سرانجام پس از انتشار و افشای تصاویر مختلف، پژو رسماً نسل جدید هاچبک ۳۰۸ را معرفی کرده است. زیربنای این خودرو را نسل سوم پلتفرم EMP2 استلانتیس تشکیل میدهد که فاصلهٔ محوری ۳۰۸ را ۵۵ میلیمتر افزایش داده است. در این نسل همچنین پژو ارتفاع خودرو را ۲۰ میلیمتر کاهش داده تا نمای اسپرتتری به آن ببخشد. همانطور که در تصاویر قبلی مشخص شده بود، لوگوی جدید پژو هم در جایجای بدنهٔ ۳۰۸ خودنمایی میکند.
همهٔ تیپهای نسل جدید ۳۰۸ بهصورت استاندارد به چراغهای جلوی LED مجهز هستند که در کنار دیلایتهای عمودی دندان ببری قرار میگیرند. این چراغها در تیپهای GT و GT پریمیوم از تکنولوژی ماتریکس هم برخوردار خواهند بود. در عقب ۳۰۸ نیز چراغهای LED با امضای سه پنجهای پژو به چشم میخورد. خریداران میتوانند برای بدنهٔ این هاچبک جدید از بین رنگهای سبز، سفید، خاکستری، مشکی، آبی و قرمز یکی را انتخاب کنند.
در داخل ۳۰۸ جدید همان طراحی معروف و آشنای i-Cockpit پژو دیده میشود که نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰ اینچی با قابلیت سهبعدی در تیپهای GT از ویژگیهای آن است. برای این خودرو پکیج نرمافزاری اطلاعاتی-سرگرمی i-Connect هم قابل سفارش است که امکان ایجاد هشت پروفایل مختلف برای راننده را فراهم میکند و قابلیت نمایشگر آینهای بیسیم را به همراه دارد.
نسل جدید ۳۰۸ بهصورت استاندارد یا سفارشی با سیستمها و تکنولوژیهای کمکرانندهٔ فراوانی ارائه میشود که ازجملهٔ آنها میتوان به سیستم پایش نقاط کور دوربُرد، هشدار عبور و مرور عقب، دوربین دید عقب ۱۸۰ درجه با نازل تمیزکننده، سیستم دید اطراف ۳۶۰ درجه با چهار دوربین و سیستم تماس اضطراری اشاره کرد. علاوه بر این، برای این خودرو پکیجی بنام دستیار راننده هم ارائه میشود که کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و سیستم تغییر خط نیمهخودکار را به همراه دارد.
یکی از خبرهای مهم در مورد نسل جدید ۳۰۸ ارائهٔ دو نسخهٔ پلاگینهیبریدی برای آن است. نسخهٔ هیبریدی پایه که Hybrid 180 e-EAT8 نام دارد، از یک پیشرانهٔ بنزینی ۱۵۰ اسب بخاری به همراه یک موتور الکتریکی ۸۱ کیلوواتی استفاده میکند و از بُرد تمام الکتریکی ۶۰ کیلومتری برخوردار است. نسخهٔ پلاگینهیبریدی بالا رده نیز با نام Hybrid 225 e-EAT8 همان موتور الکتریکی ۸۱ کیلوواتی را در کنار پیشرانهٔ بنزینی قویتر ۱۸۰ اسب بخاری قرار میدهد و میتواند تا ۵۸ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند. هردوی این نسخههای هیبریدی به پکیج باطری لیتیوم یونی ۱۲.۴ کیلووات ساعتی مجهز هستند.
اما علاوه بر این نسخههای پلاگینهیبریدی، ۳۰۸ جدید با یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری بنزینی ۱۳۰ اسب بخاری و یک نمونهٔ دیزلی ۱.۵ لیتری ۱۳۰ اسب بخاری هم ارائه میشود. نسل جدید پژو ۳۰۸ اواخر امسال در اروپا و دیگر بازارهای بینالمللی عرضه خواهد شد.
msn
۲۹ اسفند ۱۳۹۹زیباست ولی در مقابل گلف عددی نیست!
(Saeed(peugeot
۲۹ اسفند ۱۳۹۹داداش منظورت فکر کنم اینه طراحی ساده گلف پیش این عددی نیست …!!
Me
۳۰ اسفند ۱۳۹۹شکی تو بهتر بودن گلف نیست
ولی گلف زشته و بشدت معمولیه
از نظر من ۳ نسل اخیر گلف هیچ کاراکتر خاصی نداره
NAVID۰۰۹۸
۲۹ اسفند ۱۳۹۹هر گُلی یه بویی داره .
نه میشه گفت این از گلف بهتره و نه گلف از این !
کلاس شلوغی دارند این سبک از خودروها در تمام برندها !
اما گلف سالهاست که پرچمدار هاچبکهای فروخته شده در اروپاست و سخت میشه که این پژو ۳۰۸ با تمام خوب بودنهایش ، گلف را در فروش شکست بده !
Muty
۱ فروردین ۱۴۰۰اما بوی یاریس یه چیز دیگه اس :-)
حسین
۲۹ اسفند ۱۳۹۹از طراحی بیرونیش چندشم میشه.بدم میاد از طراحی بیرونیش.ولی داخلشو خیلی دوست دارم.من باشم شاید چندروز کرایش کنم بعد برم گلف بخرم.کی میاد گلفو ول کنه اینو بخره؟
فرشاد
۲۹ اسفند ۱۳۹۹عجب چیز خفنی
عید همگی پیشاپیش مبارک
Sina
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ای بابا چرا پژو دست از گذاشتن این موتورهای فسقلی پر دردسر چرت برنمیداره
الان چیه این برای گلف خط و نشونه !!
چجوری خودشو در حد گلف و هوندا سیویکR وفورد فوکس میدونه…
این ماشین طراحی بیرون و داخلش فوقلادست اما موتورش…
هیبرید و پلاگین هیبرید چیز مزخرفیه نه تکلیفش با بنزینیاست نه با برقی ها
ماشین باید یا کامل بنزینی باشه یا برقی
نفت قبل از اونکه تمام بشه بی ارزش میشه و برقی ها جاشون رو میگیرن پس تا بنزین برقراره ماشین بنزینی و هر وقت برقیا به تکامل کامل رسیدن موتور الکتریکی
Sina10
۲۹ اسفند ۱۳۹۹اگه هیبرید بد بود این همه رونق نداشت
به نظرم پلاگین هیبرید و هیبرید صد برابر از خود تمام بنزینی ها و تمام برقیا بهتره
و من این حرف که مشخص نیست تمام برقیه یا تمام بنزینی رو اصلا قبول ندارم
این ماشین های هیبرید یه مجموعه کامل از مزایای هر دو روش رو داره
Dayan5775
۲۹ اسفند ۱۳۹۹طراحی خوبی داره.ولی گلف سنگ محک و پادشاه این کلاسه
Benz309 1974
۲۹ اسفند ۱۳۹۹پژو داره میاد بترکونه
ارشیا
۲۹ اسفند ۱۳۹۹طراحیش که خیلی بهتر از گلفه.
حسین
۲۹ اسفند ۱۳۹۹گلف خیلی ازین قشنگتره.جلوپنجرش انگار مال کامیونه.طراحی گلف جوریه که صبحوشب قشنگه ولی این سر صبح زشته ظهر قشنگه.
Ferrari
۲۹ اسفند ۱۳۹۹گلف از نظر طراحی جلوی پژو ۳۰۸ حرفی برای گفتن نداره
رضا
۲۹ اسفند ۱۳۹۹در این نسل همچنین پژو ارتفاع خودرو را ۲۰ میلیمتر کاهش داده تا نمای اسپرتتری به آن ببخشد
بعدش میگن چرا مردم .کراس اور هایی مثل ۲۰۰۸ میخرن.
توی هر نسل ارتفاعشو ۲سانت کاهش دادین تو نسل اول ۲۰سانت بلند تر بوده.
این همه جاهای شهر حتی مانع پلاستیکی ها کفش میگیره.
(Saeed(peugeot
۲۹ اسفند ۱۳۹۹پشمای گلف و سیویک فرفری شده …..به بازار عرضه بشه …. اونوقت قشنگ میریزه ….
گلف عالی قبول …. ولی انصافا اینو ببینید چیه آخه
مهدی ۲۰۰۰
۲۹ اسفند ۱۳۹۹غوله غول.بزار بیاد تو بازار اونوقت از فروشش برگ های همه خواهد ریخت
R@m!n
۲۹ اسفند ۱۳۹۹طراحیش که بحثی نداره ولی برای رقابت با گلف به موتور بهتری نیاز داره. یه موضوع دیگم حس می کنم چرخاش واسه این بدنه کوچیکه 1 یا 2 اینچ بزرگتر بود خیلی بهتر می شد
حسین
۲۹ اسفند ۱۳۹۹اتفاقا طراحیش بحث داره مخصوصا جلوپنجره و چراغا.گلف تو کل شبانه روز قشنگه.
fr
۲۹ اسفند ۱۳۹۹سلام دوستان
پیشاپیش سال نو رو به همه بچه های پدالی تبریک میگم، ایشالا که سال خیلی خوبی براتون باشه
دوستان یه سوالی دارم و میدونم شاید به این پست مربوط نباشه ولی ممنون میشم هرکس واقعا اطلاع و تجربه داره راهنمایی کنه
دوستان روغن مناسب و اصل با توجه به شرایط بازار که گفته میشه الان تقریبا 2 ساله که وارد نمیشه برای پژو 2008 چی توصسه میکنید؟
روغن ایران خودرو توتال 7000 هست که اصلا توصیه نمیشه. روغن های داخلی هم تائدیه های لازم رو ندارن
روغن خارجی اصل که در بازار باشه چی هست؟ به من روغن فورد موتور کرافت 5w3o پیشنهاد دادن که ادعا ساخت امریکا رو داره؟ کسی این روغن رو میشناسه و ایا استفاده کرده؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
2646
۲۹ اسفند ۱۳۹۹دوست عزیز
Total 7000 یه روغن نیمه سنتتیک با گرید 40-10 هست که اصلا برای موتور توربو مناسب نیست. ایران خودرو برای Peugeot 2008 روغن موتور Total 9000 5w30 9000 Future NFC رو وارد کرده بود که در حال حاضر به شدت نایاب و گرون هست و خریدش اصلا به صرفه نیست.
شخصا حدود 10 سال هست از برند Addinol استفاده می کنم و به شدت هم راضی هستم. در حال حاضر هم از Addinol Premium 0530 c3-dx روی BMW 528 و BMW X4 ریمپ شده تا 7000 کیلومتر با فشار بالا کار می کشم. خوشبختانه برند Addinol توسط وارد کننده معتبر (شرکت فرآسیا) از خود آلمان وارد می شود و برای اطمینان خاطر می توانید بارنامه های ورودی محصولات اش رو از طریق سایت گمرکات کشور چک کنید. می تونین نمایندگی های شرکت فرآسیا رو از طریق سایت اش پیدا کرده و از نزدیک ترین نمایندگی اش خرید کنید.
قوطی های 5 لیتری در جعبه های 3 تایی است که هم روی قوطی و هم روی جعبه کد ساخت و تاریخ خورده که برای اطمینان بیشتر آنها رو با هم تطبیق بدین. Addinol Premium علی رغم اینکه قیمت به شدت خوبی داره، استانداردهای بالایی رو از کمپانی های آلمانی و آمریکایی (MB 229.52 و VW 505 01 و GM Dexos 2 و bmw longlife 04 و …) رو کسب کرده.
غیر از Addinol، برند آلمانی Ravenol هم تازه وارد کشور شده و محصولات فوق العاده خوبی داره. می تونین از روغن موتور Ravenol VMP 5w-30 هم برای Peugeot 2008 استفاده کنید، منتها از لحاظ قیمت حدود 2 برابر Addinol Premium تمام خواهد شد. تو همین رنج قیمت، روغن موتور Valvoline SynPower 5W30 هم بسیار عالی است.
هر 3 تا محصولی که خدمت تون معرفی کردم در ایران نمایندگی معتبر واردات دارن که می تونه خیال تون رو از بابت اصل بودن روغن موتورها راحت کنه. Addinol و Ravenol صرفا در قوطی های 5 لیتری وارد شدن اما Valvoline قوطی های 4 و 5 لیتری اش رو هم در ایران دیدم. در نهایت هر 3 تا روغن برای کارکرد 7000 کیلومتری در Peugeot 2008 عالی هستن و انتخاب نهایی بر اساس بودجه شما خواهد بود.
fr
۳۰ اسفند ۱۳۹۹سلام
خیلی ممنون از پاسخ کاملتون
من سایت جهانی شرکت ادینول رو چک کردم و به دو نکته رسیدم،1_ روغن توصیه شدش برای موتور thp165 پژو 2008، روغن ADDINOL Premium 030 C2 هست که استاندارد B71 2312 پژو رو داره توصیه شده اما گویا در ایران موجود نیست. 2_طبق اطلاعات سایت اصلی در ایران نمایندگی ندارن
من Valvoline و Ravenol هم چک کردم که متاسفانه انها هم نمایندگی ندارن یا من پیدا نکردم
تنها موفق به پیدا کردن بازرگانی پانتهآ به عنوان نماینده قدیمی توتال شدم که اونهم TOTAL Quartz 9000 Energy SAE 0W30 داره
نظرتون در مورد توتال و این نمایندگی چیه؟
با تشکر از شما و سایت خوب پدال
2646
۳۰ اسفند ۱۳۹۹fr عزیز
پاسخ کامنت شما در پست (معرفی پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 MR مانتی ریسینگ) رو اینجا نوشتم، با امید به اینکه شاید برای دیگر صاحبان خودروهای توربو هم مفید باشد.
Sina10
۲۹ اسفند ۱۳۹۹توی طراحی گلف هیچ حرفی برای گفتن در مقابل ۳۰۸ نداره
و یا به عبارتی اینقدر طراحی این خوبه که گلف در مقابلش انگار ۵ یا ۶ سال قدیمی تره
البته قبول دارم باید برای این طراحی زیبا یه موتور قوی تر عرضه میکردن
ولی خب اگه یه نسخه پرفورمنس PSE ازش بسازن از گلف بهتره
حسین
۲۹ اسفند ۱۳۹۹اتفاقا ۴خط اولو برعکس گفتی.
Hamid
۲۹ اسفند ۱۳۹۹طراحی این واقعا زیباتر از نسل جدید گلف هست …
حسین
۲۹ اسفند ۱۳۹۹نه. گلف که قشنگتره.
Hamid
۲۹ اسفند ۱۳۹۹بیا یکم منطقی نظر بدیم و تعصب رو بزاریم کنار
هم اینتریور هم اکستریور این زیبا تر از گلف هست … اما پرفورمنس حالا …
رامتین
۲۹ اسفند ۱۳۹۹به عنوان فردی که به برند فولکس علاقمندم، درسته از نظر عملکرد، گلف واقعا چیز دیگریست اما از نظر ظاهر، پژو فوق العاده هست. طراحی این خودرو عالیه.
حسین
۲۹ اسفند ۱۳۹۹طراحی بیرونی رو خراب کرد.
مهرشاد
۳۰ اسفند ۱۳۹۹حسین عزیز خسته نشدی؟ ?
Khosrow
۲۹ اسفند ۱۳۹۹چقدر زیبا و دل باز کن / کابین محشره / بدنه بینظیر / فقط کاش طراحی جلوش کمی بازتر بود ..
mahan
۲۹ اسفند ۱۳۹۹افرین پژو حالا مونده دست از سر موتور های مسخره برداری .میدونم می تونی.
ولی این فرانسویا بد طراحی نمی کنند البته جدیدا!رنو خوبه دی اس واقعا قشنگ و پژو جدیدا داره میترکونه و سیتروئن بد نیست فقط با موتوراشون گند میزنند به ارزش خودرو هاشون
net
۲۹ اسفند ۱۳۹۹چرا آرم پژو تغییر کرده؟اگر این پژو اگزوز دایره ای و خط نازک سفید اطراف شیشه دربها داشت قشنگتر میشد.اگر خط عمودی زیر چراغ جلو نداشت قشنگتر میشد