشر نمیزنه منظورم xu7p هست
علی جردن
۲۴ آذر ۱۴۰۲از لحاظ فنی جفتش یک موتور ۸ سوپاپه به درد نخوره عقب مونده و کسل کننده ایی دارن👎🏻👎🏻
علی جعفری
۲۴ آذر ۱۴۰۲فقط پارس سال
مکانیک اماتور
۲۴ آذر ۱۴۰۲سلام بنظرمن که یک مکانیک تازه واردم موتور شاهین کم استحلاک وموتور پارس پراستحلاک بخاطر واشر زدنش
ولی شاهین نداردیاکمترست
قیمت هم حرفی نمیزنم که کاملٱ معلومه پارس ارزانترست
کیفیت هم حرفی ندارم
قدرت هرکدام به نسبت خودشون کارایی لازم دارند و خوب نیستندوبدهم نیستند
راحتی راننده شاهین بهترست بی اقرار یعنی در مسافت های بالا بهترست
ولی هر کدام زور بزنندبه پای تندر90 نمیرسند من خودم با سه ماشین رانندگی کردم خوب بودندولی ال90 راحتی بیشترست
نظرمن ست شایدچون ال90 دارم این نظررادارم شاید درسته شایدهم اشتباه
باتشکر ازهمه
رضا
۲۶ آذر ۱۴۰۲دوستان بنز و بی ام دبلیو سوار لطفا اینجا نظر ندید همش آشغال آشغال میکنید آقا جون ما بودجمون به همین آشغال هایی میرسه که خیلی ها آرزوشو دارند پس کسی که میتونه نظر فنی در مورد همین آشغال ها نظرشو بنویسه
علیرضا
۲۵ بهمن ۱۴۰۲اره..دقیقا..رضا درست میگه..ما بودجمون فقط به این ماشین ها اون هم بصورت اقساطی میرسه..کاری هم از دستمون برنمیاد..حرف های شما هم همش کاملا درست هست ..اما ماها چاره ای نداریم وقتی توان خریدمون کم هست..
علی آزاد
۲۵ بهمن ۱۴۰۲تو ماشین های ایرانی زیبا ترین طراحی رو دنا ریرا و تارا داره نمیدونم چرا گفتین شاهین را میتوان زیبا ترین خودرو داخلی دانست
محمد
۲۶ فروردین ۱۴۰۳چطوری شما تونستی پارس رو با شاهین مقایسه کنی؟!!! این دوتا اصلا قابل قیاس نیستن. یه آشغال حلبی مثل پارس با پلتفرم قرن بوق، طراحی قدیمی و امنیت پایین و هندلینگ معمولی رو با شاهین که پلتفرم تیوتا،بدنه قوی و دارای سیستم کنترل پایداری وسایر آپشنهاست مقایسه کردن اشتباهه.
۷
۱۰ خرداد ۱۴۰۳فرق پیشرانه شاهین با تیبا
تقویت سرسیلندر بالانسر میلنگ پیستون سیستم برق رسانی در پیشرانه شاهین از همه مهمتر سیستم توربو
نسبت به پیشرانه هایی که تو کشور هست خوبه
هم استهلاک پایین داره هم خروجی نسبتا خوب
کشش در سربالایی ها عالی
فقط میمونه توربو که باید مراقبت بشه
تو خودروهای داخلی که داشتم بعد از دنا توربو واقعا شاهین خودروی خوبیه از دنا خیلی جادارتره و تو رنج قیمتی که داره عالیه
تا قشم رفتم گردنه های خرم آباد گردنه های خورموج به عسلویه با کلی بار همین گرده هارو 160تا هم رفته اونی که داره متوجه صحبت من میشه
تو جاده و اتوبان فقط از راننده شتاب میخواد
بالا تر از این باید بری سراغ ماشین خارجی
در مقایسه با خودروهایی که داشتم206,207 دنا، دنا توربو ماشینای ایرانخودرو همه فضای سرنشین کمی دارن به جز تارا و ال نود