کمتر از یک ماه پس از معرفی پنجمین نسل رنو کلیو، دیگر خودروساز فرانسوی یعنی پژو از سوپرمینی کاملاً جدید خود رونمایی کرده است. پژو ۲۰۸ که از صفر طراحی شده بیشک یکی از جذابترین محصولات اروپایی در کلاس رقابتی B میباشد. البته ۲۰۸ جدید تنها دارای ظاهر جدید نیست بلکه تغییرات عمیقی را نیز تجربه نموده است.
بر پایهی تصاویر بیشمار جاسوسی که از این خودرو در ماههای قبل منتشر شده بود میدانیم که نسل جدید این خودرو در بحث طراحی ظاهری از فست بک شیک ۵۰۸ الهام گرفته است. رقیب تازهنفس فورد فیستا در بحث طراحی گامهای بزرگی رو به جلو برداشته است.
کابین هم بهبودهای قابلتوجهی داشته است. پژو ۲۰۸ جدید از کاکپیت i-Cockpit خیالانگیز این کمپانی سود میبرد. پشت آمپرهای دیجیتالی این خودرو با صفحه لمسی جذابی که ابعاد ۵، ۷ و ۱۰ اینچی دارد تکمیل شده است. اکثر کنترلها داخل سیستم اطلاعات سرگرمی ادغام شده بنابراین دکمههای فیزیکی به حداقل رسیدهاند. سطوح مشکی براق با عناصر فیبر کربنی مانند ترکیب شده و غربیلک فرمان اسپورت هم شاید باعث شود فکر کنید داخل یک هاچبک تیز و فرز نشستهاید.
نیروبخش پژو ۲۰۸ جدید پیشرانهی ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی یا ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری دیزلی خواهد بود. پیشرانهی بنزینی قدرت ۷۵ اسبی داشته و گیربکس ۵ سرعته آن را همراهی میکند. همین پیشرانه در نسخهی ۱۰۰ اسب بخاری خود با گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک عرضه میشود و نهایتاً قویترین نسخه یعنی پیشرانهی ۱۳۰ اسبی منحصراً با گیربکس اتوماتیک در دسترس خواهد بود. پیشرانهی دیزلی قدرت ۱۰۰ اسبی داشته و تنها با گیربکس ۶ سرعته دستی همکاری میکند.
پژو همچنین به نمایش نسخهی الکتریکی ۲۰۸ مشتاق بوده است. این خودرو قدرت ۱۳۶ اسبی و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متری دارد. ۲۰۸ الکتریکی از پلتفرم e-CMP سود برده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن برابر با ۸.۱ ثانیه است.
مجموعه باتری ۵۰ کیلووات ساعتی این خودرو زیر محفظه بار نصب شده و بنابراین تأثیر منفی روی گنجایش آن نداشته است. این خودروی الکتریکی برد ۳۴۰ کیلومتری با استانداردهای WLTP و محدوده حرکتی ۴۵۰ کیلومتری با استانداردهای NEDC دارد.
برای شارژ دوباره باتری ۸ ساعت زمان نیاز خواهد بود اما با استفاده از شارژر سریعتر این زمان به ۵ ساعت ۱۵ دقیقه کاهش مییابد؛ اما با شارژ سریع ۱۰۰ کیلوواتی میتوان ۸۰ درصد باتری را تنها در ۳۰ دقیقه شارژ کرد. پژو تضمین میکند ۷۰ درصد ظرفیت باتری پس از ۸ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر استفاده باقی خواهد ماند.
نسل جدید پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۱۹ با تریم های Access، Active، Allure، GT Line و GT عرضه خواهد شد.
NAVID۰۰۹۸
۷ اسفند ۱۳۹۷هنوز در آرزوی سوار شدنِ نسل قبلی بودیم و گفتیم میاد ایران ، که نیومد و این را رونمایی کردن .
به جرئت میگم ، تنها کلاس خودرویی از پژو که هیچگاه از چشم نیوفتاد ، همین اتاق هاچبک (( ۲۰۵ ………تا همین نسل جدید پژو ۲۰۸ )) .
ببینید ، همین ۲۰۶ داره نزدیک ۱۸ سال در کشور عرضه میشه ، ولی طراحی قدیمی نمیشه ، هنوز خاطر خواه داره شدید ، .
تنها خودرویی که نمیتونی تشخیص بدی راننده ثروتمنده یا معمولی ، همین هاچبک ۲۰۶ هست .
m4
۷ اسفند ۱۳۹۷پشت چی در میایی شما اخه :)
خاطرخواه داره چون مجبوریم !!!!!!!!!
تنها ماشینی که نمیتونی تشخیص بدی راننده ثروتمنده یا نه هم شد مزیت ؟؟؟
وحید
۷ اسفند ۱۳۹۷حالا کی گفت این مزیته که شما میای بکوبیش
یک فکته
NAVID۰۰۹۸
۷ اسفند ۱۳۹۷m4 عزیز
از نظر طراحی ، ۲۰۶ بسیار عالی طراحی شده و اینکه در کشور ما ظلم به خریدار و صنعت خودرو شده ، شکی نیست و جایه بحثی نداره .
و اینکه میفرمائین ، تشخیص راننده ثروتمند و معمولی نشونه مزیت نیست ، پس چیه ؟؟؟
دوست عزیز ، این قدرت طراحی خوب خودرو و پرفورمنس ۲۰۶ را میرسونه که در رنج قیمت خودش ، از تمام اَقشار جامعه را به سمت خودش میکشونه و باز هم میگم که بحث بازار خراب و قیمتهای گران را قاطی کامنت من نکنید و بحث را به سمت دیگری نبرید لطفاً.
m4
۷ اسفند ۱۳۹۷دوست عزیز با احترام به پاراگراف اخرتون سکوت میکنم
البته خود من هم اشاره کردم مجبوریم
فرامرز
۸ اسفند ۱۳۹۷۲۰۶ زمان خودش طراحی عالی داشت و من هنوز ۲۰۶ رو بیشتر از ۲۰۷ (واقعی نه اونایی که تو ایران بود) و حتی ۲۰۸ نسل قبلی دوست دارم. ولی واقعاْ فقط تو بازار ایرانه که الآن ۲۰۶ به چشم میاد وگرنه تو خارج از کشور (حتی در بین خودروهای هم رده ولی جدیدتر) هیچ حرفی برای گفتن نداره
محمد
۷ اسفند ۱۳۹۷بسیار زیباست با طراحی پف کرده و مدرن – شاید اگه چهار دهه پیش یه سری اتفاقا نمیفتاد الان به عنوان یه جوون ایرانی میتونستیم با حقوق 6 ماهمون صاحب همچین عروسکی باشیم …
کورش
۸ اسفند ۱۳۹۷همون 4 دهه پیش هم کسی نمی تونست براحتی ماشین بخره حتی همون پیکانی رو هم که قرار بود هر ایرانی داشته باشه
مانی
۸ اسفند ۱۳۹۷پدر و مادرم که کارمند بودن خیلی راحت خونه و ماشین خریدن
الان همون ۲ کارمند اما مدل بالا!!!با حقوقشون قبر هم نمیتونن بخرن
اصلا پولی باقی نمیمونه که چیزی بخرن
رهگذر
۷ اسفند ۱۳۹۷… و از این همه فلاکت سرش را محکم بر روی میز میکوبد و امید به زندگیش با شیب ملایم به سمت صفر سوق پیدا میکند!
فعلاً که 206 و +206 با این اوضاع از دسترس خیلیا خارج شد این که جای خود دارد.
پژو با همین فرمون پیش بره به روزهای اوجش بر میگرده و هنوز ماییم که اندر خم یک کوچهایم.
منتظر سایر محصولات پژو با زبان طراحی جدید هستیم تا بیشتر حسرت بخوریم، عملکرد پژو تو این چند سال اخیر مثل دانش آموزی هست که یک سال تحصیلی رو جهشی پاس کرده.
(Saeed(peugeot
۷ اسفند ۱۳۹۷فوق العاده شده این ماشین.
هر قسمت از طراحی این ماشین دیونه میکنه آدمو
طراحی کنسول میانی…..او کلید های کنسول
طراحی عقبش…..طراحی جلوش….هلالی گلگیر مشکی ماشین…..واز همه مهم تر نسخه برقیش با شتاب ۸ ثانیه ای و برد ۳۴۰ کیلومتر
مانی
۸ اسفند ۱۳۹۷تو این کلاس کی میخواد باهاش رقابت کنه
طراحی بیرونی و داخلی خریدار رو خفت میکنه
Genius
۷ اسفند ۱۳۹۷اتاق سری 2 پژو اینه نه 206 و 206پلاس اسقاطی تاریخ گذشته ای که باید برای خریدشون 100 میلیون بدیم و تازه خدا خدا کنیم ویرانخودرو نزنه زیر قول تحویلش!!!سوگند میخورم اگه اون مرحوم یا یکی با سطح تفکرات اون در راس کار بود حداکثر تا آگوست 2019 حدودا شهریور خودمون این ماشین رو می تونستیم در خیابون های شهر با قیمت منطقی ببینیم همچون ترکیه و امارات در همسایگی ما….!!!
Ahmad
۷ اسفند ۱۳۹۷فوق العاده زیبا شده این عروسک الان اون بنده خدایی که با فرانسویا چپه میاد گوشیه فک و فامیلشو میگیره کوکیایه گوشیشو هی پاک میکنه برای تمام کسایی که تعریف کردن دیسلایکهاشونو میبره بالا .خخخخخخ.
پیمان
۹ فروردین ۱۳۹۹پژو فقط ظاهره،از کیفیت بویی نبره،موتورشم که زحمت کشیدن ۱۳۰تا دادن تو قوی ترین مدل،تازه با توربو که از ۱۲۰هزار تا به بعد موتور کلی هزینه میزاره رو دستت
اگر تاخیر تو مدار اومدن توربو رو در نظر نگیریم موردی که شدید به چشم میاد توان کم موتور توربو در دورهای پایین و به خصوص ترافیکه به نسبت موتورهای هم توان تنفس طبیعیه،موتور حجم پایین توربو اصلا ارزش نداره،همونطور که تو ۲۰۰۸ دیدم
دوران طلایی خودرو سازی فرانسه بعد ۴۰۵ مرد،الانم تولید میکنه برای جهان سومیا و روستایی های خودش