کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس میگوید نیازی به حمایت آمریکا در برابر خودروسازان چینی ندارد.
وضع تعرفههای جدید روی خودروهای وارداتی از چین به آمریکا به منظور حفاظت از فرصتهای شغلی صنعت خودروی آمریکا و برندهای داخلی صورت گرفته است اما مدیرعامل استلانتیس اظهار میدارد از بابت تصمیمات دولت بایدن درباره حفاظت برندهای غربی از رقبای چینی نگرانی خاصی ندارد.
اگرچه سیستم فعلی تعرفهها به منظور حفاظت از خودروسازان غربی در برابر هجوم برندهای چینی وضع شده اما نگرانیهایی درباره یافتن راههای دیگر برای ورود به بازار خودروی آمریکا وجود دارد. احتمالاً این کار از طریق تأسیس کارخانههای تولید خودرو در مکزیک و استفاده از مزیت تجارت آزاد بین مکزیک، کانادا و آمریکا صورت خواهد گرفت. این خطر برندهای چینی به همراه نگرانیهایی درباره امنیت داده خودروهای هوشمند موجب شده برخی کارشناسان و مسئولان صنعت خودروی آمریکا به دنبال تصویب تعرفههای جدید به منظور جلوگیری از ورود خودروهایی با ریشه چینی، صرفنظر از محل ساخت آنها باشند. اما کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس معتقد است این اقدامات فایدهای در به تأخیر انداختن امر اجتنابناپذیر هجوم چینیها وجود ندارد. او خاطرنشان میسازد:
من درخواست هیچ نوعی حفاظت و پشتیبانی را ندارم زیرا ما شرکتی جهانی هستیم و بنابراین در هیچ جایی محافظت نخواهیم شد. تصمیمات دنیای غرب در زمینه محافظت از صنعت خودرو برای دیگر بخشهای جهان کاربردی نخواهد داشت. ما در آمریکای لاتین، آفریقا، خاورمیانه و… با برندهای چینی روبرو خواهیم شد و بنابراین تنها گزینه ما رقابت مستقیم خواهد بود
البته تاوارس و برندهای زیرمجموعه استلانتیس فعلاً نمیتوانند چنین کاری را انجام دهند زیرا برخی برندهای چینی در حال عرضه خودروهای برقی با قیمت مدلهای بنزینی هستند و تاوارس هم در حال تلاش برای کاهش فاصله بین خودروهای برقی و درونسوز با عرضه محصولاتی همچون سیتروئن e-C3 است که یک شاسیبلند کوچک و بدون آلایندگی با قیمت حدود ۲۵ هزار دلار محسوب میشود. این خودرو از بهار سال جاری میلادی راهی بازار خواهد شد و در نهایت قیمتی زیر ۲۲ هزار دلار خواهد داشت. استلانتیس همچنین از پلتفرم برقی کمهزینه و هوشمند خود برای تولید محصولاتی مشابه با برندهای دیگر استفاده خواهد کرد هرچند احتمال ورود این خودروها به آمریکا کم است.
باید گفت استلانتیس و تاوارس رابطه نزدیکی با بازار خودروی چین دارند چراکه سال قبل با شرکت لیپ موتور یک جوینت ونچر مشترک تشکیل دادند. این خودروساز ۱.۵ میلیارد دلار سهام لیپ موتور را خریداری کرد و به دنبال ساخت خودروهایی در اروپاست اما امسال با سدی به نام تعرفه واردات خودروهای برقی چینی به اروپا مواجه شده است. در نهایت باید گفت ایلان ماسک به عنوان یکی از مدیران ارشد خودروسازی آمریکا اخیراً درباره هجوم برندهای چینی به بازار و از بین بردن دیگر خودروسازان هشدار داده بود. ماسک میگوید تنها راه مبارزه با این شرکتها وضع موانع و سدهای تجاری است.
۸ اسفند ۱۴۰۲😂
NAVID۰۰۹۸
۸ اسفند ۱۴۰۲اروپاییها در بهترین خودروی اقتصادیشون هم توانایی رقابت با چینیها را نخواهند داشت چه برسه به محصولات گرانترشون!!!
چین با قیمت ارزان و گارانتیهای مختلف و آپشنهای رنگارنگ ، جنگی به راه انداخته که همه غیر از خودش بازندن!!!
فکرشو بکنید اینجا تو ایران ، هزار جور عوارض مالیات میبندن به خودروهای منتاژی چینی که ۳برابر گرونتر از وارداتشون به دیگر کشورها قیمتش در ایران در میاد ولی به طور مثال ، قیمت یه x22 اتومات یا x33 دندهای با تارا و ۲۰۷ در فولترین آپشن و اتوماتشون حدوداً یک قیمت هست و کسی که خریدار باشه و عاقل باشه چینی میخره و اگر نه مثل من باشه و کلاً از همه چینیها خوشش نیاد ایرانی میخره که البته باید به عقلش شک کرد ولی به قلبش نه!!!
۸ اسفند ۱۴۰۲X33 اتوماتیک هم میشه با پول تارا و ۲۰۷ خرید
ارسلان
۸ اسفند ۱۴۰۲اروپایی قرار نیست با چینی رقابت کنه ، اصلاً ربطی به هم ندارند!! بین برندهای غربی فقط تسلا باید با چینی ها رقابت کنه ، رنو ۵ که قیمتش ۲۵,۰۰۰ تاس برو داخلش و تو یوتیوب ببین ، طراحیش خیلی خوبه ، کیفیتش ام همینطور، دلفین مسخره ۱۵,۰۰۰ تایی BYD به اندازه یه صندلیش ارزش نداره
parhamiof
۸ اسفند ۱۴۰۲مردم هنوز دیدشون انقدر به ماشین چینی عوص نشده که بخوان در مقابل یک ماشین اروپایی قرارشن بدن.
مطمئنا هیچ اروپایی بین خرید مرسدس و بی وای دی گیر نکرده.
Taha Ayoobi
۹ اسفند ۱۴۰۲چین اصن مال این حرف ها نیست
من قبلا هم گفتم بازم میگم
چین تو بنزینی هیچ شانسی نداره، چون تازه داره رشد میکنه، و از اون شرکت هایی با سابقه بالا هستن که به اندازه کافی جای پاشون سفت هست
چین اگه بخواد خودشو نشون بده باید رو برقی ها کار کنه که بازم انتخاب خودم هرچی
هست به جز چینی
آپشن های رنگارنگ هم که خودت میدونی چندبار مصرفه
Taha Ayoobi
۸ اسفند ۱۴۰۲خب پس تنفر از چینی ها جهانیه
هیچ کشوری نباید اجازه بده چینی وارد بشه
MehdiTurbo
۸ اسفند ۱۴۰۲تنفر اونا با تنفر ما فرق داره
تنفر اونا از سر اینه که دارن در کارخانه هاشون در تخته میکنن هر چند این یه مثال و من فک نکنم شدنی باشه ولی به هر حال از این موضوع و نگرانی میاد
تنفر ما از سر اینه که ادمای حسودی هستیم و وقتی میبینیم خودمون طی پنجاه سال نتونستیم چیزی بسازیم و طی ده سال به کجا رسیدن مجبوریم کوچیکشان کنیم این در مورد کره هم بود اون موقع که سیلو و دوو بود همه راجع بهش بد میگفتن که کره ای و الان کره کجاست دقیقا عین چین
و این تو خون ایرانیاس نه فقط در مورد خودرو و غریبه ها در مورد مسائل مختلف و تو دوست فامیل همینجورن حتی با شدت بیشتر
حتی این چینی ستیزی کره ستیزیم ریشه در این داره طرف تو دوست فامیلش خرید و احتمالا پزی بوده طرف و این افرادم حسود و بابت دردش و حسادتش مجبور به شدت بکوبه برند
اگه نه بعضی صحبتا و حرفا و جنگ با یه برند دیگه که اصلا رقیبی نیست توجیحی نداره اونم با این شدت جز مسائل روانی و فکری و چه جایی بهتر از فضای مجازی که کسی اون فرد و درونش خبر نداره ازش و میتونه اینجوری ذره ای از درد خودش کاهش بده البته به خیال خودش
خلاصه اون تنفر از رقابت و به خطر افتادن میاد
این تنفر از سر درد و حسادت
Genius
۸ اسفند ۱۴۰۲نه داداش تنفر ما به خاطر اینه که چین ما رو استثمار میکنه عملاً مونوپل کرده بازارو اگه با سایر رقبا میجنگید محترمتر بود تا حالا
MehdiTurbo
۹ اسفند ۱۴۰۲چین شما را استمثار نمیکنه سیاست مدارا خودتون میکنن اگه همون چین نبود وضعیتم همین بود همون چندتا خودرو دو سه برابر قیمتشونم نبودن که اونم باز به خود مردم برمیگرده
سالها پیشم والا کسی استمثار نکرده بود انتخاب و کار خود مردم بود
در ضمن تو بقیه کشورا استمثار نکرده فقط داره تو بازار ازاد میفروشه
توجیه نکنیم
Taha Ayoobi
۹ اسفند ۱۴۰۲من خودم متنفرم از اینه که چین الکی خودشو تو بازی راه میده و ماشین های بی کیفیت میسازه
اصن اینکه ماشین بی کیفیت ساخته شه میره رو اعصابم.
راستی من قصیه کره رو نفهمیدم
برا چی میگن مثل چینه؟
کره خوبه که
Arshia m3csl
۸ اسفند ۱۴۰۲آمریکا خوب کاری میکنه مقابل خودرو ساز های چینی وای میسته اگه خودرو ساز های چینی دنیا رو بگیرن یک مشت ماشین زشت و شبیه هم چینی دنیا رو میگیره و پورشه و کوروت و لکسوس و نیسان و آلفارومئو و مکلارن و فراری دیگه وجود نخواهند داشت💔
امیر علی
۸ اسفند ۱۴۰۲وقتی در برابر چینی ها شکست خورد میفهمه ابرقدرت بعدی کیه
Taha Ayoobi
۹ اسفند ۱۴۰۲اینو باش
کمتر کسی پیدا میشه که ندونه چین رو آمریکا داره کنترل میکنه
ابر قدرت بعدی 😂😂😂
B
۹ اسفند ۱۴۰۲ایرانیا که عشق چینن کارایی که برندای دیگه از قبل بهترشو انجام دادن نمیبینن یه چینی انجام بده میگن واو نگاه کنید جهان را تسخیر کرد 😂😂 تمام شرکتای دیگه چین میخوره و …
Taha Ayoobi
۹ اسفند ۱۴۰۲مثلا الان اینستا پر شده از این آپشن چرخش تانکی ماشین های چینی😂😂
خیلی ها نمیدونن جی کلاس اینو خیلی وقت استفاده میکرده
Reza-a
۸ اسفند ۱۴۰۲اگر برندهای چینی به صورت آزاد به بازار های غربی وارد بشن تا چند ماه فروش فوقالعاده بالایی رو تجربه میکنن بخاطر قیمت بسیار پایین نسبت برند های مطرح ولی بعد که اختلاف کیفیت خودش رو نشون بده فروششون خیلی سریع افت میکنه اما باز هم بخاطر قیمت پایین یک سهم بازار خوبی رو میتونن صاحب بشن مثل همون داستانی که اوایل ورود ژاپنی ها به بازار آمریکا یا کرهای ها به اروپا افتاد اما فرق چین با اونا اینه که مقیاس ماجرا خیلی بزرگتره. اما سیاستمداری غربی زیرک تر از این حرفان که بزارن مفت همچین اتفاقی بیافته!
حسن
۸ اسفند ۱۴۰۲والا جنگ اکراین میگه شما تو حفظ خاکتون هم به حمایت امریکا نیاز دارید خاک بر سر بی عرضتون حتی جرات ارسال سلاح را هم ندارن . غیر از انگلیسی که از جنگ نمیترسه کل اروپا با مترسک یکی ان
المان دوستا بهتر میدونن المان خودش متجاوز حساب میشه اب پیدا کنن ساعت 4 صب به وقت گرینویچ دستور تصرف کل اروپا را میدن هدف بعدی هم خاورمیانه است
علی یوسفی
۸ اسفند ۱۴۰۲حسن آقای عزیز در مورد اروپا و نقشش در جنگ اوکراین بشخصه با فرمایش شما مخالفم اولا خود آلمان و فرانسه و بعضی از کشورهای اروپایی تاحالا حمایت خوبی چه در دیپلماسی و چه در میدان نبرد از اوکراین داشتن ثانیا حتی اگه کاملا هم فرمایش شما رو بپذیریم این نشون میده اروپا با کمترین هزینه و کمترین حمایت کاری کرده که یه ابر قدرت پوشالی کاملا در باتلاق نظامی و سیاسی فرو رفته و اروپا هم شاید توانشو گذاشته تا حمایت حداکثریشو برای ضربه نهایی به روسیه خرج کنه چرا؟ چون بقول معروف کارو کسی کرد که اونو تموم کرد پس اروپا همه حمایتشو یه جا خرج نمیکنه چون هوشمندی داره و اون حماقتی که پوتین کرد رو نمیکنه حتی دیدیم ناتو هم به تازگی اعلام کرد اوکراین عضو ناتو میشه و این یعنی پوتین و حکام روسیه که هم شیطان و هم گندمو میخواستن(نگفتم خدا و خرما چون اونا اعتقادی به خداوند ندارن) به هدفشون نرسیدن و باز میگم از نظر من اروپا با هوشمندی خودش و البته در راسش مقاومت ملت اوکراین کاری کرد که در آینده ای بسیار نزدیک صدای نفس های ناتو در راهروهای کرملین هم به گوش برسه.
امین
۸ اسفند ۱۴۰۲کاربران پدال که فکر میکنند غرب با وضع تعرفه ورود با منشأ چینی میتونه جلوی اونها را بگیره ! باید به این نکته توجه کنند که همین وضعیت برای چین میتونه اتفاق بیوفته و برای حمایت از خودش تعرفه روی خودرو با منشأ غیر چینی بگذاره.
امروزه بازار چین از لحاظ سود و فروش داره با بازار غرب رقابت میکنه.
تصاحب ۵۰ درصدی کل فروش برقی ها در دنیا توسط چین باعث میشه که دوباره جنگ تعرفه صورت بگیره.
در حرفهای مدیر عامل گفته شد که به هر حال ما مجبور به رقابت با چینی ها هستیم وضع تعرفه توی آمریکا و اروپا ما را از رقابت در سایر بازارهای رو به رشد مثل قاره آفریقا آسیا آمریکا محافظت نمیکنه تنها چاره ما رقابت اصولی مناسب و رو در رو هست.
معلومه چون اگر اینها چین محدود بکنند
چین برندهای اینها را در بازار خودش محدود میکنه.
رتبه یک بازار فروش خودرو دنیا ، ابزار های متقابل زیادی به چین میده و فراموش نکنید که برای باطری و کلی قطعات دیگه شرکتها ی غربی مستقیم در چین سرمایه گذاری کردند .
بحران ریز تراشه ها از یاد نبرید که چه عوارضی در کل دنیا گذاشت
B
۹ اسفند ۱۴۰۲نمیتونه محدود کنه و براش به راحتی غرب نیست خیلی تز برندای چینی بخاطر سرمایه گذاری اروپایی و آمریکایی ها به اینجا رسیدن و شرکتای غربی کلی کارخونه در چین احداث کردن ، اما برعکسش نیست
محمد امین
۸ اسفند ۱۴۰۲توی این یک مورد حقیقتا برندای چینی سگشون شرف داره به زیرمجموعه های استلانتیس
کبریت بزنی کل جیپ و کرایسلر و سیتروئن و دوج رو اتیش بزنی بدون شک دنیا جای بهتری واسه زندگی میشه
حمیدرضا
۸ اسفند ۱۴۰۲اینطوری نگو الان ی نفر میاد یقه جر میده و بخاطرشون مازراتی و الفارومئو رو به بدوبیراه میبنده 😂
Taha Ayoobi
۹ اسفند ۱۴۰۲چرا؟
jalopy
۹ اسفند ۱۴۰۲به قول پیرمرده خیلی اوضاع خیطه