عشق پژو به خودروها باعث شده تا همیشه این شرکت اشتیاق به رقابت را در خود پرورش دهد. در روزهای اول ورزشهای موتوری اولین مسابقات این فرصت را برای پژو فراهم کرد تا نبوغ فنی خودش را مورد آزمایش قرار بدهد و تا به امروز پیروزی و قهرمانیهای فراوان پژو نقش مهمی را از نظر تبلیغات برای این کارخانه داشته است.
۱۸۹۵: پژو برنده اولین مسابقه زماندار
در جریان مسابقات پاریس- بوردو- پاریس مدل تیپ ۷ پژو به مقام اول رسید. هر ۳ شرکت کننده پژو در چهار جایگاه نخست مسابقات قرار گرفتن. میشلن با استفاده از تایرهای بادی که در خودروهای تیم پژو نصب شدند کمک شایانی به پیروزی این تیم کرد.
۱۹۱۲ – ۱۹۱۶: مدل L76 مسابقات Dieppe و جایزه بزرگ ایندیاناپلیس را از آن خود کرد.
سری انقلابی L76 برنده جایزه بزرگ فرانسه در سالهای ۱۹۱۲ و ۱۹۱۳ و همچنین ایندیاناپولیس آمریکا در سالهای ۱۹۱۳ و ۱۹۱۶ شد.
۱۹۳۷ – ۱۹۳۸: برتری ۴۰۲ Darlmat در گروه 2L در لومانز
پژو ۳۰۲ و ۴۰۲ Darlmat در کورس ۲۴ ساعته در شهر لومانز درخشان ظاهر شدند. تیم دوکورتانزکورتت پژو در مجموع پنجم شد و در گروه 2L رتبه اول را به دست آورد.
۱۹۶۱ – ۱۹۶۸: پیروزی پژو ۴۰۴ در رالی آفریقای شرقی
پژو ۴۰۴ پنج بار در بین تمامی تیمهای شرکتکننده در سکوی اول ایستاد و چهار بار هم در گروه خود این رتبه را به دست آورد.
۱۹۷۴ – ۱۹۷۸: پنج پیروزی برای پژو ۵۰۴
پژو ۵۰۴ سه بار در رالی به انداما و دو بار هم در رالی مراکش به برتری دست یافت.
۱۹۸۵ – ۱۹۸۶: پژو ۲۰۵ T16 قهرمان رالی جهانی
با مربیگری و مدیریت ژان تاد تیم پژو ۲۰۵ توربو توانست با سرعت نفسگیر خود چند برد متوالی را به دست آورد و تبدیل به اسطوره شود.
۱۹۸۷ – ۱۹۸۸: پژو ۲۰۵ T16 بار دیگر قدرت خود را به رخ رقبایش کشید و توانست قهرمانی رالی پاریس-داکار را به دست آورد.
موفقیت این مدل پژو نظر بیشتر مردم را به خود جلب کرد و باعث رشد فروش مدل پژو ۲۰۵ شد که کمک زیادی در مدیریت بحران اقتصادی به پژو کرد.
۱۹۸۸ – ۱۹۹۰: پژو ۴۰۵ T16 با رانندگی آری واتانن رکورد جدیدی را در رالی پایکس پیک به ثبت رساند.
در پی پیروزی و رکوردهای ۴۰۵ در رالی پایکس پیک باز هم این خودروی افسانهای قهرمانی رالی داکار پاریس را در سالهای ۱۹۸۹ و ۱۹۹۰ از آن خود کرد.
۱۹۹۱ – ۱۹۹۳: پژو ۹۰۵ جاده را میبلعد
پژو ۹۰۵ سه پیروزی را در سال ۱۹۹۰ و پنج تای دیگر را در سال ۱۹۹۲ که شامل لومانز ۲۴ ساعته هم میشد به دست آورده و قهرمان جهان شد. سال ۱۹۹۲ سالی پر باری برای ۹۰۵ بود که یک برد سه گانه را در لومانز رقم زد و باعث شد تا سه جایگاه را در لژ سلطنتی به دست آورد.
۲۰۰۷ – ۲۰۰۸: پژو ۹۰۸ قهرمان SPA در بلژیک و جاده آتلانتا در آمریکا شد.
908 توربو دیزل PF در مسابقات استقامتی نتایج خوبی را کسب کرد. ۹۰۸ در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ در لومانز ۲۴ ساعته دوم شد.
