پس از ۲۱ سال حضور پر فراز و نشیب در بازار ایران، ظاهرا ایرانخودرو برای توقف تولید پژو ۲۰۶ آماده میشود.
امروز خبری مهم در پایگاه اطلاعرسانی ایرانخودرو ایکوپرس و رسانههای داخلی منتشر شد که از خاتمه تولید هاچبک محبوب پژو ۲۰۶ در ایرانخودرو خبر میداد. اگرچه خبر موردبحث از خروجی خبرگزاری ایکوپرس ایرانخودرو حذف شده اما احتمال دارد در آینده نزدیک و با اتمام تعهدات قبلی ایرانخودرو شاهد وداع ۲۰۶ با بازار باشیم. به گزارش خبرگزاری تسنیم، در راستای سیاست گروه صنعتی ایرانخودرو مبنی بر توسعه محصولات و عرضه محصولات جدید و بهروز، خودروی پژو ۲۰۶ از مدار تولید خارج خواهد شد.
با توجه به راهبرد گروه صنعتی ایرانخودرو در طرح تحول کیفیت محصولات که از بهمنماه سال گذشته تدوین شده و در حال اجراست و در راستای عمل به فرامین هشت مادهای رئیسجمهور، توقف تولید محصولات قدیمی و جایگزینی آنها با خودروهای بهروز و جدید در دستور کار این خودروساز قرار دارد تا رضایتمندی مشتریان افزایش یابد. بر همین اساس، در سال جاری دو خودروی سمند و پژو ۴۰۵ از خط تولید خارج شد و این بار محصول پژو ۲۰۶ در آستانه توقف تولید قرار دارد. به این ترتیب، این محصول که در زمره محصولات پرطرفدار ایرانخودرو قرار دارد، در اسفندماه امسال و پس از تحقق تعهدات به مشتریان از خط تولید خارج میشود. بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته، دو خودروی پژو ۲۰۷ مجهز به موتور TU3 و محصول پروژه TF21 که در سال آینده به تولید انبوه میرسند، جایگزین ۲۰۶ خواهند شد. گفتنی است، گروه صنعتی ایرانخودرو در راستای اجرای طرح تحول کیفیت محصولات، در سال جاری در بخش سواری از دو محصول جدید رونمایی کرده که طبق برنامه در سال آینده به مرحله تولید انبوه خواهند رسید و همچنین محصولات فعلی را توسعه و بهبود بخشیده است.
احتمال عرضه پژو ۲۰۷ با داشبورد ۲۰۶!
نکته عجیب آنکه با نگاهی به سایت ایرانخودرو میتوانید شاهد خودرویی با نام پژو ۲۰۷ تیپ ۵ باشید که از داشبورد و جزئیات دکوراتیو مشابه ۲۰۶ استفاده میکند! به عبارت دیگر ممکن است در آینده خودروی ۲۰۷ با طراحی داخلی ۲۰۶ تولید شود که آنهم از عجایب روزگار خواهد بود. همچنین باید گفت همگام با انتشار خبر پایان تولید ۲۰۶ در ایرانخودرو شاهد افزایش قیمت آن در بازار هستیم بهگونهای که نمونههای صفرکیلومتر آن در حال حاضر قیمتی حدود ۴۷۵ میلیون تومان دارند.
مقالات مرتبط:
به دلیل محدودیت بر واردات، پژو ۲۰۶ یکی از محبوبترین هاچبک های بازار به ایران به شمار میرود که باوجود افزایش قیمت و کاهش کیفیت آن در سالهای اخیر همچنان با تقاضای بالا مواجه است. این خودرو از اوایل دهه هشتاد شمسی در کشورمان در حال تولید است و شاید بتوان آن را از معدود محصولات بهروز شرکت ایرانخودرو در زمان عرضهاش برشمرد. پژو ۲۰۶ در سرزمین مادری خود، یعنی فرانسه، بهطور رسمی در تاریخ ۱۰ سپتامبر سال ۱۹۹۸ میلادی، متولد شد و تا سال ۲۰۱۰ میلادی هم در مدار تولید بود. البته با احتساب زمان تولید مدل ۲۰۶+، این تاریخ تا دو سال دیگر هم ادامه یافت که در جای خود یک رکورد بهحساب میآید و دلیل اصلی این امر را هم تنها میتوان در میزان فروش بالای آن جستجو نمود، امری که حتی تا آخرین روزهای حیاتش، کمابیش برقرار بود.
طراح نسخه معمولی پژو ۲۰۶، شخصی به نام ژرارد والتر (GéRARD WALTR) بود و منصفانه باید گفت که نامبرده در زمان خود یک شاهکار را خلق نمود، خودرویی که به لحاظ رعایت اصول زیبایی و آئرودینامیک، در آن دوره واقعاً کمنظیر بود و حتی با گرانتر از خود نیز رقابت میکرد، فقط کافی است که طرح پژو ۲۰۶ را با خیل رقبای محافظهکار و یا حتی زشت! ژاپنی، کرهای، آلمانیاش در آن ایام قیاس نماییم تا این مطلب را بهتر درک کنیم. در ایران ما نیز، تب خرید ۲۰۶ در اوایل تولیدش بسیار شدید بود و این خودرو نقل هر محفل و مجلسی بود و تملک آن، ثروت و مکنت صاحبانش را بازتاب میداد. برای آشنایی با انواع تیپهای پژو ۲۰۶ میتوانید مطلب زیر را مطالعه فرمایید.
معرفی انواع تیپ های پژو ۲۰۶ + جدول مقایسه
HR3
۲۴ بهمن ۱۴۰۱خوب داشبورد اصلیش همونه در واقع این 207 نیست 206 هست
Amiro
۲۴ بهمن ۱۴۰۱در اصل 206+ پلاس هست
Amard
۲۴ بهمن ۱۴۰۱سوال درست ایا 206 با داشبورد چراغ جدید و مقداری زیادی پلاستیک خشک بی کیفیت قرار با چند برابر قیمت بره تو پاچه ملت جواب بله چون ایمنی 2000 درصد بالا رفت با تعویض چراغ قدرت موتور و شتاب زیر 3 ثانیه هست با تعویض داشبرد
مهرانیان
۲۴ بهمن ۱۴۰۱احتمال عرضه ۲۰۷ با داشبورد ۲۰۶ = احتمال عرضه ۲۰۶ با چراغ ۲۰۷
RENAULT5
۲۴ بهمن ۱۴۰۱خب ببینید ۲۰۶,توقف تولید شد جاش اینو دادن
از ۲۰۷ دنده ای ایران خودرو ارزون تر هست این
زیزیگولو
۲۴ بهمن ۱۴۰۱هر چقدر دلار بالا پایین بشه هر چقدر ملت فقیرو پولدار بشن بازم نمیشه تشخیص بدی راننده 206 پولداره یا بدبخت!!!!!
علی جردن
۲۴ بهمن ۱۴۰۱الان ماشین دوم پولدارا فقط دناپلاس و راناپلاس هست دیگه گذشت اون زمان که می گید
حسین
۲۵ بهمن ۱۴۰۱یعنی ۲۰۷ اتومات سقف شیشه ای را ول کردن ، رانا پلاس با اون داشبورد مسخره گرفتن؟
علی جردن
۲۶ بهمن ۱۴۰۱اتفاقا اگر از نزدیک تو کابین ۲۰۷ و رانا پلاس بشینید متوجه میشین هم کیفیت مونتاژ ۲۰۷ خیلی بی کیفیته و انصافا راناپلاس در کیفیت مونتاژ خیلی عالی عمل کرده و هم اینکه از نزدیک طراحی داشبورد راناپلاس با جیر رودری و طرح فیبر کربن از داشبورد فول پلاستیک ۲۰۷ قشنگتره
Jalk
۲۴ بهمن ۱۴۰۱داشبرد ۲۰۶ .
کیفیت کمتر از ۴۰۵
قیمت ۳۰۸ فول اصل .
amir
۲۴ بهمن ۱۴۰۱یه بمب بخوره وسط ایران خودرو یه ملت راحت شن بخدا!
NAVID۰۰۹۸
۲۴ بهمن ۱۴۰۱داداش ، به صورت نامحسوس یه اسپورتیج بنداز وسط کارخونه ایرانخودرو ، اَثَر انفجاریش از بمب اتم بیشتره🤣👋🏻!
شهاب
۲۴ بهمن ۱۴۰۱نوید برو بخواب وگرنه فردا دیر میرسی مدرسه و میای میگی : بازم مدرسه م دیر شد😁😁😁
MASOUD 0099
۲۵ بهمن ۱۴۰۱یه چندتا تویوتا بزار کنار کارخانه بعد هم زمان حرکت کنن چرخاشون یه دفه در بیاد دیوار ها میشکنند و سقف می ریزه
کرگدن باواریا
۲۴ بهمن ۱۴۰۱جای بهتری هم هست…
وگرنه ایرانخودرو یه زمانی افتخار ما ایرانی ها بود.
آرین
۲۴ بهمن ۱۴۰۱قطعا این هم مثل 405 حذف میشه و کسی که از خانواده 206 بخواد ماشین بخره مجبوره دوبل برای 207 هزینه کنه.
206 تیپ 5 هم بخاطر همین حذف شد چون فقط یک تعداد محدود موتور tu میتونستن تهیه کنن و میخواستن خریدار رو مجبور کنن همراهش لوازم بیشتر و گرونتری بخره.
911
۲۴ بهمن ۱۴۰۱همینو کم داشتیم…
می خوان فیس لیفت رو برگردونن به زمان قبل فیس لیفت.
RENAULT5
۲۴ بهمن ۱۴۰۱۲۰۷معمولی رو تولید میکنن
این یه نسخه ارزون تره
Genius
۲۴ بهمن ۱۴۰۱هر کی خیال کرده ۲۰۷ آی بجز فیس لیفت ۲۰۶ چیز خاصی هست باید روی مطالعه و افزایش سواد فنی خودش خیلی کار کنه!!ما تو ایران هیچوقت ۲۰۷ واقعی رو ندیده ایم
علی جردن
۲۴ بهمن ۱۴۰۱من خودم پژو ۲۰۶ پانزده سال پیش عاشقش بودم الان حقیقتا تو سال ۱۴۰۱ دیگه خیلی خیلی قدیمی شده فرمانش خیلی شبیه فرمان پرایده روی فرمان هیچ دکمه ایی نداره باید باز نشسته شه بجاش راناپلاس هست که دقیقا همون پلت فرم و موتور و اتاق رو با امکانات بیشتر (کروز کنترل و دکمه های روی فرمان) هست اون بمونه روی خط تولید الکی پول آرم شیرنشان فیک پژو رو از مون گرفتن درحالی که همه چیش با راناپلاس یکیه
فرامرز
۲۴ بهمن ۱۴۰۱دوست عزیز همون رانا که میگی دقیقا خود ۲۰۶ هستش و اگه ۲۰۶ نبود رانایی وجود نداشت پس شیر الکی پول نگرفته
دوتا پلتفرم شیر رو از ویران خودرو بگیری هیچی واسش نمیمونه دوست من
علی جردن
۲۴ بهمن ۱۴۰۱آخه چرا به یه پژو ۲۰۶sd چند صد میلیون تومان بخاطر یه آرم شیرنشان گرون تر پول بدیم در حالی که راناپلاس دقیقا همون ماشینه با آپشن های بیشتر (دی لایت _ کروز _ دکمه های رو فرمان و … ) چرا
Souls_Master
۲۴ بهمن ۱۴۰۱رفتم روی کلمه پژو ۲۰۶ که داخل مقاله هاید شده زدم و یکی از مقالات سال ۹۷ رو مطالعه کردم و بعد کامنت ها رو که خوندم مغزم سوت میکشید،واقعا طی۴سال چقدر اوضاع عوض شده.
مهرانیان
۲۵ بهمن ۱۴۰۱درود و سپاس. کار شما رو انجام دادم و در گوگل نوشتم ۲۰۶ کا و منم خوندم.کامنتهای سال 90 که 206 14 میلیون بوده.
R
۲۴ بهمن ۱۴۰۱بدم میاد از این شکل تخم مرغیش حال بهم زنه ۲۰۷ هم تو ایران نداریم همون ۲۰۶ پلاسه که فرم چراغاش زشت تر شده همونطور که پراید از بین نرفته و به اسم تیبا داره فروش میره اینم مثل همون
TESLA
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ما تو ایران چیزی به اسم 207 نداریم ، اینایی که تو خیابون میبنید پشتش نوشته 207 در واقع 206 پلاس هست ( 207 واقعی پلتفرمش کلا با 206 فرق داره )
محمد
۲۵ بهمن ۱۴۰۱مثل پرشیا که اصلا تو فرانسه وجود نداره، پرشیا فقط یه فیس لیفت از ۴۰۵ و یه کپی از پژو ۴۰۶ به حساب میاد
TESLA
۲۴ بهمن ۱۴۰۱باز هم مسخره بازیشون شروع شد 😒😒😒 ، کاش به جای این کار های پوچ و بیهوده یکم به فکر افزایش کیفیت ساخت و ایمنی محصولاتشون بودن ( شما هم حتما دیدید که آلیاژ بدنه محصولات جدید ویران خودرو به حدی داغون هست که با دست بالا و پایین میره و خیلی ها بر این باورند که از قوطی روغن نباتی ساخته شده و متاسفانه همینطوری هم هست ) 😒😒😒
علی
۲۵ بهمن ۱۴۰۱خب همون ۲۰۶ رو تولید کنین فقط پشتش بنویسین ۲۰۷، باور کنید جواب میده ، ملت پایه ان
Behnam1012
۲۵ بهمن ۱۴۰۱این چه کاریه
میخواستن نمونه ارزون تر بزنن ، داشبورد دویست و هفت قدیم میذاشتن ، یعنی بدون مانیتور و با فرمان قدیمی !
الان داشبورد بجز مانیتور فقط ظاهری تغییر کرده مگه یه نیمچه داشبورد بالایی چقدر اختلاف قیمت میتونه داشته باشه !!!
SLR _ 722
۲۶ بهمن ۱۴۰۱هر کی قصد مهاجرت داره بیاد باهم یک مقاله کار کنیم در حد ژورنال های درجه یک جهانی ، توی اون هم بررسی کنیم اثر سپر ، چراغ و طرح کاپوت برای ایمنی خودرو . بعدش هم نتیجه بگیریم اگه شرکت های بزرگ خودرو سازی بجای پلتفرم ، سپر رو عوض میکردن مشکل حل میشد و این همه پول هم دور ریخته نمی شد .
الان ۲۰۶ با ۲۰۷ i که فرقش تو همون سپر هست ، ۴۰۵ و پارس هم فرقش همون سپر هست ، سمند و سورن هم که فرقش سپر هست ، جالب تر اینکه تیبا و کوییک هم فرقش سپر هست . پس نتیجه میگیریم مشکل از سپرها هست نه از بدنه و شاسی ( که البته منطقی هم هست وگرنه اسمش سپر نمیبود میشد مثلا پوسته پلاستیکی )
فرامرز
۲۶ بهمن ۱۴۰۱🤣🤣👍👍🤦♂️🤦♂️😭😭