اگرچه در بسیاری از بازارهای جهانی این شاسی بلندها و کراس اوورها هستند که حرف اول را میزنند اما اروپاییها هنوز هم استیشنها را دوست دارند. پژو یکی از برندهایی است که چنین محصولاتی را تولید میکند و امروز از مدل جدید ۳۰۸ SW رونمایی کرده است. این خودرو قرار است به جنگ محصولاتی همچون سئات لئون اسپورت تورر، اشکودا اوکتاویا کومبی و فولکسواگن گلف استیشن برود.
۳۰۸ SE بیشک یکی از زیباترین استیشنهای قاره اروپاست زیرا در اکثر بخشها از همان طراحی زیبای برادر هاچبک استفاده کرده و خط سقف طویل آن نیز بر فضای کابین خودرو افزوده است. البته ما علاقهای به خروجیهای اگزوز غیرواقعی نداریم اما خب این روندی است که همهگیر شده و باید با آن کنار آمد.
این خودرو اهمیت زیادی به فضای بار داده و این موضوع جای تعجبی ندارد چراکه با یک استیشن طرف هستیم. فضای بار ۴۱۲ لیتری مدل هاچبک در ۳۰۸ SW به ۶۰۸ لیتر رسیده که اگرچه بهترین رقم در کلاس نیست اما بیش از آن چیزی است که یک خریدار نیاز دارد. اگر این فضا کافی نباشد میتوان صندلی عقب را خواباند و به فضای ۱۶۳۴ لیتری دست یافت. طول فضای بار نیز ۱.۸۵ متر است.
نسل جدید این خودرو در مقایسه با مدل پیشین ۶ سانتیمتر طویلتر بوده و ارتفاع آن ۲۰ میلیمتر کاهش یافته است. البته شیشه جلو بیشتر از قبل به سمت عقب کشیده شده تا ظاهر جذابتری ایجاد شود.
۳۰۸ SW در مقایسه با نسخه هاچبک از اورهنگ عقب تغییر یافتهای استفاده کرده تا فضای بار بیشتری ایجاد شود. این خودرو از تکنولوژی درب پشتی هندزفری استفاده کرده و در محفظه بار نیز ویژگیهایی همچون خروجی برق ۱۲ ولت، قلابهای کیسه خرید و چراغ LED دیده میشوند.
این خودرو جدای از برخی تفاوتها اساساً همان نسخه هاچبک است. در بخش جلو شاهد چراغهای LED ماتریکس هستیم. چراغهای عقب نیز در مدلهای فول از نوع تمام LED میباشد. رینگهای ۱۶ تا ۱۸ اینچی به همراه نمایشگر داخلی ۱۰ اینچی جزو دیگر موارد قابلذکر هستند.
درست همانند مدل هاچبک، ۳۰۸ SW از پلتفرم EMP2 استفاده کرده و با دو قوای محرکه پلاگین هیبریدی در دسترس است. هر دو پیشرانه از واحد الکتریکی ۸۱ کیلوواتی و مجموعه باتری ۱۲.۴ کیلووات ساعتی و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده میکنند اما پیشرانه بنزینی آنها با قدرت ۱۵۰ یا ۱۸۰ اسب بخار در دسترس است. این دو نیروگاه آهنین قدرت ترکیبی ۱۸۰ و ۲۲۵ اسب بخاری دارند. در حالت تمام الکتریکی نیز برد ۶۰ کیلومتری ایجاد میشود.
یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی با قدرت ۱۱۰ و ۱۳۰ اسب بخار نیز ارائه خواهد شد. این پیشرانه به گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک سفارشی متصل میشود. افرادی که مسافتهای زیادی را طی میکنند احتمالاً پیشرانه ۱.۵ لیتری دیزلی ۱۳۰ اسبی را ترجیح خواهند داد. پژو قبلاً تائید کرده نسخه تمام الکتریکی ۳۰۸ هاچبک تولید خواهد شد اما مشخص نیست که همین اتفاق برای مدل استیشن نیز خواهد افتاد یا خیر.
اگرچه مدل هاچبک ۳۰۸ جدید در حال ورود به بازار است اما مدل استیشن تا آغاز سال ۲۰۲۲ عرضه نخواهد شد. این خودرو در کارخانه مول هاوس استلانتیس تولید خواهد شد. اوپل نیز در آیندهای نزدیک از نسل جدید آسترا که تشابهات فنی زیادی به ۳۰۸ دارد رونمایی خواهد کرد.