۲۰۰۹ – ۲۰۱۱: پژو ۹۰۸ پیروزی دوگانه را در سال ۲۰۰۹ کسب کرد.
در سال ۲۰۱۱ رتبه دوم و سوم و چهارم و پنجم را به دست آورد که در مجموع باعث قهرمانی آن در سری مسابقات لومانز آن سال شد.
مترجم: محمد ایرجی. منبع: پژو
سياوش
۱۴ تیر ۱۳۹۳حالم از هرچی پژو بهم می خوره…
احسان آرسنالی
۱۴ تیر ۱۳۹۳از همه پژوها نه ولی کلا از پژو بدم میاد متاسفانه ماشینم از روی اجبار و ناچاری بر پایه پژو هست
Japan & Germany
۱۴ تیر ۱۳۹۳شرکت خوبیه پژو
مک میسل
۱۴ تیر ۱۳۹۳محمد جان یاjapan&Germany جیمیلتو بده باهات کار دارم
Japan & Germany
۱۴ تیر ۱۳۹۳Mohammadfardno@yahoo.com
Japan & germany
۱۷ خرداد ۱۳۹۶پژو ماشینای خوبی میسازه
مهدی ف
۱۴ تیر ۱۳۹۳پژو فقط از پراید بهتره مگرنه شرکتشو و ماشین هاش مالی نیستند
خاوری مزراتی
۱۴ تیر ۱۳۹۳رویه خوبی در سایت حاکم شده که هر فرد با هر مشی و مرامی اعتقادات خودشو مکتوب میکنه و در معرض دیده همه قرار میده ..ازین بهتر این کار خوب سردبیر سایت هست که به کمک دوستان پدالی تاریخ صنعت خودروسازی رو درمعرض دید همه قرار میده
سپاس از محمدعزیز برای این مطلب جدید
زیگما
۱۴ تیر ۱۳۹۳پژو یه کمپانی نسبتا ورشکستس
توی شاسی بلنداش از پلتفورم میتسوبیشی استفاده میکنه
اون ماشین برقی ION هم که پلتفورم و موتور و باتری هاش ساخت میتسوبیشیه
یک سری انجین های دیزلش هم که مال فورده
به خصوص سری انجین های dld فورد
بقش اعظم انجین های جدیدش هم که ب ام و براش میسازه و پژو در ساخت و طراحیشون بیشتر سرمایه گذاشت و کار فنی خاصی نکرده!
فروشش هم که جندین ساله داره افت میکنه
سال 2013 حدود 100 هزار دستگاه کم تر از 2012 فروخت
ضرر ده هم که هست
دولت فرانسه هم که گفته اگر ورشکست شد، هیچ کمک مالی به پژو نمیکنه!(البته این فقط جنبه هشدار و تهدید داشته چون خیلی بعید بنظر میرسه که دولت فرانسه دست روی دست بذاره تا این شرکت ورشکست بشه و این همه ادم یکجا بیکار بشن!)
من فکر میکنم وضعیت کنونی پژو در واقع سزای اعمالشه….
سزای فروش خودرو های نا ایمن…..
بقول یکی از دوستان
“ای پژو ای پژو
میچکد از چنگ تو
خون جوانان ما
ای پژو”
:D
احسان آرسنالی
۱۴ تیر ۱۳۹۳این اولین موردی هست که باهات موافقم تا بخش فروش خودروهای نا ایمن.
هیچکسی رو نمیشه مجبور کرد ماشینی خاصی رو بخره اگه میبینی ماشین من رانا(بخونید ارزون شده 206 صندووقدار) هست به خاطر بی عرضه گی خودم هست چون من می دیدم که مسئولین ایران خودرو دارن دزدی میکنن ولی عرضه تلاش بیشتر رو نداشتم تا پول بیشتری کسب کنم و ماشین بهتری بخرم چون شدیدا معتقدم هرکسی به اندازه لیاقتش نصیبش میشه ( تو 99.8 % که اینطوری هست) و لیاقت هرکسی به اندازه تلاشش و کوششی هست که میکنه. در مورد من لیاقتم هنوز بیشتر از رانا نشده
سعید
۱۴ تیر ۱۳۹۳شدیدا با حرفای شما موافقم …!!!
ولی در مورد لیاقت ایرانی ها از لحاظ خودرویی که سوار میشن ، امیدورام روزی باید که گمرگ برداشته بشه تا خودروسازهای عزیز و به خصوص اون ریس صنفشون معنی کلمه “بازار رقابتی” و “رقابت” رو به منای واقعی کلمه بفهمن و درک کنن…
sorena scirocco
۱۴ تیر ۱۳۹۳لزوما کسی که ماشین مدل بالاتر از رانای شما سوار میشه تلاش و کوشش بیشتری نکرده و لیاقت بیشتری نسبت به شما نداشته،اینجا ایرانه دوست عزیز
احسان آرسنالی
۱۵ تیر ۱۳۹۳sorena scirocco ممنونم از دلداریت منم عرض کردم تو 99.8% موارد وگرنه اونی که پولدار زاده شده دیگه مهم نیست لیاقت داشته باشه یا نه با بقیه صورت هاش کاری ندارم
مقدم
۱۶ تیر ۱۳۹۳به نظر من هم شما درست میگین.اینجا ایران و این یعنی از قوانین دنیا از جمله شایسته سالاری و … فقط قانون نیوتن اون هم به زوررر برقراره
Alpha
۱۵ تیر ۱۳۹۳یعنی هرکی ماشین بهتر سوار میشه لیاقتش بیشتره ؟ الان من برم موستانگ بخرم یعنی لیاقتم از استاد دانشگاه شریف بیشتره ؟؟
sorena scirocco
۱۴ تیر ۱۳۹۳برای نا ایمن بودن میشه مصداق بفرمایید؟
زیگما
۱۴ تیر ۱۳۹۳نکنه 405 خیلی ایمنه؟
عجبا
رو که نیست
sorena scirocco
۱۴ تیر ۱۳۹۳برای 20 سال پیش آره بوده…
درمقایسه با زانتیا هم سن خودش آره بوده…
احسان آرسنالی
۱۴ تیر ۱۳۹۳همیشه آرزو دارم پژو نابود بشه وقتی اوایل امسال گفتن پژو به خاطر مشکلات مالی سهامش رو فروخت کلی خوشحال شدم گرچه از بعضی مدل هاش خوشم میاد ولی از ذات و سیاست کارخونه متنفرم
احسان آرسنالی
۱۴ تیر ۱۳۹۳بخشی از سهامش نه همه ی سهامش
CHALLENGER
۱۰ دی ۱۳۹۳مشخصه شما از رو تعصب حرف میزنی همون شرکتی که بدت میاد ازش خیلی از خودرو ساز ها رو داره را میبره و خیلی نواوری ها به دنیای خودروساز ها عرضه کرده.
فرهود
۱۴ تیر ۱۳۹۳علاقه ای به تاریخ ندارم. با وجه ای که پژو تو ایران داره اصلا باورم نمی شه چیزی به اسم افتخارات توی کارنامه شون باشه (ولی تاریخ این خودرو ساز چیز دیگه ای میگه).
در ضمن برای اطلاعات عمومی جمع پژو لوازم آشپزخونه هم می سازه در ضمن نمک و فلفل ساب های برقی شون حرف نداره و در سطح جهانی (برخلاف ماشین هاشون) شهرت خوبی داره.
فرهود
۱۴ تیر ۱۳۹۳در ضمن با دیدن دو عکس اولی یخورده خندم گرفت. مخصوصا اولی. یعنی اینا با این تیپ و لباس می رفتن مسابقه!؟ خیلی باحاله :D
شاهین
۱۴ تیر ۱۳۹۳داداش محمد دستت درد نکنه خیلی خوب بود.انصافا پژو تو هر زمینه ای بد باشه توی رالی حرف های زیادی واسه گفتن داره.عکس اون 405 T16 GR یه زمانی بک گراند دسکتاپم بود.نمیدونم چرا اینقدر 405 رو دوست دارم؟! اون 205 هم دوست دارم!
فرهود
۱۴ تیر ۱۳۹۳اینم از عجایب این دنیاست! رالی این قدر پر افتخار بعدش خودرو سازیه به این… ول کن چی کار به این کارا داریم ما مابریم همون NFS مون رو بازی کنیم.
شاهین
۱۴ تیر ۱۳۹۳ولی به نظر من ماشیناش هم خوبن.شاید از نظر شیاست های شرکتش یه ذره مناسب نباشه.
آقا همه شدن گیمر! یکی هم یه PS1 برسونه به دست ما! :D
فرهود
۱۴ تیر ۱۳۹۳من!؟ من!؟ گیمر!؟
بابا من توی NFS فقط توی منو های بازی می گردم حال می کنم.
چیز دیگه ای سرم نمی شه!!
شاهین
۱۴ تیر ۱۳۹۳من استعداد گیمر شدن رو دارم فقط دو تا نکته ی خیلی کوچیک وجود داره اونم اینه که نه پولشو دارم نه حال و حوصلشو!(نکات ریزی بودن!)
Japan & Germany
۱۴ تیر ۱۳۹۳پژو بنظرم از هیوندای خیلی بهتره ، فقط کاش یه دستی به سر و روی موتور هاش میکشید و به حجمشو اضافه میکرد یا توربو میزاشت ، اگه سیاست خودرو سازی پژو یکم بهتر از اینا بود و این بلا رو سر ایران نمی اورد ، شاید الآن بجای هیوندای بود
فرهود
۱۴ تیر ۱۳۹۳از هیوندا بهتر نیست ولی بقیه اش رو قبول دارم.
مک میسل
۱۴ تیر ۱۳۹۳نه اتفاقا پژو هر چی باشه از هیوندای و کیا بهتره..ولی فساد شرکتش نذاشت پیشرفت کنه…ولی مثلا تا قبل2009 که مدیر عامل جدید فساد کننده اش نیومده بود واقعا پژو یکی از کارخونه های بزرگ اروپا بود و ماشین های عالی میزد.مثلا207-208-407-408-607-608 همه ی اینا جزو خوبای زمان خودشون بودن.در دهه ی90 هم ماشین هایی مثل405 و206 و205 واقعا خوش درخشیدن….
فرهود
۱۵ تیر ۱۳۹۳خب به همین خاطر بهتر نی!
یه پسل باهوش
۱۴ تیر ۱۳۹۳اقا من بشخصه خیلی پرشیا رو دوست دارم
یه جورایی ظاهر مقبولی داری
ولی پژو یه ماشین فرانسوی
یه فرانسوی اگه پدر خودشم در بیاره
اون سواری که من شما می خوایم رو نداره
یه پسل باهوش
۱۴ تیر ۱۳۹۳پژو 504 مسابقه ای شاهکاره
دقیقا 8 سال پیش تا پای خرید یه دونه ابی رنگش رفته بودیم سر اینکه دنده اش کنار فرمونه نخریدیم
می دونین که تو ایران چی بهشون می گن ؟!:)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۵ تیر ۱۳۹۳درود . نه بگو پسل جان .
Japan & Germany
۱۴ تیر ۱۳۹۳راستی محمد جان مطلبت هم مثل خودت عالی بود
hero
۱۴ تیر ۱۳۹۳504 رو عشقه!
صادق
۱۴ تیر ۱۳۹۳داداش محمد، عالی بود
پژو قطعا کارخونه ی خوبی، درسته بعضی دوستان دل خوشی ازش ندارن (که تا حدودی هم حق دارن) ولی هیچ کس نمیتونه منکر خوبی های پژو بشه
این رو هم بدونید، پژو الان یکمی وضعش خرابه، وگرنه شرکت با اصالت و بزرگیه
Ehsan
۱۴ تیر ۱۳۹۳ببینید این ویران خودرو چه کرده که از پژو هم دیگه خوشمون نمیاد
فکر کنم علت اینکه ما از این ماشین ها بدمون میاد این باشه که خیلی زیاد میبینمشون ، در روز از 1000 تا ماشینی که میبینی 950 تاش پژو و پرایده
سمند هم همون پژو حساب میشه
جالبه که رنگ های ماشین هامون هم بالای 95 درصد سفید ، سیاه ، نقره ای و بژ هسته ، رنگهای بی روح و افسرده مثل مردم کشورمون ، چرا ماشین های ما سبز زیتونی و آبی و قرمز و چند رنگ شاد دیگه نیست ، همه چیز این مملکت تکراریست ، آدمهاش ، ماشیناش ، رنگهاش و ….
un4given
۱۴ تیر ۱۳۹۳ایران خودرو اگه آدم باشه باید تف بندازه کف دست پژو، نه اینکه بیفته به پاش که باهاش لگن تولید کنه. کلا پژو جدا از ماشینهای مزخرفی که میزنه خیانت زیادی به صنعت خودروسازی ما کرده .
Alpha
۱۴ تیر ۱۳۹۳دوران طلایی دیگه تموم شده
Saeed
۱۴ تیر ۱۳۹۳بابا پژو خوبه ایرانیا بدش کردن
مثال اون پژوی405که قهرمان رالی میشه کجا اونی که تو ایرانه کجا……..
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۵ تیر ۱۳۹۳درود .
پژو ماشین های خوبی میزنه . اما سیاست خوبی در پیش نگرفته بود . در یکسری موارد
از هیوندای و کیا بهترن . اما نه در همه ی زمینه ها . فرانسوی ها از ساختن
خودروی لوکس عاجز هستند .
اما در هر حال مدلهای موفق داشته . همچون 504 و 405 .
PEUGEOT
۱۵ تیر ۱۳۹۳از همه دوستان عزیز پدالیم بابت کامنتاشون تشکر میکنم
مسعود
۱۵ تیر ۱۳۹۳بین سالهای 2000 تا 2010 در اروپا بیشترین مراجعه به تعمیرگاه مربوط به برند پژو می باشد که با توجه به ایمنی و کیفیت پایین محصولات این کمپانی به راحتی میتوان در یافت که کمپانی مشتری مداری نیست.
امید
۱۶ تیر ۱۳۹۳چه سرگذشتی داشته
رضا اریا
۴ مهر ۱۳۹۳همه میخوان ماشین بسازن همه کشورا اسرار دارن ماشین تولید کنند بابا بهتر نیست ما از معادن و صنایع وابسته اون مواد اولیه تولید کنیم و صادر کنیم بجاش ماشین وارد کنیم پژو ماشینیه که با اب و هوای فرانسه سازگاره همینطور بنز با اب و هوای المان وقتی یه شرکت امریکایی سفارش خودرو به ژاپن میده یعنی میگه یه ماشینی بساز برای اب و هوای من و برای ادمای جسه امریکایی و برای روحیه امریکایی ولی ما فقط مصرف می کنیم حتی نمیدونیم چی میخوایم
REZA . JUST TOYOTA
۹ آبان ۱۳۹۳افرین به پژو 405
s.class
۲۶ آذر ۱۳۹۳سلام.داداش سعید واقعا حرف درستی زده.پژو هایی که ایران میسازه کجا و پژو فرانسه کجا….
چند سال پیش همسایمون یه 405gl وارداتی داشت راستشو بگم وقتی روشن بود حتی قد خودروهای لوکس 2015 هم صدا نداشت وقتی سوارش میشدی نه چاله چوله حالیش بود نه داخلش صدا داشت هیچی وقتی راه میرفت انگار داخل رخت خواب دراز کشیدی سکوت کامل حتی پیچ هارو هم با سرهت بالا اصلا نمیفهمیدی اصلن با405 ساخت ایرانخودرو زمین تا اسمان فرق داش.واقعا اون دوستایی که میگن از پژو بدشون میاد میگم برن پژو وارداتی فرقی نمیکنه چه مدلی سوار بشن بفهمن پژو یعنی چی.من خودم واقعا نمیدونم وقتی پژو 405 ایرانخودرو با 405 پژو فرانسه حتی یک میلی متر هم فرق نداره ظاهرا چرا وقتی سوارشون میشی زمین تا آسمون فرق دارن واقعا این ایرانخودرو چیکار میکنه نمیدونم ……..
AMIR
۲۵ تیر ۱۳۹۴از همه شما بابت کامنت ها متشکرم ولی باید توجه کنید به:
1890: اولین چهار چرخ بنزینی که مجهز به موتور دایملر بود توسط کارخانه پژو ساخته شد.
1934: اولین ماشینها با قابلیت تاشوندگی سقف که توسط مهندسین پژو به ایده (کسوف) معروف شد با ساخت پژو 401 آغاز شد.
1941: ماشین الکتریکی کوچکی به نام VLV تولید و روانه بازار شد.
1967: تولید کوچکترین موتور دیزلی آلومینیومی بر روی 204 این موتور یکی از بهترین موتورهای دیزلی در زمان خودش بود.
2000: اولین فیلتر ذرات بر روی پژو 607.
2011: بر قله جهان با موتور فول هیبرید 4 تعبیه شده در پژو 3008 35 درصد کاهش در مصرف سوخت با موتور فول هیبرید 4 در دو حالت بنزینی (g99) برقی و بدون آلودگی.
و اولین چرخ لاستیکی جهان
و…
پس شما و دنیا ی خودرو به پژو مدیونید.
Mahmood
۲۷ خرداد ۱۳۹۹پژو از بهترین کارخونه هاست و ۲۰۸ pikes peak. که سباستین لوب باهاش تو سال۲۰۱۳ رکورد زد بهترین ماشین پژو