سود استلانتیس در نیمهٔ اول سال جاری تقریباً نصف شده و مدیرعامل این شرکت از احتمال تعطیلی برندهای ضرر ده صحبت کرده است.
آمارهای فروش سال ۲۰۲۴ نشان از اوضاع نامساعد استلانتیس دارد اما خبرهای بد برای این گروه خودروسازی چندملیتی به همینجا ختم نمیشود زیرا سود استلانتیس هم در نیمهٔ نخست سال جاری تقریباً نصف شده است. سود خالص این شرکت در شش ماه اول سال ۲۰۲۴ با کاهش ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۶.۰۷ میلیارد دلار رسیده است. درآمد این گروه بزرگ خودروسازی هم با کاهشی ۶.۱۸ میلیارد دلاری، به ۹.۲۲ میلیارد دلار رسیده است و انتشار این خبر باعث کاهش ۸.۵ درصدی ارزش سهام استلانتیس شده است.
مدیرعامل شرکت «کارلوس تاوارس» دلیل اصلی این شرایط را عملکرد استلانتیس در ایالاتمتحده دانسته است یعنی جایی که با وجود رشد کلی بازار خودرو، فروش این شرکت ۱۶ درصد کاهش پیدا کرده است. تاوارس هشدار داده است که وقتی حرف از برندهای ضررده میشود، احساسات جایی نخواهد داشت:
اگر آنها سود نداشته باشند، ما این برندها را تعطیل خواهیم کرد. ما نمیتوانیم برندهایی داشته باشیم که پول درنمیآورند.
به گزارش رویترز، صحبتهای مدیرعامل استلانتیس با خبرنگاران گمانهزنیهایی را مطرح کرده است مبنی بر اینکه برندهای لانچیا، دیاس و مازراتی همگی میتوانند در خطر تعطیلی باشند.
تاوارس اما قبول نکرده که اقدامات وحشیانهٔ استلانتیس برای کاهش هزینهها عامل مشکلات این شرکت است و در عوض سعی کرده با نگاه به آینده، چشمانداز مثبتی ارائه کند:
درحالیکه اقدامات اصلاحی برای رسیدگی به این مشکلات موردنیاز بود و در حال انجام است، ما برنامهٔ هیجانانگیز عرضهٔ سریع محصولات جدید را با ۲۰ خودروی جدیدی که امسال به بازار عرضه میشوند آغاز کردیم و این کار فرصتهای بزرگتری را برای ما به ارمغان میآورد.
لانچیا اپسیلون در اروپا و رم ۱۵۰۰ جدید با موتور هوریکین در آمریکا ازجمله خودروهای جدیدی هستند که میتوانند اعداد و ارقام استلانتیس در نیمهٔ دوم سال را بهبود ببخشند. این شرکت همچنین کاهش قیمت را هم برای رقابتیتر کردن محصولات خود در نظر خواهد گرفت. بااینحال، تاوارس اظهار داشته است که رهایی از این وضعیت کار آسانی نخواهد بود:
ما کارهای قابلتوجهی باید انجام دهیم، خصوصاً در آمریکای شمالی تا پتانسیل بلندمدت خود را به حداکثر برسانیم.
Mehrbod
۷ مرداد ۱۴۰۳پلت فرم مشترک در دو دهه پیش، راهی برای کاهش هزینه ها و سود دهی و بازدهی بیشتر و بالاتر بود.. ولی در دهه سوم قرن جاری، پیداشت که پاسخگو نیست. اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی هم شرایطی بهتر از استلانتیس ندارد. چرا با پلت فرم مشترک، سود حاصل نمی شود؟
MehdiTurbo
۷ مرداد ۱۴۰۳فکر کن تر زدن به مازراتی خیلی حرفه ها
مازراتی کم برندی نبود به این راحتی نمیشد سقوطش داد
رومانی>مالزی>فرانسه
۷ مرداد ۱۴۰۳مازراتی اتفاقا برند داغونی بود همیشه مشکلات کیفیت داشت
NAVID۰۰۹۸
۷ مرداد ۱۴۰۳مازراتی برند قدرتمندیه اما چیزی که میسازه در حد نام و آوازهاَش نیست!!!
آخرِ خطِ اکثر محصولات اروپایی و آمریکایی رسیده است ، امید آخرشون هم برقی کردن محصولاتشونه که داریم میبینیم و جگوار هم از همه پیشتازتر شده برای خداحافظی با این جهان و فروختنش به هندیها و چینیها!!!
چند سال پیش یه کامنتی گذاشتم در باب محصولات فرانسوی و آیندهای نامفهوم که یکی از استنادهایم به موتور ۱/۶ بود که مثل چینیها عمل میکردند که از کِشتی هواپیما و… گرفته تا مدلهای مختلف خودرویی که میچپونن توش!!!
این نشون میداد که فرانسویها به جای ساخت چندین موتور مختلف برای کلاسهای گوناگون ، چسبیدن به قرتیبازی با آپشن و ظاهر!!!
البته نگران نباشید ، چون فرانسه هم مثل آمریکاست و اجازه نمیده شرکتهای بزرگش ورشکست شوند و مطمئن باشید پول تزریق میکنند به اینها حتی اگر ضرردِه باشند!!!
Mr wrong
۷ مرداد ۱۴۰۳آره یادته
تو تقریبا سی سال مشتریش بودی. دریغ از یه مدل خوب
! i M α η δ υ α R
۷ مرداد ۱۴۰۳فراری برای رقابت با مازراتی ( هم در مسابقه و هم در فروش ) تاسیس شد …
لامبورگینی برای رقابت با فراری تاسیس شد …
پاگانی برای رقابت با لامبورگینی …
پر بیراه نیست اگر بگیم :
اگر مازراتی نبود ، شاید امروز موتور اسپرت ایتالیایی ، شکلی دیگر داشت …
شاید …
BlackWing
۷ مرداد ۱۴۰۳👏🏼👏🏼
فقط مازراتی باید یه تکون اساسی بده وگرنه اوضاعش اصلاً خوب نیست
! i M α η δ υ α R
۷ مرداد ۱۴۰۳با این مدیریتی که می بینم ، چشمم آب نمی خوره …
سر سری و عجولانه یه چیزی سر هم کردن و لوگوی ترایدنت چسبوندن بهش ، جواب نمی ده …
یه دورانی بهترین طرح هر استودیویی ، اول مال مازارتی بود …
امروز به فیس لیفت بسنده می کنند برای گرن توریسمو …
هنوز مازراتی داره نون گذشته اش رو می خوره …
30 سال دیگه معلوم نیست کجا باشه …
با گدا بازی نمی شه پول دار شد …
Arshia m3csl
۷ مرداد ۱۴۰۳مازراتی mc20 هاش واقعا خوبه مازراتی هم میتونه به گذشته پر شکوه برگرده مازراتی رو استلانتیس بهش خیلی اهمیت هم داره میده دوباره گرن توریسمو و گرن کابریو رو بر گردوندن و گریکاله رو ساختن واسه سود دهی که حتی ارزونتر از پورشه ماکان هستش مازراتی هیچوقت ورشکسته نمیشه وضعیت الفارومئو خرابه
NAVID@@98
۷ مرداد ۱۴۰۳کلا باید ببینند اون محصولاتی رو میخواهند روش تمرکز کنند چیز هستند
در هر زمینه ای که میخواهند هر چی میخواهند بهترینَش را میکنن !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
👑🥇خودروسازان اروپایی و آمریکایی قوی ترین و ابرقدرت ترین و کلا قوی و ابرقدرت هستن و کلا هر چیز بهترین اول هستن شرکتهای اروپایی و آمریکایی قوی ترین و ابرقدرت ترین و کلا قوی و ابرقدرت هستن و کلا هر چیز بهترین اول هستن🥇👑 پس به قول شاعر میفرماید مرد آخر بین مبارک بندهدایست نه مرد آخور بین !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
eternal
۷ مرداد ۱۴۰۳با این مدیریتی که دارن خودشون که هیچی همون برند های رو دارن به فنا می دن
NAVID۰۰۹۸
۷ مرداد ۱۴۰۳داداشم
به سطح قیمتی و بازار فروششون نگاه بنداز!!!
در سطح چی میبینیدشون؟؟؟
من که یکی از چندین دلیل به فنا رفتنشون را خودروهای چینی میدانم که در چنین بازه قیمتی با سطحی بسیار بالاتر از قیمت و شرایط فروش در بازارهای استلانتیس وارد شدند که اروپاییها را فقط میتونه به این امیدوار بکنه که درهای اروپا را ببندند و شرایط واردات را سخت کنند تا محصولاتشون در کشورهای حوضهی شینگن فروش بره اونم با التماس و خواهش و نه در دیگر قارهها که چین تازه آمده و قدرتمند هم آمده با دست پُر!!!
این کامنتهای من را اسکرین بگیرید و سالها بعد نگاهش بکنید ( کامنتهای گذشتهی من که در این سالها گذاشتم را ببینید ، همونایی که از عمد تخریب میکردند امروز در بدبختی خودشون دارند دستپا میزنند چون به جای فکر فقط مسخره کردند ولی امروز مشخص شد کی درست میگه کی اشتباه ، البته بیسوادها همیشه مسخره میکنند چون از چیزی میترسند که تاب تحمل حقیقت را ندارند )!!!
دنیای تجارت با دنیای سیاست یه رابطهی زنجیروار دارد در صورتی که به ظاهر ربطی به هم ندارند ولی اصلاً چنین نیست!!!
اصل سیاست در تمام جهان بر میگرده به پشت پردهی آن که حرف سر پول هست اونم نه یک ریال دو ریال ، بلکه دریایی از پول / پول هم بر میگرده به تجارت و تاجر!!!
دولت چین با فکر و اراده خیلیهارو ورشکست خواهد کرد ، صنعت خودرو فقط یه نمونه از خروار نمونههاست!!!
eternal
۷ مرداد ۱۴۰۳باهات موافقم الان شاید زیاد به چشم نیاد ولی در آینده فروش چینی ها خیلی بیشتر می شه قیمت پایین و آپشن های زیاد هر کسی رو جذب می کنه شاید برای یه عشق ماشین این چینی ها جذابیتی نداشته باشند ولی برای یه فرد معمولی یا همون قشر اصلی جامعه چینی ها ماشین هایی پر از امکانات هستند با قیمت بسیار مناسب
Muty
۸ مرداد ۱۴۰۳من همه کامنتات را اسکرین شات میگیرم
بعد همه را دارم تایپ میکنم
تا بعدا چاپ و صحافی اش کنم
یکی از دستاوردهای ایران در دوران شکو.همند باشه
تازه با چندتا از دوستان داریم به اجماع میرسیم
به ۵۶ زبان زنده دنیا هم چاپ و در اختیار علاقه مندان که به همه علوم علاقه دارن قرار بگیره!
نسخه اولش هم قرار مزین به امضای منحوس محمو.د قرار بگیره
NAVID@@98
۷ مرداد ۱۴۰۳اتفاقا این برند های چینی اند کهدبه فنا میرند
بَدِ چینی ها هرچند که ژاپنی ها وحتی کره ای بد اینها همشون از چینی ها شکست میخورند و میبلعدشون !!!!!!
ولی به گرپای خوب هر چیز اول اروپا و آمریکا خوب هر چیز اول نخواهند رسید!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!
که اینم البته هر چی میبینید ازشون اگه محصولاتشون رو پا ندید به چینی ها بد حل میشه و همینشم زودتر از هم میپاشه همونطور که از الان در حال از هم پاشیدن و رو به افوله و نابودی اند برند های چین شرقی در حال از هم پاشیدن و رو به نابودی افوله !!!!!!
پس جمله نظرت اشتباهه و از این تحلیل های آبکی و سطحی اشتباهه اینطور بگه معلومه چیزی نمیدونه
چون مگر در اون مورد بشه!!!!!!
چون تو خودرو اقتصادی شاید بد چینی ها ژاپنی و کره ای بد ها بد رو ببلعند کما اینکه تو خیلی زمینه ها هم همین کارو کردن و بلعیدن بازار ومحصولاتشون رو!!!!!!
وگرنه در اصل با اونایی که تخصص و مهندسی سطح بالای
هر چیز اول هستند یعنی خوب اروپا و آمریکا که خوب تخصصی و مهندسی سطح بالا هرچیز اول دارند هستند
دیگه نمیتونه دربیوفتن!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
نمونش کپی رولزرویس رو دیدیم که از دَرِ عقب ماندگی بود و بس به ۳ برابر قیمت یک سوم اونم نبود. که قبلاً خبرش را خواندیم !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
چرا؟!!!!!! چون نمیتونه وارد حیطه تخصصی سطح بالا شه !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
ولی در حیطه عمومی وخودروهای اقتصادی وموبایل و پوشاک و … حیطه عمومی اش رو بخصوص شرکت های اسیایی رو میبلعد اگر دست رو دست بزارن ولی البته همونطور که گفتم اصل کاری ها که گفتم رو نه نمیتونه!!!!!!
مگر اینکه کسی از روی بیسوادی بخواهند ظاهر کار را ببینند که از این بدبخت ها شاید ببینیم که دریوری گو یا حرفای پامنقلی که ظاهر کار را ببینند و چیز دیگری بگن که اینم از بیسوادیه !!!!!!
چون اگر کسی اطلاعات و بصیرت و اشراف به مسئله باشه فقط به همون حرف من که از چندین سال پیش گفتم میرسید کما اینکه اونهایی که چندین سال پیش خوندند هم الان متوجه میشوند که تازه به حرفای من رسیدن همونطور که الان هم نظراتم بخونید بعدا بهش میرسید پس از کامنتهام اسکرین بگیرید تا همنوطور که قبلی ها را چه چندین سال پیش اثبات شده براتون اینها هم بعدا براتون بِبینید که اثبات میشه!!!!!!!!!! !!!!!!!!!
مثلا کمک های همون که گفتم هر وی دارن از اونها میگیرن حالا کپی کمک یا هرچیز ولی البته به پای خودشون نمیرسن نمونش مثال رولزرویس رو زدم!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
BlackWing
۷ مرداد ۱۴۰۳از تعطیلی هیچ برندی لذت نمی برم ، به نظرم فوراً باید بازنگری کنن و مدلهای کم فروش رو جایگزین کنن
(Ali(chevynova
۷ مرداد ۱۴۰۳باید لانچیا و الفا و مازراتی تعطیل بشن که تو متن هم اومده چون فقط ضرر میدن و خاصیتی ندارن
کرایسلر هم باید تعداد مدلهاش رو بیشتر بکنه و حداقل ۲ تا محصول به سبد محصولاتش اضافه کنه
جیپ وضعیتش خوبه ولی میتونه خیلی بهتر از اینها باشه
دوج باید بیشتر روی محصولات پرفورمنس مانور بده تا خانوادگی
کلا تو بین برندهای استلانتیس دوج و جیپ و کرایسلر اهمیت دارن و بقیه هرچی شدن اهمیتی نداره
BlackWing
۷ مرداد ۱۴۰۳این چه کامنت مسخرهاییه که گذاشتی !! فقط امریکاییا باید خوب شن بقیه تعطیل ؟؟؟
کرایسلر هیچ حرفی نداره بزنه ممکنه تعطیل بشه ، داج هم با چارجر برقی کلاً تر زده ، دورانگو هم عمرش تموم شده ، هورنت نسخه ریبج آلفاس ، چیزی تو چنته نداره کلاً دوتا برند امریکایی روی هم دارن ۴ تا مدل تولید میکنن
اون ماشالا کرایسلرت داره یدونه مینی ون میسازه تو چین میفروشه ، برو حالشو ببر
فقط رم و جیپ میمونن اونا هم وضعیت جالبی ندارن
دلت خوش باشه به همون موتور کاربرات ۵۰ سال پیش هیچوقت پیشرفت نمیکنی چون تو زمان گیر کردی
علیرضا
۷ مرداد ۱۴۰۳تمامی این برند های که گفتی جذو ضرر هیچی ندارن اگر هم تا الان سرپا هستن بخاطر همین اتحاد استالینس پژو کردن گاو شیرده هرچی ماشین هست رو پلتفرم پژو داره ساخته میشه
سوشیانت
۷ مرداد ۱۴۰۳هر چی ماشین؟! الان واگنییر اس بر اساس پلتفرم پژو ساخته شده یا دوج چارجر برقی یا رم ۱۵۰۰ برقی؟!
علیرضا
۷ مرداد ۱۴۰۳جیپ اونجر ، الفا جونیور ، تمامی محصولات اوپل و واکسال نصف ماشینای فیات ، رم ۱۲۰۰ تمامی ون های شرکت دوج و رم فیات همگی بر اساس پلتفرم پژو ساخته میشن
سوشیانت
۷ مرداد ۱۴۰۳شما گفتید هر چی ماشین و من مثال زدم که همه ماشین های گروه کرایسلر بر اساس پلتفرم پژو ساخته نشدن
Arshia m3csl
۷ مرداد ۱۴۰۳الفارومئو بی اهمیته؟ مازراتی بی اهمیته؟ لانچیا بی اهمیته؟
همین برندا میتونن هویت خاص خودشون رو داشته باشن مازراتی هویت لاکچری و gt داره
الفارومئو هویت اسپرت سازی خوب و مناسب داره
لانچیا هویت قیمت مناسب ولی اسپرت داره و کاربردی
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۷ مرداد ۱۴۰۳همیشه این رو میگفتم که با مدیران اروپایی خود خواه که اصلا تو ذاتشون تخریب آمربکا هست این پیوند رو به سقوطه.بنز رو نبینید که اتحاد خوبی با کرایسلر داشت ولی جبر زمانه خرابش کرد بنز مرده ولی بقیه دنبال تخریب آمریکایی هستن.آخه چه کاری بود برای مازراتی موتور جدید گرون پلتفرم اختصاصی ساختن حالا بخورم.وقتی داج جیپ کرایسلر رو داری نباید ریسک بکنی
froG-driVer
۷ مرداد ۱۴۰۳«طبیعت به نظم و قانون خودش برخواهد گشت»
چه در زمینه خودرو،چه در زمینه ماهیت زندگی و وجود آدمی…
ADAK
۷ مرداد ۱۴۰۳در زمینه خودرو
و
البته ماهیت زندگی و وجود آدمی
میتونی برام(هر کدام جداگانه) توضیح بیشتری بدی لطفا
froG-driVer
۷ مرداد ۱۴۰۳منظورم ماهیت زندگی آدمی و ماهیت وجود آدمی بود(گسترده تر بخوام بگم).
