پژو

تأیید بازگشت پژو به آمریکا در سالِ… 2026!

اولین بار در سال ۲۰۱۶ بود که خبرهایی درباره‌ی بازگشت گروه خودروساز پژو-سیتروئن به بازار آمریکا منتشر شد و حالا همه‌چیز رسمی شده است. کارلوس تاوارس مدیرعامل این شرکت در خلال انتشار نتایج مالی سال ۲۰۱۸ این کمپانی فرانسوی و پرداختن به جزئیات بعدی استراتژی جدید پژو-سیتروئن تأیید کرده برند پژو وارد بازار آمریکای شمالی خواهد شد.


لری دومنیک مدیرعامل پژو-سیتروئن آمریکای شمالی گفته است:

تصمیم ما برای بازگرداندن پژو به آمریکای شمالی حاصل چندین سال مطالعه و تحقیق بهترین پاسخگویی به نیازهای مشتریان توسط پژو-سیتروئن است. ما روش واقع‌بینانه‌ای به منظور ورود به بازار آمریکا در پیش گرفته‌ایم و مطمئن هستیم که راه‌حل‌های دقیق و مناسبی ارائه خواهیم کرد.


اگرچه برنامه‌ی پژو کاملاً جاه‌طلبانه بوده و شامل چندین مرحله است اما این خودروساز گفته عجله نکرده و چارچوب زمانی برای فروش محصولات خود در آمریکا تا سال ۲۰۲۶ دارد. پژو تا آن زمان اقدام به عرضه‌ی سرویس‌های اشتراک خودرویی و… در این بازار خواهد کرد تا علاقه‌ی مشتریان آمریکایی را بسنجد. این خودروساز معتقد است پژو کاملاً مناسب بازار خودروی آمریکای شمالی می‌باشد.


ژان فیلیپ ایمپاراتو مدیرعامل برند پژو نیز اظهار داشته است:

با تاریخچه‌ای بیش از ۲۰۸ ساله که شامل دو پیروزی در مسابقات ایندیاناپولیس ۵۰۰ هم می‌باشد، ماجراجویی پژو در مناطق جدید ادامه خواهد داشت.

پژو-سیتروئن در حال حاضر به دنبال ارزیابی مکان‌های مختلف برای فروش محصولات خود است. این برند ۱۵ ایالت آمریکا و ۴ پایتخت استان‌های کشور کانادا را بررسی می‌کند تا محصولاتش را در آن عرضه کند. این مناطق ۶۲ درصد فروش قاره آمریکای شمالی را تشکیل می‌دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. کورش

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (153 ديدگاه)

    مزد رفتن از ایران, ولی نمیتونه تو بازار آمریکا موفق بشه

    1. sina7

      ۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (436 ديدگاه)

      برندی که سانر‌وفو یا نمیذاره یا اپشن میذاره و واسه شاسی بلند بزرگش(5008) حتی امکان چهارچرخ متحرک سفارشی هم نداره…چجوری میخواد با برندای متنوع آمریکایی و اروپایی و ژاپنی رقابت کنه
      تو همین ایرانش اگه قیمتا درست بود و بازار ازاد بود،کسی میومد به جای ولوو xc40 و مزدا cx3 و جیپ رنگید و تویوتا chr و vw t-roc و میتسوبیشی asx و هزارتا کراس اور کوچیک دیگه بره سراغ پژو 2008؟!!!

  2. (saeed(peugeot

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با این پیشرفت های فوق العاده ای که تو طراحی و مدیریتی تو پژو انجام شده حتما موفق میشه
    اینقد حساب شده داره کار میکنه….که از 2 سال پیش اعلام کرده تا 6 سال دیگه هم نمیخواد به طور مستقیم وارد بشه…..فقظ داره زیر ساخت هاشو درست میکنه…..
    وارد میشه و موفق هم میشه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  3. علی

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    پژو اگه ماشین ساز بود الان میرفت نمیگفت چند سال بعد میرم

    1. حسن

      ۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      دقیقا

  4. شایان

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (25 ديدگاه)

    نه پیکاپای فرانسوی میتونن رقابت کنن نه ماشینای سدانش با ژاپنی و المانی نه ماشین اسپورتی داره که بخواد با کامارو موستانگ رقابت کنه فقط میخوان نمایندگی داشته باشن بگن مام هستیم
    تو آمریکا کی میره پژو ۲۰۸ میخره عاخه؟؟؟

    1. حسن

      ۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      درسته
      فرانسوی ها هیچ محصولی ندارن که مشتری بخواد تو امریکا فرانسوی روانتخاب کنه بجاش
      مثلا کی پیدا میشه بجای کمری یا مزدا 6 بره یه محصول همکلاس فرانسویش رو بخره
      یا کدوم محصول خودروسازی فرانسه میخواد با موستانگ پرفروش و محبوب یا با وانتهای پرفروش امریکایی رقابت کنه
      اگه حوضه فروششون همون فرانسه و چندتا کشوره محدود اروپایی باه سنگین تر هستن

  5. Amir213r

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (21 ديدگاه)

    آخه کی تو آمریکا پژو میخره ….زهی خیال باطل

    (کلن سود پژو تو چین ایران اروپاس)
    دوسال دیگه باز ایرانی خیلی زحمت نکش…

    1. پویان

      ۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (827 ديدگاه)

      وقتی کیا و هیوندا میخرن حتما فرانسوی هم میخرن .ولی 2026 دیره.
      مگه باینکه شاسی بلندهای برقی خوبی وارد امریکا کنه

      1. OMID

        ۹ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (2173 ديدگاه)

        کیا و هیوندا هم که کم کم دیگه نمیخرن
        افت فروش داشتن

        1. حسن

          ۹ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (379 ديدگاه)

          فروش کره ای ها امسال از بقیه سالها در امریکا کم تر شده بود
          تو فروش سال 2018 انواع کلاسهای خودرویی که پدال گذاشت تو امریکا یا کره ای نبود یا اگر هم بود ته جدولها بود

      2. شایان

        ۹ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (191 ديدگاه)

        کره ایها کره ای نیستن دقت کن از اون قدیم دوو که صاحبش جی ام بود بگیر بیا جلو تا رسید به کیا و هیوندای خیلی از تکنولوژیهای آمریکایی و آلمانی دارن دی ان ای این ماشینا توی آلمان و آمریکاست داستان کره فرق میکنه بعدشم صنعت کره بسیار جلوتر از فرانسه قرار داره توی تکنولوژی پیشرفته نگاه کن لوازم خونگی و گوشی و غیره حتی توی علم ژنتیک جز دوسه تای اوله کره
        حالا میریم سراغ ماشیناشون نگاه به ماشیناشون بکن برای بازار جهانی تعریف شده
        واقعا اگه حق انتخاب بود افراد زیادی پژو 2008 نمیخریدن ایرانی جماعت سلیقش شبیه آمرکاییه ماشین بزرگ و پر حجم اون کره ایم فهمیده رفته وارد اون بازار شده
        اصولا قدرت گیری کره تماما با برنامه ریزی آمریکا بوده و تحت نظر آمریکا بوده برای اینکه در مقابل ژاپن یه آلترناتیو وجود داشته باشه و توی اون منطقه کره در اصل شعبه آسیایی آمریکاست

  6. پویان

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (827 ديدگاه)

    تا اون موقع چینی ها بازار امریکا رو فتح کردن .اگه جنگ تجاری تموم بشه که بعیده
    امریکا دیده تو رقابت ممکنه کم میاره .داره با بگیر و ببند جلو چینی ها رو میگیره .

    1. Big Masood My Nigga

      ۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (5 ديدگاه)

      از اونایی که میگن امریکا شکست خورده؟داره نابود میشه؟اقتصادش رو هواس؟ چند سال دیگه کشوری بنام امریکا وجود نخواهد داشت؟

  7. ripper

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پژو باید موسسه مالی برا خودش پیدا کنه یا تمام جنبه مالی رو خودش انجام به عهده بگیره. مثلا فولکس واگن یه شاخه اقتصادی داره تو المان همه ی جنبه های مالی فروش ماشین رو انجام میده. مثلا اینجا شرکتا برا تامین ماشین کاری شون صفر درصد پیش پرداخت میدن و با سود خیلی کم اکثرا به صورت لیزینگ میخرن. تو امریکا کیا و هیوندایی همین کار رو کردن. کیا و هیوندایی اوایل حتی به ادمای خصوصی یا به صورت شخصی ماشین رو با صفر درصد پیش پرداخت و با سودهای خیلی نازل میدادن. چون باید خودشون رو نشون بدن. تا سالها کیا و هیوندایی کمترین سود رو از بازار امریکا میبردن ولی ده سال پیش کم کم سودشون بالا رفت و تا همین الان با وجودی که فروششون کم شده سود خیلی بالایی دارن

    بازار خودرویی تو کشورای خارجی اینقدر رقابتی هستش که شرکتها بهترین نخبه های اقتصاد و مارکتینگ رو استخدام میکنن و بهترین حقوقها رو میدن اما در عوض همونقدرم سود میکنن
    پژو تا سالها دنبال بازار جهان سوم و جهان دوم و کشورای در حال توسعه بود و حاظر نبود چنین هزینه هایی رو تو کشورای پیشرفته کنه. ولی الان حتی لادا از روسیه وارد بازار پژو شده و شرکتای چینی و هندی داره به راحتی فروش میکنن
    پژو نمیتونه مثل بقیه شرکتا برنامه بلند مدت بچینه. نهایتا دو سه سال تو امریکا فعالیت ضرر ده میکنه و بعدم میکشه بیرون و سهامش رو یا فولکس واگن و یا اتحادیه نیسان میتسوبیشی رنو میخره . بازار امریکا پژو رو به ورشکستگی میکشونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا