استلانتیس برای تصمیمگیری درباره اینکه کدامیک از برندهای زیرمجموعه خود را حذف کند دست به ابتکارات جدیدی همچون رقابت شبیه بازی مرکب خواهد زد.
این غول خودروسازی برای تصمیمگیری درباره آینده شرکتهای زیرمجموعه خود مسابقهای همانند سریال بازی مرکب را راهاندازی میکند. پس از ثبت افت فروش قابلتوجه و اعتراف به مسیری پر پیچ و خم، استلانتیس تصمیمهای سختی درباره ۱۴ برند خود خواهد گرفت و هریک از آنها باید برای زنده ماندن با یکدیگر بجنگند. یکی از منابع نزدیک به استلانتیس گفته است:
بله ۱۴ برند زیر یک سقف! واقعیت این است که تعداد چنین برندهایی کمی زیاد است. آیا میدانید ساختن یک خودرو چقدر دشوار است؟ آنهم خودروی خوب؟ ساختن خودروی خوب برای ۱۴ برند؟
این منبع ناشناس میافزاید:
چنین چیزی غیرممکن است و بنابراین ما بی سر و صدا این وضعیت را تغییر میدهیم. همه برندها را در مقابل یکدیگر قرار خواهیم داد تا ببینیم کدامیک از میدان به در میشود. امیدواریم فیات یا جیپ را حفظ کنیم اما در حال حاضر نتیجه نهایی را نمیدانیم. ما سه یا چهار سال مهم را پیش رو داریم اما میخواهیم مسابقهای شبیه بازی مرکب را برگزار کنیم.
فرد نزدیک به استلانتیس ادامه میدهد:
نسخه چراغ قرمز و سبز مسابقه ما چیزهایی مانند تستهای آلایندگی سختگیرانه خواهد بود و برندی که در این رقابت بازنده باشد جای خود را به شرکتهای پاکتر خواهد بود.
گفته میشود هر برندی که نتواند در این تستها پیروز باشد ابتدا به عنوان شرکتی تولید محدود و سفارشی ساز حفظ خواهد شد هرچند انتظار میرود آینده روشنی در انتظار آن نباشد. باید منتظر ماند و دید که سرنوشت این غول خودروسازی پرحاشیه و زیرمجموعههای زیان ده آن چه خواهد بود. به نظر شما، در بازی مرکب استلانتیس، کدام برندها حذف خواهند شد؟
JaMsHiD-B
۱۷ آبان ۱۴۰۳این فرانسوی ها با بیش از سی سال اکونومی سازی باید برنده بشن اگه نشن که ….
فقط باید دعا کرد این غول بی شاخ و دم برند های با اصالتی مثل جیپ پژو فیات رو حذف نکنه
SMS
۱۷ آبان ۱۴۰۳یکی میخواد خودشو حذف کنه
فرشید
۱۸ آبان ۱۴۰۳کامنت ها نشون میده که چقدر تحلیل بعضی از دوستان کم عمق و تینیجریه. مشکلات هولدینگی مثل استلانتیس فراتر از تاورس و مدیریت فرانسوی هاست. یه زمانی برندهای معروف لوازم خانگی فیلیپس، وستینگ هاوس، الکترولوکس، هایر، آدمیرال و… بودند ولی حالا هیچ اثری ازشون نیست چون سونی، پاناسونیک، شارپ، آیوا و بعدتر سامسونگ و ال جی از راه رسیدند. یه زمانی نوکیا، سونی اریکسون، اچ تی سی توی گوشی موبایل پادشاهی میکرند ولی ظرف مدت کوتاهی منقرض شدند چون اپل، سامسونگ، شیائومی و… بازار رو بدست گرفتند. مردم به کیفیت ساخت، قیمت مقرون به صرفه، کارایی، رضایت خریدارها و.. توجه میکنند نه اصالت برند و بزک دوزک های ژورنالیستی وگرنه اگه فقط بحث اصالت مطرح بود که الان تمامی برندهای انگلیسی پادشاهی میکردند.
Saeed
۱۸ آبان ۱۴۰۳فرشید عزیز، سخن شما در کل درست و بجا هست ولی هنوز فیلیپس، الکترولوکس، هایر و حتی وستینگ هاوس به تولید لوازم خانگی مشغولند ولی بازار هدفشون کمی تغییر کرده که از این چند برند، کیفیت فیلیپس و الکترولوکس بالاتر از ال جی و سامسونگ هست. جالب اینجاست که فیلیپس و الکترولوکس باوجودی که برندی اروپایی هستن ولی در بازار شمال آمریکا حضور دارند ولیکن نه در همه زمینه ها
JaMsHiD-B
۱۸ آبان ۱۴۰۳حرف شما درست ولی من ماشین بازم نه خریداری که دنبال آپشن و مقرون به صرفه بودن و قیمت مناسب باشه
خیلیای دیگه توی این سایت هستن که به اصالت هم اهمیت میدن
فرشید
۱۸ آبان ۱۴۰۳جمشید عزیز حتی توی کشورهای خارجی هم واقعیت با پوسترهای روغنی، شوهای تلوزیونی مثل تاپ گیر و مجلات خودرویی متفاوته وگرنه که تاج پادشاهی فروش به جای اینکه روی سر برند های نسبتاً ارزون قیمت ژاپنی باشه روی پونتیاک، اولدزموبیل، کرایسلر و… قرار داشت. بعضی پارامترها از دور مهم هستند ولی وقتی واقعاً قصد خرید داشته باشی و مجبور باشی با هزینه های مداوم مالکیت و نگهداری ماشین مثل قیمت ماشین، هزینه بیمه، پول سرویس های دوره ای مثل تعویض روغن، مصرف سوخت، میزان افت و… روبه رو بشی اولویت ها عوض میشه. موضوع اینه که بازار و حیات کمپانی ها رو مشتری های واقعی که پول خرج میکنن تعیین میکنن (پولی که عموماً ماحصل سال ها کار و زندگیشونه و بینهایت نیست) و نه نوجوون های خیالاتی با اسم ماشین باز که توی رویاهاشون هر ماشینی قابل خریدنه و تنها کشور و اصل و نسب سازنده، تعداد سیلندر و اسب بخار مهمه
Ali.d
۱۷ آبان ۱۴۰۳واقعا هنر میخواد این همه برند نام دار رو با هم نابود کنی
واقعا گل کاشیتد
خاک تو سرتون
Scuderia Ferrari
۱۷ آبان ۱۴۰۳حذف و ادغام برای کاهش هزینه ها تنها راه نجات !!
بریدن شاخ و برگ های اضافه امری ضروری هست
Sara
۱۷ آبان ۱۴۰۳مرگ بر تاوارس
ALI.A.NLANSR
۱۷ آبان ۱۴۰۳استلانتیس جان خودتو حذف کنی خیلی خدمت بزرگی به بشریت کردی تازه خیلی هم بهتره….
Taha Ayoobi
۱۷ آبان ۱۴۰۳خدایا فقط یه نفر پیدا شه تاوارسو خفه کنه.
! i M α η δ υ α R
۱۷ آبان ۱۴۰۳کاش به جای اینکار …
ابتدا :
مدیران ارشد رو یک به یک ، مقابل هم قرار می دادید برای اولین دور این بازی مرکب …
سپس مدیران میانی رو روبروی هم ، وادار به رقابت مرگ و زندگی می کردید …
در نهایت هم مدیران سطح پایین رو مقابل بازاریابان سیب زمینی صفت ، وادار به دوئل مرگ و زندگی می کردید …
جان الکان ح .. م زاده ، رو هم بگذارید برای خودم که با خودم فاینال کامپتیشن رو برگزار کنیم …
می خوام انتقام خون دایی اش ( ادواردو ) رو از تخم و ترکه الکان ها بگیرم …
مازیار
۱۷ آبان ۱۴۰۳رولت روسی هم بد نیست🤣
! i M α η δ υ α R
۱۷ آبان ۱۴۰۳🤣🤣🤣
JaMsHiD-B
۱۷ آبان ۱۴۰۳رولت روسی برای این نچسب های قابلمه تفلون خیلی ترسناکه
اینا تهش باید با هم سنگ کاغذ قیچی بازی کنن😂👌
Amirsh
۱۷ آبان ۱۴۰۳ای خدا ….
چقد اینا مسخره ان
میگه اداره کردن ۱۴ تا برند سخته
خوب ادغام نمیشدید با هم تا سختتون نباشه
اینم توجیه جدیدشونه ، انگار تازه فهمیدن اداره ۱۴ تا برند سخته
اون موقع که تازه اتحادو تشکیل داده بودن سخت نبود
GMA
۱۷ آبان ۱۴۰۳«بله ۱۴ برند زیر یک سقف! واقعیت این است که تعداد چنین برندهایی کمی زیاد است. آیا میدانید ساختن یک خودرو چقدر دشوار است؟ آنهم خودروی خوب؟ ساختن خودروی خوب برای ۱۴ برند؟
چنین چیزی غیرممکن است و بنابراین ما بی سر و صدا این وضعیت را تغییر میدهیم»
واکنش فولکس واگن:🤫😏
غیر ممکن نیست، شماها هنرشو ندارید…
با این وضعیت حقارت بار استلانتیس چهارده تا برند که سهله، چهار تا برند هم نمیتونن سرپا نگه دارن
خیلی راحت برندهایی که کمترینشون ۶۰،۷۰ سال قدمت داره رو بندازن جلو هم ببینن کی دووم میاره کی دووم نمیاره!🤡
وقتی از اول میدونید عرضه انجام کاری رو ندارید بیجا میکنید این همه برند های با سابقه رو که نصفشون بیش از یک قرن فعالیت کردند رو میکشین به قعر چاه!
BMZ
۱۷ آبان ۱۴۰۳اینکار دیوونگی محضه
آمریکایی ها رو برگردون آمریکا
آلفارومئو و مازراتی رو هم بده دست آلمانی ها
در بدترین حالت ممکن بده دست چینیا، اونا هم سرمایه شو دارن هم تکنولوژی و دانشش رو
حداقل اینجوری شاهد از بین رفتن دوج، جیپ، مازراتی، آلفارومئو و رم نیستیم
Spooke
۱۷ آبان ۱۴۰۳کمپانی که بره زیر دست چین دیگه کارش تمومه
الان لوتوس و MG چی ازشون مونده ؟
بعدشم خود طرف باید خریدار باشه . مگه الکیه که الفا و مازراتی رو پرت کنن جلو المان
ارسلان
۱۸ آبان ۱۴۰۳مازراتی و آلفا رومئو رو بدند دست چین ؟! درش و گل بگیرند بهتره…
پژو رو پرت کنند بیرون ، مازراتی و آلفا رو بدند فراری درست میشه!! این دوتا برند کلاس کارشون خیلی بالاتر از این حرفاست که دست استلانتیس آشغال یا چین باشند!
JaMsHiD-B
۱۸ آبان ۱۴۰۳پژو رو پرت کنن بیرون؟
پژو 208 جزو پنج خودروی پرفروش امسال تو اروپا بوده چطور میتونن پرتش کنن بیرون
مهدی
۱۷ آبان ۱۴۰۳بله و چپ به آرزوهای خود میرسد
A1
۱۷ آبان ۱۴۰۳همه ی دلیل موجودیت استلانتیس اداره کردن همه ی این برندا بوده اگه قراره که یکی یکی تعطیلشون کنه و دوج بره کراس اوور تولید بکنه و جیپ ماشیناش چهار سیلندر بشه استلانتیس و تعطیل کنید
سوشیانت
۱۷ آبان ۱۴۰۳نسخه چراغ قرمز و سبز مسابقه ما چیزهایی مانند تستهای آلایندگی سختگیرانه خواهد بود و برندی که در این رقابت بازنده باشد جای خود را به شرکتهای پاکتر خواهد بود.
یعنی معیارشون فقط آلایندگیه!!! هر آسغالی بسازن مهم نیست
سوشیانت
۱۷ آبان ۱۴۰۳نسخه چراغ قرمز و سبز مسابقه ما چیزهایی مانند تستهای آلایندگی سختگیرانه خواهد بود و برندی که در این رقابت بازنده باشد جای خود را به شرکتهای پاکتر خواهد بود.
یعنی معیارشون فقط آلایندگیه!!! هر آشغالی بسازن مهم نیست :/
Kiarash
۱۷ آبان ۱۴۰۳امیدوارم هر ۱۴ تا برند به حالت عادی برگردن و اوج بگیرن چون من خودم به شخصه هر ۱۴ تا برند رو دوست دارم
AliMOPAR
۱۷ آبان ۱۴۰۳کاهش سود تویوتا، ورشکستگی فولکس، بازی مرکب استلانتیس، تامین قوای محرکه بنز توسط چری و و و … داستان داره جالب میشه به روزهای تاریک خودروسازی سلام کنید
امیرحسین
۱۷ آبان ۱۴۰۳روزهای تاریک خودروسازی سلام کنید 😔😔😔😔
محمد
۱۸ آبان ۱۴۰۳روزهای صنعت خودرو تاریک نمیشه بازیگرای صنعت خودرو دارند عوض می شوند.
امیرحسین
۱۷ آبان ۱۴۰۳صلاح خویش را خسروان دانند
M
۱۸ آبان ۱۴۰۳حیف از کمپانیهای ایتالیایی و آمریکایی که بدست مدیریت بد فرانسویها رو به نابودی میروند . اتحادی نامبارک .