زیزیگولو
۷ مرداد ۱۴۰۳احتمالاً برقیا کار دست استلانتیس دادن
! i M α η δ υ α R
۷ مرداد ۱۴۰۳علی جان …
مازراتی زمانی ماشین شاهان و نخست وزیران و سیاستمداران بود …
” جیمز می ” میگفت مازراتی انتخاب سیاستمداران و پادشاهان و نجیب زادگان بود ، چون مازراتی نمی خواست تنها به سلبریتی ها و ورزشکاران معروف ماشین بفروشه …
آلفا هم علی رغم برخی حواشی ، گذشته ای سرشار از شکوه و افتخار داره …
لانسیا هم که قلب علاقه مندان به رالی رو سالها فتح کرده …
لانچیا در رقابتهای رالی جهانی موفق شد ۱۰ قهرمانی تیمی بدست آورد و ( با وجود این که از سال ۱۹۹۳ از این رقابتها کناره گرفت ) تاکنون پر افتخارترین تیم شرکتکننده در تاریخ این مسابقات شناخته میشود …
مشکل استلانتیس ، مشکل بی خاصیت بودن برند ها نیست …
مشکل مدیر ح .. م زاده ای به نام
” جان الکان ” هست که احتمالا شما نمی شناسیش …
بعد از اون هم همین تاوارس بی خاصیت …
که بیشترین دستمزد سالی 19 م دلار رو بین مدیران عامل برندها برای کاری که نمی کنه بگیره …
تا ثروت بی کران خاندان آنیلی دست این خانواده منحسوس فرانسوی باشه ، فیات و زیر مجموعه هاش روز خوش نخواهند دید …
تیره روزی های باشگاه یوونتوس مشتی است نمونه خروار …
اگر بقیه سرمایه گذاری های این خانواده در فیلد های دیگه نباشه ، فیات هم عاقبت ورشکسته خواهد شد و اون روز دیگه کمر ایتالیا می شکنه …
حالا حالا ها دارند از جیب خرج میکنن و حالیشون نیست …
متاسفانه چند ساله که دزد به خانه فیات زده و صاحب اموال رو هم کشته ( ادواردو ) …
تا این دزد با خیال راحت داره چپاول می کنه و نابود نشده ، فیات روز به روز به سمت نابودی پیش خواهد رفت …
این ح .. م زاده ها از 80 سال پیش با نقشه ، اومدن برای تصاحب فیات و ثروت آنیلی ها …
مال دزدی تا حالا به کی وفا کرده ، که به الکان های ح .. م زاده ، وفا کنه ؟
Spooke
۷ مرداد ۱۴۰۳یه کاربری نظر جالبی داده بود
گفته بود فرانسویا که خودشون عرضه فروش یه ماشین تو امریکا ندارن ، حالا اومدن مدیریت برند های امرکیایی رو دست گرفتند !
ارسلان
۷ مرداد ۱۴۰۳جان الکان که فرانسوی نیست ، نوه همون انیلیه…تاورز هم پرتقالیه ، البته مدیر پژو بوده !! بیشتر سهام استلانتیس ام دست اکسوره که مالکش خانواده انیلی هست ، پژو نصف اکسور سهام داره !! اکسورم انقدر پول داره که ۱۵% از سهام فیلیپس و یه مدت پیش خرید!!
مدیریت گنده داداش ، مدیریت کشورهای جنوب اروپا بدرد ننه شون میخوره…. هلندی ها خدای تجارت اند ، جمعیتشون ۱۸ میلیونه ، تولید ناخالصی ۱.۲ تریلیون ، بعد این احمق ها شرکت و بردند هلند رییس و کردن جنوب اروپایی !!
! i M α η δ υ α R
۷ مرداد ۱۴۰۳Born in New York City on 1 April 1976 , Elkann held both Italian and American citizenship ; he renounced the latter in 2012 . He is the eldest son of Alain Elkann , a New York-born journalist and writer of French-Jewish and Italian-Jewish background , and his then Italian wife Margherita Agnelli
علیرضا
۷ مرداد ۱۴۰۳پژو باید دوباره شرکت psa برگردونه سیتروئن و پژو دوباره زیر یک مجموعه باشن ، کرایسلر باید یک سری محصولات نمادینش برگردونه دوج و رم هم باید تنوع محصولاتشون رو بیشتر کنن ، جیپ وضعیت بدی نداره اما باید به اصالت خودش برگرده ، لانچیا کاملا یک برند برشکسته هستش و به احتمال خیلی زیاد درس تخته میشه مازراتی هم همچنین
GMA
۷ مرداد ۱۴۰۳از همون اول هم استلانتیس یه مجموعه پر تعداد بی خاصیت و عقب مونده بود، تنها برند هایی که پتانسیل ادامه دادن دارن، پژو، فیات، رم و جیپ هستند بقیه رو درشو تخته کنن سنگین تره
من شخصا از ابتدا هم حس خوبی به برند های استلانتیس نداشتم
BMZ
۷ مرداد ۱۴۰۳اگه میخواد اوضاع بهتر بشه و برندهاش تعطیل نشن ، دوج و جیپ رو بفروشه به کمپانی های بزرگ آمریکایی مثل GM و فورد
مازراتی و آلفارومئو رو بفروشه و بده دست کمپانی های آلمانی (فولکسواگن ، مرسدس ، بی ام و ) تا دوباره سرپاشون کنن
خودشم تمرکزشو بزاره روی پژو ، سیتروئن و فیات و …
من واقعا دلم به حال این چهارتا برند (دوج ، جیپ ، مازراتی و آلفارومئو )با این سابقه طلایی شون میسوزه و حیفه که دست همچین بی عرضه ای باشه
و در آخر خدا لعنتت کنه ای استلانتیس ملعون که داری همرو به فنا میدی
Arshia m3csl
۷ مرداد ۱۴۰۳استلانتیس داره گند میزنه به داج و الفارومئو داج رو باید به gm بفروشن و الفارومئو رو بدن به بی ام و کمپانی بی ام و سوپراسپرت نمیسازه ولی الفارومئو دست بی ام و باشه میشه سوپراسپرت ساز زیر مجموعه بی ام و و مازراتی هم باید بدن به مرسدس بنز تا برند زیر مجموعه لاکچری ساز gt مرسدس بنز باشه و جیپ هم باید بفروشن به فورد
Amir Machine
۷ مرداد ۱۴۰۳استلانتیس هم بزودی به سرنوشت بریتیش لیلاند دچار خواهد شد
غول خودروسازی بریتانیا که سال 1968 از طریق ادغام لیلاند موتورز و بریتیش موتورز تشکیل شد و کلی برند جذاب مثل جگوار، لندروور، MG، روور و تریومف رو در اختیار داشت اما با مدیریت افتضاح گند زد به همهشون و نهایتاً از هم پاشید
! i M α η δ υ α R
۷ مرداد ۱۴۰۳تا همین چند سال پیش هم کامیونهای BMC ، تک و توک این ور و اون ور می دیدم …
دیگه سه / چهار ساله نمی بینمشون …
همشون اوراق شدن …
یادش بخیر …
datsun
۷ مرداد ۱۴۰۳چه خبر این همه برند
Elmiraj
۷ مرداد ۱۴۰۳چاره کار موندن جیپ ، رم و داج با مدیریت آمریکایی…. پژو و سیتروئن با مدیریت فرانسوی و فیات ، مازراتی و آلفا با مدیریت ایتالیایی هست ( باقی برند ها شانسی برای موندن ندارن )
چون بزرگان این صنعت دهه ها قبل ثابت کردن که خودروسازان هر کشور و قاره ای باب میل و علاقه ملت های خود ساختن و نمیشه به راحتی این همه برند مختلف را با هم مدیریت کرد و پلتفرم مشترک را بینشون جابجا کرد .
دانیال_Surrey،England
۷ مرداد ۱۴۰۳من یکی دو سال پیش همینو گفته بودم که دوران داج و جیپ کرایسلر به سر اومده و صرفا یه پژو بزک شده هستن.
منتها بعضی کودکان سن بالا قبول نداشتن.
مازراتی هم آینده ای روشن براش متصور نیستم،آلفا هم با ساخت مدلای ارزون کارش تمومه.
این آزمون و خطاها دیگه دورانش سر اومده،همون اوایل مدیریت jlr که تو ب ام و هم سابقا کار میکرد اومد همین کار رو روی این شرکت به خصوص جگوار پیاده کرد،که تو کوتاه مدت جواب داد ولی در دراز مدت دیدیم که در نهایت رسیدن به اینکه جگوار باید فقط ماشین های رده بالا و بیشتر اسپرت تولید کنه،اینم همون سالاها ما گفتیم که ماشین هایی مثل xf و xe به درد نخواهند خورد.
آخرم همه شون از خط تولید کنار رفتن.
..
..
احتمالا 6 یا 7 شرکت رو دورش رو خط میکشن که 2 تاش به احتمال زیاد آمریکاییه.
سوشیانت
۷ مرداد ۱۴۰۳جناب کودک سن بالا عزیز یه سری از محصولات دوج و جیپ و رم از پلتفرم پژو استفاده نمیکنن
Amirsh
۷ مرداد ۱۴۰۳فیات کرایسلر از زمان قبل از ادغام هم اوضاعش جالب نبود ، و همش به خاطر فیاته ، کلا از همون ابتدا برندای آمریکایی FCA نادیده گرفته میشدن ، ولی گاو شیر ده این اتحاد بودن این برندای آمریکایی به خاطر سابقه درخشانشون
حالا گذشت و گذشت و وقتی زمونه شد زمونه ی برقی ها و تکنولوژی خودرو ها بالاتر رفت و با تشکیل استلانتیس ، اومدن پژو رو کردن گاو شیر ده ، با به روز کردن ناوگانشون ( بیشتر برندای ایتالیایی ) با استفاده از پلتفرم و تکنولوژی پژو … ، و البته psa یا همون پژو سیتروئن هم تشنه ی گسترش بازار و سرمایه بود ، چون توی بازارای محدودی وجود داشت ،
و حالا نتیجه شده این ، این ایتالیایی ها به نظر من اصلن تو کار مدیریت خوب نبوده و نیستن ، توی سوپراسپرت سازی کارشون حرف نداره ولی توی مدیریت و خودروی تولید انبوه ساختن هیچ وقت چندان موفق نبودن ، همین فیات با شراکتش با روسیه و فروش ماشیناش در غالب لادا و کشور های بلوک شرق کمونیستی تونست همچین سرمایه ایی به دست بیاره
کلا ایتالیایی ها یه حالت مافیایی دارن پیش میبرن این گروهو
سریع اومدن لانچیا رو احیا کردن ، اونوخت برندای آمریکایی همین طور موندن …
! i M α η δ υ α R
۷ مرداد ۱۴۰۳{{{ Amirsh ..
همین فیات با شراکتش با روسیه و فروش ماشیناش در غالب لادا و کشور های بلوک شرق کمونیستی تونست همچین سرمایه ایی به دست بیاره … }}}
عزیز ، ندونستن عیب نیست …
اما توی دورانی که با یه کلیک میشه 100 سال زندگی رو خوند ، نخوندن دیگه عیبه …
خاندان آنیلی ، ثروت مند ترین خانواده ایتالیایی / اروپایی ، سال 2013 در آمد سالیانشون بیش از 3 برابر درامدهای نفتی کشور ایران بود …
بیش از 60 میلیارد دلار در سال …
مالکیت کمپانی فیات و زیر مجموعه ها …
مالکیت هلدینگ اکسور …
مالکیت کارخانجات هلی کوپتر سازی …
صاحب امتیاز و مالک روزنامه لا استامپا …
مالکیت باشگاه یوونتوس …
سرمایه گذار کلان در حوزه املاک و مستغلات در اروپا و آمریکا …
تولید کننده دستگاهها و لوازم دندانپزشکی …
و …
حالا شما بگو که اینها همه با فروش 2 مدل فیات از رده خارج به روسیه و لهستان بدست اومده ؟؟؟
پناه بر خدا …
Amirsh
۷ مرداد ۱۴۰۳من این ها رو نمیدونستم 😅
درست میگید شما
! i M α η δ υ α R
۷ مرداد ۱۴۰۳عزیزم …
❤️❤️❤️
زندگی فرصت یادگرفتنه …
من خودم از زیر 0 اومدم اینجا …
الان تازه به 0 رسیدم …
Taha Ayoobi
۷ مرداد ۱۴۰۳الان شما صفر باشی ما تو اعداد منفی هم جایی نداریم
! i M α η δ υ α R
۷ مرداد ۱۴۰۳عزیز دلم …
❤️❤️❤️
این چه حرفیه …
ماشاالله اطلاعاتت خیلی هم خوبه طاها جان …
Taha Ayoobi
۷ مرداد ۱۴۰۳خیلی لطف داری،
ممنونم
ایشالا بتونیم از این فرصتی که گفتید خوب استفاده کنیم
رومانی>مالزی>فرانسه
۷ مرداد ۱۴۰۳یه کرایسلر بسازن با پلتفرم پژو و موتور جیپ
ARBT65
۷ مرداد ۱۴۰۳اصلی تمرین عامل شکست استلانتیس کرایسلر هستش که نه تنها خودش هیچگونه فایده ی خاصی برای این اتحاد نداشته، حتی زیر برندهاش که کمی فروش داشتن مثل دوج جیپ و غیره رو به نابودی و فروش کم رسونده به نظرم اگه محصولات پژو رو با نام کرایسلر توی بازار آمریکا عرضه کنه میتونه کمی وضعیت رو بهبود ببخشه
Taha Ayoobi
۷ مرداد ۱۴۰۳مازراتی رو میخوان تعطیل کنن؟
خدا تعطیلتون کنه بی شرف ها، مازراتی حرمت داره.
Alimopar
۷ مرداد ۱۴۰۳هیچ کدوم از برند ها حتی فرانسویا که زیاد باهاشون حال نمیکنم تو این گروه مشکلی ندارن و اکثرشون گذشته پر افتخاری داشتن مخصوصا آمریکاییا و ایتالیایی ها کرایسلر که زمانی خدای نو آوری و اختراعات بود و دوج که تا همین چند سال پیش با انجین های هشت سیلندرش حتی نفس رقیب های هم وطنش هم بریده بود وایپری که یه زمانی خدای پیستها بود که نتونستن همون مسیرو ادامه بدن و سال 2017 به فنا رفت یا ایتالیایی ها که یه زمانی تو رالی، موتور اسپرت یا لوکس سازی زبان زد بودن
مشکل الان فقط مدیریت افتضاح که قطعا از بخور بخور و چپاول سرچشمه میگیره هست چون اگه خالصانه کار کنن هیچ وقت اینطوری نمیشه
تمام برندهای اصیل این گروه همشون از مسیر اصلی و اصالت خودشون منحرف شدن
Taha Ayoobi
۷ مرداد ۱۴۰۳دقیقا 👌👌👌
مهدی
۷ مرداد ۱۴۰۳رشد جمعیت دنیا تقریبا ۰/۰۷ هست که بیشتر این رشد جمعیت ناچیز مربوط به جمعیت غیر مرفح هست که خودرو ندارن. خودروهای برقی و برندهای جدید هم به بازار اضافه شدن خب با این اوصاف چطور باید انتظار داشت که تمام برندهای سنتی اوضاع خوب و رو به رشدی داشته باشن؟ چندتا برند که همشون هم اوضاع فروش تقریبا بدی داشتن جمع شدن یه اعتلاف به اسم استلانتیس به وجود آوردن خب اعتلاف چندتا شرکت شکست خورده که قرار نیست نتیجه مثبتی داشته باشه . یه چیز بدیهی و قابل پیشبینی بود
👊
۷ مرداد ۱۴۰۳اتحاد گداگشنه ها 😂
به خیریهی استلانتیس خوش آمدید
ناهار و جاخواب رایگان . شام با خودتونه
هادی
۷ مرداد ۱۴۰۳الکی غصه برند هایی که تعطیل میشن رو نخورین
آب از آب تکون نمیخوره
صنعت به راهش پر قدرت ادامه میده
مثلا کی دیگه ناراحت تعطیل شدن پونتیاک هست
با اون سابقه درخشان
یا تو صنعت موبایل کی دیگه یاد نوکیا میکنه
تموم شد و رفت
مازراتی و بقیه هم میرن کنار
از یادها فراموش میشن
Taha Ayoobi
۷ مرداد ۱۴۰۳👎👎👎