کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس درآمد ۱۹ میلیون یورویی در سال ۲۰۲۱ داشته است. بنا به گزارش سالانه استلانتیس، تاوارس بالاترین دستمزد را بین مدیران خودرویی در اروپا طی سال گذشته داشته است. او همچنین میتواند به خاطر بندهای خاص قراردادش با استلانتیس که شامل بستههای تشویقی مالی و سهام است جزو پردرآمدترین مدیران خودرویی دنیا باشد. ارزش این بستههای تشویقی و مالی در طول ۵ سال به حدود ۲۲۰ میلیون یورو میرسد. ابتدا بیایید نگاهی به گزارش سال ۲۰۲۱ داشته باشیم هرچند باید گفت استلانتیس که سال خوبی را پشت سر گذاشت و پیشبینی بسیار مثبتی برای سال جاری دارد اولین خودروساز اروپایی است که گزارش سالانه کامل خود را منتشر میکند.
درآمد کل ۱۹ میلیون یورویی تاوارس به خوبی میتواند بالاتر از درآمد حدود ۸ میلیون یورویی هربرت دایس مدیرعامل گروه فولکسواگن در سال ۲۰۲۰ باشد. شایان ذکر است در این بازه زمانی اولیور زیپس رئیس گروه بی ام و درآمد ۵.۳ میلیون یورویی و اولا کالنیوس رئیس مرسدس بنز درآمد ۵.۹ میلیون دلاری داشتهاند. لوکا دِ مئو مدیرعامل رنو در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ درآمد ۲.۵ میلیون دلاری داشته است که برای کل سال میتواند حدود ۵ میلیون یورو باشد. برای پیدا کردن نزدیکترین رقیب تاوارس از نظر دستمزد باید نگاهی به آمریکا داشته باشیم جایی که ماری بارا مدیرعامل جنرال موتورز درآمد ۲۱.۶ میلیون دلاری (حدود ۱۹.۵ میلیون یورو) داشته است. آنچه در سال گذشته به تاوارس پرداخته شده است بیش از دو برابر درآمد ۷.۶ میلیون او در سال ۲۰۱۹ به عنوان رئیس گروه پژو-سیتروئن بوده است.
دستمزد تاوارس در سال ۲۰۲۰ اعلام نشده است و دلیل آن نیز ادغام شدن پژو-سیتروئن با فیات-کرایسلر در ۲۱ ژانویه ۲۰۲۱ بوده است. تاوارس در آینده نیز دستمزد خوبی خواهد داشت و این را اتوموتیونیوز اروپا بر اساس قرارداد ۵ سالهاش میگوید که شامل ۵ بند مختلف است. اگر تاوارس به تمامی اهداف و برنامههای شرکت دست پیدا کند تا سال ۲۰۲۶ بیش از ۲۲۰ میلیون یورو دریافت خواهد کرد. احتمالاً به این فکر میکنید که فرانسه چه نگاهی به ارقام خواهد داشت زیرا دولت این کشور ۶ درصد سهام استلانتیس را در اختیار دارد. سیاستمداران فرانسوی به خاطر دستمزدهای بالای مدیران در این کشور تحتفشار بودهاند. دولت در سال ۲۰۱۶ که سهم زیادی در رنو داشت علیه بستههای تشویقی کارلوس گوسن مدیرعامل آن زمان رنو رای داد. وزیر اقتصاد فرانسه در آن زمان امانوئل مکرون بود که هماکنون رئیسجمهور این کشور است. پس از مخالفت هیئتمدیره رنو با تصمیم دولت دراینباره، دولت قانون جدیدی را تصویب کرد که باعث سختتر شدن پرداخت دستمزدهای زیاد به مدیران میشد.
استلانتیس نگرانی چندانی دراینباره نخواهد داشت زیرا بهصورت رسمی یک کمپانی چندملیتی است. نکته جالب اینکه بیشترین دستمزد یک مدیر خودرویی در سال ۲۰۲۱ به کسی اختصاص داشته است که هرگز یک روز هم در استلانتیس کار نکرده است: سرجیو مارکیونه! استلانتیس ۲۶ میلیون یورو را به رئیس اسبق فیات-کرایسلر پرداخته است، کسی که در سال ۲۰۱۸ درگذشت.
1123
۱۳ اسفند ۱۴۰۰ایلان ماسک: HOLD MY BEAR
مردیم از خوشی
۱۳ اسفند ۱۴۰۰آینده استلانتیس مشخص میکنه لایق همچین حقوقی هست یا نه
Mad.z.Max
۱۴ اسفند ۱۴۰۰اونی که نوشتی خرس هست
RKH7787
۱۴ اسفند ۱۴۰۰beer*
bear ینی خرس
NAVID۰۰۹۸
۱۳ اسفند ۱۴۰۰نوش جونش .
نوش جون هر مدیری که هولدینگها را از گرداب خارج میکند .
اینها میلیارد دلاری درآمد کسب میکنند برای شرکتهایی که خطر ورشکستگی بیخ گوششان هست و مطمئناً با شرط و شروط وارد کارزارها میشوند !
به نظر من ، حقوق مدیران ما لایقشان است که شبها خواب ندارند و روزها نهار ندارند از بس که به فکر خدمت و کارگشایی هستند ، دست تمامشان را میلیسانم ، مظلومان خدمتگذار ، خدا نکند کارتان گیرشان بیوفتد ، از ناراحتی این که چرا اینقدر زحمت میکشند به گریه میوفتید !!!!!
زیزیگولو
۱۳ اسفند ۱۴۰۰یه مدیر خوب اگه نگرش و علم و توانایی بالایی داشته باشه میتونه رو روحیه کارمندا و کارگرا تاثیر بزاره و روحیه شونو بالا ببره و الهام بخش اونا باشه و باعث بشه از کاری که میکنن لذت ببرن که این باعث میشه کارایی و بازده یه کمپانی بالا بره ……. پس کارلوس تاوارس استحقاقش رو داره که همچین دستمزدی بگیره
شاعر
۱۳ اسفند ۱۴۰۰از اینکه جیپ و داج و رم و کرایسلر زیر مجموعه استلانتیس هستند احساس خوبی ندارم
احساس میکنم گند میزنن به تمام محصولات محبوبشون
Amiri
۱۳ اسفند ۱۴۰۰درسته دوست خوب
Amiri
۱۳ اسفند ۱۴۰۰حقش که این همه پول بگیره
کیفیت خارق العاده
زیبا بودن خودرو
کوبیده
۱۳ اسفند ۱۴۰۰کیلیان امباپه بازیکن پاریس قراره سالی 50 بهش بدن کسی چیزی نمیگه این بنده خدا کلی تاثیر مثبت رو خودرو سازی میذاره همه صداشون در اومده