سایپا اطلس تیپ G با قیمت کارخانهٔ ۴۰۶ میلیون تومان، در بازار با رقیبی بنام پژو ۲۰۷ با موتور TU3 مواجه خواهد بود که قیمت آن به ۵۵۰ میلیون تومان رسیده است.
علیرغم محبوبیت کراساوورها در بازارهای سراسر جهان، هاچبکهای کوچک سگمنت B هنوز هم خریدار دارند تا جایی که پژو ۲۰۸ پرفروشترین خودروی بازار اروپا محسوب میشود. این محبوبیت در بازار خودروی کشورمان هم خصوصاً در بین جوانان و بانوان دیده میشود اما در ایران تنوع این کلاس بسیار پایین بوده و با خروج پژو ۲۰۶، تیبا ۲ و امویام ۳۱۵ از خط تولید، انتخابها بسیار محدودتر شده است. به همین دلیل، سایپا و ایرانخودرو سعی کردهاند با عرضهٔ مدلهای بهاصطلاح جدید، تنوعی ظاهری به بخش هاچبکها ببخشند. سایپا با فیسلیفت کوییک، مدل جدیدی بنام اطلس را به بازار فرستاده و ایرانخودرو با افزودن به تیپهای پژو ۲۰۷، سعی دارد جای خالی پژو ۲۰۶ را پر کند. ازاینرو، در ادامه قصد داریم این دو هاچبک بازار کشور را باهم مقایسه کنیم.
همچنین بخوانید: مقایسه سهند و ساینا، بررسی تغییرات، امکانات و قیمت
طراحی بیرونی
هردوی این خودروها در اصل فیسلیفتی روی مدلهای قدیمی هستند و ریشهٔ آنها به تیبا ۲ و پژو ۲۰۶ بازمیگردد. سایپا پسازاینکه با فیسلیفت تیبا ۲ و تبدیل آن به کوییک که به لطف حال و هوای کراس مانند و البته بازار انحصاری به فروش فوقالعادهای دست پیدا کرد و آن را در انواع و اقسام تیپها و مدلها تولید کرد، دوباره اتاق جراحی خود را آماده کرده و با یک فیسلیفت دیگر، اطلس را شکل داده است. این خودرو در عقب و جلو بازطراحی کاملی را تجربه کرده تا ظاهر مدرنتری پیدا کند. تغییرات اطلس شامل چراغها، سپرها و جلوپنجره جدید میشود که علیرغم الهام گیری واضح از خودروهایی مثل فورد کا پلاس و رنو کپچر، توانسته نمایی زیباتر و مدرنتر از کوییک را به نمایش بگذارد.
در همین حال، خودرویی که با نام ۲۰۷ سالها است در کشورمان عرضه میشود، در اصل نسخهٔ فیسلیفت ۲۰۶ است که در سال ۲۰۰۸ توسط شعبهٔ برزیلی پژو انجام شد و از سال ۱۳۸۹ با نام ۲۰۷ به کشورمان آمد درحالیکه در اروپا با نام ۲۰۶ پلاس عرضه شد. این خودرو در قسمت دماغه با چراغها و سپر جدید، تغییرات بزرگی را تجربه کرده تا شبیه ۲۰۷ اصلی شود اما در عقب با ۲۰۶ یکسان بود و صرفاً گرافیک داخلی چراغها و سپر عقب آن تغییر کرد. پس از اینکه بعد از چهار سال وقفه ایرانخودرو در سال ۱۳۹۵ دوباره تولید این خودرو را از سر گرفت، گرافیک جدیدی برای چراغهای عقب و آینههای جانبی جدید را طراحی کرد و به چراغهای جلو دیلایت افزود تا ظاهر این پژوی سالخورده را کمی بروزتر کند.
بهطورکلی، هرچند پایه و اساس هردوی این هاچبکها کاملاً قدیمی است اما اطلس به لطف طراحی جدیدتر و همینطور برخورداری از عناصر کراس مانند مثل ریلهای روی سقف و روکشهای پلاستیکی روی گلگیرها، تا حدودی بروزتر از رقیب خود به نظر میرسد هرچند که در قسمت جانبی کاملاً ریشههای قدیمی خود را نشان میدهد. از سوی دیگر، با وجودی که سالها از زمان معرفی ۲۰۷ میگذرد اما این خودرو در بازار محدود کشورمان هنوز هم در برابر رقبای مدرنتری مثل اطلس میتواند حرفهایی برای گفتن داشته باشد.
داخل
در مورد داخل پژو ۲۰۷ حرف چندانی نمیتوان زد زیرا سالها است آن را دیدهایم و کاملاً تکراری شده است خصوصاً با توجه به اینکه قسمت پایینی داشبورد، کنسول مرکزی و رو دریها با ۲۰۶ یکسان است. به همین دلیل، هرچند در سری جدید این خودرو که در سال ۱۳۹۵ به بازار آمد نمایشگر لمسی و غربیلک فرمان جدیدی ارائه شد اما کابین ۲۰۷ کاملاً رنگ و بوی کهنگی گرفته است. از سوی دیگر، درحالیکه کوییک از کابین بسیار بیروح و کسلکنندهای با داشبورد تمام پلاستیکی سیاه رنج میبرد، سایپا برای اطلس داشبورد و رودیهای کاملاً جدیدی را طراحی کرده است که با دریچههای تهویه دایرهای، نمایشگر ایستاده در بالای داشبورد، تریم دورنگ مشکی و کرم و صفحه آمپر جدید، چند سر و گردن نسبت به کوییک بهتر به نظر میرسد.
البته برخی از این ویژگیها مثل تریم دورنگ و نمایشگر لمسی فقط در تیپهای فول ارائه میشود ولی بااینحال، فضای کلی کابین اطلس لوکستر و بروزتر از کوییک به نظر میرسد؛ بنابراین، در اینجا باید برتری را با اطلس سایپا دانست. همچنین از لحاظ جاداری کابین و فضای پای عقب هم کفهٔ ترازو به سمت اطلس سنگینی میکند زیرا همه از فضای بسیار تنگ صندلیهای عقب ۲۰۶ و ۲۰۷ خبر داریم. صندوق بار اطلس نیز با ۲۸۵ لیتر ظرفیت، کمی از ۲۰۷ با ۲۴۵ لیتر بزرگتر است. بااینحال، از لحاظ کیفیت داخلی دو خودرو تقریباً در یک سطح هستند و هردو از کابین پلاستیکی بیکیفیت رنج میبرند هرچند که شاید بتوان ۲۰۷ را کمی از این لحاظ بهتر دانست.
پیشرانه
ایرانخودرو قبلاً ۲۰۷ را فقط با پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ TU5 عرضه میکرد اما پس از خاتمهٔ تولید پژو ۲۰۶ در اواخر سال ۱۴۰۱، این شرکت برای پر کردن جای خالی هاچبک محبوب خود، پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری ۸ سوپاپ TU3 پژو ۲۰۶ تیپ دو را هم برای ۲۰۷ ارائه کرد. این موتور تنها ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور دارد. از سوی دیگر، اطلس به نسخه ارتقاءیافته پیشرانه ۱.۵ لیتری خانواده کوییک و ساینا مجهز شده که همچنان هشت سوپاپ است اما با تغییراتی مثل تجهیز به سیستم زمانبندی سوپاپها حالا خروجی کمی بالاتری برابر با ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر تولید میکند؛ بنابراین، هرچند پیشرانهٔ اطلس هم قدیمی است و بازدهی پایینی دارد اما در مقایسه موتور TU3 گزینهٔ بهتری بهحساب میآید.
امکانات و تجهیزات
نسخهٔ TU3 پژو ۲۰۷ از امکانات کامل این خودرو بهره میبرد و چیزی از نسخهٔ TU5 کم ندارد؛ بنابراین، در اینجا هم شاهد ترمز ABS و EBD، دو ایربگ، فرمان هیدرولیک با دکمههای کنترلی، سیستم تهویهٔ اتوماتیک، نمایشگر لمسی با پورت USB، سنسور و دوربین دنده عقب، آینههای جانبی برقی با راهنما، پنجرههای برقی جلو و عقب، دیلایت و کروز کنترل هستیم. بااینحال، ۲۰۷ از لحاظ امکانات در برابر اطلس حرفی برای گفتن نخواهد داشت زیرا تیپ دستی فول این خودرو که با نام G شناخته میشود، از تجهیزات قابلتوجهی مثل کنترل کشش و کنترل پایداری، دو ایربگ، نشانگر تعویض دنده، سیستم تهویه نیمه اتوماتیک، سنسور دنده عقب، کامپیوتر سفری، دیلایت، غربیلک فرمان D شکل، سیستم پایش باد تایرها، چراغهای خودکار، نمایشگر ۷ اینچی، دوربین دید عقب، آینههای جانبی تاشو برقی، تریم دورنگ داخلی، آنتن کوسهای و سانروف بهره میبرد.
اطلس علاوه بر این تیپ، در سه تیپ دیگر هم ارائه خواهد شد که در تیپ پایه بسیاری از این امکانات وجود ندارد و سطح تجهیزات تقریباً در حد کوییک خواهد بود اما سایپا فعلاً فقط قیمت تیپ G را اعلام کرده و اولین نسخهٔ این خودرو که به بازار خواهد آمد همین تیپ خواهد بود؛ بنابراین، اطلس G در تجهیزات کاملاً نسبت به ۲۰۷ برتری دارد و پژوی ایرانخودرو در برابر رقیب سایپایی کاملاً خودروی فقیری بهحساب میآید.
رانندگی و سواری
هرچند اطلس هنوز به خریداران تحویل داده نشده و تجربهٔ رانندگی با آن را نداشتهایم ولی ازآنجاییکه این خودرو صرفاً یک فیسلیفت با تغییراتی در طراحی است، انتظار نمیرود کیفیت سواری خودرو با کوییک تفاوتی داشته باشد. همچنین هرچند پیشرانهٔ اطلس هم ارتقاء پیدا کرده است اما با قضاوت از روی کوییک GX که از همین پیشرانهٔ ارتقاءیافته استفاده میکند، در کارکرد موتور هم تفاوت چشمگیری صورت نگرفته است. این یعنی مشکلاتی که در کوییک میدیدیم یعنی لرزش و سروصدای آزاردهندهٔ پیشرانه، در اطلس هم همچنان بر قوت خود باقی خواهد بود.
از سوی دیگر، ۲۰۷ هرچند از لحاظ سروصدا، لرزش و کیفیت کلی سواری شرایط بهتری دارد اما از مشکل دیگری رنج میبرد. توان موتور TU3 حتی برای چنین هاچبک کوچکی پایین است و در سربالاییها، هنگام سبقتگیری، هنگام استفاده از کولر و زمانی که خودرو پر از سرنشین باشد کاملاً راننده را ناامید خواهد کرد؛ بنابراین، این نسخهٔ ۲۰۷ بیشتر برای ترددهای شهری مناسب خواهد بود درحالیکه اطلس کشش بهمراتب بهتری دارد و قدرت ۹۰ اسب بخاری پیشرانهٔ آن برای وزن حدود یک تنی خودرو نسبتاً کافی خواهد بود.
البته اگر خواهان پیشرانهٔ قویتر TU5 در ۲۰۷ هستید میتوانید سراغ تیپ ۵ این خودرو بروید که از لحاظ قیمت اختلاف چندانی با نسخهٔ TU3 ندارد اما در این تیپ باید قید تعدادی از همان امکانات اندک ۲۰۷ مثل نمایشگر لمسی، دوربین دید عقب و کروز کنترل را بزنید و با داشبورد قدیمی ۲۰۶ کنار بیایید.
جمعبندی
اگر قیمت کارخانه را در نظر بگیریم، ۲۰۷ شانس بیشتری برای پیروزی در این مقایسه خواهد داشت زیرا قیمت نسخهٔ TU3 آن از سوی ایرانخودرو ۳۲۳ میلیون تومان اعلام شده درحالیکه قیمت کارخانهای اطلس G برابر با ۴۰۶ میلیون تومان است اما در بازار شرایط کاملاً متفاوت خواهد بود زیرا قیمت این نسخه از ۲۰۷ در بازار به حدود ۵۵۰ میلیون تومان رسیده است. چون اطلس هنوز تحویل داده نشده، قیمت بازار آن مشخص نیست اما ازآنجاییکه قیمت محصولات جدید سایپا در بازار اختلاف چندانی با کارخانه ندارد، انتظار نمیرود اطلس در بازار بیش از ۵۰ میلیون تومان گرانتر از قیمت کارخانه باشد؛ بنابراین، هاچبک جدید سایپا در بازار بیش از ۱۰۰ میلیون تومان از ۲۰۷ با موتور TU3 ارزانتر خواهد بود. با توجه این اختلاف قیمت و همینطور طراحی بیرونی بروزتر، کابین زیباتر، پیشرانهٔ قویتر و امکانات بیشتر، در این مقایسه باید اطلس را گزینهٔ برتر دانست.
مقایسه مشخصات فنی
سایپا اطلس | پژو ۲۰۷ TU3 | |
پیشرانه | ۴ سیلندر M15I | ۴ سیلندر TU3 |
حجم موتور | ۱۵۰۰ سیسی | ۱۳۶۰ سیسی |
سوپاپ | ۸ | ۸ |
قدرت | ۹۰ اسب بخار | ۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۳۷ نیوتن متر | ۱۱۸ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
مصرف سوخت | ۶.۹ لیتر | ۶.۴ لیتر |
طول | ۴,۰۲۰ میلیمتر | ۳,۸۷۲ میلیمتر |
عرض | ۱,۶۸۵ میلیمتر | ۱,۶۶۹ میلیمتر |
ارتفاع | ۱۵۴۰ میلیمتر | ۱,۴۴۱ میلیمتر |
فاصله محوری | ۲,۴۱۰ میلیمتر | ۲,۴۴۳ میلیمتر |
وزن | ۱۰۷۰ کیلوگرم | ۱۰۶۰ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۲۸۵ لیتر | ۲۴۵ میلیمتر |
قیمت کارخانه | ۴۰۶ میلیون تومان | ۳۲۳ میلیون تومان |
قیمت بازار | نامشخص | ۵۵۰ میلیون تومان |
۱۶ دی ۱۴۰۲اطلس به عنوان ماشین دوم ماشین خوبیه موتورشو یکم تقویت کنی واسه دم دستی خوبه ولی حیف اینجا گرونه
Drifter
۱۶ دی ۱۴۰۲حتی به عنوان اسباب بازی هم خوب نیست 😐
چه برسه به ماشین دوم ، یا ماشین برای یادگیری ، یا هیچ چیز دیگهای
۱۶ دی ۱۴۰۲ولی من نظرم اینه با پولش یه H30 کراس ۹۶ بگیریم:/
8Dark8Night8
۱۶ دی ۱۴۰۲شاهین هم خوبه
۱۷ دی ۱۴۰۲حاجی شاهین نمی ارزه واسه کسی که بالای ۲ سال استفاده کنه
8Dark8Night8
۱۶ دی ۱۴۰۲۲۰۷ هم یه آشغال از رده خارجه البته ۲۰۷ تو خواب ببینی اینی که میفروشن ۲۰۶پلاسه
NAVID۰۰۹۸
۱۶ دی ۱۴۰۲این مقایسه خرابم کرد !
از فرداست که ۲۰۷ها حراج میخورن تا مالکاش کوچ کنن سمت اطلس 😂🤦♂️!
خداروشکر ۲۰۷ ندارم ، اگرم داشتم با یه کبریت خلاصش میکردم!
از امشب مدیرعامل سایپا خواب نداره ، مدیرعامل ایرانخودرو هم مهاجرت رو بر قرار ترجیح میده !
NAVID۰۰۹۸
۱۶ دی ۱۴۰۲اااااااوه
آقا الان گرفتم قضیه چیه !!!!
قضیه اینه که دستور دادن اینو با ۲۰۷ مقایسش کنید تا وقتی میاد تو بازار مثلاً ۲۰٪ ارزانتر از ۲۰۷ فی بخوره و گرانتر از تیبا کوئیک و شاید همراستا شاهین !
اونوقت یه رقابت سخت قرار میگیره باس خریدش و انتخابی سخت بین ۲۰۷ با اطلس !
اما بگذار بگم چی میشه وضعیت !
گیریم تا اومدنش تورمی نباشه و اوضاع با الان یکی باشه ، قیمت این خودرو نهایتش ۵۰ میلیون در بازاز گرونتر از کوئیک باشه اونم بخاط بزک دوزکش و اگر نه بیش از این پول دادن دیوانگیست !
موضوع دیگه اینکه خودروهای تازه رسیدهی سایپا اولش اشتباست خریدش و بهتره یه سه سالی بگذره تا خوب آتیشاشو بگیره خرابیاشو نشون بده و شرکت یه آبدیت ریز بده بعدش خرید و استفاده کرد !
شهروند ایرانی
۱۷ دی ۱۴۰۲تنها ماشینی که شاید با ارفاق بش خوب البته نه از لحاظ قیمت و درمقایسه جانی فقط از لحاظ مقایسه با خودرو داخلی تارا هست و دنا پلاس جدید سایپا کلا اشغال تولید میکنه ماشینی که موتورش کلی لرزش صدا داره دنده مثل دنده تراکتور حالا یکم بزک شده مگر اینکه سایپا tu5 یا یه موتور شبیه به اون بزار روی ماشینش و مشکل گیربکس حل کن آنوقت چون فضای کابین بهتر داره و جادار تر میتونه با ۲۰۶ و ۲۰۶ پلاس رقابت کن
حامی
۲ مرداد ۱۴۰۳تارا اشغال بدنش حلبی اسمش گذاشتن تارا حلبی ولی دنا خوبه بد نیست
Kktoos
۱۶ دی ۱۴۰۲وقتی ادم میبینه اینا حدود550میلیونن یعنی11هزار دلار و توی بازار جهانی و اپلیکیشنای خریدوفروش ماشین سوناتاseمدل2017 یا تویوتا کمری2013همین قیمت هستن حدودا که توی اپ دبی کارز هم میشه دید خیلی تو این رنج قیمت اسفناج همجاش سبز میشه
8Dark8Night8
۱۶ دی ۱۴۰۲اطلس ۴۰۷ میلیونه حدود ۸۰۰۰ دلار
amir
۱۶ دی ۱۴۰۲الله وکیلی جفتش مفت نمیارزه ولی ۲۰۷ لاقل بهتره تو این شهرهرت
Silent
۱۶ دی ۱۴۰۲شمایل ماشین در حد نجاست تمام عیار هست!
عاقبت جدا افتادن از اقتصاد جهانی و تحریمی نمایشی
حیف نام اطلس
8Dark8Night8
۱۶ دی ۱۴۰۲جفتشون از رده خارجن حاجی
NAVID۰۰۹۸
۱۶ دی ۱۴۰۲اطلس هنوز نیومده !
بعداً چطوری از رده خارجش کردید شما ، ها !!!!!
این حرف شما مثل این میمونه که بگیم گلف نسل بعدی هنوز نیامده از رده خارجِ !!!! آیا این قبول واقع هست آیا یا نه ؟
گاس فرینگ
۱۷ دی ۱۴۰۲اگه نسل جدید گلف پلتفرم و اتاق و موتور و ایمنیش مثل گلف mk1 باشه بله از رده خارجه
سید عباس سین
۸ بهمن ۱۴۰۲یه مثلی هست که میگن ،
مشت نمونه خروار است ، مصداق این اطلس و اطلس هاست وگرنه ما که از کیفیت خوب بدمون نمیاد برررررررادر.
حامی
۲ مرداد ۱۴۰۳از کوییک معلومه هر هفته تعمیرگاهم صدای کولرش بهت سر درد میده صدای موتور میاد توی کابین داشبورد انقدر بی کیفیت حد نداره
علی
۱۶ دی ۱۴۰۲خریداران حتی از ماشینا سم ترن اون ۲۰۷ باک ماشین پر باشه ۴ نفر سرنشین داشته باشه جعبه هم یه چیزی گذاشته باشی کولر هم مثلا روشن کنی دیگه حرکت نمیکنه ۲۰۷ سواری به هر قیمتی اون کیوک پلاس هم با اون تلویزیون جون میده باهاش جومونگ ببینی با کفش کالج و ساعت رومانسون یا رادیو تخم مرغی طلایی فیک تو بشینی پز بدی
پیام
۱۶ دی ۱۴۰۲عین یه سیبی هست که دوچرخه از وسطش رد شده
Kktoos
۱۶ دی ۱۴۰۲بعضی ماشینای زیر 15هزار دلار یعنی تو رنج قیمت بنجلای ایران خودرو و سایپا
اکسنت2017. سوناتاse. 2017-2018
میراژ2018. شورلت اسپارک 2018
کیا ریو2018. تویوتا کمری2013
نیسان ورسا2018.هیوندا کونا2018تا2020
فورد فیستا2017. فیات500 2018
هیونداi20. 2023 یعنی سرمونو به کدوم دیوار بزنیم
8Dark8Night8
۱۶ دی ۱۴۰۲حاحی اطلس ۸۰۰۰ دلار سرچ زدم کارخونه ای خیلی کمه تو این قیمت
ولی دست دوم هست
گاس فرینگ
۱۶ دی ۱۴۰۲حس ۲۰۷ سواری همون حس ۲۰۶ سواری و حس اطلس سواری همون حس پراید سواریه و حس ۲۰۶ سواری نسبت به پراید سواری مطلوب تره همچنین از پشت فرمونش هم میشه استوری اینستاگرام گذاشت
8Dark8Night8
۱۶ دی ۱۴۰۲نه عزیز کوییک مثل پراید نبود ولی اطلسی مثل کوییکه
گاس فرینگ
۱۷ دی ۱۴۰۲در تکمیل کامنتم بگم حسش یه چیزیه بین پراید و ریو
ولی حتی اگه بگیریم کامل حس ریو رو بده (که خریداران سری اول تیبا هم همین فکرو داشتن و بعد یه مدت نمایشگاه ها پر بود از تیبای در حد نو) آمار فروش ۸۰ هزار دستگاه ریو+۱۴ هزار دستگاه ورنا در مقابل آمار بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه ۲۰۶ اونم فقط تا پایان دهه ۸۰ گویای چیزهای زیادی هست به نظرم
ریو بیشتر چون زیاد ایرانیزه نشد و کیفیت اصلیش تا حد زیادی حفظ شد محبوبه وگرنه اگه تولیدش مثل ۲۰۶ تا سال ۱۴۰۱ ادامه داشت حتی ممکن بود سایپا بیاد سیستم برق و موتور گیربکس تیبا رو بزاره روش (همون کاری که ایران خودرو کرد و سیستم برق رانا و گیربکس ۴۰۵ رو گذاشت رو ۲۰۶) (البته شایدم میخواست همین کارو بکنه که شرکت کیا خِرِ شو گرفت)
نویدی
۱۷ دی ۱۴۰۲حس ماشینی که انجینش ۷۵ اسب قدرت داره بیشتر شبیه حس پراید سواریه.
boost10
۱۶ دی ۱۴۰۲بغل کوییک رو مخه
علی جردن
۱۶ دی ۱۴۰۲اطلس تنها باگِ موتورش ۸ سوپاپ بودنشه به باگ های طراحی بدنه کاری ندارم از حق نگذریم کابینش خوشگلتر از ۲۰۷ است
مسیح
۱۸ دی ۱۴۰۲تا جایی که میدونم موتور tu3 هم 8 سوپاپه
H2
۱۶ دی ۱۴۰۲از بین بد و بدتر من بد رو انتخاب میکنم
یعنی اطلس
حسین
۱۷ دی ۱۴۰۲یه ۲۰۷ تیپ ۵ میگیری که کامپیوتر فرانسوی داره ،
یه داشبورد ۲۰۷ فرانسه در حد صفر میخری ( یا داشبورد ۲۰۷ مدل ۹۱ به پایین ) میاندازی جاش ،
ساعت تایپ B ،
ضبط ارسی ،
فرمان ۵۰۰۸ ،
کروز فابریک ،
ایربگ ستون ،
صندلی ایربگ دار سی سی ،
روکش صندلی خلبانی با جای ایربگ ،
سقف پانوراما باز شو فرانسه ،
ست پیانویی داخل ،
رینگ استرامبولی مومو سایز۱۷ (یا سیراکو اصل) ،
لاستیک فاق کوتاه ،
فنر ۳۲ یا پنوماتیک ،
سپر جلو ۲۰۷ ارسی ،
چراق ها ۲۰۷ مدل پایین ،
نوشته پشت ۲۰۶+ با پژو فونت ریز ،
اکسل عقب ارسی یا اس دی دوگانه ،
سپر عقب دو اگزوزه واقعی با ست اگزوز ( مجبورا زاپاس کوچک میشه) ،
زه درب ها وارداتی ،
آنتن ، دنده ،جالیوانی ، جا روزنامه درب ها ، پرده عقب و درب باک ارسی ،
درب داشبورد قفل دار ،
آینه بغل هم دلخواه بین تیپ ۴ یا ۲۰۷ جدید !
چیز دیگه هم اگه هست ، شما بگید!
نویدی
۱۷ دی ۱۴۰۲بعد از همه این هزینه ها بفروشش و بجاش یه آریزو ۵ توربو بخر
حسین
۱۷ دی ۱۴۰۲یه چینی 1/5 لیتری اصلا قابل مقایسه با این نیست!
مانی
۱ بهمن ۱۴۰۲داداش همون 1.5 لیتری توربو چینی ۱۵۰ اسب بخاره اما این با موتور ۱۶۰۰فوقش 103 اسبه تازه با گیربکس زباله ۴ سرعته که توی جاده های کوهستانی ، شتاب گیری آدمو به گریه میندازه ،نسخه دنده ای هم توی شهر های شلوغ آدم زانو درد میگیره تازه تکنولوژی سال 2006 و هفت کجا تکنولوژی 2016 کجا
علی
۱۷ دی ۱۴۰۲قیافه اطلس اینجوریه 😬
مجتبی
۱۷ دی ۱۴۰۲من کوئیک اتوماتیک پلاس دارم راضیم ازش فرمان برقی سنسور فشار باد تایر استارت دکمه ای و…فضای اون از 207بهتره مصرف سوختش هم کمتر
مجتبی
۱۷ دی ۱۴۰۲درضمن من تویوتا کرولا هم دارم وکوئیک اتوماتیک ماشین دوم من است ولی شتاب هیچ ماشینی مثل تویوتا نمیشه
بی کار
۱۸ دی ۱۴۰۲درود بر شما
توی خودروهای ایرانی (بومی) خودمون ۲ تا خودرو پر آپشن وجود داره یکیش توسط ایراخودرویی های عزیز در حال تولید هست که تارا پلاس جدید هست👍 و دیگری توسط سایپایی های عزیزمون در حال تولید هست که اطلس هست 👍درسته از کل دنیا عقبیم ولی باز هم شروع خوبی خواهد بود / بیایید هوای همدیگرو داشته باشیم تا همه کالای با کیفیت دریافت کنیم هم با کیفیت زندگی کنیم
مرتض
۱۸ دی ۱۴۰۲ای کاش میشد بجای اینا یه هندا یا تویوتای کارکرده ترتمیز گرفت
بابک
۱۸ دی ۱۴۰۲فریب اسم اطلس را نخورید
فوق العاده بی کیفیت است….عملا کوئیک آپشن دار است
بنده کوئیک صفر مدل ۱۴۰۰ و مدل ۱۴۰۲ را داشته ام….واقعا بی کیفیت و عذاب آور است
از روز اول باید پایت داخل نمایندگی باشد
چرخ ها تاب دارند و بالانس نیست..درب صندوق درست باز نمی شود…موتور فوق العاده پر صدا و ضعیف است ، صدای نرسیدن روغن به سر سیلندر و قطعات بالا است
دیسک و صفحه انگار می خواهد از جای خود در بیایید
ماشین سینی زیر موتور ندارد.…فرمان در چرخاندن زوزه می کشد…دید عقب ماشین بسیار کم است….
من نمی گویم ۲۰۷ بخرید اما فریب اطلس و کوئیک و شاهین را نخورید ….ارزش خرید و استفاده ندارند
محمد حمامی خمبی
۲۱ دی ۱۴۰۲هر چی هست از پیت های ایران خودرو بهتره برادر
سونیا
۱۹ دی ۱۴۰۲واقعا شرمم میاد که توی این کشور زندگی میکنم!!! با اینکه اطلس و ندیدم اما از عکساش مشخصه کیفیت مزخرفش!!! نتیجه چهل سال بازار انحصاری همین میشه دیگه وگرنه ماهم میتونستیم مثل بقیه کشورها ماشین به روز سوار بشیم😮💨😮💨😮💨
آرش
۲۶ دی ۱۴۰۲شاید اطلس سعی کرده باشه طراحی بروزی رو به نمایش بذاره ولی همچنان 207 با وجود قدیمی تر بودنش طراحیش هماهنگی بیشتری داره،اطلس خیلی بی قواره و ناهمگون هست انگار که جلوی این ماشین رو از یه ماشین دیگه برداشتن و به این ماشین خوروندن،در مورد ابعاد تایرها هم که چیزی نگیم بهتره کلا این قصه پر غصه تولیدات داخلی هست،از لحاظ موتوری هم اگر با موتور tu5 ایران خودرو مقایسه صورت میگرفت قطعا اختلاف فاحشی دیده میشد
A.
۶ تیر ۱۴۰۳پشت اطلس کپی رنو کپچر 2024 ره
حامی
۲ مرداد ۱۴۰۳من کوییک خریدم شما این اشتباه نکنید سر صدای موتور و کولرر یک طرف کم اوردن توی سربالایی یک طرف دیگه حساب کنید دو هزار تا کار نکرده پمپ بنزینش سوخت عوضش کردن الان هوا تو بنزین رفته بنزین میزنم میپاشه بیرون نمایندگی هم زیر بار نمیره بیرون هم دو سه میلیون میگن هزینه اش