پژو در طول تاریخ خود مدلهایی را تولید کرده که گاه بهخاطر زیبایی و گاه بهخاطر عجیببودن، همه را انگشت به دهان گذاشته است.
پژو کوازار
کوازار با یک پیشرانه ۶۰۰ اسب بخاری ۴ سیلندر توربوشارژ و سیستم چهار چرخ محرک در سال ۱۹۸۴ دیده به جهان گشود. این مدل طراحی عجیبی داشت و از درهای پروانهای هم سود میبرد. موتور این خودرو بعدها در مدل ۲۰۵ T16 WRC مورد استفاده و توجه قرار گرفت.
پژو پروکسیما
پژو در فرایند طراحی این خودرو که در نمایشگاه پاریس سال ۱۹۸۶ رونمایی شده بود برای اولینبار از نرمافزارهای CAD استفاده کرده بود. مهندسان بدنه آن را از جنس مواد کامپوزیتی تهیه کرده بودند. یک موتور ۲.۸ لیتری V6 با توان تولید ۶۰۰ اسب بخار قدرت هم نیروبخش پروکسیما بود.
پژو اوکسیا
این سوپراسپرت مفهومی ۶۰۰ اسب بخاری در دهه ۸۰ میلادی معرفی شد. پیشرانه آن را یک واحد ۲.۹ لیتری V6 تشکیل میداد که قدرت را به هر چهار چرخ منتقل میکرد. این خودرو از بدنه فیبرکربنی، سیتم فرمانپذیری هر چهار چرخ، شاسی آلومینیومی لانهزنبوری و کابین چرمی آلومینیومی سود میبرد.
پژو توارگ
این مدل بههمراه مدل آسفالت برای نمایشگاه خودروی پاریس در سال ۱۹۹۶ توسعه پیدا کرد و هیچ ربطی به فولکسواگن توراگ نداشت. پژو توارگ یک مدل مفهومی برقی آفرود به شمار میرفت.
پژو آسفالت
هدف از طراحی جمعوجور و کوچک این رودستر ارائه حسحالی نزدیک به موتورسیکلت سواری محسوب میشد. این خودرو در سال ۱۹۹۶ در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شد و سرآغازی برای تولید کانسپتهای موتورمانند بیشتر در پژو شد.
پژو ۸۰۶ رونابوت
رونابوت که با الهام از یک قایق طراحی شد و در نمایشگاه فرانکفورت سال ۱۹۹۷ پردهبرداری شد، بر پایه ون ۸۰۶ توسعه پیدا کرده بود. چهره عجیب آن گویای واکنش مردم به آن در زمان خود هست.
پژو ۶۰۷ فلین
این مدل مفهومی ناهمگون در سال ۲۰۰۰ و در بزرگترین نمایشگاه خودروی جهان در ژنو رونمایی شد تا مدل ۶۰۷ جدید را به دنیا معرفی کند. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۳ لیتری V6 بنزینی جا خوش کرده بود ۲۱۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد.
پژو ورومستر
ورومستر با هدف جالب پوشش دادن گستره وسیعتری از مشتریان برند پژو در نمایشگاه پاریس سال ۲۰۰۰ رونمایی شد. این خودروی عجیبالخلقه که به ماشینهای برقی شهربازی کودکان شباهت داشت، بر پایه هاچبک مشهور ۲۰۶ توسعه پیدا کرده بود.
پژو RC پروتوتایپ
پژو پس از معرفی مدلهای بیربط و غیرمتعارف یک مدل نسبتا دلچسب را با پیشرانهای ۲ لیتری رونمایی کرد که بیش از ۱۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد و میتوانست در عرض ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. کابین RC پروتوتایپ که نهایتا به سرعت ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت میرسید، از جنس چرم، آلومینیوم، فیبرکربن و فولاد ساخته شده بود. این مدل بنیاد معرفی RC-Z را بنا نهاد.
پژو ۹۰۷
پژو با معرفی ۹۰۷ پا در کفش خودروسازان بزرگتر گذاشت و از یک موتور V12 با ۵۰۰ اسب بخار قدرت استفاده کرد. پژو با معرفی این خودرو که به موش جهشییافته شباهت داشت تلاش کرده بود تا تعریفی مدرن از طراحی خودروهای کلاسیک لوکس داشته باشد. قدرت این خودروی ۱,۴۰۰ کیلوگرمی از طریق یک جعبهدنده ۶ سرعتی به چرخهای عقب منتقل میشد.
پژو مووی
مووی در سال ۲۰۰۵ در فرانکفورت رونمایی شد و دورنمای پژو از صنعت حملونقل دستجمعی آینده را نشان میداد. خوب که به آن نگاه کنید، میبینید مووی ترکیبی از موس کامپیوتر دفتر طراح آن و سوت یک داور فوتبال است!
پژو ۲۰۶ کاپ
پژو از ایده ارائه لذت موتورسواری در یک خودرو دست نکشید و مدل ۲۰۶ کاپ را به موتوری مجهز کرد که بیامو هم روی آن کار میکرد. این پیشرانه ۱۷۰ اسب بخار قدرت داشت که از طریق جعبهدنده ۶ سرعتی به چرخها منتقل میشد. با نگاهی دقیق، احتمالا چهره این خودرو برایتان آشنا خواهد شد.
پژو ۹۰۸ RC
یکی از بزرگترین خودروهای تولیدشده توسط این برند فرانسوی در نمایشگاه خودروی پاریس در سال ۲۰۰۶ رونمایی شد. این مدل کشیده به یک موتور ۵.۵ لیتری V12 مجهز شده بود که در حقیقت به ابرخودروی پژو 908HDI لمان تعلق داشت و در ۹۰۸ RC بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. طراحی آن با الهام از یک شیر نشسته انجام شده بود.
پژو EX1
EX1 بهعنوان یکی از زیباترین محصولات مفهومی پژو شناخته میشد و میتوانست مسافت ۴۰۰ متر ار درعرض ۱۴.۴ ثانیه طی کند. این خودرو سه چرخ در زمان معرفی خود دو رکورد شتابگیری را از خودروهای برقی زمان خود ربود و در پیست مشهور نوربرگرینگ زمان ۹ دقیقه و ۱.۳۳۸ ثانیه را به ثبت رساند؛ رقمی که آن زمان برای یک خودروی برقی تحسین برانگیز به شمار میرفت.
پژو SR1
اگر از من بپرسید، SR1 میتوانست رقیب فرانسوی آستونمارتین ونتیج باشد. این سوپراسپرت فوقالعاده زیبا به یک موتور ۱.۶ لیتری توربو مجهز شده بود که بیش از ۲۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد و با تکیهبر موتورهای الکتریکی روی محور عقب میتوانست از مجموع ۳۲۰ اسب بخار قدرت در هر چهار چرخ خود استفاده کند. طراحی بینظیر بدنه آن هم نیازی به تعریف ندارد.
پژو HX1
مینیونها هیچگاه بهعنوان مدلهای دلربا شناخته نمیشدند اما پژو موفق شد کانسپتی را معرفی کند که این دیدگاه را به چالش میکشید. این خودروی ۴.۹ متری ابعادی بسیار نزدیک به لامبورگینی آونتادور داشت؛ با این تفاوت که فضایی راحت را برای ۶ سرنشین فراهم میکرد.
پژو اونیکس
اونیکس به معنای عقیق یکی از زیباترین کانسپتهای این خودروسازی به شمار میرود که از موتور ۳.۷ لیتری V8 دیزلی مسابقهدهنده لمان این خودروساز سود میبرد که خود توان تولید بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت را داشت. بدنه این مدل استثنایی از مس تهیه شده بود اما تنها ۱,۱۰۰ کیلوگرم وزن داشت؛ بنابراین نسبت قدرت به وزن آن کمی پایینتر از نسل اول بوگاتی ویرون بود.
پژو ۳۰۸ R
این هاچبک زیبا از موتور ۱.۶ لیتری ۲۷۵ اسب بخار قمدل RC-Z استفاده میکرد که با A45 AMG از مرسدسبنز، تنها ۱۰ اسب بخار قدرت کمتری داشت. پژو کانسپت دیفرانسیل جلوی خود را به جعبهدنده ۶ سرعتی دستی و دیفرانسیل ضدلغزش هم مجهز کرده بود. تقریبا تمام پنلهای بدنه آن از جنس فیبرکربن تهیه شده بودند.
پژو اکزالت
این سدان جذاب و مخوف پس از اونیکس دیده به جهان گشود و بدنهای منحصربهفرد داشت که با الهام از پوست کوسه طراحی شده بود. بدنه ۴.۷ متری این سدان ۵ در با الهام از خودروهای فرانسوی دهه ۲۰ و ۳۰ میلادی طراحی شده بود که با تکیهبر موتور ۱.۶ لیتری هیبریدی خود، از بیش از ۳۵۰ اسب بخار سود میبرد.
پژو کوارتز
زیر بدنه زیبای این کراساوور مفهومی یک موتور ۱.۶ لیتری ۲۷۰ اسب بخاری از RCZ R جا خوش کرده بود که قدرت حاصل از پیشرانه را به چرخهای جلو منتقل میکرد. مجموع قدرت این خودرو با کمک الکتروموتورها به بیش از ۵۲۰ اسب بخار رسیده بود. بدنه جذاب و آیندهنگرانه کوارتز ۴.۵ متر طول داشت و به رینگهای ۲۳ اینچی مدرن، درهای پروانهای، چراغهای بدون لنز، دو اسپویلر و … مجهز شده بود. این خودرو نهایتا با شاسیبلند ۳۰۰۸ جان گرفت.
پژو اینستینکت
آخرین کانسپت غیرمتغارف پژو مدلی کشیده بود که تصویری خشن و جذاب از برند سازنده را در ذهن بیننده تداعی میکرد؛ تصویری که بعدها به مدلهای تولید انبوه این برند راه یافت و به چندین سال طراحی خستهکننده و بیربط پایان داد. سازنده این خودرو را با سیستم خودران کامل و اینترنت اشیا متصور شده بود.
از دید ما در میان خودروهای این فهرست، مدل SR1 بینظیرترین است. شما کدام یک را زیباترین کانسپت پژو میدانید؟
hosen
۲۳ مرداد ۱۴۰۳اوکسیا و 907 از همه باحال تر بودن
amir
۲۳ مرداد ۱۴۰۳اونیکس و ۹۰۸ هم چشم نوازن
froG-driVer
۲۳ مرداد ۱۴۰۳و sr1 البته
amir
۲۳ مرداد ۱۴۰۳میگما به نظرت اگه اس آر یک تولید میشد میتونست حتی الکی با اف تایپ کل بندازه؟ فاصله اشون زیاده میدونم ولی شاید از لحاظ سگمنت و طراحی بصری …
محمد
۲۳ مرداد ۱۴۰۳به نظرم باحال ترین کانسپتی که پژو داشت مدل 4002 بود که طراحیش در زمان خودش خیلی خاص و آوانگارد بود حتی الان هم با گذشت بیش از 20 سال هنوز هم ظاهر باحالی داره عجیبه که توی این پست حتی اسمی ازش آورده نشده.
net
۲۳ مرداد ۱۴۰۳پژو اکزالت در نمایشگاه خودرو تهران بود
پیام۲
۲۳ مرداد ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/Peugeot-EX1.webp
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/Peugeot-Onyx.webp
این دوتا تو درایو کلاب بودن
Cyber truck punk
۲۷ مرداد ۱۴۰۳اوکسیا=۴۰۵ مناطق دارا
Dark Knight
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ریمک داره یه هایپرکار جدید میسازه که میگن احتمالا موتور بنزینی داره ! چه شود 🔥
amir
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ریماک بیاد تو بنزینی پتانسیل تبدیل شدن به کوئنیگزگ جدید رو داره
eternal
۲۳ مرداد ۱۴۰۳اونیکس و اوکسیا چه طراحی دارن جلو پنجره کوچیک خیلی بهشون اومده
Cert
۲۷ مرداد ۱۴۰۳مدل های مفهومی پژو با مدل های تولیدی همخوانی ندارند
𝐀𝐥𝐢
۲۳ مرداد ۱۴۰۳تو این لیست از اونیکس و اوکسیا خیلی خوشم میاد
علیرضا
۲۳ مرداد ۱۴۰۳بیشتر این کانسبت ها به نمونه تولیدی بشدت نزدیک بودن واگر تولید میشدن پژو یک اینده متفاوت داشت ، اما خب بهتر که تولید نشد چون پژو یک برند خودرو ساز مردمی نه یک خودرو ساز اشرافی ، برند های با اصالت از همون زمان پیدایش خودرو روند تولید محصولات خودشون مشخص کردن وپژو تصمیم بر تولید خودرو های مردمی گرفت بود
Mr wrong
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ماشین های خیلی کمی به زیبایی onyx و sr1 هستن
JaMsHiD_R1988
۲۳ مرداد ۱۴۰۳اوکسیا
کوازار
908 RC
907
اونیکس
SR1
اکزالت
R 308
اینا اگر تولید میشدن پژو اینقدر اکونومی و اروپایی و کم هیجان شناخته نمیشد
بابا لعنتی ماشین زدی نسبت قدرت به وزن یک داره مسابقات پایکس پیک رو رنده میکنه بعدا یه ماشین تمام چرخ محرک تحت عنوان 208 T16 نزده !
یا مسابقات لمانز ! پژو اونیکس پنجاه تا تولید میشد ، همه میخریدن
R 308 هم که کلا ماشین تولیدی بوده فقط رو خط تولید نرفته
ولی دیگه اکزالت و SR1 باید تولید میشدن
پژو دنبال ریسک کردن نیست وگرنه توانایی هاشو داره
چون بعد از پژو 405 T16 عملا هیچ ماشین دو دیفرانسیل مکانیکی مخصوص خیابون تولید نکرد همشون دف جلو بودن !
پژو میتونست یه برند لوکس از خودش بزنه و ماشین های لوکس و دف عقب تولید کنه
ماشینی مثل اکزالت و SR1 واقعا توانایی اینو دارن
پژو فقط توانایی و وقت و تاریخچه خودش رو هدر میده
واقعا حیف و صد حیف
Taha Ayoobi
۲۳ مرداد ۱۴۰۳فقط اکزالت و 908 RC
JaMsHiD_R1988
۲۳ مرداد ۱۴۰۳پیشنهاد میکنم داخل اکزالت رو نگاه کنید تا به شاهکار پژو پی ببرید
https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-beijing-motor-show/peugeot-exalt-concept-revealed-plus-exclusive-studio
Taha Ayoobi
۲۳ مرداد ۱۴۰۳چرا پژو اینارو تولید نکرد؟
بعصی هاشون خیلی خوب بودن.
JaMsHiD_R1988
۲۳ مرداد ۱۴۰۳داشتن توانایی و نداشتن ریسک پذیری
مشکل بی ام و هم همینه
صد ساله یه سوپر اسپرت نداره
amir
۲۳ مرداد ۱۴۰۳طراحی داخلی پژو های نوین مخصوصا مدل های غیرارزون واقعا عالیه
Alimopar
۲۳ مرداد ۱۴۰۳خدایی بعضیاشون واقعا زیبان
رامتین
۲۳ مرداد ۱۴۰۳عجب طراحی های خوبی. بنظرم 908 و SR1 عالی بودند.
Amirsh
۲۳ مرداد ۱۴۰۳پژو لجند و اینسپشن هم کاش میاوردید توی لیست
Amirsh
۲۳ مرداد ۱۴۰۳پژو ۹۰۷ خیلی خوب بود ، کاش این تولید میشد حداقل
اهورا کرامت
۲۳ مرداد ۱۴۰۳۲۰۶ کاپ عجیب بود برام چون اسمش ۲۰۶ هست ولی رخ ۲۰۷ رو داره
مجید
۲۳ مرداد ۱۴۰۳907 خیلی شبیه اسطوره مرسدس بنز SLR ه
هیروهیتو
۲۳ مرداد ۱۴۰۳907 : SLS فرانسوی
jalopy
۲۳ مرداد ۱۴۰۳استاد کانسپت سازی فقط
لامصب چرا اینارو تولید نکردی😭
boost10
۲۳ مرداد ۱۴۰۳این اوکسیا همونه که چراغاش مال آردی بود
JaMsHiD_R1988
۲۳ مرداد ۱۴۰۳مشتی هستی و با مرام …
Yasincraft
۲۵ مرداد ۱۴۰۳بچه ها بنظرتون نمای جلوی پژو onyx شبیه نمای جلوی بی ام و i8 نیست؟!
آرش
۳۰ مرداد ۱۴۰۳آره شبیه
آرش
۳۰ مرداد ۱۴۰۳اون اوکسیا انگار سر پژو ۴۰۵ رو گذتشتن رو لامبورگینی🤣
mmd@
۹ شهریور ۱۴۰۳اکسیا و پروکسیما و 907 و206کاپ و 308Rو SR1و اونیکس و واینستینکت وEX1واکزالت خیلی خوشم میاد☣️☣️☣️☣️😈😈😈☠️☠️☠️☠️