مرحلهٔ نیمهنهایی، دور دوم، قسمت بیستم، دومین دوئل از گروه کراساوورهای کامپکت
نتایج دوئل قبلی بین فولکسواگن تیگوآن و هوندا CR-V
مجموع آراء: ۱۳۳۵
آراء فولکسواگن تیگوآن: ۷۵۴
آراء هوندا CR-V: 581
پیروز دوئل: فولکسواگن تیگوآن با کسب ۵۶ درصد از کل آراء
مزدا CX-5
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۶
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: اسکایاکتیو مزدا
امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵۹,۵۰۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۶۹,۹۵۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۲۷,۵۶۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۵۰,۶۲۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در کل دنیا: ۴۱۰,۰۵۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در کل دنیا: ۴۵۸,۶۸۸ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۰ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۸ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۹ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تجهیزات خوب، طراحی بیرونی عالی، سواری و هندلینگ عالی
نقاط منفی: قیمت گران تیپهای بالایی، عدم ارائهٔ نسخهٔ سه ردیفه، برخی رقبا جادارتر هستند
پژو ۳۰۰۸
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: EMP2 پژو-سیتروئن
امتیاز از کاربایر: ۴.۶ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: – از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۶۸,۳۵۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۰۲,۳۸۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: صفر دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: صفر دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در کل دنیا: ۲۰۹,۳۲۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در کل دنیا: ۲۳۷,۹۱۸ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۷ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۸ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین هوشمندانه و عالی، پیشرانههای کممصرف، رانندگی آسان
نقاط منفی: صندلیهای نسبتاً ناراحت، آپشنهای گرانقیمت، عدم ارائهٔ سامانهٔ چهارچرخ محرک
مقایسهٔ مشخصات فنی
مزدا CX-5 | پژو ۳۰۰۸ | |
پیشرانه | ۲.۲ لیتری I4 | ۲ لیتری I4 |
تنفس | بایتوربودیزل | توربودیزل |
قدرت | ۱۸۵ اسب بخار | ۱۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۴۵ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۹.۵ ثانیه | ۹.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۵.۶ لیتر ترکیبی | ۴.۸ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۴۷ گرم/کیلومتر | ۱۲۴ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۸ لیتر | ۵۳ لیتر |
وزن | ۱۷۳۲ کیلوگرم | ۱۴۶۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۵۵ متر | ۴.۴۴ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۰ متر | ۲.۶۷ متر |
حجم صندوق بار | ۵۰۰ لیتر | ۵۲۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۲۴,۲۰۲ پوند | ۲۳,۳۳۳ پوند |
قیمت موردبررسی | ۳۱,۱۱۷ پوند | ۳۰,۰۸۱ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10262359]
saeed
۲۱ اسفند ۱۳۹۷قطعا مزدا….مزدا کجا پژو کجا
علی
۲۱ اسفند ۱۳۹۷فروش پژو تو اروپا حدود ۳ برابر مزدا بوده
ازلحاظ وزن و مصرف سوخت و نمره مجله کاربایر هم که بهتره
خودروی سال اروپا هم که هست
البته که دلیل بر بد بودن مزدا نیست
اما بنظرم پژو دست بالا رو داره اینجا
بعضیا هم خرده میگیرن به تک دف بودن پژو
باید بگم خودروی ۳۰۰۸DKR تو مسابقات رالی قهرمان شد هم تک دف بود
محمد
۲۱ اسفند ۱۳۹۷به عشق انحصار بهمن خودرو و گروگان گرفتن محصولات مزدا بخاطر مونتاژ مزدا ۳ نیو قدیمی،
به مزدا رای میدم در تمام دوئلها
بهمن خودرو جان یعنی به عمر ما میرسه دیدن اینا همینجا؟
شاهين
۲۱ اسفند ۱۳۹۷با توجه به صعود مزدا به فینال، رای شما بین مزدا و تیگوان کدام است؟
مزدا :::: لایک
تیگوان::::دیسلایک
محمد
۲۱ اسفند ۱۳۹۷قطعا مزدا
طراحی اروپایی+کیفیت ژاپنی+خلاقیت و هوش بالای تیم مزدا، میشه یه یرند با پرستیژ و باشخصیت در سطح جهانی
مزدا
۲۱ اسفند ۱۳۹۷100 درصد مزدااااا??
saeed
۲۱ اسفند ۱۳۹۷با عرض پوزش اینم از ضعفهای نظر سنجیه سایته که مثلا اومده از سایت اروپایی آمار درآورده و موتورهارو دیزلی انتخاب کرده در حالیکه تو ایران سواریها و کراس اوورها همه بنزینی هستند و هر2 خودرو دارای موتور بنزینی هستند و به نظرم منطق و عقل حکم میکنه برای دوئل قویترین موتور بنزینی کمپانی انتخاب شه فارغ از اینکه مال کدوم بازاره چون مهم مقایسه سقف تولیدی کمپانی هست نه بازار اروپا.تصور اینکه اطلاعات موتور 2.5 لیتری توربو که جدیدا روی CX5 نصب میشه خیلی جذابه.
Ali (Chevy nova)
۲۲ اسفند ۱۳۹۷حىفه مزدا که با پژو دوئل کنه
مزدا همجوره بهتره
امیرحسین
۲۱ اسفند ۱۳۹۷در اینجا پژو برتره… من به خاطر ایران خودرو و سایپا از فرانسوی ها بیزار شدیم و اونا رو درست ارزیابی نمی کنیم. پژو ۳۰۰۸ در حضور همین مزدا سی اکس ۵ کراس اور سال اروپا در سال ۲۰۱۷ شد
Sina
۲۱ اسفند ۱۳۹۷دوست عزیز ،مزدا کلا تو خیلی از بازارهای اروپا زیاد فعالیتی نداره و این برتری فروش پژو در اروپا اصلا دلیل بر ضعف مزدا نیست
امیر
۲۱ اسفند ۱۳۹۷مزدا دیگه
پژو هم گزینه خوبیه واقعا و قابل احترامه ولی مزدا دوست داشتنی تره
محمدرضا
۲۱ اسفند ۱۳۹۷طبق بررسی ها مزدا بی نظیره
M:::J:::Y
۲۱ اسفند ۱۳۹۷خدا بیامرزه حبیب رو
میگفت:
“میشنوی صدای قلبم…واسه تو میزنه هر بار…”
حکایت من و مزداس❤
(Saeed(peugeot
۲۱ اسفند ۱۳۹۷تو همه چیز برتری با پژو هستش
از قیمت ….تا مصرف سوخت….آلایندگی....طراحی ماشین…..و از همه مهم تر برگزیده خودروی سال اروپا.
فقط پژو
فرزاد
۲۲ اسفند ۱۳۹۷سری خانوادهای پژو از قبیل 208 _ 308 _ 508 _ 3008 _ 4008 و 5008 خیلی دوست دارم رای من پژو البته مزدا هم بی نظیر هست و به نظرم لایق برنده شدنه
فرامرز
۲۱ اسفند ۱۳۹۷شتاب مزدا مشکوک میزنه چون درسته وزنش بیشتره ولی هم قدرت بیشتری داره و هم سیستم تمام چرخ محرک داره. از طرفی معمولاْ تو بررسی ها از گیربکس اتوماتیک مزدا تعریف میکنن. خودم اشتباهاْ به پژو رای دادم ولی مزدا از نظر ایمنی و همینطور هندلینگ یه سر و گردن بالاتره
علی
۲۱ اسفند ۱۳۹۷با احترامی که برای مزدا دارم…..
رای من این پژو هستش….چون با توجه به فروشی که تو اروپا داشته و جوایزی که گرفته واقعا عالیه….
رای من پژو
سروش
۲۱ اسفند ۱۳۹۷دوستانی که صحبت از فروش پژو میکنند با چشمان خودتون ببینید که پژو فقط در اروپا فروخته! آمریکا رو فاکتور بگیریم حتی در تمام بازارهای جهانی باز مزدا بشتر فروخته با اینکه عرضه و تولید پایینی داره. طراحی هم سلیقه س که به نظرم مزدا بهتره. به غیر از اینکه انجین دیزلی مزدا بهتره در بنزین که کل خاندان پژو ep6 1.6 داره. نداشتن آپشن چهارچرخ محرک برای کراس اور هم واقعا خنده داره. منکر خوبی های دیگه پژو نیستم. طراحی خوب. مصرف سوخت و آلایندگی. ولی از نبود اصلی ترین فاکتور ها مثل تنوع انجین و دیفرانسل رنج میبره
حمیدرضا
۲۱ اسفند ۱۳۹۷دلیل فروش کمتر پژو حضور کمرنگ این سری از محصولات پژو تو سایر بازارهاست 308 و 3008 خیلی عرضه جهانی نمی شن و خیلی هم جای سوال داره برعکس باقی محصولات پژو خصوصا 208 و 2008 مزدا هم عمده فروشش به خاطر بازار امریکا و اسیاست و گرنه در اروپا که رقیبش پژو هست خیلی فروش بالایی نداشته
رای من 3008 به نظرم از همه نظر برتری داره هم قیمت هم طراحی هم مصرف سوخت فقط تنها ایرادش نبود سیستم چهار چرخ محرک که تو این کلاس به جز حرکت در روزهای برفی جای دیگه ای قرار نیست ازش استفاده بشه
شاهين
۲۱ اسفند ۱۳۹۷با توجه به قیمت یکسان: طراحی برتر،برند فوق العاده با پرستیژ تر، فروش جهانی دو برابر، کیفیت و قابلیت اعتماد بالاتر( که تو مقاله دیروز هم اومده بود) و خیلی دلایل دیگه با عقل و منطق و نظر شخصی انتخابم مزداست
مانی
۲۱ اسفند ۱۳۹۷پژو یکی از اولین خودروسازهای دنیاست(قدمت)و ماشینهای خوب هم
تو کارنامش کم نداره بنظر نمیاد که پرستیژ مزدا از پژو بیشتر باشه
Mahmood
۲۱ اسفند ۱۳۹۷با اینکه از کراس اوورها متنفرم و سعی میکنم نظری دربارشون ندم اما در اینجا به خاطر برند فوق العاده ی مزدا و اینکه مگه داریم که ژاپنی رو با فرانسوی مقایسه کنیم؟؟؟????
فقط و فقط و فقط مزدا و دیگر هیچ………
ahmad
۲۱ اسفند ۱۳۹۷رای من پژو ، البته مزدا هم قابل احترامه و اینکه اونایی که میگن مگه داریم فرانسوی رو با ژاپنی مقایسه کنیم ، این افراد میخوان بگن از اونایی که این دو خودرو باهم مقایسه کردن بیشتر میفهمن ، فعلا که همین پژو در بازار اروپا دست برتر داره ، علت فروش بیشتر مزدا هم بخاطر فروشش در بازار امریکاست ، میدونم باز الان یه عده میان از این حرفای صدتا یه غاز ، تکراری که تو هر مطلبی راجع به خودروهای فرانسوی میزارن میگن که پژو راه نمیدن به امریکا (خخخخ) یعنی چی این حرف ، یعنی یه عده ای رو دولت امریکا استخدام کرده و بهشون دستور داده تا از ورود خودروهای فرانسوی جلوگیری کنن ، چون اینجور که یه عده ای میگن فرانسوی رو راه نمیدن ، ادم اینطور برداشت میکنه از راه ندادن (خخخخ) . و در اخر میشه اون دوستانی که میگن فرانسوی رو با ژاپنی مقایسه نکنید ، پس با کدام کشور مقایسه کنن تا شما راضی بشید ، چون با ژاپنی مقایسه میکنن ، میگن نه با ژاپن مقایسه نکنید ، حیف بخدا ، ژاپنو با فرانسوی مقایسه میکنید ، با المانی مقایسه میکنن ، میگید اصلا در حد و اندازه المانی نیست ، با کره ای مقایسه میکنن ، یه عده میان طوری صحبت میکنن که انگار فرانسه صد سال عقب تر از کره هست و انگار دارن راجع به یه کشور جهان سومی صحبت میکنن ، با امریکا که اصلا حرفشو نزن بزرگترین توهین به ماشینای امریکاییه ، با چینی که باز هم به این نتیجه میرسیم ، خودروهای چینی برند خیلی معروف تر ، با کیفیت تر و قابل اطمینان تری نسبت به فرانسویه ، پس میشه بفرمایید با کدام کشور باید مقایسه کرد ، با تاتا موتورز و فرغون سازی قلندر اباد هفت تپه چی ، اجازه هست ، یا نه توهین میشه به اونا ، اگه اجازه هست ، بگید تا پدال یه مقایسه انجام بده که البته فکر کنم باز هم فرغون بیشتر رای بیاره .
سیدمهران میرابوالقاسمی
۲۱ اسفند ۱۳۹۷مزدارا عشقه.
آرمین
۲۱ اسفند ۱۳۹۷من خودم cx5 موتور 2000 بنزینی دارم.باید بگم فوق العادست.پژو ننسشستم ولی طبق بررسی هایی که دیدم بدون شک رای من مزداست
شاهين
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ایول،خوش به حالت دادا، کجا زندگی میکنی؟
PEUGEOT
۲۱ اسفند ۱۳۹۷مشخصات فنی مزدا اشتباه نوشته شده
قدرت موتورش ۱۷۳ اسب بخار
گشتاورش ۴۲۰ نیوتون متر
لطفا اطلاعاتو با دقت وارد کنید
آرمین
۲۱ اسفند ۱۳۹۷فدات.رشت زندگی میکنم.البته مدل 2016 دارم و چراغا با این فرق میکنه.
Rezanst
۲۱ اسفند ۱۳۹۷رشت پرچم بالاس ناز ایدی اینستا بذار فالوت کنم?
sunmartin
۲۲ اسفند ۱۳۹۷متاسفانه ایرانی ها به عشق رای میدن بدون بررسی کیفیت تکنولوژی زضتیت مشتریان آپشن و امکانات راحی گشتاور قدرت سرعت شتاب ایمنی طراحی آرگونومی چسبندگی در دسترس بودن ادوات داشبورد و سیستم اتوکار ملی و خیلی چیزهای دیگه طرف میاد میگه به عشق این برند و اون برند اما این نوع رای گیری درست نیست