مرحلهٔ یکهشتم نهایی، دور اول، قسمت سوم، اولین دوئل از گروه هاچبکهای سابکامپکت
هیوندای i20 | کیا ریو |
؟ | |
سیتروئن C3 | پژو ۲۰۸ |
؟ | |
آئودی A1 | مینی کوپر |
؟ | |
فولکسواگن پولو | تویوتا یاریس |
؟ | |
مزدا ۲ | نیسان میکرا |
؟ | |
فورد فییستا | رنو کلیو |
؟ |
پژو ۲۰۸
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲
نسل کنونی: اول
پلتفرم: PF1 پژو-سیتروئن
امتیاز از کاربایر: ۳.۷ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۴۲,۵۸۹ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۹۰,۶۰۶ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۸ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۸ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۱ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۳ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
سیتروئن C3
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶
نسل کنونی: سوم
پلتفرم: PF1 پژو-سیتروئن
امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۰۵,۲۷۲ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۷۶,۶۱۴ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۸ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۳ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۵۹ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۸ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
پژو ۲۰۸ | سیتروئن C3 | |
پیشرانه | ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر | ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۱۱۰ اسب بخار | ۱۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۰۵ نیوتن متر | ۲۰۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۹.۶ ثانیه | ۱۰.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت | ۱۸۸ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۴.۵ لیتر (ترکیبی) | ۴.۶ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۰۳ گرم/کیلومتر | ۱۰۳ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۰ لیتر | ۴۵ لیتر |
وزن | ۱۰۶۰ کیلوگرم | ۱۰۵۰ کیلوگرم |
طول | ۳.۹۷ متر | ۳.۹۹ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۴ متر | ۲.۵۴ متر |
حجم صندوق بار | ۲۸۵ لیتر | ۳۰۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
رینگ و لاستیک | ۱۸ اینچی ۲۰۸ | ۱۶ یا ۱۷ اینچی ۲۰۵ |
قیمت پایه بریتانیا | ۱۴,۶۳۰ پوند | ۱۱,۵۵۵ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10031497]
Hamid.Hellcat
۲۵ خرداد ۱۳۹۷حال نداشتین چارتا عکس از ماشین بذارین؟
سهیل باقری
۲۵ خرداد ۱۳۹۷Wtf?
سام
۲۵ خرداد ۱۳۹۷هر دو خودرو هاچ بک های جذاب و مطرحی هستند و اصولا خودروسازان فرانسوی را می توان از زمره قوی ترین سازندگان هاچ بک های جوان پسند و اسپرتی در جهان دانست.از آنجایی که سیتروئن C3 از طرح پیشرو و پویایی برخوردار است من به این خودروی جذاب و زیبا رأی می دهم.
محمد
۲۵ خرداد ۱۳۹۷حیف شد ! چقدر منتظر بودم این دو تا ماشینو تو خیابونا ببینم …
Radin
۲۵ خرداد ۱۳۹۷قیمتارو برعکس زدین پژو ارزونتر از سیتروئنه
قطعا پژو بهتره
حسین دهمرد
۲۵ خرداد ۱۳۹۷دیزلی هستن دیگه نه؟
نسبت گشتاور به قدرتش به بنزینی ها نمیخوره
هادی
۲۵ خرداد ۱۳۹۷آخرش یا mazda 2 یا audi a1 برنده میشن
Ali Keyhani
۲۵ خرداد ۱۳۹۷مشخصات فنی تقریبا برابری دارن،ولی به c3 رای میدم چون به نظرم c3 واقعا زیباتر به نظر میرسه،با اینکه 3 هزاردلار هم قیمت کمتری به 208 داره.
Amin
۲۵ خرداد ۱۳۹۷دوستان اینجا که قیمت سیتروئن پایینتر از ۲۰۸ است.به نظرتون قیمتش در ایران پایینتر از قیمت کارخانه پژو ۲۰۰۸ خواهد بود؟با توجه به اینکه من ۶۰ تومن واریز کردم فکر میکنید واریزی نهایی من چقدر خواهد بود؟
ahmad
۲۵ خرداد ۱۳۹۷با اینکه تو جدول مشخصات فنی پژو یکمی بهتر از سیتروئن هست ولی ظاهر سیتروئن و طراحی داخلیش قشنگتر از پژو هستش و شخصا علاقه خاصی به محصولات سیتروئن دارم ، به همین دلیل به سیتروئن رای دادم .
حمیدرضا
۲۵ خرداد ۱۳۹۷رای من پژو چون با ظاهر سیتروئن ارتباط برقرار نمی کنم ولی با توجه به سال ساخت ۲۰۸ به نظرم هنوز چهره خوبی داره و این مهمه که تعداد ستاره هاش بیشتر از سی۳ هست
رامتین
۲۶ خرداد ۱۳۹۷هر دو در یک سطحن و به نوعی از یک شرکت.
دوستان بی ام و سری8 بالاخره معرفی شد. عجب ابهتی…