در سال ۲۰۰۹ پژو برای اولین بار نسل نخست مدل ۵۰۰۸ خود را معرفی کرد. این خودرو یک MPV سه ردیفهٔ (هفتنفره) دیفرانسیل جلو بود که ساختار و اجزاء مکانیکی آن با نسل اول سیتروئن C4 گرند پیکاسو مشترک بود. حال پس از ۷ سال پژو نسل دوم این خودرو را معرفی کرده و تغییری عمده در آن ایجاد نموده است چراکه ۵۰۰۸ جدید از یک MPV تبدیل به یک SUV بزرگ هفتنفره شده است.
البته این اقدامی منطقی از سوی پژو محسوب میشود چراکه در چند سال گذشته فروش کراساوورها و SUVها در جهان افزایش چشمگیری داشته و این امر موجب کاهش فروش MPVها شده است. همچنین در حال حاضر کراساوور/SUVها سومین خودروهای پرفروش بازار اروپا هستند و پژو هم به همین دلیل تصمیم به افزایش طیف کراساوورها و SUVهای خود گرفته است. درست مانند ۳۰۰۸ جدید، نسل جدید ۵۰۰۸ هم روی پلتفرم ماجولار EMP2 پژو-سیتروئن ساخته شده است که البته ۵۰۰۸ کاملاً بزرگتر از ۳۰۰۸ است.
نسل دوم ۵۰۰۸ بزرگتر از سلف خود بوده و به یک SUV تمامعیار تبدیل شده است بهگونهایکه در طول ۱۶.۵ سانتیمتر و در عرض ۱۱ سانتیمتر بزرگتر از نسل قبلی خود است درحالیکه مجهز به سه ردیف صندلی برای هفت سرنشین بوده و سرنشینان ردیف دوم ۶ سانتیمتر فضای پای بیشتری در اختیاردارند. همچنین ردیف دوم و سوم صندلیها بهصورت مجزا تا میشوند و بدین ترتیب حجم فضای صندوق بار را میتوان از ۶۴۰ لیتر در حالت باز بودن هر سه ردیف صندلیها (حالت هفتنفره) به ۱۰۶۰ لیتر در حالت باز بودن دو ردیف صندلیها (حالت پنجنفره) افزایش داد درحالیکه به دلیل تا شدن صندلی سرنشین جلو میتوان اشیائی با طولی تا ۳.۲ متر را نیز حمل نمود. همچنین برای بارگیری راحتتر، بالاترین تیپ ۵۰۰۸ یعنی نسخهٔ GT به بهصورت استاندارد به درِ صندوق برقی مجهز شده است.
نسل جدید ۵۰۰۸ شباهت بسیار زیاد و آشکاری با نسل جدید ۳۰۰۸ دارد تا حدی که تشخیص آنها از هم درصورتیکه به اختلاف اندازهٔ پنجرههای جانبی سوم توجه نکنیم دشوار است. البته ۵۰۰۸ جدید در سه مدل معمولی، GT و GT Line ارائه شده است که این شباهت بیشتر بین نسخههای GT و GT Line 5008 با مدل کوچکتر ۳۰۰۸ وجود دارد چراکه این دو نسخه در ظاهر تفاوتهایی با نسخهٔ معمولی داشته و از چراغهای جلو و سپر متفاوتی سود میبرند. در تصاویر زیر شباهت فراوان ۵۰۰۸ GT-Line با ۳۰۰۸ GT-Line کاملاً مشهود است (تصاویر سمت راست پژو ۵۰۰۸ و تصاویر سمت چپ پژو ۳۰۰۸). بااینحال همانطور که اشاره شد، نسخهٔ معمولی ۵۰۰۸ ظاهر متفاوتی با دو نسخهٔ دیگر داشته و به همین دلیل با ۳۰۰۸ هم تفاوتهایی دارد.
نسل دوم سیستم i-Cockpit که در نسل جدید ۳۰۰۸ ارائه شده بود در مدل بزرگتر ۵۰۰۸ هم عرضه خواهد شد. این سیستم شامل یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و یک صفحهنمایش ۸ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی میشود. لیست موتورهای بنزینی ۵۰۰۸ جدید شامل یک نمونهٔ سه سیلندر ۱.۲ لیتری با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و یک واحد ۱.۶ لیتر با ۱۶۵ اسب بخار قدرت میشود. برای موتور اول دو نوع گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی یا اتوماتیک قابل انتخاب است درحالیکه موتور دوم فقط با یک گیربکس ۶ سرعتهٔ اتوماتیک ارائه میشود.
خریدارانی هم که به موتورهای دیزل علاقه دارند میتوانند بین یک موتور ۱.۶ لیتری با دو سطح قدرت ۱۰۰ و ۱۲۰ اسب بخار و یک واحد ۲ لیتری با دو سطح قدرت ۱۵۰ یا ۱۸۰ اسب بخار یکی را انتخاب کنند. نسخهٔ ۱۰۰ اسب بخاری موتور دیزل اول با یک گیربکس ۵ سرعتهٔ دستی و نمونهٔ قویتر این موتور با دو گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی یا اتوماتیک ارائه میشود. همچنین نسخهٔ ۱۵۰ اسب بخاری موتور دیزل دوم تنها با یک گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی عرضه میشود درحالیکه نمونهٔ ۱۸۰ اسب بخاری این موتور که فقط در بالاترین تیپ ۵۰۰۸ یعنی تیپ GT ارائه میشود نیز تنها با یک گیربکس ۶ سرعتهٔ اتوماتیک عرضه میگردد.
در تمامی مدلهای این MPV سابق که حالا تبدیل به یک SUV بزرگتر شده است، همانند نسل اول قدرت پیشرانه فقط به چرخهای جلو انتقال میابد که این مورد برای یک SUV بزرگ هفتنفره با چنین ابعادی کمی عجیب است؛ اما کسانی که به دنبال پایداری و کشش بیشتر هستند میتوانند سیستم «Advanced Grip Control» را سفارش دهند که پنج حالت رانندگی مختلف شامل عادی، گلولای، شنوماسه، برف و ESP خاموش را ارائه میکند و راننده میتواند برای حرکت در سطوح مختلف بهراحتی یکی از آنها را انتخاب کند.
تمامی تیپهای این SUV بزرگ فرانسوی بهصورت استاندارد با مجموعهٔ کاملی از سیستمهای ایمنی عرضه میشوند. ازجملهٔ این سیستمها میتوان به سیستم هشدار فاصلهٔ جلو اشاره کرد که در صورت تشخیص خطر تصادف با یک وسیلهٔ نقلیه یا عابر پیاده به راننده هشدار داده و درصورتیکه او واکنشی نشان ندهد بهصورت خودکار ترمز اضطراری را فعال میکند. سیستم فعال هشدار خروج از خط نیز میتواند مسیر حرکت خودرو را اصلاح کند. همچنین سیستم فعال شناسایی نقاط کور هم در بین سرعت ۱۲ تا ۱۴۰ کیلومتر در ساعت، اگر ماشین، کامیون یا وسیلهٔ نقلیهٔ دوچرخی را در نقاط کور خودرو تشخیص دهد با روشن نمودن یک نشانگر روی آینهٔ جانبی همان طرف، به راننده هشدار میدهد.
نسل جدید پژو ۵۰۰۸ تا کمتر از یک ماه دیگر بهطور رسمی برای اولین بار در خانهاش یعنی نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شده و فروش آن در بهار سال آینده آغاز خواهد شد. خودروی تازهٔ معرفیشدهٔ اشکودا کودیاک که آنهم یک SUV هفتنفره است یکی از رقبای اصلی پژو ۵۰۰۸ جدید محسوب میشود.
روزبه رجبیون
۱۷ شهریور ۱۳۹۵165 اسب اونم فقط دیف جلو ؟
ارمان
۱۷ شهریور ۱۳۹۵دوست خوبم هر ماشینی که فرم اس یو وی داره که قرار نیست رالی داکار شرکت کنه من نمیدونم این همه ماشین مثلا 4wd تو تهران به چه درد میخوره
ارمان
۱۸ شهریور ۱۳۹۵همه دوستانی که دیس دادن یه سانتافه دارنو هر هفته وسط کویر میرن بهشون بر خورده دیس دادن
ما تو ایران اصلا به نیازمون دقت نمیکنیم فقط قرو فر واسمون مهمه
ضمنن حقیقت هم تلخه خیلی تلخ
faraz777
۱۸ شهریور ۱۳۹۵دوست عزیر شاید نیاز شما با بقیه متفاوت باشه دلیل نمشه که سبک و نیاز های زندگیتو به بقیه تعمیم بدی.
اتفاقا تو همین تهران تقریبا نیمی از شهر توی سربالایی و سرپایینی قرار داره کافیه یه بارون ساده بباره و بکسوباد کردن ماشین ها مخصوصا دف عقب ها رو ببینی بعد متوجه میشه که ماشین 2دف به درد میخوره یا نه.
خیلی از جاده های ما حتی جاده های تفریحی که آخر هفته مردم توی پاییز و زمستون میرن مثل شمشک و دیزین و فشم با ماشین دو دف خیلی راحت تر و ایمن تر هست تردد توشون.
ارمان
۱۸ شهریور ۱۳۹۵Faraz777
من تو رشت زندگی میکنم سالی ۳۰۰ روز بارندگی داره به اطراف سفر میکنیم و یادم نمیاد بوکسک باد کرده باشم من تفکرم رو تحمیل نمیکنم اما واقع گرا باشیم وقتی تو جنوب ایران واسه گرم کن صندلی بهای اضافه پرداخت میشه! میدونید دیگه تو جنوب کلا دو ماه کولر خونشونو خاموش میکنن دیگه چه انتظاری میشه رفت باور کن من تو زمستون تو فشم پراید هم میبینم البته هرکی پول داره بده نوش جونش اما اولویت هایی در جهان وجود داره که کمترین اهمیت بهش داده نمیشه از ۹۹ درصد بپرسید ماشینتون تست تصادف چه نمره ای داره بیترشون میگن ۱۹.۵ ?
قربونش برم هیچ کسم دوست نداره ماشین کم مصرف سوار بشه
امید وارم یکم فرهنگمون از چشم هم چشمی دور بشه
یه جمله معروف هست که میگه اگه ماشینت فول نیاشه اصلا اشکال نداره ?????
nima
۱۸ شهریور ۱۳۹۵والا در جواب آقا فراز عزیز ،منزل بنده آخرای خیابون مژده تو نیاوران هستش و اینجا هم که کاملا سربالاییه.ولی تا حالا تو هوای بارونی نشده که به خودم بگم کاش ماشینم دو دف بود.و تنها ماشینی که دیدم هرزگردی داشته باشه پیکان بوده.البته هوای برفی که جای خودش رو داره و بهتره تو تهران برفی آدم کلا ماشین بیرون نبره چون حتی اگر تو به کسی نزنی دیگران سر میخورن میزنن بهت ولی در کل من فکر نمیکنم تو شهری مثل تهران نیازی به ماشین دودف باشه.مگر برای آفرود که خب اونهم قدرمسلم کسی با خودروی۲۰۰ میلیونی آفرود نمیره
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ شهریور ۱۳۹۵نیما مایداری دیگه
Parker
۱۸ شهریور ۱۳۹۵ماین بالاتر از 1700کیلو فقط باید 2 دیف باشه
شاهین
۱۷ دی ۱۳۹۵خیلی زیبا هستند 3008 و 5008 ، امیدوارم وارد شوند.
http://www.peugeot.co.uk/peugeot-model-range/
ساسان
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ظاهر جذابی داره ولی از بین خودرو های فرانسوی که وارد ایران شدن من کولئوس 2017رو ترجیه میدم تاز4WDهم هست
REVENTоN ?
۱۷ شهریور ۱۳۹۵کلا پژو موتور پر قدرت نداره، بیشتر تاکیدش رو مصرف سوخته
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ شهریور ۱۳۹۵خیلی مانور میده رو مصرف سوخت دقیقا
مهدی drift
۱۷ شهریور ۱۳۹۵انصافا اگه توی ایران بیاد چیز توپیه من که خوشم اومد
مهدی drift
۱۷ شهریور ۱۳۹۵چراغای عقبش شبیه مستانگه
حميد
۱۷ شهریور ۱۳۹۵اخه کراس آور تک دف به چه دردی میخوره با این حجم موتور
مهدی drift
۱۷ شهریور ۱۳۹۵موتورش ضعیفه برای همین دف جلو هست اگه 4wd باشه که اصلا راه نمیره
این یه ماشین جادار و قشنگ واسه جاده و مسافرت هست موتور قوی لازم نداره مگه میخواید باهاش مسابقه بدید دف جلو هم مصرف سوختش کمتره هم برای جاده کافیه هم ارزون تره
حميد
۱۷ شهریور ۱۳۹۵اخه ادم کراس میخره برا اف رود
در ضمن تو جاده کوهستانی بخواه یک سبقت بگیر اونوقت میفهمی خودرو به این بزرگی با این موتور به مفت نمی ارزه
تک دف هم باشه با توجه به طول ماشین پشتش میره
احمد باقری
۱۷ شهریور ۱۳۹۵ظاهر عضلانی، پر ابهت و خیلی خوبی پیدا کرده.
Amir Hosein CH
۱۷ شهریور ۱۳۹۵پژو نمیخواد از موتور سه سیلندر بکشه بیرون
دیگه آخه suvاونم هفت نفره باموتور سه سیلندر:||||
amir
۱۸ شهریور ۱۳۹۵حرفتون خیلی منطقیه. واقعا سه سیلندر خیلی ضایست!!خخخخخ
Javad
۱۸ شهریور ۱۳۹۵پژو از رکود در اومده وارده پیشرفت و رقابت میشه
mehran72
۱۸ شهریور ۱۳۹۵ایران خودرو
مچکریم
:/
amir
۱۸ شهریور ۱۳۹۵فازت چیه داداش!؟ایران خودرو چکارست این وسط؟
hamid3x
۱۸ شهریور ۱۳۹۵وزن اش که یازده کیلو کمتره از مدل قبلیشه حدودا میشه حدود 1550کیلو گرم،که اگه با قویترین موتورهم حساب کنیم نسبت اسب بخار به وزن اش در حد خودرو 405خودمونه،اصلا راضی کننده نیست ،حداقل باید یه انتخاب سطح بالاتر میزاشتن،قشنگ معلومه هدف پژو همون بازار چین و برزیله و دنبال ورود به بازارای دیگه نیستن،ولی از حق نگذریم طراحی داخلی خاص و زیبایی داره
محمد
۱۸ شهریور ۱۳۹۵۷ نفر بشینن تو این ماشین جاده ام سربالایی باشه واویلا، این موتورای ضعیف ماشینای فرانسوی غیرقابل درکه، واسه مصرف سوخت اگه خیلی اهمیت میدن باید موتور هایبرد بزارن و در کنارش موتورای بنزینی قوی تولید کنن، شک ندارم تو بازار جهانی خیلی موفق میشن چون فرانسویا کلا تو زمینه ی طراحی و هنر خیلی خوبن که به خودرو سازیاشونم وارد شده این موضوع، ای کاش این ماشین با موتور v6 توربو یا هایبرد یا حداقل چهار سیلندر توربو و قوی فروخته میشد یا اون ۳۰۰۸ که از این خوشگل تره ( البته سلیقه ایه ) به نظر من اون هزینه ای که برای سرمایه گذاری برای تحول موتوراشون میکنن رو در وحله ی اول از گرفتن بخش قابل توجهی از بازار آمریکا جبران میکنن و در بازار های جهانیم که ۱۰۰ درصد آمار فروششون بیشتر میشه ولی حیف سرمایه داراشون ظاهرا نالایقن یا شایدم یه سری قوانین خاص تو فرانسه هست که ما ازش بی خبریم چون فقط پژو نیست که اینجوریه …
ارمان
۱۸ شهریور ۱۳۹۵محمد جان موافقم اگر ماشین ۷ نفر سوار بشن تو سر بالا باشه احتمالا تمام حسهای بد دنیا میاد سراغ راننده به نظرم کنار این موتور پژو توانایی تولید یه موتور ۲ لیتری توربو به قدرت ۲۲۰ اسب رو هم داشته باشه که منطقی تر به نظر میاد که گشتاور خوبی هم تولید کنه یکم رو مخه که همه ماشیناش به موتورو استفاده میکنن باز دمه رنو گرم یه ۴_ ۵ تا مدل موتور داره
امير رحيم پور
۱۸ شهریور ۱۳۹۵اصلا کلا با پژو مخالفم و این افکار منفیو صرفا ایران خودرو در مغز من ایجاد کرده
پژو دیگه اشباع شدس از نظر من
ِDeveloper
۱۸ شهریور ۱۳۹۵داداش پژو شرکته ، بازار نیست که اشباع بشه ! اصلا یعنی چی این جمله ؟
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ شهریور ۱۳۹۵من با ایران خودرو مخالفم
اکبر66
۱۸ شهریور ۱۳۹۵پژو هفتمین کمپانی در دنیاست …خودرو تولید شده درشرایط مختلف تست شده .واردچرخه تولید میشود . مهندسی این کمپانی از ما وارد ترند .
مسعود
۱۹ شهریور ۱۳۹۵طراحی زیبایی داره خیلی خوشم اومد
تنوع موتورش هم راضی کننده هست هر چند اگر دو دیفرانسیل به صورت آپشن قابل سفارش باشه بهتره
با دوستمون در مورد خرید اتومبیل مطابق نیاز خیلی موافقم
حس سیری ناپذیری در مورد ارقام وجود داره . اولا که خروجی نهایی عملی خودرو مهمه نه عدد اسب بخارش .مجموعه قدرت موتور و ضرایب گیرباکس و دیفرانسیل و میزان وزن بر روی محورها و حتی ابعاد رینگ و لاستیک و سیستم تعلیق عملکرد خودرو را شکل میدن .مهندسی سنگینی لازم داره و چه بسا از موتور متوسط بهره وری خیلی خوب دریافت بشه . اصولا اسب بخار در دور کم لاستیک و موتور تحت فشار آنچنان اهمیت نداره که گشتاور داره
همین مقدار قدرت در اتومبیل ها با توجه به استفاده غالب افراد زیاده . یادم نمیره در کردستان با آردی جایی رفتیم که وقتی رسیدیم اون بالا ملت میگفتند خدایی با این اومدین ؟ دستکاریش کردین ؟ اینجا پاتوق جیپ و اس یو وی هاست .کلی بهمون خندیدن منم گفتم تازه با گاز اومدیم بالا .خلاصه یه مثال بود برای اینکه اینجوری ها هم نیست و سالها مردم با پیکان و امثالش تو همین جاده ها تردد کردند .مگر اینکه غرض آفرود حرفه ای باشه که بحث دیگری است
یه نکته دیگه درباره شرکت پژو و محصولاتشه . عملکرد ایرانخودرو در بی کیفیت کردن و اصرار بر تولید محصولات قدیمی این برند ذهن ایرانی ها را نسبت به پژو مخدوش کرده در حالی که پژو از بهترین خودروسازان دنیاست و کیفیت خودش را ثابت کرده و بارها جوایز متعددی را به خودش اختصاص داده .شخصا زبان طراحی پژو رو خیلی دوست دارم تنها ایرادی که بر محصولات پژو اهل فن میگیرند پیچیدگی بی دلیل در سیستم برق و گاهی موتور هست که واقعا گاهی لقمه رو دور سر گردوندن بر عکس طراحی های ژاپنی که خیلی کارا و ساده تر هستند
تهاما
۲۱ شهریور ۱۳۹۵قیمتش چنده
امین
۲۲ شهریور ۱۳۹۵به نظر میاد پژو داغ کرده داره ماشینای خفن میده بیرون
از تحقیر خسته شده خصوصا تحقیر توسط تاپگیر :))))
اکثر دوستان وقتی ماشین معرفی میشه میرن سراغ موتورش
انگار اینجا آلمان باشه و پر از اتوبانای بدون محدودیت سرعت
هیچ نکته ی دیگه ای رو مورد بررسی و بحث قرار نمیدن
سواری مصرف سوخت نیاز به تعمیرات الکترونیک خودرو آپشن و…
ماشین دیگه مثل شصت سال پیش فقط موتور و بدنه نیست. موتور یه بخشی از ماشینه.
که با توجه به درامد مردم و گرونی بنزین نسبت به درامد باید دنبال ماشین به صرفه باشن ولی همیشه ایرانی جماعت برعکس عمل میکنه
خراب نشدن ماشین در طولانی مدت خیلی مهمه
بخصوص قطعات الکترونیکی که پژوهای وارداتی توی ایران بخوبی اینو ثابت کردن
حامد
۱۴ دی ۱۳۹۵ارمان در خصوص پیامهای بالایت فقط می گویم. به داشتن هموطن فهمیده ای مثل تو افتخار می کنم.
درود بر این درکت
من اصلا حال کامنت گذاشتن ندارم. ایندفعه ضروری دیدم. نظر بدم و حرف منطقی ات را تایید کنم