مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت دوم، دومین دوئل از گروه هاچبکهای کامپکت
نتایج دوئل قبلی بین فولکسواگن گلف و کیا سید
مجموع آراء: ۱۱۴۸
آراء فولکسواگن گلف: ۹۹۴
آراء فورد فوکوس: ۱۵۴
پیروز دوئل: فولکسواگن گلف با کسب ۸۶ درصد از کل آراء
فورد فوکوس
تاریخ معرفی: آوریل ۲۰۱۸
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: ۴.۱ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۱۲,۳۵۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۹۹,۱۹۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۵۸,۳۸۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۱۳,۳۴۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در چین: ۱۷۲,۱۲۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در چین: ۶۶,۶۵۴ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۲ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۵ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: ظاهر جذاب، رانندگی سرگرمکننده، کابین جادار
نقاط منفی: گیربکس اتوماتیک تنبل، کابین نهچندان هیجانانگیز
پژو ۳۰۸
تاریخ معرفی: پاییز ۲۰۱۳
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: EMP2 پژو-سیتروئن
امتیاز از کاربایر: ۳.۹ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۵۷,۴۲۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۵۳,۶۵۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: صفر دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: صفر دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در چین: ۵۵,۹۲۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در چین: ۳۶,۱۶۸ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۲ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۹ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۴ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: هزینههای نگهداری پایین، سواری راحت، صندوق بار بزرگ
نقاط منفی: فضای کم صندلیهای عقب، رقبا برای رانندگی سرگرمکنندهتر هستند
مقایسهٔ مشخصات فنی
فورد فوکوس | پژو ۳۰۸ | |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری I3 | ۱.۲ لیتری I3 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۱۵۰ اسب بخار | ۱۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۴۰ نیوتن متر | ۲۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۸.۹ ثانیه | ۹.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۰۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۶.۰ لیتر (ترکیبی) | ۴.۷ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۳۵ گرم/کیلومتر | ۱۱۰ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۲ لیتر | ۵۲ لیتر |
وزن | ۱۳۳۰ کیلوگرم | ۱۲۶۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۳۸ متر | ۴.۲۵ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۰ متر | ۲.۶۲ متر |
حجم صندوق بار | ۳۷۵ لیتر | ۴۲۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۱۶,۹۴۴ پوند | ۱۸,۵۷۷ پوند |
قیمت موردبررسی | ۲۰,۷۳۸ پوند | ۲۰,۴۹۲ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10231935]
(Saeed(peugeot
۱۷ بهمن ۱۳۹۷پژو ۳۰۸ و بیشتر میپسندم
به خاطر مصرف سوخت و چهره ی جذاب ترش
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۳۹۷مطمئناً فورد
Amir
۱۷ بهمن ۱۳۹۷نسل جدید فوکس علاوه بر اینکه اون هیجان و لذت بسیار زیاد رانندگی نسل قبل رو داره تا حدود زیادی هم خانوادگی و راحت شده به نوعی فوکس به تکامل رسیده.انتخاب من فورد
ahmad
۱۷ بهمن ۱۳۹۷قطعا پژو ، خیلی با قیافش حال میکنم .
حمیدرضا
۱۷ بهمن ۱۳۹۷به خاطر علاقه شخصی فورد ولی انصافا خیلی 308 ماشین خوبی هست شاید اگر قرار بود خودم بخرمش انتخاب من پژو می بود ولی در رای گیری فورد خیلی جذاب تره جالبه که فروشش در اروپا بیشتر از خانه یعنی امریکا بوده و در همین اروپا از پژو بیشتر مشتری داشته
Hami
۱۸ بهمن ۱۳۹۷خوب خونش همین اروپاست. Focus اولین بار توسط بخش آلمانی و بریتانیایی فورد ساخته شد و تقریباً یه هاچبک آلمانی به حساب میاد و از محصولات اروپایی فورد هست مثله Fiesta و Escort و غیره…در آمریکا تولید نمیشه، در آلمان تولید میشه و تعجبی ندارد که در اروپا بیشتر از آمریکا بفروشه.
امیر.عارف
۱۸ بهمن ۱۳۹۷فقط فورد
emad1990
۱۸ بهمن ۱۳۹۷مهم نیست کدومشون میاد بالا
مهم اینه که جلوی گلف حرفی واسه گفتن ندارن
گلف پرفروش ترین هاچبک دنیاس