فروش ضعیف محصولات در اروپا و چین باعث شده شرکت جدید استلانتیس ششمین خودروساز بزرگ دنیا در سال ۲۰۲۰ باشد نه چهارمین آنها!
فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن قبلاً اعلام کرده بودند با ادغام باعث شکلگیری چهارمین خودروساز بزرگ دنیا خواهند شد. به این ترتیب روند ادغام این دو شرکت خودروسازی نقشی کلیدی در وضعیت جهانی استلانتیس در سال جدید خواهد داشت.
اما اگر استلانتیس ۱۲ ماه پیش شکل میگرفت شاهد کاهش ۳۳ درصدی فروش دو شرکت پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر و رسیدن آن به ۳.۸۹ میلیون دستگاه در سهماهه اول سال ۲۰۲۰ میبودیم که این امر باعث میشد استلانتیس پشت سر تویوتا (فروش ۶.۶۸ میلیون دستگاهی)، گروه فولکسواگن (فروش ۶.۱۸ میلیون دستگاهی)، رنو-نیسان (فروش ۵.۵۴ میلیون دستگاهی)، جنرال موتورز (فروش ۴.۷۲ میلیون دستگاهی) و هیوندای-کیا (فروش ۴.۵ میلیون دستگاهی) قرار گیرد.
در نهایت جایگاه استلانتیس در سال ۲۰۲۰ از رتبه چهارم به رتبه ششم تنزل مییافت چراکه هر دو شرکت پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر افت فروش قابلتوجهی را در قاره اروپا تجربه کردهاند. از آنجایی که بخش اعظم فروش این پژو-سیتروئن در اروپاست بنابراین این خودرو افت فروش بیشتری را نسبت به فیات-کرایسلر تجربه کرده و فرانسویها نتوانستهاند از بازگشت سریع بازار چین به وضعیت عادی سود ببرند. البته فیات-کرایسلر عملکرد خوبی در آمریکا داشته است.
در نهایت با اینکه رتبه جهانی نشان دهنده موفقیت یک تجارت نیست اما مدیران هر دو شرکت میدانند که ادغام باعث رقابت بهتر با غولهایی همچون تویوتا و فولکسواگن خواهد شد.
حسین
۱۷ دی ۱۳۹۹بنظرتون بازار ایران میتونست بشون کمک کنه؟
احسان
۱۸ دی ۱۳۹۹نه. در حال حاضر به لطف تدابیر مسئولین ایران کشور فقیری هست و چندان فرقی با سودان و اریتره در بازار جهانی نداره
Ahmedreza2002
۱۷ دی ۱۳۹۹چی شد؟
امسال تویوتا دوباره پرفروش ترین گروه شد؟
VIPER
۱۷ دی ۱۳۹۹در کل افق زیبایی واسه برندهای آمریکایی نمیبینم
Hadi
۱۷ دی ۱۳۹۹هر روز یه گند جدید از استالانتیس در میاد…
یانکی
۱۷ دی ۱۳۹۹من متعجبم از اینکه این ادغام چه سودی میتونه برا کرایسلر داشته باشه.مثلا داج رم کرایسلر جیپ از چه چیز پژو سیتروئن میتونه استفاده کنه.خوب با داج شروع کنیم:هدف داج ماشینهای پرفورمنس و جذابه و البته کاربردیه که تقریبا بازارش خود آمریکای شمالیه.گروه پژو نه پلتفرم نه موتور نه گیربکس نه هیچ چیزه دیگه ای نداره که به درد داج بخوره.حتی سیستم اطلاعات و سرگرمی گروه پژو هم به کار داج نمیاد چونکه سیستم اطلاعات و سرگرمی آکانکت داج خودش جزؤ برترین های دنیاست.بریم سراغ رم اینجا هم چیزی از گروه پژو به کار نمیاد.بریم کرایسلر که اگر بخواد تعداد محصولاتش رو بیشتر کنه تو بهترین حالت یه کراس اوور لوکس بسازه که بازم مجبوره از داشتهای خودش استفاده کنه.جیپ هم همینطور فقط شاسی بلند میسازه و تمام ابزارش رو خودش داره.پژو حتی پلتفرمی نداره که دو دف باشه.ولی پژو به هر چی که آرزوش رو داشت میرسه.
مهدی
۱۷ دی ۱۳۹۹چرا فکر میکنید پژو سیتروئن سطحش پایینتر از از کرایسلر و دوج هست؟!
حسین
۱۷ دی ۱۳۹۹چرا پدال خبر شورلت ایمپالا ۲۰۲۵را نمی گذارد
در سایت خبرنگاران جوان دیدم
Tesla ?
۱۷ دی ۱۳۹۹این خبر جدید نیست مربوط به دوسال پیشه
مهرداد كمال
۱۷ دی ۱۳۹۹کرایسلر – دوج رو تو این گروه که میبینم یاد فوتبالیستهای درجه یک برزیلی میبینم که سالهای اخر میفتم که مثلا میرن تو لیگ قطر بازی میکنن
Ramin
۱۷ دی ۱۳۹۹واقعا متاسفم واسه آمریکایی ها که دارن تجزیه میشن…..
هر کی یه تیکشو بر میداره یه صلوات میده میره….. دوج و کرایسلر که خدا بیامرزتتون
هعی روزگار …..
میدونم ربطی نداره ولی یه چیز میخوام بگم که فکر کنم این مهمتره
همه تسلا رو میشناسن. بهترین و بزرگترین برقی ساز جهان
ولی دقت کنید… هیچ وقت نه مدعی شتاب بوده نه مدعی خودران فقط پیشرو بوده
ولی مثلا cs 55 آشغال خودمان ( دوستان کلا به هر چی چینی میگن آشغال منم میگم آشغال / چون دوستان اینجوری شاداب میشن )
همین cs 55 ادعای گینس رو داره !!!! ( به طول 3.2 کیلومتر دقیقا 55 ماشین خودشون به طور اتوماتیک در اتوبان رفتن !!!!!! البته راننده داخل ماشین بود )
همین آشغال هونگچی . همین هونگچی تو نمایشگاه سال 2018 گفت s9 شتابش 1.9 ثانیه هست و تا 400 کیلومتر میره
خودرو nio ep9 که دوستان میگن آشغال رکورد مسابقه خودران پیست آمریکا داره
رکورد نورنبریگ داره و… ( 2 پیست دیگه رکورد داره ) و برقی هست
از نظر دوستان این ها آشغال هستن…. ☝☝☝
یا مثلا byd han که تو نسخه هیبریدیش میتونه 800 کیلومتر مجموعا بره ( قیمت پایه از 33 هزار دلار آغاز و تا 45 هزار دلار میرود )
یا مثلا byd han برقی که از 38 هزار دلار شروع و تا 50 هزار تا هم قیمت دارد !! شتاب 3.9 ثانیه ای داره.
یا byd tang هیبریدی. نسخه پایه از 32 هزار دلاره تا 44 هزار دلار وشتاب 4.5 ثانیه ای
( byd han سیستم خودران سطح 3 و اتو پارک دارد. همانند تسلا )
و….
کلی مثال دیگر ( هونگچی رو نگفتم چون دوستان هونگچی میشنون فوبیا هونگچی میگیرن )
من حالا یه سوال دارم
اگر این ها آشغال هستن پس خدا رحم کنه به خودرو های خوبشان …
یه بار دیگه بخونید ……
اگر این ها آشغال هستن پس وای به حال خودروهای خوبشان….
بازم میگم
اگر اینها واقعا آشغال هستن پس وای به حال خودرو های خوبشان
بهتره از تعصب از روی بنز و فراری و رولز رویس و خودرو های کره و ژاپنی دست برداریم
یکم واقعه بینانه به موضو عات بنگریم
پدال جان بزار مطلبم انتشار پیدا کنه…. با سپاس….
OMID
۱۸ دی ۱۳۹۹فقط یه مثال بزنم
Nio ep9 که یک ماشین فقط مخصوص پیست هست و اجازه تردد خیابانی نداره و قیمت میلیونی داره و باتری هاش هر بار واسه شارژ باید در بیان از ماشینای سوپر اسپورت جاده ای بسیار ارزانتر هم کندتر بوده
نمونش aventador svj و amg black series
مگه مهمترین فاکتور شما قیمت و آپشن نبود ؟ اینا که سریعترین و ارزونتر و آپشن بیشتری هم دارن
شما میگفتی mercedes amg series black ارزش 300 هزار دلار رو نداره
ولی nio ep9 کندتر و مخصوص پیست و بدون آپشن ارزش ۱.۲ میلیون دلارو داره ؟
لااقل به حرفهای خودت پایبند باش
Ramin
۱۸ دی ۱۳۹۹من مثال زدم
از انواع خودرو ها
Moein
۱۷ دی ۱۳۹۹همش اشتباهه ?
یه تحقیق بکنین بعد میبینین ایران خودرو-سایپا در صدر این رده بندی هستن
حسین دهمرد
۱۷ دی ۱۳۹۹سال بعد رتبه ش دو رقمی هم میشه با این وضعیت.
پژو
۲۹ دی ۱۳۹۹همچین میگن پژو و سیتروئن ماشین نیستند انگار نه انگار خودرو سازان ایرانی هر سال صادارت دارند و اینکه پژو ایران با فرانسه زمین تا هوا تفاوت دارند یا اون جرمی تو تخت گاز میگه پژو ماشین نیست انگلستان که از خودش هیچ ماشینی نداره موتور استون مارتین موتور مینی کوپه موتور مک لارن بنتلی همه ش از آلمان وارد میشه انگلستان فقط مونتاژ میکنه حتی همان رویز معروفشان