به نظر میرسد تأسیسات گروه خودروسازی پژو-سیتروئن کارآمدتر از تأسیسات کمپانی اوپل/واکسهال میباشد. این را مدیرعامل این کمپانی فرانسوی، آقای کارلوس تاوارز میگوید.
تاوارز اخیراً از تأسیسات اوپل در زاراگوزای اسپانیا و روسلهایم آلمان بازدید کرده تا آنها را با تأسیسات پژو-سیتروئن مقایسه نماید.
مدیرعامل کمپانی در نمایشگاه فرانکفورت هفته پیش به اتونیوز گفت:
فاصلهای که من بین تأسیسات دو کمپانی مشاهده کردم بسیار بزرگ بود. چیزی که من دیدم این است که تأسیسات پژو-سیتروئن بسیار کارآمدتر از سایتهای تولیدی اوپل است.
او ادامه داد:
من همچنین انتظار دارم شرایطی را بیابم که در آن اوپل بهتر از پژو-سیتروئن باشد بنابراین کارکنان ما میتوانند آنها را یاد بگیرند.
اوپل/واکسهال هماکنون ۶ کارخانه مونتاژ در اروپا داشته و آینده برخی از آنها مبهم است زیرا تاوارز در حال کار بر روی برنامههای خود به منظور سوددهی دوباره اوپل است. این برنامه شامل استفاده بیشتر از پلتفرمها و پیشرانههای مشترک میباشد.
بنا به تحلیلهای صورت گرفته، تأسیسات اوپل (به جز کارخانه زاراگوزا) در زمان مالکیت جنرال موتورز نرخ بهرهبرداری کمتری نسبت به تأسیسات پژو-سیتروئن داشتند. تأسیسات زاراگوزا در ۷۸ درصد ظرفیت کامل خود بوده درحالیکه این آمار برای تأسیسات Eisenach برابر با ۶۵ درصد و برای روسلهایم برابر با ۵۱ درصد بوده است.
تاوارز میگوید سوددهی دوباره اوپل بر پایه کارآمدتر کردن این کمپانی بنا خواهد شد و افزایش میزان تولید هدف اصلی نیست. او میگوید:
ما با افزایش حجم تولید روی آینده اوپل شرط نخواهیم بست اما میخواهیم شرایط بهتری نسبت به امروز داشته باشیم.
من میتوانم برخی شباهتها بین شرایط ۴ سال پیش پژو-سیتروئن و شرایط امروز اوپل را حس کنم. نتیجه خیلی ساده است. همهچیز به راندمان و کارایی مربوط میشود. اگر ما راندمان بالایی داشته باشیم سودده خواهیم بود. اگر سودده باشیم پایدار خواهیم بود و اگر پایدار باشیم هیچکس نباید نگران شغل خود باشد.
حمیدرضا
۱ مهر ۱۳۹۶راندمان خیلی مهمه نه اینکه صرفا بزرگترین تولید کننده در خاورمیانه باشیم کم تولید کن با کیفیت تولید کن
محمد حسین
۱ مهر ۱۳۹۶البته فکر نمی کنم اینجا منظور از راندمان بحث کیفیت باشه.
احتمالا اوپل در استفاده از منابع خودش (همونطور که درصدها نشون میده) دچار مشکل هست.
زمان خواب ماشین آلات ، زمان بیکاری پرسنل ، بطور کلی زمان تولید محصول ، نحوه چیدمان ایستگاه های کاری و ترافیک قطعات بین اونها ، نسبت ارزش تأسیسات به ارزش افزوده ای که تولید میکنه و ….