یکی از خبرسازترین خودروهای چند سال اخیر مسابقات لمان را میتوان پژو 9X8 دانست. از همان زمان معرفی این خودرو شایعاتی درباره احتمال تولید نسخه جادهای وجود داشت و حالا رئیس پژو به سؤالات دراینباره پاسخ داده است.
زمانی که قوانین جدید مسابقات لمان برای اولین بار منتشر شد ابهاماتی درباره الزامی بودن یا نبودن تولید نسخه جادهای از مدلهای حاضر در پیست به وجود آمد. همین امر باعث ایجاد شایعاتی درباره تولید نسخه جادهای از هایپرکار پژو 9X8 شد اما چنین چیزی رخ نداد. البته بهطور خلاصه باید گفت طبق قوانین مسابقات لمان تولید نسخه جادهای از مدلهای مسابقهای الزامی نیست هرچند به نظر میرسد روزنه امیدی برای تولید 9X8 با پلاک شخصی وجود داشته باشد.
لیندا جکسون مدیرعامل پژو در مصاحبه با مجله تاپ گیر گفته است احتمال راندن 9X8 در معابر عمومی وجود دارد؛ اما شرایط تولید چنین خودرویی چیست؟ طبق گفته این مدیر ارشد شما برای تغییر نظر پژو باید به این شرکت چک سفید امضا بدهید زیرا هایپرکار موردبحث فعلاً برای استفاده در معابر عمومی توسعه نیافته است. اگرچه تولید ابر خودرویی برقی شده با نشان شیر پژو جذابیتهای زیادی خواهد داشت اما واقعیت این است که هیچکسی از این برند درخواست تولید 9X8 جادهای را ندارد.
شایان ذکر است تولید چنین خودرویی میتواند سرانجام باعث تولد پرچمداری شود که چندین دهه منتظر آن بودهایم. در طول این سالها پژو همواره کانسپت های باورنکردنی و جذابی را معرفی کرده اما هیچکدام از آنها روی خط تولید را به خود ندیدهاند. از Quasar پیشرانه وسط گرفته تا Oxia دهه ۸۰ میلادی و ۹۰۷ مجهز به پیشرانه ۱۲ سیلندر در سال ۲۰۰۴، پژو از نظر کانسپت گنجینه بینظیری داشته اما یک پرچمدار پرفورمنس واقعی هرگز تولید نشده است. برخی رسانهها قبلاً رندرهایی جذاب از نسخه جادهای مشابه 9X8 را منتشر کرده بودند. البته باید گفت شرکتی همچون تویوتا نیز نسخه جادهای GR سوپر اسپرت را تولید نکرده و معلوم نیست که چنین اتفاقی رخ دهد. واقعیت این است که منطقی تجاری برای تولید یک هایپرکار توسط برندی رده میانی وجود ندارد زیرا برندهای خاص قبلاً چنین محصولاتی را در بازار عرضه کردهاند.
AMANTE
۷ تیر ۱۴۰۲پژو از این مدل ریسک ها نمیکنه.
مازیار
۷ تیر ۱۴۰۲در قیاس با هایپرکارهای در راه، گمون نکنم شانس زیادی داشته باشه
البته اگه تولید بشه
رضا
۷ تیر ۱۴۰۲با ابهت که هست شاید معرفی هایپرکار برند پژو رو مثل آئودی و آر ۸ یک تکونی بده.
امیر
۷ تیر ۱۴۰۲تک تک کانسپت های سوپر اسپرت پژو قابل احترام هستن،مخصوصا 907 و اوکسیا ولی چه کنیم که پژو هیچوقت همچین ریسکی نمیکنه،البته که تولید نکردنش هم دلایل منطقی زیادی داره.
حسین دهمرد
۷ تیر ۱۴۰۲داره میگه کسی نمیخره چون کسی حاضر نیس واسه یه پژو مبالغ شیش هفت رقمی پرداخت کنه.
*ALI*
۷ تیر ۱۴۰۲من این نوع از ماشین های پژو رو خیلی دوست دارم خیلی هم ماشین های خوبین مدل های قدیمی تر هم که ساخت شون متوقف شده هم عالی بودن امید وارم ساخته بشه توی مسابقات لمانز هم شرکت بکنه و افتخار بیاره
F15
۷ تیر ۱۴۰۲رقیب سرسخت سلطان elx :)
datsun
۷ تیر ۱۴۰۲اون رفیقمون که قاطعانه میگفتن برنده امسال لمان اینه نیستش چنده وقته،
نمگیم بده همین که تو لمان شرکت کنی خودش خیلیه از طرفی حتی اگه شکست هم بخوری کلی تبلیغ میشه برا کمپانی ولی لمان شوخی نیست و اصلا هم قابل پیش بینی نیست،
Rayan
۷ تیر ۱۴۰۲استلانتیس داره میترکونه
amir
۷ تیر ۱۴۰۲پژو 907 و 908 را که به مدل نهایی خیلی نزدیک تر بودن تولید نکرد این که مشخصه هیچ وقت تولید نمیشه.
علی
۷ تیر ۱۴۰۲هرگز، من سال ۱۹۸۹ عاشق پژو اُکسیا شدم و آرزو داشتم ساخته بشه،تا به امروز هنوز پژو ماشین اسپرت حسابی نساخته
JaMsHiD
۶ شهریور ۱۴۰۲پژو هیچوقت ریسک نمیکنه خیلی با احتیاط به سمت جلو حرکت میکنه بجز یه چند بار مثل 405 و 205 توربو 16 ، یه نسخه 508 مخصوص مسابقات لمانز تولید کنه یا یه نسخه mid engine AWD 208 برای اون رکورد توی پایکس پیک تولید کنه ، واقعا مثل قدیمای پژو یه اسطوره رو وارد دنیای خودرو کرده
البته که رکورد پایکس پیک توسط فولکس واگن شکسته شد ، که قاعدتاً پژو این رکورد شکنی فولکس واگن رو بدون جواب نمیذاره .