مدت کوتاهی پسازاینکه یک تصویر از کانسپت پژو Instinct افشا شد، حالا پژو این کانسپت را رسماً در کنگرهٔ جهانی موبایل (MWC) در بارسلونا معرفی کرده است. تاریخ به ما نشان داده است که پژو همواره شیوهٔ ساخت کانسپتهای بسیار جذاب را میداند اما متأسفانه این کانسپتها بهندرت به خط تولید راه پیدا میکنند. حال اینستینکت (غریزه) هم یکی از همین خودروها است. در این کانسپت با هدف ارائهٔ تجربهٔ رانندگی متصلتر از قبل، فناوریهای جدیدی بکار رفته است.
کانسپت Instinct در نمای بیرونی از ظاهر بسیار زیبایی برخوردار است که ترکیبی از استایل خاص پژو با تکنولوژی بوده و به گفتهٔ پژو جهت به حداقل رساندن مصرف سوخت، به آئرودینامیک آن نیز بسیار توجه شده است. یکی از ویژگیهای جالب کانسپت Instinct این است که غیر از استفاده از دوربین بجای آینههای جانبی معمولی، دوربینهای دیگری هم درون چراغهای جلو نصب شدهاند مسیر پیش رو را اسکن کرده و ارتباط مستقیمی با سیستمهای کمکرانندهٔ متعدد خودرو برقرار میکند.
کانسپت پژو Instinct در بیرون بیشتر به یک خودروی استیشن یا شوتینگ بریک شباهت دارد درحالیکه درهای آن به شیوهٔ موسوم به خودکشی باز میشود. با باز شدن این درها، فضای داخلی با تکنولوژی بالایی پدیدار میشود که کنترلرهای فیزیکی بسیار کمی در آن بکار رفته است. در عوض یک صفحهنمایش لمسی ۹.۷ اینچی در کنسول مرکزی نصب شده که بخشی از سیستم آیندهٔ i-Cockpit پژو است.
یکی از مهمترین ویژگیهای این کانسپت شیر نشان، قابلیت تماماً خودران آن است؛ اما بااینحال راننده هر وقت که بخواهد میتواند کنترل خودرو را به دست گیرد که این کار از طریق نمایشگرهای لمسی نصب شده در کابین صورت میگیرد. همچنین صندلیهای این ماشین نیز برای بهترین استفاده از سیستم رانندگی خودران بهینهسازی شده است بهگونهای که پشتی آنها برای استراحت سرنشینان بهطور کامل خوابیده و درصورتیکه کاربر بخواهد رانندگی کند به حالت نشسته درمیآید.
یکی دیگر از ویژگیهای برجستهٔ کانسپت پژو Instinct، استفاده از فناوریای است که اصطلاحاً «اینترنت در اشیاء» نامیده میشود. این سیستم که با رابط ابری Artik سامسونگ کار میکند، با دستگاههای مختلف کاربر همگام میگردد. همچنین خودرو میتواند سبک رانندگی راننده را نیز تشخیص داده و تنظیمات را با توجه به نیازهای کاربر و نوع رانندگی او انجام دهد. این تنظیمات میتواند شامل مواردی چون تغییر حالت رانندگی، روشنایی داخلی، سیستم صوتی و صندلی باشد.
علاوه بر این، کانسپت Instinct توانایی تغییر رفتار خود با توجه به آنچه که راننده میخواهد را هم دارد. بهعنوانمثال، زمانی که راننده به ورزشگاه رفته است، خودرو میتواند دادهها را از ساعت هوشمند او گرفته و جهت بازگشت به خانه خود را برای ارائهٔ یک سواری راحت و آرامشبخش تنظیم کند. علاوه بر این، جهت اطمینان از عدم فراموشی قرارهای ملاقات یا جلسهها، سیستم ناوبری ماشین میتواند با لیست کارهای راننده یکپارچه شود.
هنوز اطلاعات بسیار کمی از مشخصات فنی این کانسپت هوشمند اعلام شده است اما میدانیم که کانسپت Instinct مجهز به قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی است که خروجی کلی آن ۳۰۰ اسب بخار قدرت است. این کانسپت تا تاریخ ۲ مارس در کنگرهٔ جهانی موبایل در بارسلونا به نمایش درمیآید و بهاحتمالزیاد چندی بعد شاهد نمایش مجدد آن در نمایشگاه خودروی ژنو نیز خواهیم بود.
[دانلود ویدئو]
محمد
۱۰ اسفند ۱۳۹۵و همچنان از مدیر گرفته وزیر صنعت ما به ایرانیزه (چینیزه) کردن پژو ۴۰۵ و۲۰۶ افتخار میکنند
نیما ناصری
۱۰ اسفند ۱۳۹۵نمیشه باهاش از سرعت گیر رد شد پس خوب نیست
یاسین
۱۰ اسفند ۱۳۹۵حرفهایی که تو پست قبلی این کانسپت راجع به پژو و برنامه کانسپت هاش زدم انگار برای بعضی ها خوشایند نبود بعضی دوستان جملات جالبی میگن مثلا بابا پژو هم ماشین بلده بسازه اخه
مشکل ما ایرانیا اینه و جالبه ظاهرا معلوم شده صرفا ویژگی ماست نظرات شخصیمون که کاملا بی مطالعه و تحقیق هم هست رو بصورت نظر شخصی نمیگیم طوری بیانش میکنیم که احتمالا حکم کلیه و تمام ادمهای دیگه هم مثل ما فکر میکنن باور بکنیم یا نه تفکرات جاهلانه ان که باعث میشه یه ملتی تو عصر پارینه سنگی گیر کنن واقعا جالبه که افرادی که اطلاعاتشون از برند پژو در حد 405 و 206 ایرانیزه شده ویران خودروه در حد جهانی نظرات کلی میدن
اینو که میگم دوستان تعریف کردن گفت بنده خدایی جلو 2008 داکار ایستاده بوده داشته میگفته بابا پژو واسه این این شکلی کرده بیاد بزارتش تو ایران مارو گول بزنه والا من حاضرم بشینم پشتش زمین صافم نتونه بره (دقت کنین یه نفر در این حد بدون اطلاعات از ماشین قهرمانی داکار جهان داره نظر میده)!!!!!!!
اشکان
۱۵ آذر ۱۴۰۲پژو 405 و 206 خیلی وقته دیگه مال پژو فرانسه نیستند
پژو ،405 و206 را 40، 50 سال پیش ساخته بود و خیلی خیلی وقت پیش امتیازشون رو به ایران خودرو داده .
محصولات پژو با کیفیت هستند ، ولی طراحی شون از نظر من زشت اند و ماشین هاش قشنگ نیست اند .
دانیال
۱۰ اسفند ۱۳۹۵پژو یه خودروساز اقتصادیه و اینکه ما با نظراتمون اونو در حد برندهای لوکس بزرگ کنیم منطقی نیست، درضمن تجربه نشون داده برندهای فرانسوی بسیار علاقه دارن با قرارداد های یک طرفه و با زدوبند، فقط خودشون و مدیران شرکت شریک رو به سود برسونن و ذره ای اجازه رشد تکنولوژی رو به برندهای شریکشون نمیدن، برعکس آلمانی ها، یه نگاهی به زیرمجوعه های آلمانی ها بندازید و اونارو با فرانسوی ها مخصوصا پژو مقایسه کنید. مثال دیگش هم همکاری زیاد چینی ها با آلمانی ها و همکاری محدودشون با فرانسوی هاست.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۰ اسفند ۱۳۹۵.
با دیدن ماشین های پژو حس خوبی بهم دست نمیده ، کلا از محصولات پژو خوشم نمیاد.
اما پژو خودروساز بزرگیه. دوست نداشتن من دلیل بر بد بودنش نیست.
amir
۱۰ اسفند ۱۳۹۵بسیار زیبا طراحی شده .درسته که پژو اکثر کانسپتهای خودش را تولید نکرده ولی از تکنولوژی ها و ریزه کاریهای اون در خودروهای بعدیش استفاده میکنه.
Mahdi DODGE
۱۰ اسفند ۱۳۹۵عقبشو میبینم حس خوبی بهم دست نمیده هم زشته هم اینکه شبیه استیشن هست
ولی جلوش و دراش و داخلش خوبه
دوچرخه سوار
۱۰ اسفند ۱۳۹۵عقبش زشت شده .