این خودرویی کوچک با تواناییهای زیاد است. دربارهی نسل جدید پژو ۲۰۸ سخن میگوییم خودرویی که از همان کابین جادار و استایل هوشمند مدل مجهز به پیشرانهی ۱.۲ لیتری بنزینی استاندارد سود میبرد.
اما زیر کاپوت این نسخه از ۲۰۸ جدید پیشرانهی الکتریکی ۱۳۴ اسب بخاری که نیروی خود را به چرخ های جلو منتقل میکند دیده میشود. یک مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۵۰ کیلووات ساعتی نیز نیروبخش پیشرانهی الکتریکی بوده و خبری از قلب آهنین بنزینی نیست. این نسخه از ۲۰۸ جدید کاملاً الکتریکی بوده ولی شباهتهای ظاهری زیادی با دیگر مدلهای خانواده دارد. پژو معتقد است ۲۰۸ الکتریکی گزینهای عادی همچون مدل بنزینی بوده و بنابراین طراحی آن را کاملاً مشابه مدل بنزینی کرده است. تنها درخشش آبی کمرنگ نشان شیر پژو و نشانهای e-208 باعث تمایز آن با برادران سنتی خود میشود.
برد الکتریکی رسمی این خودرو ۳۴۰ کیلومتر اعلام شده و با استفاده از پورت تایپ ۲ در بخش عقب میتوان باتریها را شارژ کرد.
کابین ۲۰۸ الکتریکی مثل مدل بنزینی نقطه قوت آن بوده و طراحی مینیمالیستی و هوشمندی دارد. همچنین فضای کافی برای چهار سرنشین بالغ تدارک دیده شده و فضای بار ۳۱۱ لیتری نیز کافی است هرچند نبود فضای لازم برای قرار دادن کابلها در این محفظه جای شرمساری دارد.
سواری ۲۰۸ الکتریکی جدید چگونه است؟ بیدردسر! خودروهای الکتریکی فاقد دنده هستند بنابراین از این نظر راحت بوده و همچنین به خاطر ماهیت پیشرانههای الکتریکی نیز عملکرد خودرو در خط مستقیم بهتر از اکثر خودروهای بنزینی مشابه میباشد.
اگر پیش از این هرگز پشت فرمان خودرویی الکتریکی ننشسته باشید شاید باید از ترمز احیا شونده استفاده کنید. این سیستم باعث میشود زمانی که پای خود را از روی پدال گاز بردارید بهطور خودکار سرعت را کاهش دهد.
پژو ۲۰۸ الکتریکی تنها دو حالت برای ترمز احیا شونده دارد که یکی حالت پیشفرض بوده و بسیار سبک است و به ندرت متوجه آن خواهید شد. دیگر نیز حالت سنگینتر B است که برای تردد در شهر عالی بوده چراکه خودرو بهصورت نرم و قابل پیشبینی سرعت را کم میکند. اگر خواهان توقف کامل باشید باید منتظر حس عجیب پدال ترمز باشید و شاید همین امر باعث عدم تمرکز شما شود چراکه انتظار چنین حسی را نداشتهاید.
در کل باید گفت احساس راندن این خودرو بیش از آنکه هیجانانگیز باشد ریلکس است. شما میتوانید حس کنید ۲۰۸ الکتریکی سنگینتر از برادران بنزینی بوده و تکان های بدنه نیز بسیار قابل حس هستند اما اکثر اوقات سیستم تعلیق این حس را برطرف کرده و حس خونسردی را به راننده تزریق میکند.
ما نمیتوانیم مقایسهای دقیق بین این خودرو و رنو Zoe و حتی اوپل کورسای الکتریکی داشته باشیم چراکه رنو فیس لیفت سنگینی را تجربه خواهد کرد و اوپل نیز فعلاً تست نشده است. البته پلتفرم و قوای محرکهی پژو با اوپل مشترک بوده و قیمت هر دو نیز تقریباً در یک محدوده خواهد بود.
خب صحبت از قیمت شد و باید گفت انتظار داریم ۲۰۸ الکتریکی قیمتی حدود ۲۵ هزار پوند پس از مشوقهای دولتی داشته باشد. این قیمت حتی برای خودرویی که از صفحه لمسی، ناوبری، سیستم تهویه مطبوع، کروز کنترل و… در ارزانترین تریم خود سود میبرد هم بالاست.
احتمالاً مدل بنزینی ۹۸ اسب بخاری با تجهیزات مشابه حدود ۷ هزار پوند ارزانتر از ۲۰۸ الکتریکی خواهد بود و اینجاست که یک دوراهی پیش میآید. هزینههای کمتر بلندمدت مدل الکتریکی یا قیمت کمتر مدل بنزینی؟
مشخصات پژو e-208 اکتیو
- قیمت: 24500 پوند (پس از مشوقهای دولتی)
- پیشرانه: واحد الکتریکی، باتری ۵۰ کیلووات ساعتی
- قدرت/گشتاور: 134 اسب بخار/۲۷۰ نیوتون متر
- گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 8.۲ ثانیه
- حداکثر سرعت: 160 کیلومتر در ساعت
- برد حرکتی: 340 کیلومتر
منبع: autoexpress
me84
۲۴ مرداد ۱۳۹۸.
طراحی داخلی رووووووو
مزدا
۲۴ مرداد ۱۳۹۸یه هاچ بک جوان پسند و دوست داشتنی.کاش قدرتش بیشتر بود
رامتین
۲۴ مرداد ۱۳۹۸جالبه داشبورد تمام خودروهای دنیا از بهترینها گرفته تا محصولات ایرانی و چینی تقریبا در یک محدوده تصور ما قرار دارند و با تغییراتی ممکنه یکی بسیار زیبا و دیگری زشت بنظر برسه! اما پژو واقعا متفاوت عمل میکنه. انگار داشبورد دو تیکه هست و نوآوری کاملا مشهوده.
(Saeed(peugeot
۲۴ مرداد ۱۳۹۸طراحی های جدید پژو فوق العاده شدن ….بی صبرانه منتظر مدل gt این خودرو با قدرت حدود ۳۰۰ اسب هستیم…
ناصر
۲۴ مرداد ۱۳۹۸یعنی افزون بر سیصد تومن شاید از 301 بهتر باشه که دویست تومنه
موتورهای برقی هم زودتر ساخت داخل میشن مشکل آلیاژشون زیاد نیست موتور حرارت نداره و عمر زیادی احتمالا داره
حیف که ما قطعاتی که بتونه نیرو محرکه رو منتقل بکنه خودمون نمی زنیم و ماشین ساخت داخل سفته و گیرش زیاده و گرنه فقط باتریش وارداتی میشد