پژو

رئیس استلانتیس: اروپایی‌ها خود را آماده جنگی وحشتناک با خودروسازان چینی کنند!

کارلوس تاوارس رئیس استلانتیس از حضور خودروسازان چینی در قاره اروپا ابراز نگرانی کرده است. او قبلاً نیز خواستار اعمال تعرفه‌های بیشتر بر این خودروسازان بود.

تاوارس قبلاً گفته بود خودروسازان چینی باید هنگام صادرات خودروهای خود به اروپا مشمول همان تعرفه‌هایی شوند که برندهای اروپایی هنگام ارسال خودروهای خود به چین با آن مواجه می‌شوند. تاوارس گفت که برندهای چینی برای واردات خودرو به اتحادیه اروپا باید ۱۰ درصد تعرفه بپردازند، درحالی‌که خودروسازان اروپایی برای واردات خودروهای ساخت اروپا به چین تعرفه بین ۱۵ تا ۲۵ درصدی می‌پردازند.

همان‌طور که می‌دانید رقابت همواره خوب بوده و این موضوع نه تنها در صنعت خودرو بلکه در تمامی جنبه‌ها باید وجود داشته باشد. رقابت باعث می‌شود شرکت‌ها محصولات بهتر را با قیمتی نسبتاً ارزان‌تر تولید کنند تا مشتریان بیشتری را جذب خود نمایند. با این وجود کارلوس تاوارس رئیس استلانتیس علاقه چندانی به حضور خودروهای برقی ساخت چین در اروپا ندارد! او می‌گوید صنعت خودروی اروپا می‌بایستی خود را آماده جنگی وحشتناک با برندهای چینی کند. به خاطر اینکه هزینه‌های تولید خودرو در چین بسیار پایین‌تر از اروپاست، خودروهای صادراتی از پرجمعیت‌ترین کشور جهان به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از خودروهای مونتاژ شده در اروپا هستند.

یکی دیگر از مقامات فعال در صنعت خودرو که رئیس شرکت تأمین قطعات خودرویی فورویاست اظهار می‌دارد خودروسازان چینی به‌طور معمول یک خودروی برقی را حدود ۱۰۵۰۰ دلار ارزان‌تر از برندهای اروپایی می‌سازند. پاتریک کولر مدیر اجرایی فورویا که اخیراً نیز شرکت هِلا را خریداری کرده می‌گوید شکاف هزینه‌ها برای اروپا خطرناک از آمریکا خواهد بود چراکه خودروهای چینی با تعرفه بالاتری وارد آمریکا می‌شوند. کارلوس تاوارس نیز در مصاحبه با اصحاب رسانه گفته است:

قوانین اروپا باعث می‌شوند یک خودروی ساخت اروپا حدود ۴۰ درصد گران‌تر از خودروی قابل‌مقایسه ساخت چین باشد. اگر اتحادیه اروپا تغییری در وضعیت کنونی ندهد صنعت خودروی اروپا به همان سرنوشت صنعت پانل‌های خورشیدی این قاره دچار خواهد شد. من فکر می‌کنم این داستان را قبلاً نیز دیده‌ایم. سناریویی بسیار تاریک… اما نباید بگذاریم چنین اتفاقی رخ دهد.

تاوارس راه‌حلی برای مقابله با برندهایی همچون سایک، بی وای دی و جیلی ندارد اما می‌گوید صنعتی سازی مجدد اروپا با احیای ظرفیت تولید کم شده می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها و تولید خودروهایی با قیمت‌های رقابتی‌تر در برابر نمونه‌های چینی شود. او همچنین معتقد است سیاست تجاری متفاوت برای حفاظت از تولید خودرو در اروپا راه‌حلی معتبر خواهد بود. تاوارس می‌گوید اگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد اروپا با کاهش تولید خودرو و انتقال تولید برخی محصولات به کشورهایی با هزینه‌های تولید پایین‌تر مواجه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. jaghori

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (111 ديدگاه)

    چینی ها توانسته اند خودروهایشان را در حدی بسازند که با خودروهای اروپایی از نظر کیفیت رقابت کنند، اصل مسأله این است.
    حالا قیمت و هزینه تولید به یک‌سو.
    این مسأله برای خیلی ها قابل هضم نیست اما واقعیتی است که عملا با آن رو برو هستیم.

    موافقم 64
    مخالفم 79
    1. افشار

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (772 ديدگاه)

      از قدیم گفتند شتر در خواب بیند پنبه دانه !!!! یک قرن مطالعات و تحقیقات و فناوری پشت خودروسازان آمریکایی و اروپایی و ژاپنی هست

      موافقم 60
      مخالفم 90
      1. مردیم از خوشی

        ۱۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1448 ديدگاه)

        داش شما هم دیگه بیش از حد بزرگنمایی می کنی
        بلاخره این چینی ها هم دارند تلاش می‌کنند از تو شکم ننه شون که خودرو نساختند

        #تحریم خودرو سازان

        موافقم 76
        مخالفم 18
      2. DoctoR

        ۱۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1037 ديدگاه)

        پشت تحقیقات اروپایی ها استفاده از هزاران سال تمدن و علم ایرانی هاست
        ما الان کجاییم اونا کجا
        ژاپن هنوز یک خودرو الکتریکی موفق نداشته چین به حدی توی باتری سازی رسیده که تسلا بجای پاناسونیک ژاپن از بی وای دی چین استفاده میکنه محصولات هونگچی توی بعضی کشور های اروپا فروش بالایی رو تجربه میکنن آمریکا معتقده اگه چین به بازارش راه پیدا کنه به سطحی رسیده که خیلی از کسب و کار های آمریکا رو نابود میکنه ولی انقدر چین پیشرفت مرده هنوز به ریز تراشه های چین خودروسازانش نیازمندند
        البته اگه ما بلد بودیم عینک تعصب رو برداریم که وضعمون این نبود

        موافقم 30
        مخالفم 67
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (2851 ديدگاه)

          نیسان لیف کجا تولید شد؟

          موافقم 25
          مخالفم 5
        2. Avan

          ۱۹ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (421 ديدگاه)

          ایران از قدیم هم چندان حرفی در تکنولوژی نداشته.اتفاقا همین چینی های جک و جونور خوار پیشینه زیادی در صنعت داشتند.

          موافقم 2
          مخالفم 6
      3. پویان

        ۱۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (827 ديدگاه)

        سلام افشار. از قدیم اشتباه گفتن.
        بحث خودرو برقی خیلی فرق داره با اون یک قرن مطالعه که نوشتی.
        نیم قرن مطالعه هم پشت موبایل های اریکسون الکاتل نوکیا بود که دیدیم چی شید.
        در عمل داره میگه اگه تعرفه نذارین کارمون تمومه. همون که قبلا گفتم در بحث خودرو برقی چینی ها از اروپا خیلی جلوتر هستن

        موافقم 43
        مخالفم 18
      4. NAVID۰۰۹۸

        ۱۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        😂😂😂😂😂👋🏻
        سلام دلاورانِ همه‌چیزدانِ اقتصادی !

        حدود یک سالی میشه در اکثر کامنت‌هایم میگویم آینده صنعت خودرو در دست چین هست و گرگ‌های وال‌استریت وطنی هو میکردند و امروز من آن‌ها را هو نمیکنم بلکه بیشتر از همیشه به بیسوادی و بدبختیشون میخندم !!!!!

        دنیا اگر جلوی چین ناایستد ، خاکستر می‌شود !

        کالاهای چینی را تحریم کنید و هر کجای دنیا زندگی میکنید نخرید و تاکید من به خرید تولیدات وطنی هرچند ضعیف‌تر همین هست که حداقل خودمان با خودمان بد نکنیم !

        موافقم 41
        مخالفم 30
    2. A.Az

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (142 ديدگاه)

      من باشم ۴۰ درصد عوارض میزارم تا اگه تونستن سر کیفیت رقابت کنن نه اینکه ارزون بسازن و دنیا رو فلج کنن

      موافقم 32
      مخالفم 13
      1. نوید A.J

        ۱۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (3793 ديدگاه)

        این جنگ اقتصادی، یک طرفه نیست. کافیه چین هم همین تعرفه رو روی محصولات اروپایی که در چین تولید میشن بزاره. اونوقت دیدن داره.

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. علی

          ۱۹ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (271 ديدگاه)

          اروپایی ها مونتاژ میشن تو چبن نه صادر همشون کارخانه دارن و جوینت ونچر با شرکت های چینی

          موافقم 2
          مخالفم 1
      2. Bugatti lavitor

        ۲۵ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (15 ديدگاه)

        جالبیش اینه تو تمام زمینه ها هم دارن همین کار رو میکنن
        و یه عده که یکبار هم ماشین چینی سوار نشدن تعریف میکنن
        واقعا اینکه میگن جنس چینی بدرد نمیخوره درسته
        من ماشین چینی سوار شدم اصلا قابل مقایسه با رقبای اروپاییش نیست
        تازه بماند که چطور چین داره تمام صنایع رو به گند میکشه ، همونطور که صنعت موبایل رو به گند کشید( اون اوایل که گوشی شیاومی اومده بود اینجا ، چند نسخه از گوشیاش رو گرفتم به خاطر قیمت ارزون تر ، هربار هم میگفتم مدل جدیداش بهتره ، اما هربار چه خودم خریدم چه اطرافیان و اشنا ها حتی یک نفر هم راضی نبود ، همشون بعد ۶ ماه افت میکردن)
        خلاصه اینکه تا قیمت مفت و مشخصات بالا (روی کاغذ) دیدین سریع نپرید چینی بخرین
        با این وضع پیش بره تا ۱۰ سال دیگه اندام های بدنمون هم چینی ها با تجهیزاتشون طراحی میکنن!

        موافقم 1
        مخالفم 1
    3. ashkan-car

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (84 ديدگاه)

      از وقتی این موتور های برقی نحس وارد خودروسازی شدن چین تونسته ۴ تا ماشین خوب بسازه و گرنه همین چند سال پیش چین پاشنه پای اروپا و امریکا رو هم نمیتونست بخوره

      موافقم 56
      مخالفم 10
      1. matin

        ۱۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (415 ديدگاه)

        درسته که هیچکدوممون ماشین برقی دوست نداریم اما چاره دیگه ای نیست برای دنیا حفظ کره زمین خیلی مهم تر از عش ماهاست

        موافقم 7
        مخالفم 13
    4. Amin.aj

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (96 ديدگاه)

      متاسفانه برعکسه برای شما چینی دوستا قابل هضم نیست که هنوز نمی تونن رقابت کنن شاید در حد همین برندهایی اروپایی مثله پژو سیتروئن توان رقابتش داشته باشن
      ولی برند هایی مثله بنز و بی ام و…. اصلا نباید راجبشم حرف زد
      مخصوصا تکنولوژی های جدیدی که قراره تا چند سال دیگه از برندها بیاد ببینم چین تا اون موقع چه فناوری رو میکنه
      جسارته ولی حقیقته کسی یه ماشین ۲۰ الی ۳۰ هزار دلاریو بخواد با یه ماشین چند صد هزار دلاری مقایسه کنه عقل درستی نداره
      گرچه درمقابل ژاپنی ها هم هیچ حرفی ندارن

      موافقم 23
      مخالفم 16
      1. پویان

        ۱۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (827 ديدگاه)

        امیر جسارتا تا وقتی تکنولوژی های جدید اینا که میگی به بازار برسه چینی ها و امریکا بازار رو قبضه کردن

        موافقم 5
        مخالفم 6
        1. Amin.aj

          ۱۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (96 ديدگاه)

          داداش تو همین پدال هم مطالبش رو گذاشت پروژه شون تکمیل شده دارن تست هاشو تموم می کنن و پایه سازی واسه تولید انبوهشون خیلی مونده که حالا حالا افرادی که بخوان برن چینی سوار شن

          موافقم 4
          مخالفم 3
    5. Radmehr

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (541 ديدگاه)

      به مفهوم اصالت هر وقت پی ببریم میفهمیم خودروسازای چینی هیچوقت نمیتونن به برندای امریکایی و اروپایی برسن

      موافقم 17
      مخالفم 20
    6. سوشیانت

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      اون وقت چجوری یه این نتیجه رسیدی؟ چینی ها هنوز تو خودروهای لوکس و اسپرت به اروپایی ها و آمریکایی ها نرسیدن چه تو برقی ها چه تو بنزینی ها

      موافقم 9
      مخالفم 7
    7. Soldier

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      تا حالا دامپینگ به گوشت خورده
      جاسوسی از صنعت خودرو چی؟؟

      موافقم 8
      مخالفم 5
    8. BMW

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (661 ديدگاه)

      دقیقا درست میگه الان خودروهای چینی از نظر کیفی خودروهای آمریکایی رو راحت پست سر گذاشتند و اگه اروپایی ها دست رو دست بذارن با جو الکتریکی سازی ممکنه این اتفاق واسه اونا هم بیفته به هر حال هر اتفاقی که می خواد بیفته خدا کنه صنعت با اصالت و پیشرفته خودروسازی ژاپن و اروپا آسیبی نبینه.

      موافقم 4
      مخالفم 12
      1. سوشیانت

        ۱۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (3506 ديدگاه)

        تو خیالات یه اروپایی فن متعصب چینی ها از لحاظ کیفیت از آمریکایی ها جلو زدن

        موافقم 5
        مخالفم 3
    9. علی

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (99 ديدگاه)

      نخیر ، واقعیت اینه که غرب به رهبری آمریکا اشتباه بزرگی مرتکب شد ، بخاطر سیاست های یه مشت چپول گلوبالیست اومدن و همه چی دادن به چین و الان دارن دودستی میزنن تو سرشون بخاطر این اشتباه !!! چین کمونیست عوض بشو نیست و حالا شده کابوس جهان آزاد !!!

      موافقم 5
      مخالفم 6
    10. کیانوش

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (826 ديدگاه)

      بخندیم الان ،خوندی اصلا مطلب رو منظورش زنجیره تامین ارزون و در نهایت تولید ارزون تر خودرو تو چین بود که با تعرفه کم هم میتونه وارد اروپا بشه در صورتی که اگر تو اروپا بخوان همون خودروی چینی رو هینا بسازن چهل پنجاه درصد هزینه بیشتر خواهد داشت و با تعرفه دو برابر وارد چین میشه یعنی یک خودرو ی شرکت چینی اگر تو اروپا ساخته بشه و به بازار چین فرستاده بشه حدود هفتاد درصد قیمت یشتری خواهد داشت نسبت به تولید داخل ،منظچر قیمت بود نه کیفیت تودوم دنیا زندگی میکنید شما تو چین هنوز قطعات کامیونش رو قطعاتش رو تکت لیسان اروپا و امریکا میزنه و قطعات سواری هاشم تحت لیسانس ژاپن ،چطور الان تو به این نتیجه رسیدی که کیفیت خودرو های چینی ا اروپا و امریکا و ژاپن بهتر شده

      موافقم 2
      مخالفم 3
    11. رضا

      ۱۹ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      هر وقت دوام یک چینی به ال نود رسید بعد 20 هزار تا گیربکسش نرفت سرویس اون موقع میشه گفت چین توان رقابت با رنو داچیا رو داره

      موافقم 2
      مخالفم 3
  2. مردیم از خوشی

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1448 ديدگاه)

    این حقیقته
    چینی ها دارند با سرعت فراوان قوی میشند و حتی اگه نتوانند بازار جهانی را بگیرند همین که بازار خود چین را از رقبای خارجی بگیرند براشون بسه
    بماند که می‌توانند در کشور های بااقتصادضعیف هم خوب عمل کنند
    #تحریم خودرو سازان

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. ADAK

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      بازار خودشون !!!
      کشورهایی با اقتصاد ضعیف ؟!

      اینا هدف گذاری شون اروپا و امریکاس
      و با این سرعت و دست و فرمونی که الان دارن پیش میرن به اونجاها هم میرسن
      مگه اینکه سرعت گیری در مسیرشون نصب بشه! مثلا اون مدلی که برای ایران طراحی و نصب کردن… ( و جواب هم داده سالهاس)

      موافقم 6
      مخالفم 6
  3. ashkan-car

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    چین داره واسه اروپا شاخ شونه میکشه ؟؟؟!!!

    چین تا همین چند سال پیش فرغون هم تولید نمیکرد
    هر چند حتی اگه چین خفن ترین و بهترین و تنها کشور سازنده خودرو باشه من حاضرم با خر یا الاغ برم ولی سوار ماشین چینی نشم
    من یه رینگ bmw یا benz برای ۲۰ سال پیش رو به ۱۰۰ تا ماشین چینی نمیدم

    موافقم 24
    مخالفم 24
    1. ehsan fa

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1949 ديدگاه)

      این همه تنفر از چینی ها برای ما دلیلش اینکه چین کشور ما رو نابود کرده ولی عدم پذیرش واقعیت باعث عقب ماندگی و نابودی بیشتر هست ، واقعیت اینکه سرعت پیشرفت چینی ها تو خودروسازی خیلی بیشتر از سرعت پیشرفت بقیه برندها هست ، منم قبول نمیکنم چین در حد بنز باشه ولی همینکه از رقابت با سیتروئن و رنو رسیدن به رقابت با فولکس واگن و هیوندای یعنی دارند تو راه درست حرکت میکنند کامنت منفی شما هم تاثیری رو پیشرفتشون نداره احتمالا تا ۱۰ سال دیگه هم میرسند به رقابت با بنز و امثالش

      موافقم 13
      مخالفم 17
  4. عاشق پدال

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (259 ديدگاه)

    اروپا یا بهتر بگم اروپای غربی به خاطر نداشتن نیروی کار ارزان و مواد معدنی قابل توجه و انرژی هیچوقت نمیتونه حرفی برای تولید مثل چین و امریکا بزنه. اروپا اینو میدونه و برای همین معمولا تو اختراع و نواوری و علم حرف اول رو میزنه. و دست به تولید محصولاتی میزنه که از نظر تکنولوژی براشون به صرفه باشه. و تکنولوژی هایی که استفاده میکنه چون بومی خودشون هست به صرفه هست تو محصولی بسازن و معمولا یه بافر حدود ۱۰ تا ۱۵ ساله دارن اینطوری. و معمولا ۱۰ سال بعد اینکه یه محصول تو اروپا تولید میشه، باقی کشورها به اون تکنولوژی و تولید دست میابن و اروپا هم بیکار نمیشینه. با پژوهشاهون و سرمایه روی پژوهش محصول بهتر و تکنولوژی بهتری توسعه میدن و تولید میکنن که تا ۱۰ سال جلو بیوفتن.
    در واقع سرمایه گذاری اروپای غربی روی تکنولوژی و پژوهش هست. مثلا کل تحقیقاتی که دانشگاه تاپی مثل شریف یا دانشگاه تهران میشه، یک دهم یه دانشگاه گمنام اروپایی هم نیست. حتی از نظر کیفیت یک دهم اون دانشگاه گمنام نمیشه.

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. پویان

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (827 ديدگاه)

      اختراع و نواوری تا وقتی تجاری نشه فایده نداره.
      محصول تولیدی اروپا بعد از ده سال میرسه؟!!!!!
      خود اروپا هم انقدر به خودش، مطمین نیست

      موافقم 4
      مخالفم 6
  5. RENAULT5

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1113 ديدگاه)

    چینی ها که والا به هر خودرویی دست زدیم گفتن پلتفرمش مال ۱۰سال پیشه یه شرکته
    یه پلتفرم نسبتا قدیمی مرسدس میگیرن کلی روش مانور میدن ..
    دو روز میتسوپیشی بهشون انجین نده مردن

    موافقم 17
    مخالفم 11
  6. زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    همین الانش بسترن از خیلی اروپایی ها بهتره

    از اونایی داشتن بپرسین

    موافقم 5
    مخالفم 32
  7. Reza-a

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (455 ديدگاه)

    این حرفش که تعرفه واردات از چین باید برابر صادرات به چین باشه خیلی منطقیه ظاهراً چین خیلی زرنگ تشریف داره که خودش تعرفه زیاد بزاره اما بقیه کشورها نه
    ولی اروپایی‌ها معمولاً برندهای خودشون رو ترجیح میدن، ژاپنی‌ها یا کره‌ای‌ها خیلی خرج طراحی محصول برا اروپا کردن ولی بازم درصد زیادی از بازار اروپا رو نگرفتن؛ حالا چینی که خودش از طریق اجبار خودروسازای دیگه به همکاری برندهای چینی برای حضور در چین تونست خودروسازی یاد بگیره! تکنولوژی برتری نسبت اروپایی‌ها نداره.

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. پویان

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (827 ديدگاه)

      سلام رضا خود اروپا خداوندگار مالیات روی جنس خارجیه.
      تعرفه اولشه بعد کلی مالیات جانبی… هم میذارن روی محصول خارجی

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. Reza-a

        ۱۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (455 ديدگاه)

        سلام درسته اروپا و کلا کشورهایی که بیشتر بودجشون از مالیاته رو هرچی دستشون برسه مالیات میزارن ولی خب اضافه شدن قیمت همون اول فروش اثرگذاری زیادی رو میزان فروش داره

        موافقم 2
        مخالفم 2
  8. مجتبی .

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    چینیها باتلاشهای سالم وناسالم فاصله خودشونو با برندهای اقتصادی اروپا کم کردن وباتوجه به قیمت پایینتر واینکه عمر مفید ومورد استفاده ماشینها کم شده تمایل به خرید چینیها در مردم اروپا هم زیاد شده شاید برندهای ضعیفتر یانابود بشن یااینکه زیر مجموعه شرکتی قویتر بشن.

    موافقم 7
    مخالفم 5
  9. امیر

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    در اینده که صرفا خودروهای برقی یا نهایت هایبرید وجود خواهند داشت، صرفا چند شرکت معدود در دنیا حضور خواهند داشت!
    چون خودروی های برقی برخلاف خودروهای درون سوز، از نظر فنی و ساختار کلی تفاوت های کمی دارن و این خودش باعث میشه خیلی از شرکت ها (متاسفانه ربطی به بزرگ یا کوچک بودن اون شرکت نداره) حذف میشن
    این قضیه طبیعتا هم مزایا هم معایب خاص خودشو داره اما بطور کلی به سمت مثبتی حرکت میکنه و اون هم راحت تر شدن انسان هست
    البته خیلی از افراد با این قضیه مخالفن اما واقعیته!

    موافقم 2
    مخالفم 2
  10. بهراد

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    ما به چه وضعی موندیم،
    ارزونترین های چین برامون گرون تموم میشن.
    ۴ برابر قیمت

    موافقم 10
  11. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    یکی نیست به این بگه خوب به جا حروم کردن پول تو مازراتی و آلفا رم برقی رو همین الان بده بیرون.کرایسلر برقی رو همین الان بده بیرون جیپهای برقی رو همین الان بده بیرون.خوب وقتی پولی که با فروش داج و جیپ رم بدست میاد رو میبری سوپر کار تحقیر شده برا مازراتی میسازی همین میشه.نکته بعدی اینه که وقتی اروپاییها بدون عوارض ماشین تو آمریکا میفروشن ولی همون آمریکاییها بخوان تو اروپا ماشین بفروشن باید کلی عوارض بدن سر خودتون هم میاد.حالا هم دیر نشده برید به پای آمریکا بیوفتید ابراز پشیمانی کنید بگید هیچ عددی نیستید در مقابل آمریکا تا دوباره مثل گذشته به کمکتون بیاد و بفهمید که هیچی نیستید و هر چی دارید از آمریکا بوده.امید وارم امثال بنز و پورشه فراری دست از لج بازی بردارن و مدتی به شاگردی در محضر آمریکاییها بپردازن.نکته آخر حال اونا رو میخرم که میگفتن کدیلاک سلستیک حریف رولز نمیشه در حالی که کدیلاک اصلا رولز رو حساب نکرده رولز باید به فکر رقابت با چانگان باشه.

    موافقم 8
    مخالفم 23
    1. Muty

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      ” حالا هم دیر نشده برید به پای آمریکا بیوفتید ابراز پشیمانی کنید بگید هیچ عددی نیستید در مقابل آمریکا تا دوباره مثل گذشته به کمکتون بیاد و بفهمید که هیچی نیستید و هر چی دارید از آمریکا بوده.امید وارم امثال بنز و پورشه فراری دست از لج بازی بردارن و مدتی به شاگردی در محضر آمریکاییها بپردازن. ”

      به نظرتون متن بالا توسط یه انسان سالم العقل و روان نوشته شده ؟

      موافقم 13
      مخالفم 8
      1. KAMI

        ۱۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (106 ديدگاه)

        به نظر من اون کاربری که ریپلای دوم به کامنت یانکی رو زده شرایطی که گفتید رو داره

        موافقم 6
        مخالفم 8
    2. دانیال_Surrey،England

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      اگه اروپایی ها نبودن الان آمریکایی ها داشتن مواد میزدن و دور آتیش میچرخیدن.
      دقیقا از کدوم آمریکا حرف میزنی؟
      آبراهام لینکلن که همین الان خود ملت آمریکا میپرستنش و کلی کار برای اونا انجام داد انگلیسی بود.
      جرج واشنگتن هم که باعث استقلال آمریکا شد اونم انگلیسی بود
      البته اونم به کمک چندتا کشور چون حریف عظمت امپراطوری بریتانیا به تنهایی نمیشدن.
      این بلای چین هم که سر ملت های دنیا اومده تقصیر کشوره مورد علاقته با سرمایه گذاری و بردنه تولیداتش و….
      همینم باعث شکوفا شدنشو به طبع بدبختی ملت های دنیا.
      هر چی انگلیسی ها باعث عقب موندگی اینا((چینیا)) شده بودن آمریکا همه رو نابود کرد.

      موافقم 11
      مخالفم 10
      1. KAMI

        ۱۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (106 ديدگاه)

        بعلت حجم گسترده سانسورینگ نمیتوان سخن گفت
        اما کسی که جز گیم زدن کار دیگه ای بلد نیست
        و یه گواهینامه ساده نداره
        میاد در مورد عظمت آمریکا نظر میده
        آمریکا نبود اینترنتی هم نبود که بیای اینجا از انگلیس حمایت کنی

        موافقم 7
        مخالفم 12
        1. دانیال_Surrey،England

          ۱۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          ((اما کسی که جز گیم زدن کار دیگه ای بلد نیست
          و یه گواهینامه ساده نداره))
          و…
          به جای کارای خاله زنک بازی علمتو بالا ببر.
          همون سیستم گیمینگ من خودتم بکشی نمیتونی داشته باشیش یعنی آدمایی که 24 ساعته عینه خودتو و اون ((شوگ ر ددیت یانکی)) که هر موقع یه چیزی بهش میگم نمیدونم چرا به تو برمیخوره،از بیکاری میای کامنتای منو تو گپ دید میزنی.
          1-دست خودتو اون ش و گرتو پای یه کاری بن کن
          2-علمتو بالا ببر
          3-کمتر س س شر بگو
          ..
          اصلا خیلی بچه تر از این حرفا هستی که بخوام درباره ی تاریخچه کامپیوتر و وب و….باهات بحث کنم.
          برو پسر خوب.

          موافقم 8
          مخالفم 10
  12. Afg

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    وقتی خیلی از شرکتهای بزرگ غربی برای پائین اوردن هزینه هاشون تو چین سرمایه گذاری میکنن و از نیروی کار ارزان استفاده میکنن اخرش همین میشه تنها ترامپ از این نیروی کار ارزان چینی چشم پوشی کرده بود

    موافقم 12
    مخالفم 2
  13. genius

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    حکایت پرورش مار تو آستین دقیقا رابطه بین چین و غربه!!!چین هیچی نداشت غرب بهش تکنولوژی و صنعت رو داد حالا چین داره غرب رو میخوره

    موافقم 12
    مخالفم 2
  14. امیررضا

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    نه مثل اینکه این یچیزایی حالیشه، وقتی صنعت خودرو به سمت الکتریکی‌سازی می‌ره حتماً و قطعاً قراره چین یه وزنه‌ی بسیار سنگین باشه

  15. ADAK

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    تاوارس قبلاً گفته بود خودروسازان چینی باید هنگام صادرات خودروهای خود به اروپا مشمول همان تعرفه‌هایی شوند که برندهای اروپایی هنگام ارسال خودروهای خود به چین با آن مواجه می‌شون

    حرف حق.

    از نظرشخصی من برای اروپا آینده خوبی نمیبینم. اروپا بطور مثال آلمان، غیر از علم و تکنولوژی هیچی یعنی به معنای واقعی کلمه هیچی نداره! نه منابع نه کشاورزی قابل توجه نه اقیلم و آب و هوا نه نفت نه گاز و…
    اروپایی ها دارن توی اصلی ترین زمینه ای که برگ برنده شون بود ( علم و تکنولوژی) عقب می افتن و عرصه رو میبازن
    قابل توجه اون دسته دوستانی که الان میان ریپلای میکنن که توی این مدت پیشرفت کشورهایی مثل چین ویتنام و… اروپایی ها و امریکایی ها بیکار ننشستن و اونا هم بیکار نمی نشینن باید عرض کنم
    اینگونه اتفاقات و فراز و نشیب ها را باید در مقیاس کلان نگاه کرد
    یعنی چی
    یعنی اینکه ایران باستان زمانی 2هزارسال قبل تکنولوژی و علم بود
    کشورهایی که عقب بودن شروع به پیشرفت کردن و ایران باستان را پشت سر گذاشتن
    این اتفاق نه برای ایران که در مقطع های مختلف زمانی برای تمدن یونان با اون علم و تکنولوژی زمان خودش
    برای تمدن رُم
    برای مایاها
    برای مصر و… افتاده
    عرضم این هست که یه قانون از پیش نوشته شده ایی نیست که مثلا اگه چین از نقطه ی 0 به 10 میره ، اروپا هم که نقطه ی 5 بوده 10 واحد بره جلو و برسه به نقطه 15 !!!!
    شاید اونا 1 واحد جلو برن
    شایدم حتی بعضی وقتا بسبب شرایطی ملتها و کشورها پیشرفت شون منفی باشه (این قسمت حرفم شاید برای مردم ایران کاملا ملموس باشه)

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. زمستانم

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (219 ديدگاه)

      موافقم

      موافقم 4
      مخالفم 1
  16. datsun

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3942 ديدگاه)

    Psa با حمایت دولت و تو یه بازار بسته رشد کرده و خارج از اروپا هم کشورهای بیچاره ی مثل ایران ، الان هم …. ناله میکنه که بازار رو برای چینها تنگ کنه که موقعیت خودشون به خطر نیفته،

    موافقم 6
    مخالفم 6
  17. مجتبی .

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    مردم اروپا اگه بخوان ازفروپاشی صنعت خودشون جلوگیری کنن باید کالای چینی روبه محصولات خودشون ترجیح ندن ولو کمی گرونتر باشه وگرنه چین پوستشونو میکنه. آمریکا بخاطر دارا بودن منابع طبیعی فراوان و کشاورزی ودامپروری پرقدرت خیلی آسیب نمیبیه ولی اروپا درمقابل چین آسیب پذیره

    موافقم 6
    مخالفم 2
  18. رامتین

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    چیزی که از متن بدست میاد اینه که سه برند سایک، بی وای دی و جیلی بهترین برندهای چینی هستند که کاملا میتونن در حد اروپایی های غیر لول1 کار کنند. این چینی ها وارد کشور بشه ارزش خواهند داشت.

  19. رضا

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بنده خدا ظاهر چینی رو دیده فکر کرده فنی هم همونه خبر نداره توان رقابت با داچیا ال نود و ساندرو هم نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا