پژومسابقات

بیابانگرد پاریسی! مشخصات پژو 3008 DKR

DKR خودرویی است که پژو امید زیادی به موفقیت آن در رالی داکار دارد.

Peugeot 3008 DKR
Peugeot 3008 DKR
این یک پژو ۳۰۰۸ معمولی نیست. اگرچه پوسته‌ی خودرو استایلی مشابه با شاسی‌بلند ۳۰۰۸ دارد اما زیر پوست خودرو شاسی مخصوصی وجود دارد که برای حداکثر سرعت در رالی صحرایی داکار طراحی شده است.

Sebastien Loeb-Peugeot 3008 DKR
3008 استاندارد در یکی از پر تقاضاترین مسابقات رالی به مبارزه خواهد پرداخت بنابراین DKR از تغییرات زیادی همچون پیشرانه‌ی قرار گرفته در میانه‌ی خودرو سود خواهد برد. قهرمان پیشین پژو یعنی ۲۰۰۸ DKR نیز همانند این خودرو دیفرانسیل عقب بوده است و پژو می‌گوید که این موضوع ثابت می‌کند به منظور مقابله با سخت‌ترین شرایط مسابقه نیازی به سیستم چهارچرخ محرک نیست. در ۱۵ سال اخیر ۲۰۰۸ DKR اولین خودروی تک دیفرانسیلی بوده که قهرمان مسابقات شده است.

Peugeot 3008 DKR
پیشرانه‌ی ۳۰۰۸ DKR نسخه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی دیزلی است که قدرت ۳۴۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند. این قدرت زیاد بدنه‌ی سبک‌وزن فیبر کربنی خودرو را به حرکت وا می‌دارد.

Stephane Peterhansel-Peugeot 3008 DKR
3008 DKR گیربکس ۶ سرعته سکونشئال داشته و می‌تواند به سقف سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. پژو امیدوار است که این خودرو بتواند موفقیت ۲۰۰۸ DKR را در مناطق ناهموار و سخت صحرایی و کویری مسابقه داکار تکرار نماید.

پژو می‌گوید که بهبودهای کلیدی‌ای را در ۴ موضوع انجام داده: قابلیت اعتماد، قابلیت‌های رانندگی، سیستم تعلیق و سیستم تهویه. جنبه‌ی اطمینان خودروها یک موضوع کلیدی در رالی ۱۰ هزار کیلومتری داکار است. رالی داکار اغلب به عنوان سخت‌ترین رالی دنیا شناخته می‌شود.

Peugeot 3008 DKR
3008 DKR شاید موارد اشتراک زیادی با شاسی‌بلند ۳۰۰۸ استاندارد نداشته باشد اما پژو مشتاق بوده که این خودرو اشتراکات ظاهری بیشتری با شاسی‌بلند این شرکت داشته باشد. طراح ارشد پژو می‌گوید:

خودروی داکار جدید ما شبیه‌ترین خودرو به شاسی‌بلند جدید این شرکت است. DKR زبان طراحی متمایزی نسبت به خودروی معمولی دارد اما در رالی حضور خواهد داشت؛ و این یک کار رویایی برای هر طراحی است. زمانی که خودرویی را خلق می‌کنید همیشه نسخه‌ای مسابقه‌ای از آن را نیز در ذهن خواهید داشت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    جالب بود که با وجود تک دیفرانسیل بودن مدل2008 DKR تونست مسابقات رو ببره ولی باید قبول کرد این کار ریسک بالایی داره

  2. king 918

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    پژو دیگه این اعداد رو ول نمیکنه یه اسم درست بذاره رو ماشین
    هی شده 206 405 207 308 3008 و…..

    موافقم 1
    مخالفم 2
  3. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    ایول که با یک دیفرانسیل قهرمان شده.

  4. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    غول چقدر

  5. mohsen

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (53 ديدگاه)

    برای بیابون رفتن یک ماشین دو دیفرانسیل کاملا ضروریه! اما این مسابقات معمولا سرعت حرکت بالاست و از موانع پرشیب کمتر گذر میکنن. وگرنه همچین ماشینی چنانچه از سکون یا سرعت کم بخواد از یه شیب زیاد بالا بره مطمعنا سر میخوره و نمیتونه. در صورتی که همچین وضعیتی رو یه ماشین دو دیفرانسیل به راحتی بالا میره.

  6. مهدی drift

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    چه خبرهههه اسب بخارش کجا و گشتاورش کجا

  7. nima

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (150 ديدگاه)

    “در 15 سال اخیر 2008 DKR اولین خودروی تک دیفرانسیلی بوده که قهرمان مسابقات شده است.”
    آفرین به پژو

  8. عشق پژو

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    قبل از این با نسخه 2008 پیروز شد حالا هم که می خاد با این پیروز بشه ایول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا