پس از خاتمهٔ تولید مدل هوگار یعنی وانتی که بر اساس ۲۰۶ پلاس (در برزیل و ایران ۲۰۷) ساخته شد بود، پژو در سبد محصولاتش پیکاپی نداشت؛ اما حالا این شرکت با معرفی یک پیکاپ جدید به این بخش بازگشته است. البته این وانت صرفاً برای بازارهای آفریقایی در نظر گرفته شده است یعنی جایی که در زمانی مدلهای ۴۰۴ و ۵۰۴ بسیار موفق و محبوب بودند.
علاوه بر این، پیکاپ پژو بر پایهٔ پیکاپ چینی دانگفنگ ریچ ساخته شده است و یا اساساً نسخهٔ ریبج شدهٔ همان ریچ است که با تغییراتی در گرافیک داخلی چراغهای جلو و عقب، جلوپنجره و چند تغییر جزئی دیگر با برند پژو عرضه میگردد. ریچ همان پیکاپی است که نسخهٔ قبلی آن توسط پارسخودرو در کشورمان هم عرضه میگردد و خود از نسل اول نیسان ناوارا مشتق شده است. حتی پژو برای این خودرو نامی هم انتخاب نکرده و آنرا با همان نام پژو پیکاپ معرفی نموده است.
پژو میگوید پیکاپ جدیدش ۵.۰۸ متر طول داشته و بسته به مدل، ۲۱۰ یا ۲۱۵ میلیمتر از سطح زمین فاصله دارد. ابعاد فضای بار آن نیز ۱.۴ متر در ۱.۳۹ متر بوده که مجهز به قلاب است درحالیکه حداکثر ظرفیت بار آن برابر با ۸۱۵ کیلوگرم میباشد.
این پیکاپ چینی/فرانسوی/ژاپنی مجهز به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری توربودیزل است که ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس پنج سرعته منتقل میگردد درحالیکه خریداران میتوانند بین انتقال قدرت دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل یکی را انتخاب کنند. این در حالی است که نسخهٔ دو دیفرانسیل خود در دو نوع شاسی پایین و شاسی بالا عرضه میگردد.
پژو هنوز تصویری از داخل این پیکاپ منتشر نکرده اما اعلام نموده که این خودرو، بزرگترین و ممتازترین کابین را در کلاس خود خواهد داشت درحالیکه بهاحتمالزیاد نمای داخلی پیکاپ پژو هم با دانگفنگ ریچ یکسان خواهد بود. تجهیزات استاندارد پژو پیکاپ شامل تهویه مطبوع دستی، پنجرههای برقی، رادیو با پخش CD و پورت USB، آینههای جانبی برقی، دو ایربگ، ترمز ABS و سنسور پارک عقب میشود. پژو پیکاپ از ماه سپتامبر صرفاً بهصورت دو کابین در سراسر قارهٔ آفریقا عرضه خواهد شد.
کوشا
۲ تیر ۱۳۹۶مثل اینکه دارن از ایران الگوبرداری میکنن
سامان اذری
۲ تیر ۱۳۹۶به نظرم تا وقتی وانتهای امریکایی و ژاپنی هستند
این ارزش خرید نداره
مخصوصا این که وانت های امریکایی و ژاپنی قیمت بسیار معقولی دارند و خدمات پس از فروش خوبی دارند (غیر از ایران )
Hami
۲ تیر ۱۳۹۶این وانت صرفاً برای بازارهای آفریقایی در نظر گرفته شده است یعنی جایی که در زمانی مدلهای 404 و 504 بسیار موفق و محبوب بودند.
یعنی فقط از محبوبیت برند پژو در آفریقا برای فروش وانت دانگ فنگ استفاده میکنن. قطعاً قیمتش پایین تر از دهنت های بروز ژاپنیه.
احسان
۲ تیر ۱۳۹۶به این میگن مسخره بازی شرکتی با قدمت پژو نباید برای سود دست به هر کاری بزنه
حسین
۲ تیر ۱۳۹۶مد شده!
داچا میشه رنو ، رنو میشه نیسان! و …
مهدی
۲ تیر ۱۳۹۶ینی پژو نمیتونه پلتفورم از یه شرکت معتبر تر مثل نیسان بگیره که میره سراغ دانگ فنگ خب هر چند دانگ فنگ سهامدار پژو هست ولی اینکار به اعتبار پژو ضربه میزنه
Hami
۲ تیر ۱۳۹۶خود دانگ فنگ پلتفرم از نیسان گرفته
این همون نیسان پیک آپه
ali a
۲ تیر ۱۳۹۶از شرکتای مثل پژو بعید نیست چنین کارایی ! هیچ وقت از برندش خوشم نیومد ..همیشه تو هر بخشی از بازار رقبایی بهتری داشته و خرید اونا بهتر بوده..شرکت خیلی سواستفاده گری هم هست.ایرانو که بدجوری نقره داغ کرد..حالا هم با شریک نام اشناش ویران خودرو (سگ زرد برادر …) سره قیمت گذاری 2008 تا جا داره میخوان قیمتو بالا ببرن. همینطور پله ای داره قیمتو بالاتر اعلام میکنه…! گارانتی ایش هم 2 ساله هست !!! یعنی در حد اشغالای ایرانی! بعدش ببینید میتونید از این شرکت خوشتون بیاد !!
سامان اذری
۳ تیر ۱۳۹۶اره حرف 120 میلیون هست
قول میدم موقع تحویل خودرو قیمتش از اینم بالاتر میره
MehdiTurbo
۲ تیر ۱۳۹۶با این حرکت واقعن از پژو بدم اومد طراحیشم حتی داخلش کاملن چینیه
محمد
۲ تیر ۱۳۹۶دوست من، نوشته هنوز تصویری از داخلش منتشر نشده.
بیژن
۲ تیر ۱۳۹۶فکر کردین Tu5 هایی که در دوران تحریم( سالهای ۹۱ تا ۹۵) یا حتی الان روی پارس یا ۲۰۶ نصب میشد از فرانسه میامد؟؟
جواب منفیه.
آیا این اتفاق واقعی بود؟؟
بله که واقعی بود. هنوز هم دوستان در قرازه خونه های خودروسازی داخل متوسل به برادران چینی اند.
نمیبینید بعداز ۱۷ سال تولید۲۰۶ ، چطور کیفیتش از ارش به فرش اومد..!!
این یه ویروسه که حالا فرانسویا هم دچارش شدن. خبرها حاکی ازاینه که پژو ۵۰۸ از هفته آینده از چین وارد کشور خواهد شد. یا شایدم شده.چون میخوان پیش فروش کنن.
یادتون نره چینی ها سهام دار پژو هستن…
ARASH
۲ تیر ۱۳۹۶واقعا برای پژو متاسفم. فقط همین
یوسف
۲ تیر ۱۳۹۶سهام دانگ فنگ از خودروسازی پژو – سیتروئن تنها 13/68 % هستش که برابر با سهام خانواده پژو و دولت فرانسه از این خودروسازیه، البته منم از این حرکت پژو خورد تو ذوقم که همچین تصمیم سطح پاینی برای فروش بیشتر گرفته.
ACR VIPER
۲ تیر ۱۳۹۶از پژو بعیده با استفاده از چنین پلتفرم قدیمی اقدام به تولید پیکاب کنه که البته فقط چراغاشو عوض کرده دو تا تیکه لاک هم اینو اونور انداخته
مثه اون وانتهایی شده که تو هند توسط تا تا عرضه میشن
من قبلا خبری رو خوندم که قراره بر اساس پلتفرم هایلوکس یه پیکاب عرضه کنه که واقعا این خیلی
خوب تر بود درست مثه اون ونی که با سه برند پژو سیتروئن و تویوتا عرضه میشه
amin sharifi
۲ تیر ۱۳۹۶وای به روزی که بگندد پژو…!!!!
Sardar
۲ تیر ۱۳۹۶یه روز رفتم نمایندگی سایپا دیدم یه وانت ریچ اونجاست موتورش رو بیرون آورده بودن داشتن یه موتور صفر میذاشتن جاش رفتم پیش صاحبش گفتم چی شده؟ گفته یه ساله این ماشینو گرفتم از وقتی گرفتم روغن ازش میچکه گفت از چین هم مهندس آورن از تهرون هم اومدن درست نشد که نشد و در آخر طبق قرارداد موتورش رو کمپلت برام عوض کردن . گفت قبل این پیکاپ داشتم سنشم زیاد بود اما یه لاستیکش شرف داشت به این
علی
۳ تیر ۱۳۹۶موتور ۲.۵ لیتری دیزلی فقط ۱۱۵ اسب بخار ، چقدم با افتخار شیر رو چسبوندن به ماشین چینی ، ای بابا
omid
۷ تیر ۱۳۹۶زحمت نکشه پژو یه وقت، این همه سرمایه گذاری و طراحی و تولید میکنه !!!