پژوسیتروئنفیاتکرایسلر

توافق PSA و FCA برای ادغام، چهارمین خودروساز بزرگ دنیا شکل می‌گیرد

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن توافق خود برای ادغام را اعلام کرده‌اند و بنابراین شاهد شکل‌گیری چهارمین خودروساز بزرگ دنیا از لحاظ فروش جهانی خواهیم بود. این دو خودروساز در بیانهٔ مشترکی اعلام کرده‌اند که در ادغامی ۵۰-۵۰ به هم خواهند پیوست و سهامداران هر شرکت ۵۰ درصد از شرکت ادغامی را در اختیار خواهند داشت. هیئت‌مدیرهٔ هردو شرکت طی هفته‌های آینده مذاکرات را نهایی خواهند کرد و تخمین زده شده ۸۰ درصد از همکاری‌ها بعد از چهار سال حاصل گردد.

هیئت‌مدیرهٔ شرکت ادغامی از یازده عضو تشکیل می‌شود که پنج نفر از آن‌ها توسط FCA معرفی می‌شوند و پنج نفر هم از PSA خواهند بود. ریاست هیئت‌مدیره با «جان الکان» از فیات-کرایسلر خواهد بود درحالی‌که مدیر مستقل ارشد و معاون ارشد توسط پژو-سیتروئن تعیین می‌شوند. «کارلوس تاوارس» نیز مسئولیت مدیر اجرایی را برای مدل اولیهٔ پنج‌ساله بر عهده خواهد گرفت. مدیرعامل گروه PSA «کارلوس تاوارس» دراین‌باره گفته است:

این ادغام برای همهٔ سهام‌داران ارزش قابل‌توجهی را به ارمغان می‌آورد و آیندهٔ روشنی را برای این شرکت مشترک باز می‌کند. من از کارهایی که قبلاً با «مایک منلی» (مدیرعامل FCA) انجام داده‌ام خشنودم و بسیار خوشحال خواهم شد که با او همکاری کنیم تا بتوانیم یک شرکت بزرگ را باهم بسازیم

مدیرعامل FCA «مایک منلی» هم اضافه کرده است:

من به خاطر فرصت همکاری با کارلوس و تیمش در این ادغام که پتانسیل تغییر صنعت خودروسازی را دارد خوشحالم. ما سابقه‌ای طولانی در همکاری موفقیت‌آمیز با گروه PSA داریم و اطمینان دارم که به همراه افراد بزرگ می‌توانیم یک شرکت خودروسازی جهانی را ایجاد کنیم

پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گذاران FCA سود ۵.۵ میلیارد یورویی دریافت کنند درحالی‌که PSA هم ۴۶ درصد از سهام خود در شرکت قطعه‌سازی Faurecia را به سهام‌داران خود عرضه می‌کند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. فرزاد

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    همانطور که ادغام رنو با نیسان به نفع نیسان شد این ادغام هم بیشتر به نفع فیات کرایسلره چون فیات کرایسلر تو این چند سال اخیر سود چندانی برای شرکت خودش نداشته هم تو امریکا فروش محصولاتش بد بوده و هم در اروپا اما با ادغام با پژو سیتروئن میتونه دوباره یه شرکت سود اور بشه

    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۱۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      اقای فرزاد جیپ و داج رم فروششون عالی بوده و سود اوری خوبی داشتن
      فقط مازراتی و الفا وضعشون بد بوده

      1. محمد

        ۱۲ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (1433 ديدگاه)

        البته این مطلب به معنی خداحافظی همیشگی پژو و البته سیتروئن از ایران هم هست
        و احتمالا وضع نامعلوم تامین قطعات ۲۰۰۸ و c3
        .
        ایشالا رنو هم یه همکار از ایالات متحده پیدا کنه
        تا بالاخره خودروسازان ما به شرکتهای دیگه بجز پژو-رنو هم فکر کنن

    2. امیر

      ۱۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2959 ديدگاه)

      دوست عزیز حرفتون تا ۲سال پیش درس بود اما مدتیه برند های امریکایی زیرمجموعه این شرکت فروش بسیار خوبی داشتن و همینطور جوایز متعدد و در لیست های قابلیت اطمینان و … هم. عملکرد بهتری نسبت به قبل داشتن(البته ک باید بهتر بشن)
      تقریبا تمامی سودی ک فیات کرایسلر داشته بابت رم و جیپ و بعدش دوج بوده
      تو این ادغام هم پی اس ای سود زیادی میبره چون ورودش به بازار امریکا راحتتر میشه(دومین بازار بزرگ خودرو)

    3. یانکی

      ۱۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      تو این ترکیب جنرال موتورز هم هستا.بلاخره تعدادی از خودروهای اپل واکسهال با دانش و پلتفرمهای جی ام ساخته شدن و فعلا هم ادامه داره

  2. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    با اینکه دوس نداشتم این اتفاق بیوفته
    ولی از لحاظ مالی بد نیست برای هر دو طرف
    فرانسوی ها به بازار امریکا دست پیدا میکنن
    جیپ و داج هم به بازار اروپا
    تنها ضرر ماجرا رو فلکس و تویوتا میخورن چون هم تو اروپا هم تو امریکا رقیب پیدا میکنن
    از لحاظ الکتریکی سازی هم خیلی پیشرفت میکنن هم دو طرف فعلا باید خوش بین بود
    فرانسوی ها به احیای مازراتی هم میتونن کمک کنن
    شاهد پلتفرم ها جدید مشترک زیاد خواهیم بود و گسترش محصولات همه زیر برند ها

    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۱۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      تنها خواهشی که دارم
      نیاید بگید
      پزو 308 هلکت و چلنجر 1.6 لیتری و اینا چون خیلی بی مزس

      1. فرزاد

        ۱۰ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (143 ديدگاه)

        به هر حال امیدوارم هر دو شرکت اینده ای درخشانی داشته باشن

    2. VIPER

      ۱۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      پژو با این اقدام میتونه به قوای چهار چرخ متحرک دست پیدا کنه،مزراتی میتونه سرو سامون پیدا کنه
      و با این سرمایه جدید میتونن تمرکز بیشتری رو محصولات الکتریکی داشته باشن،
      دستیابی پژو به بازار امریکا،چیزی که رنو فعلا از دست داد

    3. بهزاد

      ۱۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      ببخشید در بازار فقط فولکس و تویوتا رقیب حساب میشن؟ مثلا فورد و gm رقیب نیستن و با پژو برادرن؟

  3. Mad.z.Max

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    ای بابا، از اینهمه جای دنیا، آمریکایی باید با فرانسوی اونم پژو سیتروئن تک دیفرانسیله زیر دولیتری همکاری کنه. بلخره فرانسه به آرزوش که بازار آمریکاس رسید گویا.

  4. Alireza

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (639 ديدگاه)

    اسمشون قراره چی بشه
    در جدیدترین اخبار کمپانی فیات_کرایسلر_پژو_سیتروئن چند درصد سود کرد

  5. ایمان

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    نمی دونم FCA چه اصراری داره شریک داشته باشه و با یک گروه خودروسازی ادغام بشه ؟؟؟؟
    امیدوارم اوضاع خوب پیش بره و شاهد اوج گیری مازراتی و تا حدودی آلفا رومئو باشیم
    موتور ۱.۶ لیتری پژو روی محصولات دوج سوار نشه صلوات
    فکرشو بکنید دوج دیمن با موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو

    1. Elmiraj

      ۱۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (3188 ديدگاه)

      با شتاب صفر تا صد ۱۱ ثانیه ?
      .
      نه دوست عزیز این ادغام در درجه اول به منظور قدرت بیشتر برای طراحی پلتفرم های التریکی هست که FCA به آنها نیاز داره چون از Ford و GM عقب افتاده و در درجه دوم ورود PSA به بازار آمریکا هست که فرانسوی ها حضور بسیار ضعیفی در آن دارن و دلیل تمایل رنو هم همین بود .
      .
      .
      وگرنه هم FCA و هم PSA به خوبی می دانند غولهای کرایسلر Dodge ، RAM و Jeep به واسطه داشتن انجین های پر حجم و نیرومنده که آنقدر خوب فروش می رن و هرگز نمیان با این دستکاری های غلط فروش شونو خراب کنند….

  6. حمید

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    این جایزه اطاعت پژو از تحریمهاست

  7. (Saeed(peugeot

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    با آرزوی موفقیت برای هر دو شرکت …..

    برنامه ریزی و مدیریت پژو جوری که اپل و واکسهال و تو عرض ۱/۵ سال سود ده کرد ، بعد حدود (۲ دهه) ،مطمئنا همون شگرد تو بعضی برندهای فیات کرایسلر که ضعیف شدن کمک زیادی میکنه و همچنین خودروهای کم مصرف و جمع و جور که تو اروپا تقاضا براش زیاده و پژو استاده تو این کار به سود فیات کرایسلر هستش.

    از طرفی ….هم بازار خوبه آمریکا و دسترسی به دانش شاسی هایی مثل رانگلر و امثالهم که فوق العاده هستند هم برای پژو خوبه حتما …..
    هرچند که پژو تو رالی داکار با شاسی بلنداش فوق العاده ظاهر شده تو چند سال اخیر ….

  8. نوید جهرمی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    پس از قبل برنامه داشتن که عطای بازار ایران رو به لقاش بخشیدن.
    ظاهرا یکی از بهترین ادغام های تاریخ خودروسازی رو در پیش داریم. یه معامله بردبرد هم برای سهامداران و هم مشتریان.
    عملکرد PSA مخصوصا در پی خرید اوپل اثبات شده است. میتونیم امیدوار باشیم که فیات کرایسلر هم جون تازه ای بگیره با این همکاری و حتی مدل هایی که دوستشون داریم پرقدرت تر از همیشه در بازار عرض اندام کنن.

  9. fr

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    چه قدر بازار امریکا رقابتی تر بشه با این خبر مخصوصا با‌ ورود گسترده خودرو های کاملا الکتریکی که پژو می‌خواد بفرسته امریکا
    از اون طرف هم چینی ها می خوان محصولات ارزون اما فوق العاده با کیفتشون بیارن امریکا
    واقعا خوش بحال مصرف کننده ،رقابت خیلی بالا کیفت خوب تو همه کلاس ها

  10. ali

    ۱۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    فکر کنید ایران خودرو و سایپا سهام پژو رو بخرن
    ببینید چه وضعی میشه

  11. بی نام

    ۱۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    دیگه پژو برای همیشه از ایران میره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا