کارلوس تاوارس رئیس استلانتیس از حضور خودروسازان چینی در قاره اروپا ابراز نگرانی کرده است. او قبلاً نیز خواستار اعمال تعرفههای بیشتر بر این خودروسازان بود.
تاوارس قبلاً گفته بود خودروسازان چینی باید هنگام صادرات خودروهای خود به اروپا مشمول همان تعرفههایی شوند که برندهای اروپایی هنگام ارسال خودروهای خود به چین با آن مواجه میشوند. تاوارس گفت که برندهای چینی برای واردات خودرو به اتحادیه اروپا باید ۱۰ درصد تعرفه بپردازند، درحالیکه خودروسازان اروپایی برای واردات خودروهای ساخت اروپا به چین تعرفه بین ۱۵ تا ۲۵ درصدی میپردازند.
همانطور که میدانید رقابت همواره خوب بوده و این موضوع نه تنها در صنعت خودرو بلکه در تمامی جنبهها باید وجود داشته باشد. رقابت باعث میشود شرکتها محصولات بهتر را با قیمتی نسبتاً ارزانتر تولید کنند تا مشتریان بیشتری را جذب خود نمایند. با این وجود کارلوس تاوارس رئیس استلانتیس علاقه چندانی به حضور خودروهای برقی ساخت چین در اروپا ندارد! او میگوید صنعت خودروی اروپا میبایستی خود را آماده جنگی وحشتناک با برندهای چینی کند. به خاطر اینکه هزینههای تولید خودرو در چین بسیار پایینتر از اروپاست، خودروهای صادراتی از پرجمعیتترین کشور جهان بهطور قابلتوجهی ارزانتر از خودروهای مونتاژ شده در اروپا هستند.
یکی دیگر از مقامات فعال در صنعت خودرو که رئیس شرکت تأمین قطعات خودرویی فورویاست اظهار میدارد خودروسازان چینی بهطور معمول یک خودروی برقی را حدود ۱۰۵۰۰ دلار ارزانتر از برندهای اروپایی میسازند. پاتریک کولر مدیر اجرایی فورویا که اخیراً نیز شرکت هِلا را خریداری کرده میگوید شکاف هزینهها برای اروپا خطرناک از آمریکا خواهد بود چراکه خودروهای چینی با تعرفه بالاتری وارد آمریکا میشوند. کارلوس تاوارس نیز در مصاحبه با اصحاب رسانه گفته است:
قوانین اروپا باعث میشوند یک خودروی ساخت اروپا حدود ۴۰ درصد گرانتر از خودروی قابلمقایسه ساخت چین باشد. اگر اتحادیه اروپا تغییری در وضعیت کنونی ندهد صنعت خودروی اروپا به همان سرنوشت صنعت پانلهای خورشیدی این قاره دچار خواهد شد. من فکر میکنم این داستان را قبلاً نیز دیدهایم. سناریویی بسیار تاریک… اما نباید بگذاریم چنین اتفاقی رخ دهد.
تاوارس راهحلی برای مقابله با برندهایی همچون سایک، بی وای دی و جیلی ندارد اما میگوید صنعتی سازی مجدد اروپا با احیای ظرفیت تولید کم شده میتواند باعث کاهش هزینهها و تولید خودروهایی با قیمتهای رقابتیتر در برابر نمونههای چینی شود. او همچنین معتقد است سیاست تجاری متفاوت برای حفاظت از تولید خودرو در اروپا راهحلی معتبر خواهد بود. تاوارس میگوید اگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد اروپا با کاهش تولید خودرو و انتقال تولید برخی محصولات به کشورهایی با هزینههای تولید پایینتر مواجه خواهد شد.
jaghori
۱۸ دی ۱۴۰۱چینی ها توانسته اند خودروهایشان را در حدی بسازند که با خودروهای اروپایی از نظر کیفیت رقابت کنند، اصل مسأله این است.
حالا قیمت و هزینه تولید به یکسو.
این مسأله برای خیلی ها قابل هضم نیست اما واقعیتی است که عملا با آن رو برو هستیم.
افشار
۱۸ دی ۱۴۰۱از قدیم گفتند شتر در خواب بیند پنبه دانه !!!! یک قرن مطالعات و تحقیقات و فناوری پشت خودروسازان آمریکایی و اروپایی و ژاپنی هست
مردیم از خوشی
۱۸ دی ۱۴۰۱داش شما هم دیگه بیش از حد بزرگنمایی می کنی
بلاخره این چینی ها هم دارند تلاش میکنند از تو شکم ننه شون که خودرو نساختند
#تحریم خودرو سازان
DoctoR
۱۸ دی ۱۴۰۱پشت تحقیقات اروپایی ها استفاده از هزاران سال تمدن و علم ایرانی هاست
ما الان کجاییم اونا کجا
ژاپن هنوز یک خودرو الکتریکی موفق نداشته چین به حدی توی باتری سازی رسیده که تسلا بجای پاناسونیک ژاپن از بی وای دی چین استفاده میکنه محصولات هونگچی توی بعضی کشور های اروپا فروش بالایی رو تجربه میکنن آمریکا معتقده اگه چین به بازارش راه پیدا کنه به سطحی رسیده که خیلی از کسب و کار های آمریکا رو نابود میکنه ولی انقدر چین پیشرفت مرده هنوز به ریز تراشه های چین خودروسازانش نیازمندند
البته اگه ما بلد بودیم عینک تعصب رو برداریم که وضعمون این نبود
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ دی ۱۴۰۱نیسان لیف کجا تولید شد؟
Avan
۱۹ دی ۱۴۰۱ایران از قدیم هم چندان حرفی در تکنولوژی نداشته.اتفاقا همین چینی های جک و جونور خوار پیشینه زیادی در صنعت داشتند.
پویان
۱۸ دی ۱۴۰۱سلام افشار. از قدیم اشتباه گفتن.
بحث خودرو برقی خیلی فرق داره با اون یک قرن مطالعه که نوشتی.
نیم قرن مطالعه هم پشت موبایل های اریکسون الکاتل نوکیا بود که دیدیم چی شید.
در عمل داره میگه اگه تعرفه نذارین کارمون تمومه. همون که قبلا گفتم در بحث خودرو برقی چینی ها از اروپا خیلی جلوتر هستن
NAVID۰۰۹۸
۱۸ دی ۱۴۰۱😂😂😂😂😂👋🏻
سلام دلاورانِ همهچیزدانِ اقتصادی !
حدود یک سالی میشه در اکثر کامنتهایم میگویم آینده صنعت خودرو در دست چین هست و گرگهای والاستریت وطنی هو میکردند و امروز من آنها را هو نمیکنم بلکه بیشتر از همیشه به بیسوادی و بدبختیشون میخندم !!!!!
دنیا اگر جلوی چین ناایستد ، خاکستر میشود !
کالاهای چینی را تحریم کنید و هر کجای دنیا زندگی میکنید نخرید و تاکید من به خرید تولیدات وطنی هرچند ضعیفتر همین هست که حداقل خودمان با خودمان بد نکنیم !
A.Az
۱۸ دی ۱۴۰۱من باشم ۴۰ درصد عوارض میزارم تا اگه تونستن سر کیفیت رقابت کنن نه اینکه ارزون بسازن و دنیا رو فلج کنن
نوید A.J
۱۸ دی ۱۴۰۱این جنگ اقتصادی، یک طرفه نیست. کافیه چین هم همین تعرفه رو روی محصولات اروپایی که در چین تولید میشن بزاره. اونوقت دیدن داره.
علی
۱۹ دی ۱۴۰۱اروپایی ها مونتاژ میشن تو چبن نه صادر همشون کارخانه دارن و جوینت ونچر با شرکت های چینی
Bugatti lavitor
۲۵ دی ۱۴۰۱جالبیش اینه تو تمام زمینه ها هم دارن همین کار رو میکنن
و یه عده که یکبار هم ماشین چینی سوار نشدن تعریف میکنن
واقعا اینکه میگن جنس چینی بدرد نمیخوره درسته
من ماشین چینی سوار شدم اصلا قابل مقایسه با رقبای اروپاییش نیست
تازه بماند که چطور چین داره تمام صنایع رو به گند میکشه ، همونطور که صنعت موبایل رو به گند کشید( اون اوایل که گوشی شیاومی اومده بود اینجا ، چند نسخه از گوشیاش رو گرفتم به خاطر قیمت ارزون تر ، هربار هم میگفتم مدل جدیداش بهتره ، اما هربار چه خودم خریدم چه اطرافیان و اشنا ها حتی یک نفر هم راضی نبود ، همشون بعد ۶ ماه افت میکردن)
خلاصه اینکه تا قیمت مفت و مشخصات بالا (روی کاغذ) دیدین سریع نپرید چینی بخرین
با این وضع پیش بره تا ۱۰ سال دیگه اندام های بدنمون هم چینی ها با تجهیزاتشون طراحی میکنن!
ashkan-car
۱۸ دی ۱۴۰۱از وقتی این موتور های برقی نحس وارد خودروسازی شدن چین تونسته ۴ تا ماشین خوب بسازه و گرنه همین چند سال پیش چین پاشنه پای اروپا و امریکا رو هم نمیتونست بخوره
matin
۱۸ دی ۱۴۰۱درسته که هیچکدوممون ماشین برقی دوست نداریم اما چاره دیگه ای نیست برای دنیا حفظ کره زمین خیلی مهم تر از عش ماهاست
Amin.aj
۱۸ دی ۱۴۰۱متاسفانه برعکسه برای شما چینی دوستا قابل هضم نیست که هنوز نمی تونن رقابت کنن شاید در حد همین برندهایی اروپایی مثله پژو سیتروئن توان رقابتش داشته باشن
ولی برند هایی مثله بنز و بی ام و…. اصلا نباید راجبشم حرف زد
مخصوصا تکنولوژی های جدیدی که قراره تا چند سال دیگه از برندها بیاد ببینم چین تا اون موقع چه فناوری رو میکنه
جسارته ولی حقیقته کسی یه ماشین ۲۰ الی ۳۰ هزار دلاریو بخواد با یه ماشین چند صد هزار دلاری مقایسه کنه عقل درستی نداره
گرچه درمقابل ژاپنی ها هم هیچ حرفی ندارن
پویان
۱۸ دی ۱۴۰۱امیر جسارتا تا وقتی تکنولوژی های جدید اینا که میگی به بازار برسه چینی ها و امریکا بازار رو قبضه کردن
Amin.aj
۱۸ دی ۱۴۰۱داداش تو همین پدال هم مطالبش رو گذاشت پروژه شون تکمیل شده دارن تست هاشو تموم می کنن و پایه سازی واسه تولید انبوهشون خیلی مونده که حالا حالا افرادی که بخوان برن چینی سوار شن
Radmehr
۱۸ دی ۱۴۰۱به مفهوم اصالت هر وقت پی ببریم میفهمیم خودروسازای چینی هیچوقت نمیتونن به برندای امریکایی و اروپایی برسن
سوشیانت
۱۸ دی ۱۴۰۱اون وقت چجوری یه این نتیجه رسیدی؟ چینی ها هنوز تو خودروهای لوکس و اسپرت به اروپایی ها و آمریکایی ها نرسیدن چه تو برقی ها چه تو بنزینی ها
Soldier
۱۸ دی ۱۴۰۱تا حالا دامپینگ به گوشت خورده
جاسوسی از صنعت خودرو چی؟؟
BMW
۱۸ دی ۱۴۰۱دقیقا درست میگه الان خودروهای چینی از نظر کیفی خودروهای آمریکایی رو راحت پست سر گذاشتند و اگه اروپایی ها دست رو دست بذارن با جو الکتریکی سازی ممکنه این اتفاق واسه اونا هم بیفته به هر حال هر اتفاقی که می خواد بیفته خدا کنه صنعت با اصالت و پیشرفته خودروسازی ژاپن و اروپا آسیبی نبینه.
سوشیانت
۱۸ دی ۱۴۰۱تو خیالات یه اروپایی فن متعصب چینی ها از لحاظ کیفیت از آمریکایی ها جلو زدن
علی
۱۸ دی ۱۴۰۱نخیر ، واقعیت اینه که غرب به رهبری آمریکا اشتباه بزرگی مرتکب شد ، بخاطر سیاست های یه مشت چپول گلوبالیست اومدن و همه چی دادن به چین و الان دارن دودستی میزنن تو سرشون بخاطر این اشتباه !!! چین کمونیست عوض بشو نیست و حالا شده کابوس جهان آزاد !!!
کیانوش
۱۸ دی ۱۴۰۱بخندیم الان ،خوندی اصلا مطلب رو منظورش زنجیره تامین ارزون و در نهایت تولید ارزون تر خودرو تو چین بود که با تعرفه کم هم میتونه وارد اروپا بشه در صورتی که اگر تو اروپا بخوان همون خودروی چینی رو هینا بسازن چهل پنجاه درصد هزینه بیشتر خواهد داشت و با تعرفه دو برابر وارد چین میشه یعنی یک خودرو ی شرکت چینی اگر تو اروپا ساخته بشه و به بازار چین فرستاده بشه حدود هفتاد درصد قیمت یشتری خواهد داشت نسبت به تولید داخل ،منظچر قیمت بود نه کیفیت تودوم دنیا زندگی میکنید شما تو چین هنوز قطعات کامیونش رو قطعاتش رو تکت لیسان اروپا و امریکا میزنه و قطعات سواری هاشم تحت لیسانس ژاپن ،چطور الان تو به این نتیجه رسیدی که کیفیت خودرو های چینی ا اروپا و امریکا و ژاپن بهتر شده
رضا
۱۹ دی ۱۴۰۱هر وقت دوام یک چینی به ال نود رسید بعد 20 هزار تا گیربکسش نرفت سرویس اون موقع میشه گفت چین توان رقابت با رنو داچیا رو داره
مردیم از خوشی
۱۸ دی ۱۴۰۱این حقیقته
چینی ها دارند با سرعت فراوان قوی میشند و حتی اگه نتوانند بازار جهانی را بگیرند همین که بازار خود چین را از رقبای خارجی بگیرند براشون بسه
بماند که میتوانند در کشور های بااقتصادضعیف هم خوب عمل کنند
#تحریم خودرو سازان
ADAK
۱۸ دی ۱۴۰۱بازار خودشون !!!
کشورهایی با اقتصاد ضعیف ؟!
اینا هدف گذاری شون اروپا و امریکاس
و با این سرعت و دست و فرمونی که الان دارن پیش میرن به اونجاها هم میرسن
مگه اینکه سرعت گیری در مسیرشون نصب بشه! مثلا اون مدلی که برای ایران طراحی و نصب کردن… ( و جواب هم داده سالهاس)
ashkan-car
۱۸ دی ۱۴۰۱چین داره واسه اروپا شاخ شونه میکشه ؟؟؟!!!
چین تا همین چند سال پیش فرغون هم تولید نمیکرد
هر چند حتی اگه چین خفن ترین و بهترین و تنها کشور سازنده خودرو باشه من حاضرم با خر یا الاغ برم ولی سوار ماشین چینی نشم
من یه رینگ bmw یا benz برای ۲۰ سال پیش رو به ۱۰۰ تا ماشین چینی نمیدم
ehsan fa
۱۸ دی ۱۴۰۱این همه تنفر از چینی ها برای ما دلیلش اینکه چین کشور ما رو نابود کرده ولی عدم پذیرش واقعیت باعث عقب ماندگی و نابودی بیشتر هست ، واقعیت اینکه سرعت پیشرفت چینی ها تو خودروسازی خیلی بیشتر از سرعت پیشرفت بقیه برندها هست ، منم قبول نمیکنم چین در حد بنز باشه ولی همینکه از رقابت با سیتروئن و رنو رسیدن به رقابت با فولکس واگن و هیوندای یعنی دارند تو راه درست حرکت میکنند کامنت منفی شما هم تاثیری رو پیشرفتشون نداره احتمالا تا ۱۰ سال دیگه هم میرسند به رقابت با بنز و امثالش
عاشق پدال
۱۸ دی ۱۴۰۱اروپا یا بهتر بگم اروپای غربی به خاطر نداشتن نیروی کار ارزان و مواد معدنی قابل توجه و انرژی هیچوقت نمیتونه حرفی برای تولید مثل چین و امریکا بزنه. اروپا اینو میدونه و برای همین معمولا تو اختراع و نواوری و علم حرف اول رو میزنه. و دست به تولید محصولاتی میزنه که از نظر تکنولوژی براشون به صرفه باشه. و تکنولوژی هایی که استفاده میکنه چون بومی خودشون هست به صرفه هست تو محصولی بسازن و معمولا یه بافر حدود ۱۰ تا ۱۵ ساله دارن اینطوری. و معمولا ۱۰ سال بعد اینکه یه محصول تو اروپا تولید میشه، باقی کشورها به اون تکنولوژی و تولید دست میابن و اروپا هم بیکار نمیشینه. با پژوهشاهون و سرمایه روی پژوهش محصول بهتر و تکنولوژی بهتری توسعه میدن و تولید میکنن که تا ۱۰ سال جلو بیوفتن.
در واقع سرمایه گذاری اروپای غربی روی تکنولوژی و پژوهش هست. مثلا کل تحقیقاتی که دانشگاه تاپی مثل شریف یا دانشگاه تهران میشه، یک دهم یه دانشگاه گمنام اروپایی هم نیست. حتی از نظر کیفیت یک دهم اون دانشگاه گمنام نمیشه.
پویان
۱۸ دی ۱۴۰۱اختراع و نواوری تا وقتی تجاری نشه فایده نداره.
محصول تولیدی اروپا بعد از ده سال میرسه؟!!!!!
خود اروپا هم انقدر به خودش، مطمین نیست
RENAULT5
۱۸ دی ۱۴۰۱چینی ها که والا به هر خودرویی دست زدیم گفتن پلتفرمش مال ۱۰سال پیشه یه شرکته
یه پلتفرم نسبتا قدیمی مرسدس میگیرن کلی روش مانور میدن ..
دو روز میتسوپیشی بهشون انجین نده مردن
زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون
۱۸ دی ۱۴۰۱همین الانش بسترن از خیلی اروپایی ها بهتره
از اونایی داشتن بپرسین
Reza-a
۱۸ دی ۱۴۰۱این حرفش که تعرفه واردات از چین باید برابر صادرات به چین باشه خیلی منطقیه ظاهراً چین خیلی زرنگ تشریف داره که خودش تعرفه زیاد بزاره اما بقیه کشورها نه
ولی اروپاییها معمولاً برندهای خودشون رو ترجیح میدن، ژاپنیها یا کرهایها خیلی خرج طراحی محصول برا اروپا کردن ولی بازم درصد زیادی از بازار اروپا رو نگرفتن؛ حالا چینی که خودش از طریق اجبار خودروسازای دیگه به همکاری برندهای چینی برای حضور در چین تونست خودروسازی یاد بگیره! تکنولوژی برتری نسبت اروپاییها نداره.
پویان
۱۸ دی ۱۴۰۱سلام رضا خود اروپا خداوندگار مالیات روی جنس خارجیه.
تعرفه اولشه بعد کلی مالیات جانبی… هم میذارن روی محصول خارجی
Reza-a
۱۸ دی ۱۴۰۱سلام درسته اروپا و کلا کشورهایی که بیشتر بودجشون از مالیاته رو هرچی دستشون برسه مالیات میزارن ولی خب اضافه شدن قیمت همون اول فروش اثرگذاری زیادی رو میزان فروش داره
مجتبی .
۱۸ دی ۱۴۰۱چینیها باتلاشهای سالم وناسالم فاصله خودشونو با برندهای اقتصادی اروپا کم کردن وباتوجه به قیمت پایینتر واینکه عمر مفید ومورد استفاده ماشینها کم شده تمایل به خرید چینیها در مردم اروپا هم زیاد شده شاید برندهای ضعیفتر یانابود بشن یااینکه زیر مجموعه شرکتی قویتر بشن.
امیر
۱۸ دی ۱۴۰۱در اینده که صرفا خودروهای برقی یا نهایت هایبرید وجود خواهند داشت، صرفا چند شرکت معدود در دنیا حضور خواهند داشت!
چون خودروی های برقی برخلاف خودروهای درون سوز، از نظر فنی و ساختار کلی تفاوت های کمی دارن و این خودش باعث میشه خیلی از شرکت ها (متاسفانه ربطی به بزرگ یا کوچک بودن اون شرکت نداره) حذف میشن
این قضیه طبیعتا هم مزایا هم معایب خاص خودشو داره اما بطور کلی به سمت مثبتی حرکت میکنه و اون هم راحت تر شدن انسان هست
البته خیلی از افراد با این قضیه مخالفن اما واقعیته!
بهراد
۱۸ دی ۱۴۰۱ما به چه وضعی موندیم،
ارزونترین های چین برامون گرون تموم میشن.
۴ برابر قیمت
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۸ دی ۱۴۰۱یکی نیست به این بگه خوب به جا حروم کردن پول تو مازراتی و آلفا رم برقی رو همین الان بده بیرون.کرایسلر برقی رو همین الان بده بیرون جیپهای برقی رو همین الان بده بیرون.خوب وقتی پولی که با فروش داج و جیپ رم بدست میاد رو میبری سوپر کار تحقیر شده برا مازراتی میسازی همین میشه.نکته بعدی اینه که وقتی اروپاییها بدون عوارض ماشین تو آمریکا میفروشن ولی همون آمریکاییها بخوان تو اروپا ماشین بفروشن باید کلی عوارض بدن سر خودتون هم میاد.حالا هم دیر نشده برید به پای آمریکا بیوفتید ابراز پشیمانی کنید بگید هیچ عددی نیستید در مقابل آمریکا تا دوباره مثل گذشته به کمکتون بیاد و بفهمید که هیچی نیستید و هر چی دارید از آمریکا بوده.امید وارم امثال بنز و پورشه فراری دست از لج بازی بردارن و مدتی به شاگردی در محضر آمریکاییها بپردازن.نکته آخر حال اونا رو میخرم که میگفتن کدیلاک سلستیک حریف رولز نمیشه در حالی که کدیلاک اصلا رولز رو حساب نکرده رولز باید به فکر رقابت با چانگان باشه.
Muty
۱۸ دی ۱۴۰۱” حالا هم دیر نشده برید به پای آمریکا بیوفتید ابراز پشیمانی کنید بگید هیچ عددی نیستید در مقابل آمریکا تا دوباره مثل گذشته به کمکتون بیاد و بفهمید که هیچی نیستید و هر چی دارید از آمریکا بوده.امید وارم امثال بنز و پورشه فراری دست از لج بازی بردارن و مدتی به شاگردی در محضر آمریکاییها بپردازن. ”
به نظرتون متن بالا توسط یه انسان سالم العقل و روان نوشته شده ؟
KAMI
۱۸ دی ۱۴۰۱به نظر من اون کاربری که ریپلای دوم به کامنت یانکی رو زده شرایطی که گفتید رو داره
دانیال_Surrey،England
۱۸ دی ۱۴۰۱اگه اروپایی ها نبودن الان آمریکایی ها داشتن مواد میزدن و دور آتیش میچرخیدن.
دقیقا از کدوم آمریکا حرف میزنی؟
آبراهام لینکلن که همین الان خود ملت آمریکا میپرستنش و کلی کار برای اونا انجام داد انگلیسی بود.
جرج واشنگتن هم که باعث استقلال آمریکا شد اونم انگلیسی بود
البته اونم به کمک چندتا کشور چون حریف عظمت امپراطوری بریتانیا به تنهایی نمیشدن.
این بلای چین هم که سر ملت های دنیا اومده تقصیر کشوره مورد علاقته با سرمایه گذاری و بردنه تولیداتش و….
همینم باعث شکوفا شدنشو به طبع بدبختی ملت های دنیا.
هر چی انگلیسی ها باعث عقب موندگی اینا((چینیا)) شده بودن آمریکا همه رو نابود کرد.
KAMI
۱۸ دی ۱۴۰۱بعلت حجم گسترده سانسورینگ نمیتوان سخن گفت
اما کسی که جز گیم زدن کار دیگه ای بلد نیست
و یه گواهینامه ساده نداره
میاد در مورد عظمت آمریکا نظر میده
آمریکا نبود اینترنتی هم نبود که بیای اینجا از انگلیس حمایت کنی
دانیال_Surrey،England
۱۸ دی ۱۴۰۱((اما کسی که جز گیم زدن کار دیگه ای بلد نیست
و یه گواهینامه ساده نداره))
و…
به جای کارای خاله زنک بازی علمتو بالا ببر.
همون سیستم گیمینگ من خودتم بکشی نمیتونی داشته باشیش یعنی آدمایی که 24 ساعته عینه خودتو و اون ((شوگ ر ددیت یانکی)) که هر موقع یه چیزی بهش میگم نمیدونم چرا به تو برمیخوره،از بیکاری میای کامنتای منو تو گپ دید میزنی.
1-دست خودتو اون ش و گرتو پای یه کاری بن کن
2-علمتو بالا ببر
3-کمتر س س شر بگو
..
اصلا خیلی بچه تر از این حرفا هستی که بخوام درباره ی تاریخچه کامپیوتر و وب و….باهات بحث کنم.
برو پسر خوب.
Afg
۱۸ دی ۱۴۰۱وقتی خیلی از شرکتهای بزرگ غربی برای پائین اوردن هزینه هاشون تو چین سرمایه گذاری میکنن و از نیروی کار ارزان استفاده میکنن اخرش همین میشه تنها ترامپ از این نیروی کار ارزان چینی چشم پوشی کرده بود
genius
۱۸ دی ۱۴۰۱حکایت پرورش مار تو آستین دقیقا رابطه بین چین و غربه!!!چین هیچی نداشت غرب بهش تکنولوژی و صنعت رو داد حالا چین داره غرب رو میخوره
امیررضا
۱۸ دی ۱۴۰۱نه مثل اینکه این یچیزایی حالیشه، وقتی صنعت خودرو به سمت الکتریکیسازی میره حتماً و قطعاً قراره چین یه وزنهی بسیار سنگین باشه
ADAK
۱۸ دی ۱۴۰۱تاوارس قبلاً گفته بود خودروسازان چینی باید هنگام صادرات خودروهای خود به اروپا مشمول همان تعرفههایی شوند که برندهای اروپایی هنگام ارسال خودروهای خود به چین با آن مواجه میشون
حرف حق.
از نظرشخصی من برای اروپا آینده خوبی نمیبینم. اروپا بطور مثال آلمان، غیر از علم و تکنولوژی هیچی یعنی به معنای واقعی کلمه هیچی نداره! نه منابع نه کشاورزی قابل توجه نه اقیلم و آب و هوا نه نفت نه گاز و…
اروپایی ها دارن توی اصلی ترین زمینه ای که برگ برنده شون بود ( علم و تکنولوژی) عقب می افتن و عرصه رو میبازن
قابل توجه اون دسته دوستانی که الان میان ریپلای میکنن که توی این مدت پیشرفت کشورهایی مثل چین ویتنام و… اروپایی ها و امریکایی ها بیکار ننشستن و اونا هم بیکار نمی نشینن باید عرض کنم
اینگونه اتفاقات و فراز و نشیب ها را باید در مقیاس کلان نگاه کرد
یعنی چی
یعنی اینکه ایران باستان زمانی 2هزارسال قبل تکنولوژی و علم بود
کشورهایی که عقب بودن شروع به پیشرفت کردن و ایران باستان را پشت سر گذاشتن
این اتفاق نه برای ایران که در مقطع های مختلف زمانی برای تمدن یونان با اون علم و تکنولوژی زمان خودش
برای تمدن رُم
برای مایاها
برای مصر و… افتاده
عرضم این هست که یه قانون از پیش نوشته شده ایی نیست که مثلا اگه چین از نقطه ی 0 به 10 میره ، اروپا هم که نقطه ی 5 بوده 10 واحد بره جلو و برسه به نقطه 15 !!!!
شاید اونا 1 واحد جلو برن
شایدم حتی بعضی وقتا بسبب شرایطی ملتها و کشورها پیشرفت شون منفی باشه (این قسمت حرفم شاید برای مردم ایران کاملا ملموس باشه)
زمستانم
۱۸ دی ۱۴۰۱موافقم
datsun
۱۸ دی ۱۴۰۱Psa با حمایت دولت و تو یه بازار بسته رشد کرده و خارج از اروپا هم کشورهای بیچاره ی مثل ایران ، الان هم …. ناله میکنه که بازار رو برای چینها تنگ کنه که موقعیت خودشون به خطر نیفته،
مجتبی .
۱۸ دی ۱۴۰۱مردم اروپا اگه بخوان ازفروپاشی صنعت خودشون جلوگیری کنن باید کالای چینی روبه محصولات خودشون ترجیح ندن ولو کمی گرونتر باشه وگرنه چین پوستشونو میکنه. آمریکا بخاطر دارا بودن منابع طبیعی فراوان و کشاورزی ودامپروری پرقدرت خیلی آسیب نمیبیه ولی اروپا درمقابل چین آسیب پذیره
رامتین
۱۸ دی ۱۴۰۱چیزی که از متن بدست میاد اینه که سه برند سایک، بی وای دی و جیلی بهترین برندهای چینی هستند که کاملا میتونن در حد اروپایی های غیر لول1 کار کنند. این چینی ها وارد کشور بشه ارزش خواهند داشت.
رضا
۱۹ دی ۱۴۰۱بنده خدا ظاهر چینی رو دیده فکر کرده فنی هم همونه خبر نداره توان رقابت با داچیا ال نود و ساندرو هم نداره