مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور دوم، قسمت پانزدهم، دومین دوئل از گروه هاچبکهای کوچک
نتایج دوئل قبلی فولکسواگن آپ و اشکودا سیتیگو
مجموع آراء: ۵۸۰
آراء فولکسواگن آپ: ۴۳۸
آراء اشکودا سیتیگو: ۱۴۲
پیروز دوئل: فولکسواگن آپ با کسب ۷۵ درصد از کل آراء
فولکسواگن آپ | اشکودا سیتیگو |
فولکسواگن آپ | |
شورلت اسپارک | سوزوکی سلریو |
؟ | |
کیا پیکانتو | پژو ۱۰۸ |
؟ | |
اسمارت فورفور | اوپل آدام |
؟ |
کیا پیکانتو
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷
نسل کنونی: سوم
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۶۲,۱۶۱ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۳۸,۱۳۰ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۷۹ درصد
حفاظت از کودکان: ۶۴ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۵۴ درصد
سیستمهای ایمنی: ۲۵ درصد
امتیاز کلی: سه ستاره
پژو ۱۰۸
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴
نسل کنونی: اول
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: ۳.۶ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵۵,۸۳۱ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۳۱,۳۴۷ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۰ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۰ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۲ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۶ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
کیا پیکانتو | پژو ۱۰۸ | |
پیشرانه | ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر | ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۸۴ اسب بخار | ۸۲ اسب بخار |
گشتاور | ۱۲۲ نیوتن متر | ۱۱۶ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۲.۰ ثانیه | ۱۱.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۳ کیلومتر/ساعت | ۱۷۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۴.۶ لیتر (ترکیبی) | ۴.۳ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۰۶ گرم/کیلومتر | ۹۹ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۳۵ لیتر | ۳۵ لیتر |
وزن | ۹۹۵ کیلوگرم | ۸۶۵ کیلوگرم |
طول | ۳.۵۹ متر | ۳.۴۷ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۴۰ متر | ۲.۳۴ متر |
حجم صندوق بار | ۲۵۵ لیتر | ۱۸۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۹,۴۹۵ پوند | ۹,۱۲۰ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10115398]
علی
۲ مهر ۱۳۹۷ایمنیشون در کل بد نیست
فقط بخاطر امتیاز پایین سیستم های کمکی اینطور شد
دستیار ترمز و نور بالا
رادار بین خطوط و نقطه کور
راحت ۴ ستاره رو میگیرن
علی
۲ مهر ۱۳۹۷چه انتخابی سختی. لامصب هر جفتشون خیلی خوبن . هر چی نگاه به اون فرمون پیکانتو میکنم با طراحی داخلیش از خود بی خود میشم . از طرفی هم پژو خیلی سبک و چقر تره و طراحی بیرونی با نمکی داره . با اینکه پژو هم خیلی خوبه و جدیده ولی به پیکانتو رای میدم فقط بخاطر طراحی اسپرت فرمونش و پدالهای گاز استیل و اسپرتش.فوق العادست پیکانتو . جالبه که چند سال پیش طراحی شده ولی هنوز به روزتره و این دال بر داشتن تیم فوق العاده قوی طراحان میتونه باشه .
با تچکر
سام
۲ مهر ۱۳۹۷جالبه پژو 108 با موتور سه سیلندر و 1200 سی سی به پول ما و با پوند 20 هزار تومنی 180 میلیون تومان در میاد!!!!!!!! واقعا چا بلایی سرمون اومده و خبر نداریم
Cadillac
۲ مهر ۱۳۹۷من ظاهر پژو رو بیشتر میپسندم
Genius
۲ مهر ۱۳۹۷بهترین گزینه برای تردد در شهرهای شلوغ و متراکم با معضل آلودگی هوا و کمبود جای پارگ همین خودروهای هاچبک ساب کامپکت هستند.
جفتشون نسبت به قیمت عالی و مقرون به صرفه اند اما از نظر من تو این دوئل پژو یه مقدار مطمئن تره هرچند در زمینه طراحی بالاخص طراحی داخلی برد با پیکانتوست
حسین
۲ مهر ۱۳۹۷با این دیدگاه که برای داخل شهر فقط استفاده کنم به پژو رای دادم وگرنه برای پیک نیک صندوق بزرگتر پیکانتو مزیت هست! همچنین لرزش موتور ۴ سیلندر پیکانتو احتمالا کمتر هست! اما مصرف و شتاب و طراحی خارجی پژو بهتر هست .
Hossein gh
۲ مهر ۱۳۹۷پژو خیلی خوب جلوش،ولی کابین پیکانتو مناسبتر و جادارتر،فقط طراحی بیرونش دوست ندارم.خوراک خیابونای شلوغ و پرترافیکن.خواستم بگم کاش گمرک اینارو برمیداشتن که دیدم بازم فرقی نمیکنه ولی چقد بی اهمیتن به مشکلات ترافیک و آلایندگی که با این حالهم قید اون گمرکیشو نمیزنن
حمیدرضا
۲ مهر ۱۳۹۷رای من پژو به خاطر طراحی ساده تر و از همه مهم تر سیستم ها ایمنی و همچنین موتور پرقدرت تر نسبت به نسخه چهارسیلندر کیا
کلا با این کلاس حال نمی کنم ولی خوب برای شهر خیلی لازمن
Arman
۲ مهر ۱۳۹۷اختلاف نمرشون تو کاربایر گویای همه چیز هست
رای من پیکانتو،یکی دو بار سوار شدم ماشین جالبی بود البته نسل قبلش رو سوار شدم
(Saeed(peugeot
۲ مهر ۱۳۹۷رای من کاملا به پژو هستش….به خاط اینکه تو همه پارامترها سرتره …زیبا تره….و ایمن تره….
واز همه مهم تر عاشق پژو هستم….
محمد رضا
۲ مهر ۱۳۹۷پژو دیگه خیلی کوچیکه سرنشین عقب حداکثر ۱۴۰ سانت باید باشه اخه فاصله محوری ۲.۳۴
sina7
۲ مهر ۱۳۹۷در عقب پژو یه جوریه انگار از رو ناچاری واسه اینکه 4 در باشه یه چیزی همینجوری گذاشتن
آرمین
۲ مهر ۱۳۹۷در صندوق پژو انگار همش از شیشه درست شده که احتمالا تو تصادف های معمولی هم باید خیلی آسیب پذیر باشه و تو تصادف از پشت یه نقطه ضعف محسوب میشه ولی از لحاظ نمای بیرونی پژو بهتر کار کرده و داخل هم صد در صد پیکانتو بروزتر و جذابتره و یه موردی که میخواستم بگو اینه که خودروهای اروپایی و آمریکایی از لحاظ طراحی بیرونی و داخلی هماهنگی و زیبایی بیشتری دارن نسبت به خودرو های آسیایی مثل ژاپن کره و چین و یک جورایی بیشتر به دل میشینن و میشه دوسشون داشت و کلا خودروهای آسیایی زیاد احساس انسان رو تحریک نمیکنن
Ferrari
۲ مهر ۱۳۹۷پژو