ایران خودروپژو

آیا تولید پژو 206 ایران‌خودرو متوقف می‌شود؟ احتمال عرضه 207 با داشبورد 206!

پس از ۲۱ سال حضور پر فراز و نشیب در بازار ایران، ظاهرا ایران‌خودرو  برای توقف تولید پژو ۲۰۶ آماده می‌شود.

امروز خبری مهم در پایگاه اطلاع‌رسانی ایران‌خودرو ایکوپرس و رسانه‌های داخلی منتشر شد که از خاتمه تولید هاچبک محبوب پژو ۲۰۶ در ایران‌خودرو خبر می‌داد. اگرچه خبر موردبحث از خروجی خبرگزاری ایکوپرس ایران‌خودرو حذف شده اما احتمال دارد در آینده نزدیک و با اتمام تعهدات قبلی ایران‌خودرو شاهد وداع ۲۰۶ با بازار باشیم. به گزارش خبرگزاری تسنیم، در راستای سیاست گروه صنعتی ایران‌خودرو مبنی بر توسعه محصولات و عرضه محصولات جدید و به‌روز، خودروی پژو ۲۰۶ از مدار تولید خارج خواهد شد.

با توجه به راهبرد گروه صنعتی ایران‌خودرو در طرح تحول کیفیت محصولات که از بهمن‌ماه سال گذشته تدوین شده و در حال اجراست و در راستای عمل به فرامین هشت ماده‌ای رئیس‌جمهور، توقف تولید محصولات قدیمی و جایگزینی آن‌ها با خودروهای به‌روز و جدید در دستور کار این خودروساز قرار دارد تا رضایتمندی مشتریان افزایش یابد. بر همین اساس، در سال جاری دو خودروی سمند و پژو ۴۰۵ از خط تولید خارج شد و این بار محصول پژو ۲۰۶ در آستانه توقف تولید قرار دارد. به این ترتیب، این محصول که در زمره محصولات پرطرفدار ایران‌خودرو قرار دارد، در اسفندماه امسال و پس از تحقق تعهدات به مشتریان از خط تولید خارج می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، دو خودروی پژو ۲۰۷ مجهز به موتور TU3 و محصول پروژه TF21 که در سال آینده به تولید انبوه می‌رسند، جایگزین ۲۰۶ خواهند شد. گفتنی است، گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای اجرای طرح تحول کیفیت محصولات، در سال جاری در بخش سواری از دو محصول جدید رونمایی کرده که طبق برنامه در سال آینده به مرحله تولید انبوه خواهند رسید و همچنین محصولات فعلی را توسعه و بهبود بخشیده است.

احتمال عرضه پژو ۲۰۷ با داشبورد ۲۰۶!

نکته عجیب آنکه با نگاهی به سایت ایران‌خودرو می‌توانید شاهد خودرویی با نام پژو ۲۰۷ تیپ ۵ باشید که از داشبورد و جزئیات دکوراتیو مشابه ۲۰۶ استفاده می‌کند! به عبارت دیگر ممکن است در آینده خودروی ۲۰۷ با طراحی داخلی ۲۰۶ تولید شود که آن‌هم از عجایب روزگار خواهد بود. همچنین باید گفت همگام با انتشار خبر پایان تولید ۲۰۶ در ایران‌خودرو شاهد افزایش قیمت آن در بازار هستیم به‌گونه‌ای که نمونه‌های صفرکیلومتر آن در حال حاضر قیمتی حدود ۴۷۵ میلیون تومان دارند.

مقالات مرتبط:

به دلیل محدودیت بر واردات، پژو ۲۰۶ یکی از محبوب‌ترین هاچبک های بازار به ایران به شمار می‌رود که باوجود افزایش قیمت و کاهش کیفیت آن در سال‌های اخیر همچنان با تقاضای بالا مواجه است. این خودرو از اوایل دهه هشتاد شمسی در کشورمان در حال تولید است و شاید بتوان آن را از معدود محصولات به‌روز شرکت ایران‌خودرو در زمان عرضه‌اش برشمرد. پژو ۲۰۶ در سرزمین مادری خود، یعنی فرانسه، به‌طور رسمی در تاریخ ۱۰ سپتامبر سال ۱۹۹۸ میلادی، متولد شد و تا سال ۲۰۱۰ میلادی هم در مدار تولید بود. البته با احتساب زمان تولید مدل ۲۰۶+، این تاریخ تا دو سال دیگر هم ادامه یافت که در جای خود یک رکورد به‌حساب می‌آید و دلیل اصلی این امر را هم تنها می‌توان در میزان فروش بالای آن جستجو نمود، امری که حتی تا آخرین روزهای حیاتش، کمابیش برقرار بود.

طراح نسخه معمولی پژو ۲۰۶، شخصی به نام ژرارد والتر (GéRARD WALTR) بود و منصفانه باید گفت که نامبرده در زمان خود یک شاهکار را خلق نمود، خودرویی که به لحاظ رعایت اصول زیبایی و آئرودینامیک، در آن دوره واقعاً کم‌نظیر بود و حتی با گران‌تر از خود نیز رقابت می‌کرد، فقط کافی است که طرح پژو ۲۰۶ را با خیل رقبای محافظه‌کار و یا حتی زشت! ژاپنی، کره‌ای، آلمانی‌اش در آن ایام قیاس نماییم تا این مطلب را بهتر درک کنیم. در ایران ما نیز، تب خرید ۲۰۶ در اوایل تولیدش بسیار شدید بود و این خودرو نقل هر محفل و مجلسی بود و تملک آن، ثروت و مکنت صاحبانش را بازتاب می‌داد. برای آشنایی با انواع تیپ‌های پژو ۲۰۶ می‌توانید مطلب زیر را مطالعه فرمایید.

معرفی انواع تیپ های پژو ۲۰۶ + جدول مقایسه

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. HR3

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (241 ديدگاه)

    خوب داشبورد اصلیش همونه در واقع این 207 نیست 206 هست

    موافقم 64
    مخالفم 3
    1. Amiro

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (397 ديدگاه)

      در اصل 206+ پلاس هست

      موافقم 63
      مخالفم 3
    2. Amard

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      سوال درست ایا 206 با داشبورد چراغ جدید و مقداری زیادی پلاستیک خشک بی کیفیت قرار با چند برابر قیمت بره تو پاچه ملت جواب بله چون ایمنی 2000 درصد بالا رفت با تعویض چراغ قدرت موتور و شتاب زیر 3 ثانیه هست با تعویض داشبرد

      موافقم 12
      مخالفم 1
    3. مهرانیان

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (58 ديدگاه)

      احتمال عرضه ۲۰۷ با داشبورد ۲۰۶ = احتمال عرضه ۲۰۶ با چراغ ۲۰۷

      موافقم 65
      مخالفم 1
    4. RENAULT5

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      خب ببینید ۲۰۶,توقف تولید شد جاش اینو دادن
      از ۲۰۷ دنده ای ایران خودرو ارزون تر هست این

      موافقم 30
      مخالفم 3
  2. زیزیگولو

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    هر چقدر دلار بالا پایین بشه هر چقدر ملت فقیرو پولدار بشن بازم نمیشه تشخیص بدی راننده 206 پولداره یا بدبخت!!!!!

    موافقم 92
    مخالفم 10
    1. علی جردن

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      الان ماشین دوم پولدارا فقط دناپلاس و راناپلاس هست دیگه گذشت اون زمان که می گید

      موافقم 24
      مخالفم 83
      1. حسین

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (3004 ديدگاه)

        یعنی ۲۰۷ اتومات سقف شیشه ای را ول کردن ، رانا پلاس با اون داشبورد مسخره گرفتن؟

        موافقم 36
        مخالفم 4
        1. علی جردن

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          اتفاقا اگر از نزدیک تو کابین ۲۰۷ و رانا پلاس بشینید متوجه میشین هم کیفیت مونتاژ ۲۰۷ خیلی بی کیفیته و انصافا راناپلاس در کیفیت مونتاژ خیلی عالی عمل کرده و هم اینکه از نزدیک طراحی داشبورد راناپلاس با جیر رودری و طرح فیبر کربن از داشبورد فول پلاستیک ۲۰۷ قشنگتره

          موافقم 7
          مخالفم 5
  3. Jalk

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داشبرد ۲۰۶ .
    کیفیت کمتر از ۴۰۵
    قیمت ۳۰۸ فول اصل .

    موافقم 50
    مخالفم 2
  4. amir

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (522 ديدگاه)

    یه بمب بخوره وسط ایران خودرو یه ملت راحت شن بخدا!

    موافقم 99
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      داداش ، به صورت نامحسوس یه اسپورتیج بنداز وسط کارخونه ایران‌خودرو ، اَثَر انفجاریش از بمب اتم بیشتره🤣👋🏻!

      موافقم 41
      مخالفم 36
      1. شهاب

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (251 ديدگاه)

        نوید برو بخواب وگرنه فردا دیر میرسی مدرسه و میای میگی : بازم مدرسه م دیر شد😁😁😁

        موافقم 53
        مخالفم 9
      2. MASOUD 0099

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (423 ديدگاه)

        یه چندتا تویوتا بزار کنار کارخانه بعد هم زمان حرکت کنن چرخاشون یه دفه در بیاد دیوار ها میشکنند و سقف می ریزه

        موافقم 10
        مخالفم 5
    2. کرگدن باواریا

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (778 ديدگاه)

      جای بهتری هم هست…
      وگرنه ایرانخودرو یه زمانی افتخار ما ایرانی ها بود.

      موافقم 43
      مخالفم 3
  5. آرین

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (444 ديدگاه)

    قطعا این هم مثل 405 حذف میشه و کسی که از خانواده 206 بخواد ماشین بخره مجبوره دوبل برای 207 هزینه کنه.
    206 تیپ 5 هم بخاطر همین حذف شد چون فقط یک تعداد محدود موتور tu میتونستن تهیه کنن و میخواستن خریدار رو مجبور کنن همراهش لوازم بیشتر و گرونتری بخره.

    موافقم 42
    مخالفم 1
  6. 911

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (600 ديدگاه)

    همینو کم داشتیم…
    می خوان فیس لیفت رو برگردونن به زمان قبل فیس لیفت.

    موافقم 35
    مخالفم 1
    1. RENAULT5

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      ۲۰۷معمولی رو تولید میکنن
      این یه نسخه ارزون تره

      موافقم 25
      مخالفم 1
  7. Genius

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    هر کی خیال کرده ۲۰۷ آی بجز فیس لیفت ۲۰۶ چیز خاصی هست باید روی مطالعه و افزایش سواد فنی خودش خیلی کار کنه!!ما تو ایران هیچوقت ۲۰۷ واقعی رو ندیده ایم

    موافقم 44
    مخالفم 1
  8. علی جردن

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    من خودم پژو ۲۰۶ پانزده سال پیش عاشقش بودم الان حقیقتا تو سال ۱۴۰۱ دیگه خیلی خیلی قدیمی شده فرمانش خیلی شبیه فرمان پرایده روی فرمان هیچ دکمه ایی نداره باید باز نشسته شه بجاش راناپلاس هست که دقیقا همون پلت فرم و موتور و اتاق رو با امکانات بیشتر (کروز کنترل و دکمه های روی فرمان) هست اون بمونه روی خط تولید الکی پول آرم شیرنشان فیک پژو رو از مون گرفتن درحالی که همه چیش با راناپلاس یکیه

    موافقم 38
    مخالفم 14
    1. فرامرز

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      دوست عزیز همون رانا که میگی دقیقا خود ۲۰۶ هستش و اگه ۲۰۶ نبود رانایی وجود نداشت پس شیر الکی پول نگرفته
      دوتا پلتفرم شیر رو از ویران خودرو بگیری هیچی واسش نمیمونه دوست من

      موافقم 38
      مخالفم 3
      1. علی جردن

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        آخه چرا به یه پژو ۲۰۶sd چند صد میلیون تومان بخاطر یه آرم شیرنشان گرون تر پول بدیم در حالی که راناپلاس دقیقا همون ماشینه با آپشن های بیشتر (دی لایت _ کروز _ دکمه های رو فرمان و … ) چرا

        موافقم 31
        مخالفم 11
  9. Souls_Master

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (138 ديدگاه)

    رفتم روی کلمه پژو ۲۰۶ که داخل مقاله هاید شده زدم و یکی از مقالات سال ۹۷ رو مطالعه کردم و بعد کامنت ها رو که خوندم مغزم سوت میکشید،واقعا طی۴سال چقدر اوضاع عوض شده.

    موافقم 24
    مخالفم 1
    1. مهرانیان

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (58 ديدگاه)

      درود و سپاس. کار شما رو انجام دادم و در گوگل نوشتم ۲۰۶ کا و منم خوندم.کامنتهای سال 90 که 206 14 میلیون بوده.

      موافقم 11
      مخالفم 1
  10. R

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    بدم میاد از این شکل تخم مرغیش حال بهم زنه ۲۰۷ هم تو ایران نداریم همون ۲۰۶ پلاسه که فرم چراغاش زشت تر شده همونطور که پراید از بین نرفته و به اسم تیبا داره فروش میره اینم مثل همون

    موافقم 26
    مخالفم 5
  11. TESLA

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    ما تو ایران چیزی به اسم 207 نداریم ، اینایی که تو خیابون میبنید پشتش نوشته 207 در واقع 206 پلاس هست ( 207 واقعی پلتفرمش کلا با 206 فرق داره )

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مثل پرشیا که اصلا تو فرانسه وجود نداره، پرشیا فقط یه فیس لیفت از ۴۰۵ و یه کپی از پژو ۴۰۶ به حساب میاد

      موافقم 5
      مخالفم 1
  12. TESLA

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    باز هم مسخره بازیشون شروع شد 😒😒😒 ، کاش به جای این کار های پوچ و بیهوده یکم به فکر افزایش کیفیت ساخت و ایمنی محصولاتشون بودن ( شما هم حتما دیدید که آلیاژ بدنه محصولات جدید ویران خودرو به حدی داغون هست که با دست بالا و پایین میره و خیلی ها بر این باورند که از قوطی روغن نباتی ساخته شده و متاسفانه همینطوری هم هست ) 😒😒😒

    موافقم 27
    مخالفم 3
  13. علی

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (112 ديدگاه)

    خب همون ۲۰۶ رو تولید کنین فقط پشتش بنویسین ۲۰۷، باور کنید جواب میده ، ملت پایه ان

    موافقم 20
    مخالفم 1
  14. Behnam1012

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (994 ديدگاه)

    این چه کاریه
    میخواستن نمونه ارزون تر بزنن ، داشبورد دویست و هفت قدیم میذاشتن ، یعنی بدون مانیتور و با فرمان قدیمی !
    الان داشبورد بجز مانیتور فقط ظاهری تغییر کرده مگه یه نیمچه داشبورد بالایی چقدر اختلاف قیمت می‌تونه داشته باشه !!!

    موافقم 4
    مخالفم 1
  15. SLR _ 722

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    هر کی قصد مهاجرت داره بیاد باهم یک مقاله کار کنیم در حد ژورنال های درجه یک جهانی ، توی اون هم بررسی کنیم اثر سپر ، چراغ و طرح کاپوت برای ایمنی خودرو . بعدش هم نتیجه بگیریم اگه شرکت های بزرگ خودرو سازی بجای پلتفرم ، سپر رو عوض میکردن مشکل حل میشد و این همه پول هم دور ریخته نمی شد .

    الان ۲۰۶ با ۲۰۷ i که فرقش تو همون سپر هست ، ۴۰۵ و پارس هم فرقش همون سپر هست ، سمند و سورن هم که فرقش سپر هست ، جالب تر اینکه تیبا و کوییک هم فرقش سپر هست . پس نتیجه میگیریم مشکل از سپرها هست نه از بدنه و شاسی ( که البته منطقی هم هست وگرنه اسمش سپر نمی‌بود میشد مثلا پوسته پلاستیکی )

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. فرامرز

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      🤣🤣👍👍🤦‍♂️🤦‍♂️😭😭

      موافقم 4
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا