پس از یک پیشنمایش که حدود یک ماه قبل منتشر شد، پژو درنهایت رسماً فیسلیفت مدل ۳۰۸ خود را معرفی کرده است. در این بهروزرسانی میاندورهای اما تغییرات چندانی در طراحی بیرونی ۳۰۸ انجام نشده و عملاً همان استایل و طراحی قبل حفظ شده است؛ بنابراین تنها تغییرات بیرونی قابلتوجه این هاچبک کامپکت در جلوپنجره و سپر جلو قابلمشاهده است.
اما رویداد مهمتر در فیسلیفت ۳۰۸، ارائهٔ یک پیشرانهٔ جدید ۱.۶ لیتری BlueHDi 130 برای آن است. این پیشرانه که بهتازگی توسعه یافته است، برای نخستین بار است که در خودرویی از گروه پژو-سیتروئن ارائه میگردد. این موتور جایگزین پیشرانهٔ قبلی BlueHDi 130 خواهد شد و در طول فرآیند مهندسی آن بیش از ۲۰۰ اختراع ثبت شده است. همانطور که از نام این موتور جدید مشخص است، ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتری از موتور قبلی دارد درحالیکه مصرف سوخت آن نیز تا شش درصد کمتر است. غیرازاینها، پژو ادعا میکند که عملکرد این پیشرانه تقریباً با نمونههای بزرگتر ۲ لیتری برابری میکند.
اما برای کسانی که پیشرانههای بنزینی را ترجیح میدهند، یک نسخهٔ بروز شده از موتور ۱.۲ لیتری PureTech 130 برای ۳۰۸ جدید ارائه شده است که حدود چهار درصد کممصرفتر از قبل شده است. درعینحال، این موتور به لطف استفاده از یک فیلتر ذرات بنزین و همچنین دیگر راههای کنترل تولید گازهای گلخانهای مانند استفاده از یک مبدل کاتالیزوری جدید، بهینهسازی دمای اگزوز و بهکارگیری متریال با مقاومت حرارتی بالاتر، بهطور قابلتوجهی پاکتر از قبل شده است.
در سمتی دیگر، نسخهٔ اسپرت ۳۰۸ GT وجود دارد که به یک پیشرانهٔ دیزل ۱۸۰ اسب بخاری مجهز بوده و حالا یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید هم برای آن ارائه شده است. این گیربکس که توسط همکاری مشترک پژو و آیسن توسعه پیدا کرده است، هفت درصد مقرونبهصرفهتر از گیربکس شش سرعتهٔ کنونی بوده و درعینحال دو کیلوگرم هم وزن کمتری دارد.
اما بالاترین، قویترین و داغترین مدل ۳۰۸، نسخهٔ GTI است که از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی با ۲۷۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند و در شش ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرسد. این مدل که روی رینگهای آلیاژی اسپرت ۱۹ اینچی قرار دارد، از مجموعهای از تجهیزات منحصربهفرد مانند دیفرانسیل لغزش محدود تورسن، کالیپرهای ترمز قرمزرنگ، لاستیکهای میشلن پایلوت سوپراسپرت و دیسکهای ترمز ۳۸۰ میلیمتری در جلو و ۲۶۸ میلیمتری در عقب سود میبرد.
در بخش تکنولوژی نیز تمامی سیستمهای کمکرانندهٔ موجود در کراساوورهای ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸، در حال حاضر برای ۳۰۸ فیسلیفت هم ارائه شدهاند که ازجملهٔ آنها میتوان به ترمز ایمنی فعال با هشدار فاصله، سیستم هشدار خروج از خط فعال و سیستم هشدار توجه راننده اشاره کرد. این هاچبک بروز شدهٔ فرانسوی همچنین به سیستم تشخیص تابلوهای سرعت و همینطور پیشنهاد سرعت مناسب نیز مجهز شده درحالیکه کروز کنترل تطبیقی آنهم از قابلیت توقف برخوردار است.
titan
۱۲ خرداد ۱۳۹۶درسته شاید خیلیها تو ایران پژو نه پسندن اما کافیه یه بار یه ماشین چینی سوار شن ***ربطی نداشت ولی یهویی به ذهنم اومد این حرف
یاسین
۱۲ خرداد ۱۳۹۶کاش ایکاپ عقلش برسه بیارتش این ماشین خیلی پرطرفدار میشه تو ایران نسخه GTI خیلی اسپرت و جوون پسنده
ساسان.م
۱۲ خرداد ۱۳۹۶بعد مگه چنتا جوون داریم که بخواد 120 میلیون پول بابت این بده؟
یاسین
۱۲ خرداد ۱۳۹۶اره واقعا اینش دردناکه پولمون بی ارزش شده فکر اینکه یه وقتی با دلار 900 تومنی ماشین میخریدیم یه بلایی سرمون اوردن مجبور شدیم با دلار 3000 تومنی ماشین بخریم زور میاره به ادم بعد از اونطرف با این وضع کار تو این مملکت ما از اواخر ده هشتاد به الان خیلی روز خوش ندیدیم
4x
۱۲ خرداد ۱۳۹۶این پژو چقدر خوب شده امیدوارم این خودرو زیبا رو به سری محصولات تولیدیش در ایران اضافه کنه.
amin
۱۲ خرداد ۱۳۹۶پژو استاد هاچبک ساختن است،
رامین
۱۲ خرداد ۱۳۹۶از اومدنش تو ایران خوشحال میشم.بشرطی که امکاناتش کم نشه.!!
Amir
۱۳ خرداد ۱۳۹۶به نظرتون این خوبتره یا رنو مگان RS???
Amir.dp
۱۳ خرداد ۱۳۹۶همیشه این 308 توی محصولات پژو یه جور دیگه ای بود
محمد
۱۳ خرداد ۱۳۹۶پژو جدیدا طراحی داخلیا رو چه خوب داره میزنه
بدور از شلوغی و اغراق ولی شیک
sunmartin
۱۳ خرداد ۱۳۹۶طرلحی داخلیش عالی اما خارجیش چیز خلگاصب نداره مشکل پژو اینه که بسیار شبیه هم سده مدل هاش باید یک ایدنتیفی مستقل برای هر کدام از محصولاتش تعریف کنه
Hossein
۱۳ خرداد ۱۳۹۶یه پژوی شیک و کاردرست
طراحی داخلیش ساده و شیک
طراحی بیرونیش خوبه مخصوصا از نمای بغل و پشت
از لحاظ فنی هم بنظر خوب میرسه