خبرهای تازه منتشر شده بیان میکنند احتمال دارد DRB-Hicom سهام خودرو در پروتون را به پژو-سیتروئن و همچنین لوتوس را به شرکت چینی جیلی بفروشد.
یک منبع ناشناس به The Star گفته که جیلی و گروه پژو-سیتروئن دو رقیبی هستند که میخواهند ۵۱ درصد سهام پروتون را به دست بیاورند. هرچند گزارش شده که شاید جیلی این شانس را داشته باشد که لوتوس را از پروتون بخرد زیرا کمپانی چینی تمایل کمی برای خرید خود پروتون دارد.
این منبع گفته است: “پژو-سیتروئن آمادهی سرمایهگذاری زیاد در پروتون و ساخت تأسیساتی جدید در Tanjung Malim است. این شرکت بهترین پیشنهاد برای احیا و گسترش تأسیسات پروتون در ASEAN را ارائه کرده است.
پروتون به کار جیلی نمیآید. این شرکت چینی پروتون را بخاطر تکنولوژی خودرویی لوتوس میخواهد؛ و پژو-سیتروئن که دنبال شاسیبلند است علاقهای به لوتوس ندارد.”
گروه پژو-سیتروئن و جیلی تنها شرکتهایی بودند که قبل از بسته شدن تأسیسات در هفته گذشته پیشنهادهایی را برای شراکت استراتژیک جدید ارائه کردند.
به نظر میرسد در آینده راه پروتون و لوتوس از هم جدا خواهد شد. از سال ۲۰۱۱ تاکنون خبرهایی مبنی بر جدایی این دو برند از همدیگر به گوش میرسد.
(ali (CHEVY NOVA
۵ اسفند ۱۳۹۵پژو-سیتروئن به جای اینکه بیاد پول بده برا خرید پروتون یه طراح خوب استخدام کنه بهتره براش و کلی به نفعش میشه چون طراحی های این شرکت از ((نظر من)) جالب نیست اصلا
شما پژو رو ببینید یه دوره ماشینهای مثل 504 و 404رو که طراحی پینین فارینا بود رومیساخت که از همه لحاظ عالی بودند اما به مرور افت طراحی در محصولات این شرکت ظاهر شد و تو یه قسمت از تاپ گیر هم به این موضوع پرداخته شد
در ضمن پژو-سیتروئن اگه اوپل رو بخره براش بهتره تا پروتون که بود و نبودش تو صنعت خودروسازی فرقی نداره
یوسف
۵ اسفند ۱۳۹۵پژو هم که هر روز میخواد یه شرکتی رو بخره، یه روز اوپل یه روز پروتون، خیلی پولداره بزار همون پژو و سیتروئن رو درست بگردونه.
Ace
۵ اسفند ۱۳۹۵.
دلم برای لوتوس میسوزه. مثل بچه ی یتیم شده.
.
از سال 1982 که کالین چپمن ، موسس و پدرلوتوس کارز ، در سن 50 سالگی سکته کرد و مرد، لوتوس دیگه لوتوس نشد.
جالبه بدونید روماتو آرتیولی ، مالک سابق کارخانه ی بوگاتی ، لوتوس رو از جنرال موتورز خرید و خرج زیادی براش کرد، در نهایت هم ورشکسته شد و بوگاتی به فولکس ، لوتوس به پروتون فروخته شدن.
.
این شرکت گنجینه ای از دانش و تجربه داره که کمتر کسی به این سطح رسیده
کاش میشد فولکس واگن، بنز ، BMW ، یا آئودی بخرنش.
لتوس قبلا همکاری های بسیاری با تویوتا داشته و در ساخت سوپرا بسیار کمک کرده.
Daniel
۵ اسفند ۱۳۹۵حاج مجید لوتوس واسه BMW درسر سازه. لوتوس رو باید VW یا GM بخره.
Amir amini
۵ اسفند ۱۳۹۵چرا دردسر سازه؟
كاپيتاليسم
۵ اسفند ۱۳۹۵مالزی ،چیکار کردی تو ؟ اخه مگه میشه لوتوس به این روز بیوفته…
h112
۵ اسفند ۱۳۹۵یه لوتوس تو ایران رونمایی شد بود. که بنظرم اگه قیمتش مناسب باشه خیلی ماشین پرطرفداری بشه…مشخصاتش که عالی بود…طراحیش هم
که همون هنسی وننو gt هست…همون ماشینی که که با موتور 8 سیلندر بوگاتی 16 سیلندر رو زد زمین…
یاسین
۵ اسفند ۱۳۹۵بیچاره لوتوس کمپانی به این سابقه اینجوره یتیم شده
جیلی چه رشدی کرد یکی یکی داره کمپانی های اروپایی رو میخره و مطمئنم بزودی سر از امریکا هم در میاره
اما در مورد PSA به نظرم به دلیل رشدی که تو چهار پنج سال گذشته کرده تصمیم گرفته سر از هر بازاری که میتونه در بیاره با خرید اوپل و احتمالا واکسهال و حالا هم با خرید پروتون و خب پژو نیازیم به لوتوس نداره نه فقط اینکه جدیدا میخواد تو کراس اورهاش کار کنه چونکه خودش داره تو مدلهای اسپرتش کار میکنه RCz اش الان تو سگمنت اسپرت خیلی حرف برای گفتن داره یا طرحهایی مثل QUartz و ONyx که قراره قبل از 2020 به طور رسمی عرضه بشن
البته جدا از بحث واکسهال و پروتون همین الانش با خرید اوپل PSA تبدیل به دومین خودرو ساز بزرگ اروپا بعد از فولکس واگن میشه
حمیدرضا
۵ اسفند ۱۳۹۵جیلی لوتوس رو میخاد تا بتونه قدرتش رو بیشتر کنه قطعا پژو سیتروئن هم باخرید پروتون تصمیم دارن کار داچیا رنو رو انجام بدن یه برند ارزون برای گرفتن بازار های نوظهور
پرهام
۷ اسفند ۱۳۹۵فناوری و د انشی که لوتوس در موتور اسپرت داره واقعا گنجینس مخصوصا تو بحث شاسی لوتوس همیشه جزو بهترینها بوده و با کمپانی های زیادی همکاری کرده.حتی قسمتی از این فناوری توی ماشینای پروتون مشهوده که انصافا ماشینای خوبین حتی پروتون ویرای قدیمی که در اصل همون لنسر دهه 90 هست با ارتقای شاسی توسط لوتوس یکی از بهترین سواری های کلاس خودشو داره . درکل واقعا این برند رو دوست دارم و امیدوارم دست برند خوبی بیوفته تا شاهد توسعه این برند دوست داشتنی باشیم ونه نابودیش.