پژو ۲۰۸ نیاز چندانی به معرفی ندارد. هاچبک دوستداشتنی پژو در دنیای خودروهای کوچک کاملاً شناخته شده بوده و رقبای کلیدیای همچون اوپل کورسا و فورد فیستا را پیش روی خود میبیند. البته قوای محرکه و پلتفرم کورسا با ۲۰۸ جدید مشترک است.
پژو در این گوشهی شلوغ از بازار خود را بازیگری شیک میداند. استایل متمایز و سطح بالای ۲۰۸ کاملاً جلب نظر کرده و کابین منحصربهفرد آن نیز تا حدی از پژو ۵۰۸ گرفته شده است.
این خودرو برای اولین بار در تاریخ خود با قوای محرکهی الکتریکی نیز عرضه خواهد شد و در آینده بررسی تخصصی این نسخه از ۲۰۸ جدید را نیز تقدیم شما عزیزان خواهیم کرد.
اما خودرویی که ما تست کردهایم نسخهی پیشتولیدی مجهز به پیشرانهی ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی بوده است. پژو ۳ پیشرانه بنزینی برای این خودرو عرضه میکند که یکی از آنها نسخهی ۷۴ اسبی همین پیشرانهی یاد شده بدون و نمونهی قویتر ۱۲۸ اسبی نیز بهصورت استاندارد با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری میکند. یک پیشرانهی دیزلی ۹۸ اسبی نیز در دسترس است.
مدل حاضر در تست به گیربکس ۶ سرعته دستی مجهز بوده و اگر مدل الکتریکی را در نظر نگیریم شاید بهترین مدل خانوادهی ۲۰۸ باشد.
این پیشرانه برای ارائهی بهترین عملکرد خود باید کمی تحتفشار باشد اما به حد کافی آرام و ساکت بوده و قدرت خوبی را نیز در رانندگی شهری ارائه میکند. کلاچ خودروی حاضر در تست کمی مبهم بوده و اهرم تعویض دنده نیز بزرگ است که احساس تغییر دندهی جالبی را ایجاد نمیکند؛ اما علیرغم تمامی این موارد، ۲۰۸ رانندگی آسانی داشته و میتوان آن را دوست داشت.
از طریق دکمهی تعبیه شده میتوان حالت اکو را انتخاب کرد که در آن فرمان بیش از حد سبک شده اما در حالت نرمال رانندگی وضعیت کمی بهتر شده و در عبور از پیچها احساس بهتری خواهید داشت. در این نقطه خواهید فهمید که ۲۰۸ استایلی خنثی در عبور از پیچها داشته و این کاملاً با هدف آن هماهنگ است. البته در خودروهایی همچون فیستا یا حتی سئات ایبیزا با فشردن پدال گاز میتوان لحظات هیجانانگیزتری را تجربه کرد.
البته تحت تأثیر روشهای بازاریابی پژو نباید قرار بگیرد چراکه این خودروساز فرانسوی روی رانندگی هیجانانگیز تأکید داشته اما ۲۰۸ خودرویی است که اساساً روی راحتی و آسایش تمرکز دارد. این خودرو به راحتی ناهمواریهای کوچک را جذب میکند و سواری راحتی دارد. البته حتی در سرعتهای کم نیز حرکاتی در بدنه مشاهده میشود.
موضوع اصلی دربارهی ویژگی ۲۰۸ به احساس آن مربوط میشود. شاید این موضوع دربارهی مدل نهایی صدق نکند اما این خودرو همچون محصولی ارزانقیمت و کوچک حس نمیشود بلکه میتوان آن را خودرویی اجرایی دانست.
بخشی از این موضوع به لطف چگونگی حضور آن در جاده است و بخش اعظم آن به کابین مربوط میشود. برخی رانندگان باید با تنظیمات صندلی بازی کنند تا بتوانند موقعیت خوبی برای دیدن پشت آمپرها پیدا کنند اما جنس متریال بکار رفته در کابین واقعاً شیک و مناسب است.
برخی اطلاعات ضروری بهصورت سهبعدی روی شیشهی جلو منعکس میشود که در ابتدا شاید عجیب به نظر برسند اما پس از چند دقیقه چشمان شما به آنها عادت خواهد کرد.
در کل باید گفت این طراحی مینیمال و متریال خوب باعث شدهاند کابین ۲۰۸ جدید حس فوقالعادهای داشته باشد. اگرچه هنوز جزئیات نهایی این خودرو اعلام نشدهاند اما انتظار داریم ۲۰۸ یکی از مجهزترین خودروهای کلاس خود باشد. انتظار میرود مدل پایهی این خودرو قیمتی در حدود ۱۶ هزار پوند داشته باشد.
این خودرو از نظر فضای کابین و بار نیز خوب عمل کرده است. ۲۰۸ جدید تنها بهصورت ۵ درب عرضه خواهد شد و اگرچه زاویهی درب عقب به گونهای طراحی شده که کمی نازک است اما صندلیهای عقب راحتی خوبی برای دو سرنشین بالغ دارند.
محفظه بار ۳۱۱ لیتری نیز برای اکثر خریداران کفایت میکند هرچند خبری از کف جادار نیست و فضایی در آنجا تعبیه نشده است.
هنوز هم میتوان لاستیک زاپاس را بدون تأثیر خاص روی محفظه بار انتخاب کرد. از جمله تجهیزات این خودرو میتوان تشخیص علائم ترافیکی، ترمز اضطراری خودکار، پایش نقاط کور و حالت رانندگی نیمهخودکار را نام برد.
نسل جدید پژو ۲۰۸ عنوان بالغترین خودروی کوچک حال حاضر را به خود اختصاص میدهد و با کابینی شیک و سواری مناسب خود را از دیگران جدا میکند. این خودرو سواری هیجانانگیزی ندارد اما اگر به تکنولوژیهای زیاد و حس لوکس بودن خودرو اهمیت میدهید قطعاً پژو در لیست شما جای خواهد داشت.
مشخصات پژو ۲۰۸ پیورتک ۱۰۰ Allure
- قیمت: 18 هزار پوند (تخمینی)
- پیشرانه: 3 سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 98 اسب بخار/۲۰۰ نیوتون متر (تخمینی)
- گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 9.۵ ثانیه (تخمینی)
- حداکثر سرعت: 185 کیلومتر در ساعت (تخمینی)
- مصرف سوخت: 5.۶ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)
منبع: autoexpress
(saeed(peugeot
۱۲ مرداد ۱۳۹۸بدون شک بهترین و پرفروش ترین خودرو تو کلاس خودش میشه
مزدا
۱۴ مرداد ۱۳۹۸الان به جای ۲۰۶ اینو سوار میشدیم .
قدرتش بیشتر بود بهتر میشد ولی تو این بازه قیمتی خیلی خوبه
NAVID۰۰۹۸
۱۲ مرداد ۱۳۹۸با اینکه با پژو حال نمیکنم ، اما چقدر خوب داره کار میکنه بَدپدر.
اون از ۵۰۸ جدید
این از ۲۰۸ جدید (((( خخخخیییلی خوبه ))))
اون از شاسی بلندهای مَطرَحشون (( همشون خوش ساخت و زیبان )) .
بدجور دارن به دل میشینند ، بخصوص ۲۰۸ که تو نسل قَبلیش هم عاالی بوده .
نمیخوام نقد کنم ، اما میگویند تاریخ تکرار میشود راست میگویند مثل خودروهای دهه ۹۰ .(( توجه کنید ، بیشتر شرکتها دارند چراغهای عقب را به هم مُتَصِل میکنند ، bmw ، آئودی ، پورشه ، چینیها ، پژو ، کیا ، هیوندای ، دوج ، لینکلن و… )) .
amir
۱۲ مرداد ۱۳۹۸پژو یه مدت بد کار کرد ولی از سال 2013 به اینور دوباره خودش را جمع و جور کرده.208 و 308 جدید و 508 جدید عالین.
MAHDI
۱۲ مرداد ۱۳۹۸وهمینطور مرسدس بنز!!!
چون چراغ های عقب مرسدس EQC بهم متصل هستن.در ب ام و هم مدل سری7 جدید چراغ های عقب متصل شدن وهمینطور آئودی در مدل A8!!!!!
(( البته در سری از7 چراغ ها فقط درشب مشخصه که متصل هستن وهمینطور در آیودی A8 کمی بیشتر مشخص))
حمید فورد
۱۲ مرداد ۱۳۹۸یه مزخرف دیگه به جمع پژوجات اضافه شد
(Saeed(peugeot
۱۲ مرداد ۱۳۹۸شما که پژو رو مزخرفات تلقی میکنی ، از پژو آشغال تر خییلی خیلی ماشین زیاده……
حالا نمیدونم سلیقه شما چیه…………..
پژو واسه خودش دنیایه باید اطلاعات شو داشته باشی
البته فکر میکنم بعضی نظراتشون بر مبنای ۴۰۵ ایرانیزه هستش
حمید فورد
۱۲ مرداد ۱۳۹۸از پژو مزخرف تر میشه رنو.کلا ماشینایی فرانسوی مزخرفن داداش
(Saeed(peugeot
۱۲ مرداد ۱۳۹۸بوگاتی هم فرانسویه …..اونم بگو مزخرفه ???
فک کنم یدونه بوگاتی کلیه برندهارو جر بده …
برند مورد نظر شما چیه ؟؟؟؟
نزار بیاد جلو این یه فرانسوی اخه خیلی بد میشه عمو جون
End
۳۰ شهریور ۱۴۰۳بوگاتی اصالت ایتالیایی داره و مهندسی آلمانی
فقط اسم فرانسه روش سنگینی میکنه
Kian70
۱۲ مرداد ۱۳۹۸خیلی خوب کار میکنه چه استایلی داره
رامتین
۱۲ مرداد ۱۳۹۸یعنی همین میومد ایران با موتور 1.6 توربوی پژو که 200 اسب داشت و این گیربکس 8 سرعته، یعنی تموم. واقعا یه هاچبک همه چی تمامه. فقط فولکس پولو gti میتونه بهتر باشه ازین.
ali
۱۲ مرداد ۱۳۹۸بله طبق مذاکراتی که انجام دادم
این ۲۰۸ جدید با بومی سازی ۹۹/۹ درصدی
قراره تا دو ماه دیگه تولید بشه!!!!!
???
محمد رضا
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ای خدا از اون طرف به اسمه تحریم قیمتا رو سه برابر کردن از این طرف ماشین جدید میارن اینا که میگن قطعات همین ماشینا رو که ۲۰ سال بیشتره دارن تولید میکنن ندارن پس اینا رو از کجاشون میخان درارن . شما بگین
Jahan
۱۳ مرداد ۱۳۹۸چند وقت دیگه ایران خودرو عزیز بر میداره بدنه رانا چراغ 207 موتور پیکان صندوق 206 جلو داشبورد اریسان و 4 تا چرت و پرتم از پرشیا سمند میکنه سر هم سوار میکنه مردم همیشه در صحنه هم از یک قرن قبل میرن پول میریزن حساب این عزیزان سر گردنه خگ که چی 208 خودروی ملی جدید بخرن جز اپشنهاش میتونن شیشه بالابر برقی و رینگ آلمینیومی هم سفارش بدن با ءخش ایکو ?
Genius
۱۳ مرداد ۱۳۹۸اونا به 208نیو رسیدند ما هم اینجا طرف جوری پشت 206پــــــلاس ژست میگیره و آسفالت خیابون رو به آتیش میکشه انگار کیمی رایکوننه!!!یکی نیست بهش تفهیم کنه اگه اقتصاد ترکیده و 206پــــلاس از 60 میلیون ظرف یکسال شده 160 میلیون دلیل نمیشه که ماشین خیلی خوب و به روزی است
Mj
۱۳ مرداد ۱۳۹۸خوب که چی مثلا ما باید زوقش و بکنیم اینجوری که پیش می ره پرایدم دیگه داره میلیاردی میشه این و که دیگه باید تو رویا ببینیم
مهدی
۱۳ مرداد ۱۳۹۸پژو سیتروئن غیر ۱۰ ۱۵ سال بعد از دهه ۲۰۰۰ همیشه بهترین خودروهای شهری دنیا رو داشت حتی بالاتر از ژاپنی ها و رقبای المانی. چه توی طراحی کابین چه تو شاسی و سیستم تعلیق . تو قسمت موتور و گیربکس هم واقعا چیزی کم نداشت. توی بیشتر قطعات خودروهاش مهندسی قویتر نسبت به بیشتر ژاپنی ها و المانی ها دیده میشد