مدیرعامل استلانتیس کارلوس تاوارس در مصاحبهای با رویترز گفته است فشار خارجی بر خودروسازان برای تسریع حرکت به سمت الکتریکیسازی، مشاغل و کیفیت خودروها را تهدید میکند زیرا خودروسازان برای مدیریت هزینههای بالاتر ساخت خودروهای الکتریکی باید تقلا کنند. به گفتهٔ وی، دولتها و سرمایهگذاران از خودروسازان میخواهند که حرکت به سمت خودروهای الکتریکی را تسریع کنند اما هزینههای این کار فراتر از محدودیتهایی است که صنعت خودرو میتواند تحمل کند.
وی دراینباره گفته است:
تحمیل الکتریکیسازی به صنعت خودروسازی ۵۰ درصد هزینهٔ اضافی در خودروهای معمولی به دنبال خواهد داشت و بههیچوجه نمیتوانیم این ۵۰ درصد را به مصرفکنندگان نهایی منتقل کنیم زیرا بخش عمدهای از قشر متوسط توان پرداخت آنرا ندارند
به گفتهٔ تاوارس، برای حل این مشکل، خودروسازان یا باید قیمتها را افزایش دهند و خودروی کمتری بفروشند یا از حاشیهٔ سود خود کم کنند که هردوی این مسیرها به کاهش هزینهها ختم میشود. به همین دلیل، سردمداران اتحادیهٔ اروپا و آمریکای شمالی هشدار دادهاند که این موضوع ممکن است باعث نابودی دهها هزار شغل شود. مدیرعامل استلانتیس میگوید خودروسازان برای آزمایش و اطمینان از کارآمدی تکنولوژی جدید به زمان نیاز دارند و فشار برای سرعت بخشیدن به این فرایند فقط نتیجهٔ معکوس خواهد داشت و منجر به بروز انواع مشکلات کیفی خواهد شد.
البته انتظار میرود در آینده هزینههای توسعهٔ خودروهای الکتریکی کاهش پیدا کند تا جایی که تحلیلگران پیشبینی میکنند که در نیمهٔ دوم دههٔ جاری خودروهای الکتریکی به برابری هزینه با نمونههای درونسوز خواهند رسید. در حال حاضر اما استلانتیس مثل بسیاری از خودروسازانی که به تولید خودروهای درونسوز میپردازند، از سوی خودروسازان الکتریکی مثل تسلا و دیگر استارتآپهای الکتریکی مثل ریویان تحتفشار قرار گرفته است زیرا خودروسازان الکتریکی از لحاظ میزان فروش و کارکنان بسیار کوچک هستند اما ارزش سهام آنها بسیار بالاتر از برندهای سودآوری همچون جیپ و رم است.
به همین دلیل، سهامدارانِ خودروسازان درونسوز به آنها برای تسریع حرکت به سمت الکتریکیسازی فشار میآورند که این فشار توسط سیاستهای دولتی با هدف کاهش تولید گازهای گلخانهای نیز تشدید میشود. بهعنوانمثال، اتحادیهٔ اروپا و کالیفرنیا از سال ۲۰۳۵ فروش خودروهای درونسوز را ممنوع خواهد کرد و بریتانیا هم تا سال ۲۰۳۰ به درونسوزها مهلت داده است. به گفتهٔ تاوارس اما دولتها بجای فشار بر خودروسازان باید سیاستهای آبوهوایی خود را روی توسعهٔ زیرساختهای شارژ خودروهای الکتریکی و همینطور پاک کردن فرایند تولید انرژی متمرکز کنند.
AMG GT R
۱۸ آذر ۱۴۰۰حرف درسته اما این فرد دنبال سود شرکتش هست دیده ممکن هست الکتریکی سازی براشون به صرفه نباشه اومده چار تا چیز بلغور کرده
خلاصه که هیچ کس به فکر مردم نیست و صرفا شو آف هست
M.Kazem.K
۱۸ آذر ۱۴۰۰حالا نکه قدرت های پشت جریان الکتریکی سازی و… همه دلشون برای محیط زیست و طبیعت کباب میشه و شب ها از اضطراب آسیب دیدن طبیعت خواب به چشمشون نمیاد !!!!
یک کاربر
۱۸ آذر ۱۴۰۰استلانتیس، همان پژو سیتروئن فیات کرایسلر، قدرت رقابت ندارند.
پژو ۲۰۸ برقی ،۴۰ هزار دلار، بعد میبینیم فورد مک ئی ۴۰ هزار دلاره ، شورلت بولت ۳۰ هزار دلار، تویوتا کرولایی که در چین میخواهند بزنند ۳۰ هزار دلار،
یک بخش شرکت که فرانسوی هست همین الان قدرت رقابت با رقبای آمریکایی و اسیایی نداره، توی دوران بنزینی هم همین بود کدام محصول فیات یا پژو در امریکا فروش رفته؟
پویان
۱۸ آذر ۱۴۰۰یکی نیست بهش بگه نمیتونی با امریکا و چین رقابت کنی توی الکتریکی. راحت بگو نمیتونم. شاید تونستی یه ارتقایی بدی
ارین صاحب جمعی
۱۸ آذر ۱۴۰۰عمو پویان خود استلانتیس درسته مال هلند ولی ر
زیرمجموعش شرکت فیات کرایسلر هست که دوج و بقیه خودروهای قلچماق آمریکایی و ایتالیاییدر آن هستند بعد تو میگی امریکا
Aran+Milan
۱۸ آذر ۱۴۰۰به این آدم باید گفت برو کار کن مگو چیست کار?
امیرحسین
۱۸ آذر ۱۴۰۰اینا یادشون رفته به جای اینکه با کره زمین زندگی کنند
میخوان داخلش زندگی کنند و این اصل مهم رو فراموش کردن
من بچه شمال کشور هستم شمالی هر ساله رکورد بارندگی رو میشکوند حالا از آمار های مدت مشابه بسیار پایین اومده
چرا فکر نمیکنه بهتر خودرو ساز ها متضرر بشن تا اینکه سیاره مونو از دست بدیم
باید اینو یاد بگیریم مهمتر از ماشینا که عشقمون هستن
این زمین که مهمتر
آدمای سرمایه دار گند زدن به سیستم آب و هوایی
و این فشاری که ایشون میگن دولت ها آوردن بهشون در واقع کار فعالان محیط زیست و دوستداران کره زمین هست که به دولتی ها فشار می آوردن نباید اینو اشتباه گرفت
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۸ آذر ۱۴۰۰تغییرات اقلیمی درسته حرف شما هم درست
ولی یقینا برقی سازی کمکی به محیط زیست نمیکنه…
باید سوختی بیاد که حداقل کربن بده و کربن بگیره یا کربن بگیره اکسیژن بده یه چیزی تو این مایه ها
که من واسه ماشین هیدروژی یه نظر عجیب دارم. اینکه وقتی هیدروژن میسوزه آب میده بیرون و آب هم میشه H2O پس میتونیم اون آب رو بگیره اون دستگاه و از هیدروژنش استفاده کنه و اکسیژن بده بیرون!!!!!
AHMET 2002
۱۸ آذر ۱۴۰۰ها باز اوضاع psa ,و فیات بهتره
کرایسلر خیلی بهش ظلم میشه تو این داستان
(Saeed(peugeot
۱۸ آذر ۱۴۰۰منم شاید با حرف تاوارس موافق نباشم …… ولی به گفته مدیران تویوتا که هیدروژنی و به الکتریکی ترجیح میدن همچین الکتریکی هم به ضرر نیست ……
و در کل زیر مجموعه های استلانیس / البته شاخه اروپاییش برقی زیاده داره ….
پژو که ۲۰۸ و ۲۰۰۸ و ۳۰۸ و ۳۰۰۸ و ون ها که هن برقی هم پلاگین داره
اوپل و دی اس هم تا ۵ سال آینده کلا برقی میشن
فیات هم اوکی هست با جیپ ….
دوج و کرایسلر باید برقی بشن سریعتر
میثم
۱۸ آذر ۱۴۰۰بنظر من حرفهای کاملا درستیه
تغییر روند، باید حساب شده و زمان بندی مناسبی داشته باشه و تمام جوانب رو باید درنظر گرفت و اگه بخشهایی بخاطر تغییر روند آسیب میبینن، باید از قبل براش چاره اندیشید.