پژو 205GTI کلاسیک جدیدترین خودرویی است که فرایند بازتولید خود و استفاده از تکنولوژیهای مدرنتر را پشت سر میگذارد. شرکت مهندسی تولمان بریتانیا این هاچبک داغ فرانسوی را ارتقا داده و در بحث قوای محرکه شاهد بهبودهای محسوسی هستیم. خودرویی که در تصاویر مشاهده میکنید اولین خودرویی است که به مشتری تحویل داده میشود.
هدف تولمان در این پروژه تولید خودرویی بوده که احساس خوب 205GTI تیون شده متعلق به دوران خود را به مالک منتقل کند. این شرکت از همان پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۹ لیتری نسخه اصلی استفاده کرده اما تغییرات در آن اعمال نموده که از جمله آنها میتوان به میل بادامکهای جدید، سرسیلندر متفاوت، ECU موتک و اگزوز ارتقا یافته اشاره کرد. نتیجه این بهبودها کسب قدرت ۲۰۰ اسب بخار بوده و 205GTI برای رسیدن از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۶.۵ ثانیه زمان نیاز دارد.
این کمپانی همچنین گیربکس ۵ سرعته دستی پژو را نیز از نو بازسازی کرده است. تولمان میگوید نتیجه این تغییرات تعویض دندههای بهتر و سریعتر خواهد بود. خریداران همچنین میتوانند با پرداخت مبلغی اضافهتر دیفرانسیل جدید با تکنولوژی هدایت گشتاوری را سفارش دهند که باعث بهبود کشش خواهد شد. شرکت تولمان دامپرهای بیلشتین را برای استفاده در هاچبک پژو اصلاح کرده است. این شرکت همچنین بازوهای پایینی قابل تنظیم و آنتی رول بار عقب سفارشی را روی 205GTI ارائه میکند. ترمزهای سفارشی AP ریسینگ نیز قدرت توقف هاچبک تیز پژو را تأمین خواهند کرد.
از نظر طراحی ظاهری میتوان گفت پژو 205GTI تغییر زیادی نداشته و به نمونه استوک وفادار مانده است. البته چراغهای جلوی LED جزو شاخصترین بهبودهای بیرونی خودرو خواهند بود. در داخل کابین ویژگیهای مدرنی همچون بلوتوث، پشت آمپرهای دیجیتالی و نمایشگر لمسی آپشنال نیز وجود دارند. تولمان برای آمادهسازی خودروها اقدام به جداسازی تمامی پانلهای نسخه استوک کرده و آنها را با مواد ضد خوردگی و پوشش سرامیکی میپوشاند. تولید هر نمونه از این خودروهای بازسازی شده حدود ۷۰۰ ساعت زمان میبرد. شایان ذکر است پژو 205GTI در سال ۱۹۸۴ و با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری که قدرت ۱۰۴ اسب بخار داشت عرضه شد. در سال ۱۹۸۶ نسخه مجهز به پیشرانه ۱.۹ لیتری با خروجی ۱۲۸ اسب بخار تولید شد. این مدل علاوه بر پیشرانه قویتر دارای ترمزهای دیسکی در جلو و عقب بود. قیمت هاچبک ساخت تولمان از ۶۴۹۵۲ دلار شروع میشود. تولمان اظهار داشته به دنبال بازتولید هاچبک های داغ و جذاب دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی است.
DoctoR
۲ آذر ۱۴۰۱اگر اون 2000 GTI معروف که روی 206 نصب میشد رو میذاشتن روش نزدیک به 65000دلار ارزشش رو داشت تازه میشد 300اسب ازش قدرت گرفت!
مثل همون 206یی که توی RAC بود
NAVID۰۰۹۸
۲ آذر ۱۴۰۱داشتم به این فکر میکردم که اگر ترامپ جوگیر نمیشد و برجام را پاره نمیکرد ، امروز به جرئت میگم که ایرانخودرو هیچ کدام از قدیمیهاش را دیگر تولید نمیکرد به جر ۲۰۷ و خط منتاژش به سمت نسل جدید پژوها ارتقاء داده میشد !
پژوهای جدید در بحث طراحی حقیقتاً مدرن و جذاب شدهاند که اگر در ایران منتاژ میشدند حتی شاید جایگاه وارداتیهای ژاپنی کرهای هم میگرفتند چون حقیقتاً در بحث هندلینگ و فرمانپذیری نسبت به ژاپن و کره معرکه هستند و کسانی که پژو ۲۰۰۸ دارند یا سوار شدهاند میتوانند متوجهی تفاوت یه خودروی اروپایی با بقیه خودروها شوند و حقیقتاً اروپاییها حتی همین فرانسه هم کلاس سواری و رانندگی خاص و باکلاستری نسبت به کره ژاپن آمریکا دارند !
البته که بزرگترین مشکل خودروهای فرانسوی و بخصوص اروپایی در بحث گرانی قطعات و تعمیرات و پیچیدگی در مشخصات فنی و برقی هستند که تکنسین خاص خودشان را میخواد و هر کسی توان درست کردنشان را نداره و برای همین هست که اکثر مردم دنیا دنیا راحتی و ارزانی هستند که ژاپنی و کرهای میخرند !
هنوز که هنوزِ پس از این همه سال پژو ۴۰۵ ایرانیزه چینی شدهی لگن هم هندلینگ و کلاس سواری بدی ندارد و این کیفیت بد متریال هست که این خودروها را به گند کشیده در حالی که مهندسی ۳۰ سال پیش پژو هنوز هم در مواردی قدرتمند عمل میکنه و شما حساب کنید خودروی مثل پژو ۲۰۸ نسل جدید چقدر میتونه ارزشمند باشه و اگر در ایران بود حتماً ارزش خرید بالایی داشت !
متاسفانه هم ایرانخودرو و هم پژوی فرانسه با کارها و اعمالشون ارزش این برند را در کشور ما لکهدار کردند در حالی که پژو میتوانست مثل شرکت کیا و نیسان به جای تولید با کیفیت مضخرف در اوج خداحافظی کنه و هر ۱۰ سال محصولاتش را به روز کنه اما نکرد چون نون در همین آشغالهایی بوده و هست که میدهد به ایرانیها و همین حالاش هم که تحریم هستیم ، پژو در قبال هر خودرویی که برندش به فروش میرسه چند یورو سهم داره که چند سال پیش یکی از خبرنگاران معروف خودرویی آشکارش کرد اما صداش را خوابوندند و خودش هم پیگیرش نشد !
Taha Malek
۲ آذر ۱۴۰۱بنظرم پزو خیلی خوب داره پیش میره مسیرش خوبه واقعا چه از نظر طراحی چه قیمت گذاری همچی
فقط یه نکته وجود داره باید نگاه به گذشتش بندازه و نسخه های اسپرت ماشین هاش رو برگردونه به میدون
همونطور که به مسابقات موتور اسپرت برگشت
ehsan.fa
۲ آذر ۱۴۰۱چرا کسی بخواد چنین سطل زباله ناایمنی رو بخره اونم خیلی گرون ، حتی ارزش کلکسیون شدن نداره. از چینی ها و فرانسوی ها متنفرم(منظور سیاست مدارهای دروغگوشون) بقیه ش رو بخاطر سایت پدال نتونستم بگم
خشایار
۲ آذر ۱۴۰۱پسر گل همه میدونن تو دنیا سیاستمدارهای انگلیس از همه کثیفتر و حیله گر تر هستن حتی اگه سیاستهای انگلیس نسبت به فرانسه در رابطه با کشور خودمونم بخوای حساب کنی بازم فرانسه به گرد انگلیس نمیرسه حالا شما چه مشکلی با فرانسوی داری نمیدونم شاید مشکل شخصی داری در رابطه با خود ماشینم باید بگم کیه که ندونه 205 چه خودروی اسطوره و محبوبی بود در دهه 80 و سند گواهشم میزان فروشش تو کل دنیا بود حتی از سوی یک مجله معتبر انگلیسی به عنوان بهترین هاچ بک دنیا برای بیش از یه دهه انتخاب شد
Taha Malek
۲ آذر ۱۴۰۱یه سیاستمدار راستگو بگو سیاست یعنی دروغ دنبال چیی؟
MILADZM
۳ آذر ۱۴۰۱حتما تو هم از اون بیطرف ها هستی دیگه آره ؟
phonix
۳ آذر ۱۴۰۱نیوزلند و سوئد و فلاند و نروژ
سیاست مدار های خوبی دارن
دونبال سیاست مدار خوب در کشور های ثروتمند ویا خاورمیانه ای نگردید چون همشون درگیر فساد و اینجور چیزان البته همون سه تا کشور هم فساد دارن
ولی حداقل تو صورت ملت دروغ نمیگن
KF
۲ آذر ۱۴۰۱داشتم حال میکردم ک به قیمت رسیدم
shayan1renault
۲ آذر ۱۴۰۱دقیقا اون شرکت بریتانیایی چه فکری کرده با خودش؟
محمد
۲ آذر ۱۴۰۱از معدود پژو هایی که شانسی خوب در اومد
Arshia m3csl
۲ آذر ۱۴۰۱این پژو ۲۰۵ ها واقعا ماشین های خوب و با کیفیتی بود و جزو بهترین ماشین های تاریخ پژو بود پژو باید دوباره باز تولید کنه نسل جدید ۲۰۵ رو با یک طراحی رترو این ماشین رو اگه پژو دوباره باز تولید کنه نسل جدیدش رو فروش جهانی خوبی میتونه کسب کنه و خوراک تیونر ها بشه پژو ۲۰۵ نسل جدید
shayan1renault
۲ آذر ۱۴۰۱نسل جدیدش پژو۲۰۶بود
ممد
۲ آذر ۱۴۰۱من سری قدیم داشتم رنگش آبی حوش رنگ بود.سگ بود پدر سگ.یادش بخیر جدیدش چقدر قیمتش زیاده.
حسین
۲ آذر ۱۴۰۱بد نیست اگر
یه نسخه t16
هم اورحال اینچنینی کنن
کسی از موتور T16 اطلاعات دقیقی داره؟
پژو ۴۰۵ Mi16 بنظرم خودروی خوبی بود واقعا
با اینکه تنفس طبیعی بود
همین الانشم تو ایران باشه هر ماشینی
حریفش نیست تو اون رده
ولی نسخه T16 توربو خیلی کمیاب بوده انگار
یکسری فیلم و اطلاعات هست
انگار شتابش زیر ۶ ثانیه بوده
حمیدرضا
۲ آذر ۱۴۰۱سلام
205 t16 یا 405 t16؟
رضا
۲ آذر ۱۴۰۱جفتشون عالین مخصوصا هر دو دو دف بودن اون هیولای 405 t16 نسخه رالی زمانی اومد شتاب 0 تا 200 کیلومترش زیر 10 ثانیه بود سال 1989 و قهرمان رالی شد باوزن 900 کیلوگرم. و فقط 1000 عدد نسخه محدود شهری 405t16 ساخته شد پژو سه تا ماشین خوب داشت تو کلاس خودش یک پژو 504 که همه جا میرفت تا افریقا .205 t16 . , و 205gti و 405t16 , 405,mi16 همین 405 خودروی سال اروپا شد بقول جرمی کلارسون 405 موتورش صداس مسلسل میداد و 205 که از تو اتیش رد میشد . بعدش چی شد گفتن ماشینی بسازیم که فقط 4 عدد چرخ داشته باشه. تنها ماشین فرانسوی که دوست دارم همین 405t16 هست و 504 بقیه هیچی
بی خیال اسم
۲ آذر ۱۴۰۱پژو ۴۰۵ در سال ۱۹۹۳ اومد بزار اگه اشتباه نکنم تقریبا ازش ۱۰۰۰ تا درست شد
چهار چرخ متحرک
۱۹۳ اسب در صورت تکمیل بوست ۲۲۰ اسب
شتاب ۷ ثانیه
نهایت سرعت هم تقریبا ۲۳۵ ۲۴۰ کیلومتر
بی خیال اسم
۲ آذر ۱۴۰۱پژو ۴۰۵ t16*
بی خیال اسم
۲ آذر ۱۴۰۱اگه منظورت ۲۰۵ تی ۱۶ هست
که این ماشین چهاچرخ متحرک
موتور عقب فکر کنم
۱۹۷ اسب(نسخه pts clubman قدرت این ماشین می شد ۳۰۰ اسب و قیمت این ماشین تقریبا دو برابر می شه)
شتاب ۶ ثانیه داشت
جعبه دنده ۵ سرعته که از سیتروئن sm گرفته شده بود
خودروی فوق العاده ای هست
پدرام
۲ آذر ۱۴۰۱حتی ایران خودرو تو همون سال های رونمایی پارس به خودش زحمت ساخت یک قالپاق جدید هم نداده فقط اومدن رینگ آلومینیومی 205 رو تبدیل کردن به یک تیکه پلاستیک!!
جواد میرزایی
۴ بهمن ۱۴۰۱رینگو تبدیل به پلاستیک کنن
اینا تنبل تر از این حرفان اومدن قالپاق 406 رو ورداشتن گذاشتن رو ماشینشون
رضا
۲ آذر ۱۴۰۱پژو ۴۰۵ توربو ۱۶ (به انگلیسی:PEUGEOT 405 TURBO 16) یک خودروی خودروی چهارچرخ محرک کوپه است که پژو اسپورت برپایه پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۵ در ۱۹۸۳ برای مسابقات رالی آفریقا ساخته شدهاست. این خودرو در رالی داکار توسط آری واتانن رانده میشد و در سالهای ۱۹۸۹ و ۱۹۹۰ برنده جایزه این مسابقات شد.[۱]
این خودرو مجهز به سیستم فرمان چهار چرخ بود،[۲] ویژگی ای که تا به حال در اتومبیلهای رالی یا کوهنوردی دیده نشده بود.[۳] موتور در جلوی چرخ عقب قرار داشت و توربو شارژر در طرف مقابل قرار داشت.[۱] نسبت قدرت به وزن بسیار خوبی با بیش از ۶۰۰ اسب بخار برای خودرویی به وزن ۹۰۰ کیلوگرم داشت و میتوانست در کمتر از ۱۰ ثانیه از ۰ به ۲۰۰ برسد.[۴]
این خودرو با بودجه ای معادل ۱ میلیون دلار از سوی پژو پشتیبانی میشد
JaMsHiD
۱۸ شهریور ۱۴۰۲یه پژو ۲۰۵ تمیز رو ده هزار دلار بخری دو سه هزار دلارم بدی برا همین تیونینگ این شرکت تو خونه خودت .
هر طور فکر کنی شصت هزار دلار بدی برا ماشینی که میشه تو خونه هم درست کرد با عقل جور در نمیاد
تازه تو خونه خودت هم درست کنی یه لذت دیگه ای داره