بهنام
۲ تیر ۱۴۰۰زبان طراحی جدید پژو خیلی خوبه . تقریبا همه ی محصولات پژو سرامد کلاس خود از منظر طراحی هستند
مسعود بهروان
۲ تیر ۱۴۰۰دست راست طراحان پژو بر فرق سر طراحان بنز و بی ام دبلیو .
parsa_ashgh.mashine
۲ تیر ۱۴۰۰عاشقشم مثل همیشه
محمد امین
۲ تیر ۱۴۰۰همین دیروز دیدمش عاشقش شدم
خدای طراحی در کلاس خودش هست
بسیار جذاب و مثل بعضی ها حوصله سر بر نیست
طراحی داخلی اش که حرف نداره
NAVID۰۰۹۸
۲ تیر ۱۴۰۰فرانسوی باشد ، طراحی بد باشد ، عمراً !!!
فرانسویان در تمام مراحل زندگی به طراحی و جزئیات در طراحی اهمیت میدهند و اصلاً برای همین پیچیدگی هست که به استهلاک بالا معروفند و یه کارهای عجیب میکنند که میمانی چرا واقعاً (( یه نگاه به تست پژو ۵۰۸ یا DSها در ایران بندازید ، متوجه میشوید که خودروهای خوبی هستند ، اما خاص که به درد ایران ما نمیخورند )) !
از قدیم تو گوش ما کردن که هنر نزد ایرانیان هستوبَس و ما هم از غرور حس پرنده میگیریم به مانند فیلمهای هندی پرواز هم میکنیم ، اما از چه نظر ، هنر را چه میبینید ( هنر ایرانی به نظر من در ادبیات و گویشش نهفته شده با بزرگانی همچون سعدی حافظ خیام و و و … ) ، نمیخواهم خودمان را کوچک بشماریم اما اگر یک بار فقط یکبار به پاریس و لندن سفری داشته باشید متوجه میشوید هنر یعنی چه ، نبوغ در طراح یعنی چه ، توجه به جزییات در تمام زوایایی که میبینید یعنی چه و … !
ما در ایران مکانهایی داریم رویایی به مانند مساجد و خانههای تاریخی در شیراز اصفهان کاشان یزد تبریز و و و … که شهرهای توریستی ما هستند اما زمانی که بروید بناها و معماری ساختمانهای پاریس و لندن را نگاه کنید ، اون وقته که میفهمید چرا اکثر هنرمندان ما سر از فرانسه و انگلستان در میاورند و آنجا تحصیلات خود را تکمیل میکنند و حتی دیگر بر نمیگردند و اکثریت هم در فقر میمیرند اما خودشان این فقر را دوست دارند و نوعی زندگی به سبک هنرمند واقعی را در فقر میبینند تا آثار ارزشمندی از خود به جای بگذارند !
فقط برای نمونه سرچ کنید ( اوپرا گارنیه ) و محو تماشای متریال مورد استفاده از سنگ و فلز و جزییات بسیار بسیار بسیار ریز در طراحی این بنا شوید با اینکه تا از نزدیک نبینید ، باورتان نمیشود این مکان جادو میکند شما را و از زمانی که واردش میشوید تا زمانی که خارج میشوید قشنگ انگاری وارد خلسهای عمیق میشوید که چطور ذهن انسان به چنین افکاری در طراحی دست پیدا میکند !
خودروهای فرانسوی در شرایطی تولید میشوند که اکثر خودروسازان شبیه همدیگر شدهاند اما میبینید که فرانسویان و حتی انگلیسیها هنوز هویت خاص خودرویی خودشون را حفظ کردن و اصلاً کاری به شرایط بازار و اینکه چی پشتسرشان میگویند ندارند و فاز خودشان را دارند !
کلاً حال و هوای اکثر شهرهای اروپایی چنین است که آدمها را به فکر فرو میبرد و از اعماق این افکار اتفاقاتی فوران میکند که حاصلش را در جهان شاهد هستیم ، مثل ساعتهای سوئیسی ، مثل لاکچریهای انگلیسی ، مثل فشنها و شرابهای فرانسوی ایتالیایی ، مثل مهندسیهای ناب آلمانی ، مثل گلهای معروف هلندی ( حتی مثل جنگ جهانی اول و دوم که معنی زندگی را جهان عوض کردند ) و و و … !
دوستان ، اروپا ۲۰۰ ساله که شده منطقهای درجه اول در جهان علم و هنر و این هم مربوط میشه به آرامشی که به آن دست پیدا کردن و میخواهم به اینجا برسم که تا زمانی ما در ایران به آرامش برای تمام مردم نرسیم ، به جایی هم نمیرسیم ، آرامش هم از برابری قوانین و یکسانی آن برای تمام مردم حاصل میشود و نه شعارهای کشکی که میشنوید و نه چیزی که در ایران شاهدش هستیم که مدیران با پول بیتالمال فرزندان خوشگلشان را بفرستند اروپا و آمریکا تا در آرامش تحصیل و زندگی کنند تا بعدش بیایند بر ما مدریت کنند و عملاً فرقی با مدریت امپراتوری نداشته باشیم و جمهوریت فقط در حرف و نمایش باشد ، در حالی که یه روستایی و اکثریت مردم امروز ما از فقر و نداری بیوفتن به جون همدیگر و تمام پلهای پیشرفت را با تفکر و تلاش از دست بدهند !!!
این رسم روزگار نیست ، این دست خود ما مردم هست که انتخاب درست داشته باشیم !
راه دور نمیرویم ، همینجا در جمع خودمانی پدالیها توجه داشته باشید که چقدر افکارها متفاوته و چقدر هنوز در سال ۲۰۲۱ به مانند عصر یخبندان فکر میکنند و تعصب هم میکشند !
خودروسازان فرانسوی از همان اول هم ساز خودشان را میزدند اما ساز دوستداشتنیای میزنند با این باب میل خیلیها نیست ولی از دیدنشان چشم لذت میبرد !
امیدوارم آزرده خاطر نشده باشید ، ما ایرانی هستیم ، عاشق ایران و پیشرفت ایران ، اما این تفکرات و تَنشهایی که مردم ما دارند و تحمل میکنند چیزی را حاصل نمیکند و میبینید که دودش هم در چشم خودمان میرود و نه کسی دیگر !
نسل امروز ما عشق و احساس را گُم کرده و اینقدر به فکر تهیهی نون شب فرو رفته که اصل زندگی را هم فراموش کرده !
برخی اوقات به این فکر میکنم که چقدر سخته پدر و مادر بودن در ایران و زجرهایی که فرزندانشان میکشند و آنها میفهمند اما کاری از دستشان ساخته نیست جز آب شدن ذره ذره از وجودشان ، فرزندانی که دلسوزی ندارند که یا باید از طرف مردم اطرافشان زخم بخورند یا از دولت مردان و حاکمان متعصب که هرچه کردهاند فقط عقبماندگی بوده و بس !!!
parsa_ashgh.mashine
۲ تیر ۱۴۰۰پژو عالیه
(Saeed(peugeot
۲ تیر ۱۴۰۰فوق العاده ترین خودرو تو کلاس خودش محسوب میشه و خدا وکیلی اغراق هم نمیکنم ….
از لحاظ زیبایی و طراحی و آپشن واقعا یه سروگردن از رقباش بالاتره
Audi e_tron gt
۲ تیر ۱۴۰۰ار نظر من که واقعا خیلی عالی است
parsa_ashgh.mashine
۲ تیر ۱۴۰۰ببهترینه عاشقشم
با مهربونی جهان زیباتره
۲ تیر ۱۴۰۰طراح پژو ژیل ویداله؟
اسمشو باید تو تاریخ ثبت کرد
Hami
۲ تیر ۱۴۰۰ویدال پارسال رفت رنو و روی محصولات جدید رنو کار میکنه، مگان جدید برقی، رنو 5 جدید برقی و رنو 4 جدید برقی.
(Saeed(peugeot
۲ تیر ۱۴۰۰ژیدال دوست عزیز چند ماه پیش رفت رنو …..
طراح ارشد پژو الان ماتیاس هوسان هست ؛ کسی که ۲۰۸ نسل جدید و طراحی کرد ….
۳۰۸ جدید رو هم فوق العاده ساختن
کافر مقدس
۲ تیر ۱۴۰۰پژو با خطوط و امواج بازی میکنه بعد که هایپ شدی یک انجین ی بهت تحویل میده که تهش میشه فروش کم و خواب زیاد در نمایشگاه ها
شاهین
۲ تیر ۱۴۰۰دقیقا
طراحیشو دیدم تپش قلب گرفتم چون از استیشن خیلی خوشم میاد مثل هیوندای ای۳۰
بعد که موتورشو دیدم قیافم پوکر شد، حداقل باید ۲۰۰ اسب میداشت نه حداکثر
حالا سه سیلندر ۱۱۰ اسبی هم براش میزارن که قشنگ ملت حالشون بهم بخوره از همچین کلاسی
mahan
۲ تیر ۱۴۰۰البته i30 هاچبکه اون چیزی که مدنظرتونه حتما i40 استیشن هستش.بله واقعا حیفه که همچین طراحی که خشونت ازش بیداد میکنه و این قدر قشنگ طراحی شده و این جثه و هیبت سر اصل کار که لذت رانندگی هست کم بیاره!مثل شمشیر زیبا و طلایی که با هنرمندی دیزاین شده اما نمیبره!
شاهین
۲ تیر ۱۴۰۰بله حق با شماس همون ای40 انقدر کمیابه من همیشه با ای30 اشتباه میگیرمش
mahan
۲ تیر ۱۴۰۰🙏🏻🙏🏻 جالبه بهش میگن سوناتای اروپایی که هم اپشن و تجهیزات خیلی خوبی داره هم مصرف سوخت پایین اما سرحال!
امیرحسین
۲ تیر ۱۴۰۰این کلاس از خودرو ها رو دوست ندارم
اما
این یکیو دوست دارم
طراحی داخلی و بیرونی زیبا
ایکاش قدرتش بیشتر میشد البته این سلیقه من هست
چون این سبکارو اگه داشته باشم نفرات زیادی تو ماشین جا میدم دوست ندارم ماشین کم بیاره
همه چی مورد قبول هست
مرسی پدال
🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪
۲ تیر ۱۴۰۰یادتون باشه دوره سیاه پژو (2004_2015) طراحی هاشونو هیشکی دوست نداشت ولی الان عوض اون روزا داره در میاد.
Erfan
۲ تیر ۱۴۰۰شاید بهترین ماشین کلاس خودش نباشه اما بدون شک زیباترین ماشین این کلاس به حساب میاد.
از زمان تشکیل استلانتیس هر شرکتی افت کرده باشه پژو نکرده😁
واقعا طراحی های فوق العاده ای داره ولی بنظرم از نظر فنی یکم جای پیشرفت داره نسبت به استیشن سازهای آلمانی
mopar
۲ تیر ۱۴۰۰داشتم از طراحی داخلی و بیرونی همه چی لذت میبرد که یهو رسیدم به بخش فنی …
کاش یه چهار سیلندر 200-250 اسبی داشت
Amirreza
۲ تیر ۱۴۰۰اصلا طراحی محصولات پژو به قبل ااز ویدال و بعد از ویدال تقسیم شد ، طراحیاش از لامبورگینی قشنگترن 😂
رامتین
۲ تیر ۱۴۰۰ماشالله نمای عقب. چقدر زیبا و باظرافت انحنای بدنه را بالای چراغ عقب ایجاد کردند. حرف نداره.
R@m!n
۲ تیر ۱۴۰۰موتورای ضعیف پژو – سیتروئن اصلا با چهره شیک و نسبتا خشن اون ها یه پارادوکس کامله.
mahan
۲ تیر ۱۴۰۰تو این دوره دوتا استیشن قشنگ دیدم و حاظر نیستم پشت هیچ کدومشون بشینم نه این و نه استشین های دیگه!یکی جنسیس شوتینگ بریک و اون یکی همین 308 هستش
R@m!n
۲ تیر ۱۴۰۰موتورای ضعیف پژو – سیتروئن در برابر چهره شیک و نسبتا خشن اون ها یه پارادوکس کامل ایجاد کرده.
TRD
۲ تیر ۱۴۰۰شتابش فک کنم تو مدل ۲۲۵ اسبی ۶.۵ ثانیس هرچند ایکاش مدل PSE هم داشته باشه مثل ۵۰۸
Aryan🥋🥋🥋judo
۲ تیر ۱۴۰۰طراحی های خودرو ها داره بد تر میشه مثل بنز و بی ام و اما این پژو فوق العادس آئودی هم آروم آروم داره خوب پیش میره اینفینیتی هم گند زده آکورا هم خیز خوبی برداشته کادیلاک هم خیلی بهتر و خشن تر شده لکسوس هم عالی پیش میره ولی یکم رام تر شده مزدا که بی نظیر مثل پژو با سرعت نور داره تو طراحی پیش میره دوج با اصالت و زیباست تویوتا خیلی پخته تر شده هوندا ساده تر شده رنو تکراری شده دی اس خیلی هنری شده مازراتی خیلی بی اصالت شده و…
علی آقا
۳ تیر ۱۴۰۰به نظرم طراحی داخلیش خیلی زیبا و مدرن هست.
محمد مختاری آذر
۵ تیر ۱۴۰۰واقعا طراحی خیلی زیبایی داره واقعا یک استیشن عالی پژو واقعا عالی هستش اگه پژو اونوقت خودرو های ایرانخودرو هم نبود